Kierukan laitosta...

Asennus oli hyvin pikainen eikä sattunu sen enempää kuin Papa-kokeen otto. Pari tuntia sen jälkeen alkoi kipu ja kesti sen iltaa. Buranaa nappailin kaksin käsin. Semmoista menkkakipumaista potenssiin kymmenen. Töissä en olisi kyennyt olemaan sinä päivänä, seuraavana päivänä kyllä. Vuotoa, pientä tuhrua, kesti muutaman päivän.
 
mie
Mulla se kesti itse asennus ehkä n.5min,kun sen täytyi jotenki venyttää/aukaista kohdunsuuta eikä se meinannu aueta. Kävi kyllä kipeetä. ihan ku pahimmat synnytyssupistukset. Ja sen jälkeen hiukan kipristeli ja supisteli.Jonkun päivän se muistaakseni oireili. Ihan normaalisti pystyi sen jälkeen kuitenkin toimimaan.
 
lilli
joo tuo laitto ei tuottanut mitään ongelmia, mutta sen jälkeen oli puolivuotta yhtä tuskaa!
kroppaan kertyi nestettä aivan pirusti ja vuotoa oli koko ajan.
otatin sen sit viimesellä pois ja paino tippui parissa viikossa 6 kiloa.
kyse siis hormoonikierukasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
joo tuo laitto ei tuottanut mitään ongelmia, mutta sen jälkeen oli puolivuotta yhtä tuskaa!
kroppaan kertyi nestettä aivan pirusti ja vuotoa oli koko ajan.
otatin sen sit viimesellä pois ja paino tippui parissa viikossa 6 kiloa.
kyse siis hormoonikierukasta.
No voih :( Täytyy toivoa, et miulle tuo hormoonikierukka sopis. Th sanoi, ettei muista työvuosiensa ajalta yhtään, kelle ei ois sopinu, mut tietty niitäkin aina jostain löytyy. Onneks kierukassa sitä hormoonia on todella todella vähän...
 
lilli
niin se lääkäri mullekkin sanoi, ja vielä kysyi että haluanko todella kalliin ehkäisyn pois?
halusin ja onneksi halusinkin sillä olo helpottui huomattavasti ja pinnakaan ei ollut enää niin tiukalla.
sain lääke firmalta puolet rahoista takaisin, kun otatin sen puolen vuoden jälkeen pois. nillä on joku sellainen takuu, jos lääkäri toteaa, ettei sovi.
siitä ei vaan kaikki tiedä, eikä lääkärit kerro.... kuulemieni juttujen mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
semmosta viel kysyn, et mites tuo seksi sitten kierukan laiton jälkeen...voikos sitä ilman muuta ehkäisyä puuhastella jo samana päivänä? Vai onko jotain suosituksia?
Minä uskalsin kysyä tuotakin asiaa silloin lääkäriltä ja sanoi että vaikka heti kun huoneesta poistut. Mutta kannattaa kuunella omaa vointia. Jos koskee kauheesti niin ei varmaan tee mielkään.
Mutta että heti voi ilman kumia peuhata :D

Laitto tuntui mutta ei niin pahaa ollut. Buranaa nassuun ennen ja jälkeen toimenpiteen niin, ainakin minä, pärjää.
 
Santtu
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
semmosta viel kysyn, et mites tuo seksi sitten kierukan laiton jälkeen...voikos sitä ilman muuta ehkäisyä puuhastella jo samana päivänä? Vai onko jotain suosituksia?
Minä uskalsin kysyä tuotakin asiaa silloin lääkäriltä ja sanoi että vaikka heti kun huoneesta poistut. Mutta kannattaa kuunella omaa vointia. Jos koskee kauheesti niin ei varmaan tee mielkään.
Mutta että heti voi ilman kumia peuhata :D

Laitto tuntui mutta ei niin pahaa ollut. Buranaa nassuun ennen ja jälkeen toimenpiteen niin, ainakin minä, pärjää.
Mulle lääkäri taas sanoi että pari päivää jos pitäisi taukoa kun kohdun suu on auki, ettei vaan mitään tulehdusta pääse tulemaan.

Niin ja buranaa täälläkin syötiin se laitopäivä, lääkärin kehotuksesta. Kanattaa ottaa jo tunti ennen laittoa niin ei sitten tunnu ihmeemmin. Lääkäri suositti tätä aikaa varatessani.
 
kolmen murun äiti
Minulle laitettiin hormonikierukka viime toukokuussa. Laitto kesti tosiaan ihan muutaman minuutin, pikkusen "nipisti" mut niinhän se papakin ;) maha oli aavistuksen verran kipeä, mut ei niin että olisi buranaa ottanut. Vuotoa pikkiriikkisen laittopäivänä, muuten onkin saanut olla ilman kuukautisia :) ei mitään vuotoa sen jälkeen, oon tosi tyytyväinen. Minulla aina ollut tooodella runsaat kuukautiset ja kauheat mahakivut, että tämä oli kuin minulle tehny ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen murun äiti:
Minulle laitettiin hormonikierukka viime toukokuussa. Laitto kesti tosiaan ihan muutaman minuutin, pikkusen "nipisti" mut niinhän se papakin ;) maha oli aavistuksen verran kipeä, mut ei niin että olisi buranaa ottanut. Vuotoa pikkiriikkisen laittopäivänä, muuten onkin saanut olla ilman kuukautisia :) ei mitään vuotoa sen jälkeen, oon tosi tyytyväinen. Minulla aina ollut tooodella runsaat kuukautiset ja kauheat mahakivut, että tämä oli kuin minulle tehny ;)
Samoin. Jo toinen h-kierukka menossa eikä vuotoja eikä kipuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen murun äiti:
Minulle laitettiin hormonikierukka viime toukokuussa. Laitto kesti tosiaan ihan muutaman minuutin, pikkusen "nipisti" mut niinhän se papakin ;) maha oli aavistuksen verran kipeä, mut ei niin että olisi buranaa ottanut. Vuotoa pikkiriikkisen laittopäivänä, muuten onkin saanut olla ilman kuukautisia :) ei mitään vuotoa sen jälkeen, oon tosi tyytyväinen. Minulla aina ollut tooodella runsaat kuukautiset ja kauheat mahakivut, että tämä oli kuin minulle tehny ;)
Mulla ollu mirena-hormonikierukka nyt vuoden. Laitto kesti noin 2min. ja vähän oli arka vatsa sen päivän, mut en tarvinnu buranaa.
Tosi huoleton olo on ollu.....ei oo menkkoja enää. Ja mikä parasta ne kauheet menkkakivut hävis myös!!!
Suosittelen. Aluksi oli jonkun verran vuotoa, mut se menee muutamassa kuukaudessa ohi. :wave:
 
Kyllä lähtee...
Mulla kierukka asennettu kaksi kertaa. Eka kerta oli aivan kamala ja kipeä, pyörryin lääkäriasemalle silloin, Supisteli lopun päivää niin että luulin sen tulevan pois sieltä samantien. Toisella kerralla mulla oli mahdollisuus nukutukseen ekan kerran kokemusten takia mutta yritettiin laittaa kuitenkin ennen mitään lääkitystä. sama lääkäri laittoi kun ekankin ja onnistui siinä loistavasti. Laitto kesti muutaman minuutin ja ei tuntunut läheskään niin kipeeltä kun ekalla kerralla. Lopun päivän olin kyllä vuodepotilas taas supistusten vuoksi.
Voin silti härveliä suositella, minulla kylläkin on tavallienn kuparikierukka.
 
Tuli nyt semmonen kysymys viel mieleen, et kun neuvolassa miulle sanottiin, et pitää tulla menkat, et silloin laitetaan...eli siis ku sanoin, et tän viikon lopuilla pitäis alkaa, ni ens tiistai on ainut vaihtoehto, ku menkat on silloin viel päällä ja se on ainut päivä viikossa ku lääkäri on paikalla... Ni nyt näyttäiskin massukipujen perusteella, et saattaiskin menkat alkaa jo ens yönä tai huomenna, ni ne kerkiäs just loppumaan sunnuntaina-maanantaina ja tiistaina on siis aika kierukan laittoon. Ni haittaako se, et ne loppuis just edellisenä päivänä? Vai pitääkö olla päällä? Ku neuvolasta sanottiin alkuun, et ku menkat alkaa, ni viikon sisällä pitäis kierukka laittaa...sillä varmistetaan, ettei oo raskaana... Mut jos menee 1-2 päivää yli, ni vaikuttaako se? En haluis millään odottaa sit ens kuuhun seuraaviin menkkoihin... :(
 
hilla
kierukka altistaa kohdunulkoisille raskauksille,senkin jälkeen kun se on poistettu.Tietolähde:eek:makohtainen kokemus!Voitte tarkistaa asian googlaamalla kohdunulkoinen raskaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
kierukka altistaa kohdunulkoisille raskauksille,senkin jälkeen kun se on poistettu.Tietolähde:eek:makohtainen kokemus!Voitte tarkistaa asian googlaamalla kohdunulkoinen raskaus.
Mie ajattelin just, et tällä kierukalla ehkäisisin raskaudet...ja jos tuo sopii, niin kunhan se on sen 5 vuotta ollut ja toiminut hyvin ja poisto on edessä, ni saavat laittaa uuden samantien...ni jos en silloinkaan sit tulis raskaaks...eikä tulis sit kohdunulkoisiakaan...

Oiskos kellään vastausta tuohon vikaan miun kysymykseen?
 
hilla
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
kierukka altistaa kohdunulkoisille raskauksille,senkin jälkeen kun se on poistettu.Tietolähde:eek:makohtainen kokemus!Voitte tarkistaa asian googlaamalla kohdunulkoinen raskaus.
Mie ajattelin just, et tällä kierukalla ehkäisisin raskaudet...ja jos tuo sopii, niin kunhan se on sen 5 vuotta ollut ja toiminut hyvin ja poisto on edessä, ni saavat laittaa uuden samantien...ni jos en silloinkaan sit tulis raskaaks...eikä tulis sit kohdunulkoisiakaan...

Oiskos kellään vastausta tuohon vikaan miun kysymykseen?
Et sitten halua enää koskaan raskaaksi?Toivottavasti sun kierukka on 100% varma..

 

Yhteistyössä