Kierrätys

Hei!

Olisiko vinkkejä miten säilyttä kotona kierrätettävät tavarat. Olen vienyt kierrätykseen lasipurkkeja, muovijätettä, pahvia ja metallia. Miten te muut säilytätte näitä ennen kierrätykseen vientiä. Roskakaappiin kaikki ei mahdu. Täytynee siis ostaa joku kappi tai laatikoita joissa niitä säilyttää.

Vinkkejä!
 
Mulla on yhden keittiön kaapin alahyllyllä (siinä on vähän korkeampi hyllynväli kuin tavallisissa) laatikot paperia, metallia ja lasia varten. Ja purkki pattereita varten. Helppo heitellä laatikoihin ja napata laatikot auton perään, kun vaatii tyhjennystä. Meilläpäin ei muovia voi kierrättää.
 
Gitanjali
Mä ruuvasin seinään koukut ja niissä roikkuu kangaskasseja joissa on lasi/metallipurkit, pullot ja kartongit. Vien niitä jos en nyt päivittäin niin ainakin muutaman päivän välein, ettei täyty liikaa. Biojätteelle on oma ämpäri roskiksen vieressä.
 
Meillä on keittiössä roskiskaapissa kolme lokeroa. Yhdessä tavalliset roskat, toisessa biojätteet, kolmannessa pikkupusseissa lasit,metallit jne..Laitan siis esim. lasit valmiiksi pieneen pussiin, ja lykkään sen sitten sieltä nopsaan jonkun sellaisen käteen, joka kulkee kierrätyslaatikon vierestä...
 
innostunut
olen aloittelija kierrätyksessä, mutta sitäkin innokkaampi sitä harjoittamaan. Eli, kertokaapa minulle mitä menee mihinkin! Paperit, pahvit, lasit, säilyketölkit ja maitotölkit tiedän mutta esim. puuropaketit tms. ja kaikki muu. Miten voin kierrättää kaiken mahd?
 
Gitanjali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 10:55 innostunut kirjoitti:
olen aloittelija kierrätyksessä, mutta sitäkin innokkaampi sitä harjoittamaan. Eli, kertokaapa minulle mitä menee mihinkin! Paperit, pahvit, lasit, säilyketölkit ja maitotölkit tiedän mutta esim. puuropaketit tms. ja kaikki muu. Miten voin kierrättää kaiken mahd?
Eikös ne kotitalouskartongit eli noi puuropaketit sun muut ainakin täällä Helsingissä mene nykyään samaan laariin maitotölkkien kanssa, ainakin meidän jätehuoneessa menee....
 

Yhteistyössä