Kiertoilma vai tavallinen uuni kinkun paistamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cilla79

Vieras
Jostain luin vinkin että kiertoilmalla saa paremman kinkun. Paistatteko te kiertoilmalla kinkkunne? Toinen vihje oli että kannattaa laittaa leivinpaperi pellin ja kinkkupussin väliin niin pussi ei pala peltiin kiinni. Käytettekö siis leivinpaperia kinkun paistossa?

Paistan tavallisella lämmöllä, ei jaksa tuntitolkulla kuunnella sitä kiertoilman ääntä.
Ja kiertoilma kuivattaakin kyllä lihaa.
Ei ole leivinpaperia pellillä mutta ei kyllä tuo pussikaan ole koskaan peltiin palanut.

Mulla on kyllä kiertoilma mutta koskaan en ole sitä käyttänyt. Jos innostun sillä kiertoilmalla paistamaan,mikä kannattaa laittaa lämpötilaksi ja kestää kinkun kypsyminen saman ajan mitä tavallisella uunilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:
Mulla on kyllä kiertoilma mutta koskaan en ole sitä käyttänyt. Jos innostun sillä kiertoilmalla paistamaan,mikä kannattaa laittaa lämpötilaksi ja kestää kinkun kypsyminen saman ajan mitä tavallisella uunilla?

Suosittelen digitaalista paistomittaria ja lämpöä ehkä 10-15 astetta vähemmän kuin normaalisti . Tää ei sit oo faktaa eli varmaa tietoa , näin itse tekisin jos kiertiksellä paistaisin.
Toivottavasti löytyy joku jolla kokemusta.

No meillä paistettiin marraskuussa eka koekinkku,, no okei 5,5kiloa :ashamed: ja siis kiertoilmauunilla. Ei mitään eroa normaalin uunin paistoon. Sama paisto-ohjekin. Ihan yhtä hyvää.. yöks! ;)

Yhteistyössä