Apua, kierukan lankoja ei enää tunnu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mir
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mir

Vieras
Eli kierukka ollut nyt 8 kk. 3kk asentamisen jälkeen oli tarkastusaika ja paikallaan oli, sanoi, että on vähän vetäytynyt sisäänpäin. No sen jälkeen olen aina silloin tällöin kokeillut, että löytyykö langat, välillä ei tunnu, mut sit olen kuitenkin ne ainakin viikon sisään tuntenut. No, nyt onkin sitten ollut jo varmaan kuukauden niin, ettei lankoja enää yksinkertaisesti tunne. Voinko siis luottaa, että olisi edelleen paikallaan vai mitä pitäis tehdä?

Meillä terkkari sanoi, että kierukan ohjeesta huolimatta, ei niitä lankoja tartte itse tunnustella, koska suurin osa ei niitä tunne. Langat kääntyy kohdunnipukan "yli" kaarelle, eikä välttämättä enää tunnu. Mutta jos huolestuttaa, pyydä terkkaa tarkistamaan.

Huomaisko sen jostain vuodoista, jos kierukka ei olisi enää paikallaan? Mulla ei ole oikeastaan ollut kunnon vuotoja lainkaan, et vaan tiputteluja muutaman päivän ja ilman hormonaalisia ehkäisyjä olen ennen normaalisti vuotanut melko kunnollakin melkein viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja JUUH:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mene ultraan! Se on ainoa varma selvittää, onko kierukka paikallaan.

Ultraan mennään, jollei lääkäri muuten pysty katsomaan, onko kierukka paikallaan... Se ei ole mikään ensimmäinen askel.

Minä kun epäilin kierukan olevan pois paikaltaan niin lääkäri sanoi että ainoa tapa on ultrata. Vaikka langat tuntuisivatkin niin ei se mitään kerro, sanoi se lekuri.

En mä ole ikinä ajatellutkaan itse kokeilla kierukan nauhoja. On ollut reilut 2 vuotta. Mun kaverille oli lääkäri sanonut, että jos langat tuntuu, niin ne on liian pitkät.

Niin ja jos tulee yhtä äkkiä reilua vuotoa ja aikaisemmin jäänyt vuodot kierukan takia pois, niin tokihan se on merkki jostain.

Mullakaan ei tuntunut enää yht' äkkiä kierukan lanoja, ja kuukausi siitä eteen päin olinkin raskaana. :D Edelleenkään ei oo kierukkaa löytynyt ultrista huolimatta. Kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa.

Yhteistyössä