Kierukan vaihto

• Viestiketjun aloittaja Helvetti!
  • Ensimmäinen viesti
Helvetti!
Kävin tänään vaihattamassa kierukan uuteen. Tai ei sitä kyllä vaihettua saatu. Mukava ja asiansa osaava gyne lääkäri yritti n.20min. saada vanhaa kierukkaa pois mutta ei onnistunut. Pahoitteli koko ajan että nyt voi sattua. Ja se sattui! Ihan h...etisti! Ei auttanut ennakkoon otettu burana ollenkaan, ihan yhtä tyhjän kanssa. Se kipu oli ja on vieläkin mieletöntä. Verta tuli kamalasti ja minua pyörrytti. Lääkäri lopetti yrittämisen ja kirjoitti lähetteen sairaalaan. Langat kuulemma hirmusen lyhyet. Oli tuntevinaan kierukan mutta kyseli koko ajan olenko varma ettei ole poistunut. Ja siitä olen varma. Siellä se jossain seikkailee. Vielä pitää sitä aikaa sairaalaankin odotella ens viikkoon ainakin.

Onko muita keillä kierukkaa ei ole saatu poistetuksi? Miksi?
Onko se jonnekkin kadonnut?

Hei
Minullakin langat ovat todella lyhyet, mutta aina se on pois saatu. Joskus harvon kuulemma se saattaa jäädä kiinni emättimen seinään ja silloin se pitää lekkauksessa ottaa pois.

Oliko lääkärisi taitava gyne vai kävitkö yleislääkärillä? Eikö hän varmistanut ultraäänellä kierukan sijaintia???

Tsemppiä joka tapauksessa!

ap
Ihan oli taitava gyne hommaa hoitamassa, on töissä myös naistentautien polilla. Täällä kaikki tälläinen ehkäsy homma hoidetaan ehkäisyneuvolassa ja siellä ei ultraa ole, mutta oikeat ihmiset hommia tekemässä. Tämän kierukan minulle on laittanut ihan arvauskeskuksen yleislääkäri.
Nyt vähän koskee ja vihloo alamahaa. Ihan kun olisin eilen illalla tuntenut jotain terävää ja kovaa kohdun suulla.
Vähän vaivaa. Sitä aikaa sairaalaan voin joutua odottamaan jopa 2 viikkoa. Ens tiistaina vasta saan ajan ja kun ei ole niin ""kiirreellinen"" niin joudun jonoon. Nyt ei aikaa voinut antaa kun joku isokenkänen ei ole sairaalassa paikalla. Lantion seutu vasemmalta puolelta on vähän hassun tuntuinen, ei kipeä kuitenkaan.

Hei!
Se kova saattaa olla kierukka, joka sittenkn oli tulossa tai sitten sen langat. älä kuitenkaan kovin kauaa siedä alavatsakipuja ja vihlontaa tai muita epämääräisiä juttuja, ettet saa mitään kohtutulehdusta, mikä ei ole ihan pikku juttu. Tarvittaessa päivystykseen! Ja muuten pyydät kiirehtimään lähetettä.

ap
Käväisi jo eilen illalla mielessä että pitäiskö päivystykseen lähteä. Alkoi aika kivut alamahassa, ristiselässä ja koko lantion alueella lopuksi. Alkoi myös kirkkaan punainen vuotokin. Mutta sitten ne kaikki loppui. Pelottaa että kun se gyne niin kovasti sorkki ja pyöritteli niitä juttuja kohdussa, niin oisko se kierukkakin sitten lähtenyt liikkeelle. Että jos se ei enää olekkaan oikein paikallaan.
Jos ne kivut vielä palaa, niin varmasti menen ja äkkiä! Mietin myös että otanko uuden kierukan. Kierukka ei ole muuten tuntunut kuin vain tämä poisto. Mutta seuraavaan poistoon menee kyllä sitten se 5 vuotta että enköhän ota kuitenkin uuden kierukan tilalle!
Nyt siis oli 7kk kuparikierukka ja tarkotus olisi vaihtaa hormoonikierukkaan, kun menkat vähän runsastu.

Hei!
Minulla on ollut hormonikieruka jo 14 vuotta (kolmas menossa) ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kuukautisia minulla ei ole ollut ollenkaan alun parin-kolmen kk:n tiputtelun jälkeen, joten ihana elämä!

Tämä viimeisin ei kuulemmma istu ihanteellsiessa paikassa, mutta koska siitä ei ole minulle ollut mitään haittaa eikä vuotoja, on sen annettu olla.

Yhteistyössä