Kierukan langat ei tunnu enää? Pitääkö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "asd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"asd"

Vieras
Mulle laitettiin 9 kk sitten hormonikierukka. Pientä vuotoa oli aluksi, mutta muuten ok. Langat ovat tuntuneet aina, kun olen kokeillut. Nyt kahteen viikkoon en ole löytänyt lankoja. Pitäskö huolestua? Onko muilla käynyt samoin?

mulla kävi kans noin.. sit mietein et tilaan ajan ja tarkastukseen... sit oon näitä tekevälle sattuu ihmisii ja unohdin tän asian.. myöhemmin sit taas muistin et tääki ongelma jäi kesken ja kokeilin taas ni siellä ne tuntu. et enpä sit oikeen tie välil ne tuntuu ja välil niit ei sit löydä mitenkään.

Sama ongelma. Kierukka laitettiin toukokuussa ja nyt muutama viikko sitten havahduin siihen, etteivät langat enää tunnu. Pääsin onneksi tällä viikolla e-neuvolaan ja siellä terkkari sanoi, että on täysin normaalia. Hänkään ei löytänyt lankoja, ei vaikka kuinka etsi, mutta sanoi, ettei ole mitään syytä huoleen. Hän oli jutellut aiheesta kollegoidensa kanssa ja "kadonneet langat" on kuulema ihan yleinen ilmiö. Terkkari oli sitä mieltä, että olisin kyllä huomannut, jos kierukka olisi tullut ulos, joten asia on hänen mielestään kunnossa. Toivottavasti hän on oikeassa...

(Vähän mua kyllä mietityttää: tässähän täytyy vaan luottaa siihen, että kierukka on paikoillaan, vaikka mitään todisteita siitä ei ole. Jos raskaus olisi ihan kauhea katastrofi, varmaan hankkisin toisenkin mielipiteen, mutta nyt vain tyydyn katsomaan kuinka käy. Jos meillä on tässä vuoden sisällä tulossa vauva, niin sitten terkkari oli väärässä, mutta ei se elämä siihen loppuisi. Tosi järkevää perhesuunnittelua ja ehkäisyä, joo... )

Yhteistyössä