kierukan laitto

Sama täällä. Hormonikierukkaa mietin, toinen vaihtoehto on yhd. pillerit. Jotenkin mulla tökkii ajatus koko hormonaalisesta ehkäisystä, mutta noista kai pitäis valita. Ennen lasten (2 kpl) saantia söin yhdistelmäpillereitä kuus vuotta ja kun ne lopetin, olo oli kuin eri ihmisellä. Eli sivuvaikutuksia oli. Kierukasa mietityttää nuo vuodot, joita monilla tuntuu alkuun olevan lähes taukoamatta ennen kun kierukka asettuu kohtuun.
 
Se on lääkäristä kiinni. Mielummin ne laittaa sen kuukautisten se o silloin helpompi laittaa. Ja eikä satu niin paljoa.
Minulle kun laitettiin vajaa vuosi sitten kuparikierukka ja hyvin on mennyt ja mukavaa ku ei tartte miettii pahemmin,et joko taas ollaan paksuna.
 
sarppa
Minulle laitettiin toukokuussa kolmen lapsen jälkeen hormonikierukka.Tyytyväinen olen valintaani ollut. Laitto tapahtuu kuukautisten loppuvaiheessa, jolloin limakalvot ovat ohuimmillaan.Muutaman viikon kesti että asettui paikoilleen etten joka liikkeessä sitä tuntenut.Vatsa on kyllä ollut turvoksissa aina kuukautisten aikoihin vaikka vuoto on ollut todella vähäistä.Vuotoa tosiaan minulla ainakin on tullut.Laiton jälkeen melkein joka päivä, mutta pikkuhousunsuojalla oon pärjänny, myös ns. kuukautisten aikaan.Miten vapauttavaa kun vuoto vähenee eikä tarvi miettiä kui työssä pärjää, aiemmin kuukautisten aikaan sai käyttää kaikista isointa suojaa ja vaihtaa pahimmillaan tunnin välein. Joten voitte kuvitella et oon tosi tyytyväinen.
 
heeipo! Olen ihan uus täällä, terve kaikille!! :flower:
Mulle laitettiin hormonikierukka puoltoista vuotta sitten ja kuukutiset on jääny kokonaan pois joku vuosi sitten. Alussa oli tiputteluvuotoa ja sit loppu kokonaan. Sen laittaminen sattus, vaikka olen yhen pojan äippä. netistä luin, et kandee ottaa kipulääkettä ennen laittoa..eipä sitä kukaan mulle vaan kertonu ja meinasin pyörtyä pari tuntia laiton jälkeen. Mut kohtua röpellettäessä kuulemma voi tulla huonovointiseksi..vaikka tajuhan siinä meinas mennä- olisikin vaan oksettanu :x
Hassua olla ilman menkkoja, mutta kukas niitä kaipaa =) !!
Langat jäi aikas lyhkäseksi, ei ole ku kerran tuntunu kuulemma yhdynnän aikana. Ja tarkastuskäyntiä ei edes tehty (?).
Ei ole tullu mitään ihmeempiä oireita härvelistä, eli hyvä on :D Phs:llä selviää ja ihan harvoin tuntuu minimaalista "kipua" tms: kohtu-ja-munasarjat-ilmoittavat-edelleen-olevansa-tallella -tuntemuksia!
 
kata0405
Kuukautisten aikaan kierukka laitettiin ja ei ollu kivaa. Mutta sen kyllä kesti kun synnyttäny on. Helpompaa kuin syödä pillereitä ja kun lapsia ei olla tekemässä ihan heti. :\| =) :flower:
 

Yhteistyössä