Kierrukka vai e-pillerit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli -84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äityli -84

Jäsen
28.10.2004
321
0
16
Hei!
Kysyisinpä teiltä, että kummassakohan mahtaa olla parempi ehkäisy vai liekkö noissa nytten niin suurta eroa on? Itse tässä vaan mietiskelin kun en ole eläissäni käyttänyt minkään sortin pillereitä ja nytten sitten olisi edessä päin. Että onko tossa kierukassa ja pillereissä rahallisesti sitten suurta eroa? Jos laitattaa kierukan niin mitenkäs se homma oikein tapahtuu ( utelias ) ? Ajattelin kysäistä vain kun ensi viikolla aika neuvvolaan juuri tämän asian takia.

kiitoksia jo etukäteen :hug:

Moi! Mä aattelin laitattaa itelleni kuparikierukan kunhan nyt menkat alkaa (se laitetaan menkkojen alettua).
Tätä ennen söin pillereitä useampaakin merkkiä, mutta vaivana oli hirveet päänsäryt menkkojen aikaan.
Kierukka on paljon halvempi kuin pillerit, jotka maksaa merkistä riippuen n. 10 e/kk. Kuparikierukka ainakin meillä jotain vajaa 50e ja teho pysyy mun tietääkseni n. 3-5 vuotta ellei pidempäänkin. Mutta jos lisää lapsia halajaa, niin sen voi myös poistattaa koska tahansa.
Hormonikierukka on kalliimpi (Reilut 100e), mutta sekin tulee jo vajaassa vuodessa halvemmaksi kuin pillerit.
Synnyttäneelle naiselle kierukan laitto ei juurikaan kuulemma satu.
Mutta tosiaan, mulla ei tästä vielä ole kokemusta eli ehkäpä joku kokeneempi jatkaa??
Tai kattele aikaisempia viestiketjuja aiheesta.

Nulle laitettiin kuparikierukka jälkitarkastuksen yhteydessä, eli ei tarvii odottaa kuukautisten alkua. Eikä täällä Turussa tarvinnut maksaa siitä edes mitään kun laitettiin ehkäisyneuvolassa 8 viikon päästä synnytyksestä =) Eipä ole vaikea arvata miksi en valinnut pillereitä..
Itse asentaminen tapahtui pitkän ja ohuen muoviputken avulla. Kierukka laitettiin sinne sisään(ne sakarat taipuu) ja vietiin paikoilleen. En tuntenut yhtään mitään erikoista sitä laitettaessa. Ne muut vehkeet sitten jo sattuivat..
Vuodon määrä jälkeenpäin yllätti. Viikon tuli veristä vuotoa, mikä oli täysi yllätys. Sanottiin vain, että pientä vuotoa voi olla. Kerkesin jo ajatella että jokin on vialla ja mennä lääkärin, mutta kyllä se loppui.

Yhteistyössä