kierukanlaittokipu asteikolla 1-10??

Nipsu2
kyllähän se sattui.odotin kyllä vielä pahempaa kipua. paljon pahempi kuin papa vaikka sekin mulla sattuu. oli niinkuin alku supistukset tuntu selässäkin inhottavasti. lääkäri kyllä sano että kohtu voi supistella kun sitä laittaa. mutta se kipu lakkasi heti kun se asetin otettiin pois että kyllä sen pienen ajan kestää
 
anksu83
Sehän riippuu milloin siihen menet. Jos sinulla ei ole naisten vaivoja silloin niin lääkäri yleensä kehottaa ottaa särkylääkettä 2tuntia ennen.
Mutta minulla ei tuntunut yhtään missään. Se oli hetkessä ohi.
 
Simppu
Hei!
Olen 42 v. kolmen pojan äiti.
Minulle laitettiin kaksi viikkoa sitten hormoonikierukka kuukautiskipujen vuoksi.
Laittaminen ei itseasiassa koskenut, mutta tuntui kyllä häijyltä.
Lääkäri mainitsi laittaessaan, että kohdunsuu on tiukka, jonka vuoksi laittaminen kesti hiukan pidempään.
Laittamispäivän olin kipiä, eli ilman buranaa en olisi selvinnyt työpäivästä. Ja seuraavat päivät viikon verran oli kipeänä ja arkana paikat...Nyt on siis laitosta kaksi viikkoa aikaa, ja olo on helpottunut, välillä tosin selkää vihlasee, samoin kuin mahanpohjaa...ja sitä vuotoahan on sen verran ettei pikkuhoususuojalla pärjää...
Mutta lääkäri mainitsikin että vuotoa, jonka pitäisi jossain vaiheessa muuttua tiputteluksi saattaa kestää 3-6kk. Mutta meinaan sitkeästi kestää, kuin nainen, toiveissa että menkkakivut jäisi historiaan samoin kuin menkkavuodotkin, niin ja ehkäisyasiakin tuli samalla hoidettua!!!
Ai niin hinta on hormoonikierukalla 164?, mutta lääkäri määräsi kuukautiskipuihin ja runsaisiin vuotoihin, niin hinnaksi jäi 85?.
;)
 
no nyt on panikointi ohi, ja eihän se mitään sattunut, ihan
pikkuisen vaan nippas, siinä vaiheessa kun nappasi siitä kohdunsuusta kiinni =) itse pesu, mittaus tai laitto ei musta kauheasti tuntunut kuin pikkuisen epämiellyttävältä.. nyt sitten näkee, että mitä tapahtuu tulevaisuudessa, pidän kyllä varpaatkin ristissä, että sopisi =) ei ainakaan mitään kipuja ole vielä ilmaantunut =)
 
ytylyly
Otin Burana 600mg tunti ennen kierukan laittoa ja kipua oli ehkä 2, mutta ilkeäntuntuista 9+.. Samana päivänä tuntui kunnon "menkkakipuja", seuraavana päivänä ei enää mitään. Vuotoa oli kolme päivää, pikkuhousunsuojilla pärjäsi hyvin. Nyt kierukan laitosta on viikko eikä tunnu miltään, fyysisesti eikä henkisesti:) Eli ilmeisen onnistunut juttu.
 

Yhteistyössä