kierukan hinta? ja muutaki kierukasta

  • Viestiketjun aloittaja väpä
  • Ensimmäinen viesti
väpä
mitä maksaa kierukka? entäpä sen laitto? niin ja siis mikä tahansa kierukka. aattelin, että jos on ihan kamalan kallis ja sitten ei sovikaan mulle, niin harmittaa sitten...mutta sitähän ei tiedä ku kokeilemalla.

onko hormoonikierukan käyttäjillä ollut e-pillereiden kanssa samoja haittavaikutuksia kuin kierukan kans? mietin, että kun mulle pillerit on sopinut hyvin aina, mutta tarvin nyt pidempiaikaista ehkäsyä ja pakko myöntää, että oon aika huono muistinen ottamaan pillerit...jos tuo kierukka ois sitte parempi vaihtoehto..lähinnä hormoonikierukkaa oon ajatellu.
 
jenkkakahvat
Mulla maksoi 113 eur (luulisin et riippuu paikkakunnasta).

Mulla on pillereistä tullut kaikennäköisiä oireita mut tää hormonikierukka on ollut tosi hyvä. Menkat jääneet melkein kokonaan pois, pikkuhousunsuojalla pärjää.

Suosittelen. :wave:
 
Kierukassa hormooni vapautuu paikallisesti eli ei mene verenkiertoon.Näin sivuvaikutuksia (samoja kuin pillereissä)ei tule.

Itse en voi syödä pillereitä niiden hormoonin takia mutta kierukka käy juuri sen takia että hormooni määrä on niin vähäinen ja vain paikallinen.

Kela korvausta ehkäisyyn ei enää saa.Paitsi ilm. yksityisellä ja jos kärsii niin runsaista vuodoista että on aneeminen.
 
Jonsered
Itse en kestänyt edes hormonikierukan hormonimäärää, joka on todella pieni. Ja aina kierukan ollessa käytössä emätin- ja kohtutulehduksien riski kasvaa. Kolmea eri kierukkaa olen kokeillut (yksi hormonkierukka) ja aina tuli tulehduksia...
 

Yhteistyössä