Kierukan laitosta...

k
Mulla on ollut kaksi kertaa kuparikierukka. Ensimmäisen lapsen jälkeen se sopi ihan hyvin, mutta toisen lapsen jälkeen laitetun kuparin jouduin poistattamaan TOSI runsaiden ja pitkien vuotojen takia. Menkat kesti suunnilleen 2vkoa kuukaudesta. Nähtävästi kohtu oli toisen raskauden jälkeen sen verran isommaksi jäänyt, että vuodot muuttui sen takia tosi runsaiksi.

Mutta tätä ei tietysti tiedä kuin kokeilemalla. Kuparin poiston jälkeen laitettiin sitten hormonikierukka ja se sopi minulle tosi hyvin. Laitto ei mielestäni ole ollut koskaan kovin kivulias, mutta se lienee ihan yksilöllinen anatominen juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Minuu kiinostais vielä et kun eikös siitä kierukasta jää jotku narut ulkopuolelle? että voipikos kierkukan kanssa käyttää tamponia menkkojen aikaan? tai voiko sen kierukan nykästä vahingossa ulos :whistle:
Ei voi, mutta mun mielestä se ei johdu siitä, että tamponi vetäisi kierukan ulos. Kuukuppia voi käyttää :) .
 
Juupa
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Minuu kiinostais vielä et kun eikös siitä kierukasta jää jotku narut ulkopuolelle? että voipikos kierkukan kanssa käyttää tamponia menkkojen aikaan? tai voiko sen kierukan nykästä vahingossa ulos :whistle:
Tamponia ei suositella tulehdusriskin vuoksi ja saattaahan se nykästä kierukan pois, jos narut on liian pitkät.

Ja tuolla jossakin edellä, joku kirjoitti, että mieskään ei tykännyt kierukasta kun se pisteli. Silloin on narut liian pitkät ja ne lyhenee näppärästi th:n vastaanotolla, nopeasti ja kivuttomasti.

 
Iloista viikonloppua!
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mulla on ollut kaksi kertaa kuparikierukka. Ensimmäisen lapsen jälkeen se sopi ihan hyvin, mutta toisen lapsen jälkeen laitetun kuparin jouduin poistattamaan TOSI runsaiden ja pitkien vuotojen takia. Menkat kesti suunnilleen 2vkoa kuukaudesta. Nähtävästi kohtu oli toisen raskauden jälkeen sen verran isommaksi jäänyt, että vuodot muuttui sen takia tosi runsaiksi.

Mutta tätä ei tietysti tiedä kuin kokeilemalla. Kuparin poiston jälkeen laitettiin sitten hormonikierukka ja se sopi minulle tosi hyvin. Laitto ei mielestäni ole ollut koskaan kovin kivulias, mutta se lienee ihan yksilöllinen anatominen juttu.



Tässäpä jutun pointti... Kuparikierukka nimenomaan toimii siten, että se lisää vuotoa. Hormonikierukan toimintaidea on just vuodon väheneminen. Tämän kuulin kierukkani asentaneelta lääkäriltä, utelias kun olin....

Ja by the way; mulla kierukan laitto sattui ihan hemmetisti, ihan kuin olisi synnyttämään menny....

 

Yhteistyössä