Kierukan laitosta...

Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
kierukka altistaa kohdunulkoisille raskauksille,senkin jälkeen kun se on poistettu.Tietolähde:eek:makohtainen kokemus!Voitte tarkistaa asian googlaamalla kohdunulkoinen raskaus.
Mie ajattelin just, et tällä kierukalla ehkäisisin raskaudet...ja jos tuo sopii, niin kunhan se on sen 5 vuotta ollut ja toiminut hyvin ja poisto on edessä, ni saavat laittaa uuden samantien...ni jos en silloinkaan sit tulis raskaaks...eikä tulis sit kohdunulkoisiakaan...

Oiskos kellään vastausta tuohon vikaan miun kysymykseen?
Et sitten halua enää koskaan raskaaksi?Toivottavasti sun kierukka on 100% varma..
Juu en halua... tää yks muksu saa riittää ja mielelläni menisin jo pistämään "piuhat poikki", mutta kun ei ikä ja lapsiluku riitä...
 
NO
Luulisin ettei tartte olla kuukautisten just sillon asennuspäivänä, tosiaan sulkevat noil menkoil pois sen raskauden ja kait rööritkii on jotekii avoimemmat sillon. Mut jos on menkat jo ohi ja ootte miehen kans hommaillu ni sit tarttee tehä raskaustesti ennen asennusta... kait.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
Luulisin ettei tartte olla kuukautisten just sillon asennuspäivänä, tosiaan sulkevat noil menkoil pois sen raskauden ja kait rööritkii on jotekii avoimemmat sillon. Mut jos on menkat jo ohi ja ootte miehen kans hommaillu ni sit tarttee tehä raskaustesti ennen asennusta... kait.
Miehen kans kumia käytellään, joten eiköhän ne aikas varmoja oo...mut luulis, et jos edellisenä päivänä ne menkat loppuu, ni ei tarviis tehä mitään testejä... Ja miul viel yleensä tulee parina päivän ihan semmosta pienen pientä turhua menkkojen loputtua...

 
NO
Eiköhän ne sen asenna vaiks oiskii kuukautiset ohi. Itellä ei ollu sillon asennuksen aikoihin kuukautiset viel alkaneet imetyksen jälkeen ja raskaustesti tehtiin edellisenä päivänä terkkarin toimesta. Kumihan ei oo kuitekaa varma ehkäisy ( eikä mikään muukaan ).
 
tinni
mulla meni asennus muutaman kk:n eteenpäin kun piti asentaa 7päivn sisällä kuukautisten alkamisesta eli jos huomenna alkaa ni ens tiistai osuu siihen 7 päivään.... jos asrennetaan muulloin voi kuulemma ulla enenpi sitä tiputteluvuuotoa kuin menkkojen aikana asennettaessa...

mulla hormooni kierukka laittettu syyskuun lopussa ja siitä lähtien menkat pienentyneet järjestelmällisesti aina noin pöäivällä ja jo toisena vuto päivänä pärjään pikkuhousun suojilla.....

asennusoli nopea höpötettiin lääkärin kanssa lapsista... meillä asentaa sama lääkäri joka tutkii traskaana olevat..... tuntia enne suosittelivat ottamaan buranan 600:sen jos löytyy neljäsatanenkin käy...
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Asennus kesti mulla ehkä noin 1-2min. Ei sattunu, eikä sattunu jälkeen päinkään. Pienen vuodon asennus aiheutti. Ei muuta ihmeempää. :)
näin + minulla teki tosi kipeetä laitto, mutta sen jälkeen ei tuntunut missään. side pöksyihin ja menoks...
 
Se pitää asentaa viimeistään 10pvä menkkojen alkamisesta. Mulle yrittivät ilman menkkoja laittaa ja ei mennyt sitten millään.On kuulemma niin piukat paikat kun en alakautta synnyttänyt :whistle: Ja kun menkat sitten tuli ja se laitetttiin niin multa lähti hetkeks taju,sattu niin paljon :x Ei siinä kauaa menny,ehkä 5-10min mutta tuskallista oli. en halua pelotella,johtui kuulemma pääosin siitä että synnytin sektiolla.Jokainen on niin yksilöllinen.Mutta suosittelen että otat särkylääkkeen ennen laittoa. Mulla supisti koko seuraavan yön :x
 
hep
Onko kukaan - jolla ei alatiesynnytyksiä takana - laitatuttanut Mirena-kierukan? Kävikö kuinka kipeetä, koska silloinhan paikat on vielä tiukemmat kuin alatiesynnyttäneillä...?
 
siinä meni pari minuuttia..ei se kivalta tuntunu mutta ei sattunukaan..ärsytti vaan kun siellä "jalkopäässä" oli lääkäri joka laitto kierukan, terkka joka katteli ja opiskelija joka katteli ja sillä oli erittäin ärsyttävä virne kokoajan naamalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Eikö kellään ole kuparikierukkaa ja siitä kokemuksia?
Mulla oli 7kk ja 2 kohtutulehdusta ehdin saamaan. Toinen oli niin paha,et kierukka jouduttin poistamaan samantien. Muuten oli tosi hyvä ehkäisy, mut enää en uskalla ottaa :(
Mieskään ei tykänny, pisteli kuulemma :snotty:
 
miet
no mulle lekuri tuumas ( otti papaa silloin) että ota roppakaupalla särkylääkettä ennenkun tulet kierukkaa laitattamaan.(mie on oo siis synnyttänyt alakautta) ja paikat on "piukat" mulla toi papa-kokeenkin otto tuntui tosi ikävälle.
että kait se vähän riippu sattuuko vai ei?
 
Miulle laitettiin, kun oli menkat lopuillaan ja synnytyksestä puol vuotta. Laitto oli vaan nippaus, mutta puol tuntia sen jälkeen alkoi semmoset tuskat, että kylmä hiki nous otsalle ja silmissä pimeni. Pikku hiljaa helpotti. Ottaisin silti uudestaan, koska menkat jäi sen siliän tiän 4 vuodeksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Miulle laitettiin, kun oli menkat lopuillaan ja synnytyksestä puol vuotta. Laitto oli vaan nippaus, mutta puol tuntia sen jälkeen alkoi semmoset tuskat, että kylmä hiki nous otsalle ja silmissä pimeni. Pikku hiljaa helpotti. Ottaisin silti uudestaan, koska menkat jäi sen siliän tiän 4 vuodeksi...
Hui kauhistus! Täytyy vaan toivoa, ettei miulle tuu mitään tuommosta, ku joudun menee sieltä suoraan töihin ja oon viel asiakaspalvelussa... Onneks siin on kyl useampi työkaveri läsnä koko ajan, et jos hätä iskee... :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
kierukka altistaa kohdunulkoisille raskauksille,senkin jälkeen kun se on poistettu.Tietolähde:eek:makohtainen kokemus!Voitte tarkistaa asian googlaamalla kohdunulkoinen raskaus.
Mie ajattelin just, et tällä kierukalla ehkäisisin raskaudet...ja jos tuo sopii, niin kunhan se on sen 5 vuotta ollut ja toiminut hyvin ja poisto on edessä, ni saavat laittaa uuden samantien...ni jos en silloinkaan sit tulis raskaaks...eikä tulis sit kohdunulkoisiakaan...

Oiskos kellään vastausta tuohon vikaan miun kysymykseen?
Et sitten halua enää koskaan raskaaksi?Toivottavasti sun kierukka on 100% varma..
Hormonikierukka on yhtä varma kuin sterilisointi eli 99,9% B) .

Buranaa otetaan ennen toimenpidettä sitä varten, että se vähentää kohdun supistelua. Jos supistukset on pahat niin se kierukka saattaa tulla samantien ulos.

Kierukka pannaan sitä varten kuukautisten aikana, että kohdunsuu on silloin pehmeämpi. Jos kuukautiset tulevat luultua aiemmin niin kannattaa soittaa ja kysyä, että mitä tehdään.

Periaatteessa kierukan laiton jälkeen ei ole rajoituksia, mutta käytännössä asia saattaa olla toinen.

Ja mulla papa on sattunut joka kerta ihan vietävän paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
kierukka altistaa kohdunulkoisille raskauksille,senkin jälkeen kun se on poistettu.Tietolähde:eek:makohtainen kokemus!Voitte tarkistaa asian googlaamalla kohdunulkoinen raskaus.
Mie ajattelin just, et tällä kierukalla ehkäisisin raskaudet...ja jos tuo sopii, niin kunhan se on sen 5 vuotta ollut ja toiminut hyvin ja poisto on edessä, ni saavat laittaa uuden samantien...ni jos en silloinkaan sit tulis raskaaks...eikä tulis sit kohdunulkoisiakaan...

Oiskos kellään vastausta tuohon vikaan miun kysymykseen?
Et sitten halua enää koskaan raskaaksi?Toivottavasti sun kierukka on 100% varma..
Hormonikierukka on yhtä varma kuin sterilisointi eli 99,9% B) .

Buranaa otetaan ennen toimenpidettä sitä varten, että se vähentää kohdun supistelua. Jos supistukset on pahat niin se kierukka saattaa tulla samantien ulos.

Kierukka pannaan sitä varten kuukautisten aikana, että kohdunsuu on silloin pehmeämpi. Jos kuukautiset tulevat luultua aiemmin niin kannattaa soittaa ja kysyä, että mitä tehdään.

Periaatteessa kierukan laiton jälkeen ei ole rajoituksia, mutta käytännössä asia saattaa olla toinen.

Ja mulla papa on sattunut joka kerta ihan vietävän paljon.
Käykös muuten muu särkylääke kuin Burana? Nimittäin miulla ei tuo burana tehoa ees päänsärkyyn...ei oo ikinä tehonnu...Ibusal on ainut, joka on auttanu...
 
Kettukarkki
[quote="pieras
Kierukka pannaan sitä varten kuukautisten aikana, että kohdunsuu on silloin pehmeämpi. Jos kuukautiset tulevat luultua aiemmin niin kannattaa soittaa ja kysyä, että mitä tehdään.
[/quote]

+ että ehkäisyvaikutus alkaa jo siitä laittokierrosta, muuten ei ole varma heti. Näin muistaakseni lukee mun Mirena-oppaassa, jota en nyt sitten tähän hätään löydä tietenkään...

Kiitti muuten vinkistä ottaa Buranaa jo etukäteen! Mulla on laitto viikon päästä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Käykös muuten muu särkylääke kuin Burana? Nimittäin miulla ei tuo burana tehoa ees päänsärkyyn...ei oo ikinä tehonnu...Ibusal on ainut, joka on auttanu...
Mulle "burana" on helpompi tapa sanoa ibuprofeiini. Eli Ibusal on ihan samaa tavaraa. Mä sain muistaakseni ottaa ohjeeksi 2 kpl burana 400 mg -tabletteja kaksi tuntia ennen toimenpidettä.
 
Metallinen
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Eikö kellään ole kuparikierukkaa ja siitä kokemuksia?
Mulla on toinen kuparikierukka menossa ja mitään ongelmia ei ole ollut. Tulehduksia ei ole ollut ainuttakaan ja mies ei ole valitellut, on hyvin kelvannut. Ainut miinus puoli on joinakin kuukausina tulevat RUNSAAT menkat mutta se isovuoto kestää vain sen pari päivää. Suositteln ainakin kokeilemaan. Joka käy yhdelle, ei käy toiselle.
 

Yhteistyössä