Kiellättekö lastanne syömästä lunta?

  • Viestiketjun aloittaja ddd
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kaboom:
Pakko kysyä että eikö oikeesti kukaan äiti itse oo lapsuudessaan syönyt lunta??! :eek:
Siksihän sitä juuri kieltää, kun on sitä itse tehnyt ja imeksinyt rännistä roikkuvia jääpuikkoja (eivät useinkaan maistuneet kovin hyviltä :X)
Kyllä minä lupaan suoraan taivaalta metsästää hiutaleita suuhun =)
 
anika harmaana
En kiellä. Kerron silti, että kissan tai koiranpissaa saattaa olla. Tai vaikka jäniksen papanoita. Yleensä on vähän hillinnyt halua...Tai ainakin katsovat, mistä kohtaa syövät.

Mutta minä olenkin täydellisen holtiton.
 
No en ainakaan anna lupaa. Omalla pihalla tuo lumi nyt on aika puhdasta enivei.
Ja millä mä siitä rankaisisin, kun esikoiselle ulkona olo on jo niiiiiiiiin kamalaa. Sisälle pääsy olis palkinto...

Ja pistän itsekin joskus kuusen oksalta suuhuni. Mutta en lasten nähden. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Name-No:
Kyllähän lunta on varmaan kaikki syöneet mutta ei se silti meinaa että se olisi jotenkin "hyväksyttävää". Likaistahan se on.... :x Ja kyllä muakin aikanaan äiti kielsi syömästä.... :whistle:
Niin, no ei hyväksyttävää. Likaista kyllä. Mutta siitä huolimatta sitä syötiin vaikka äiti kielsi ja pelotteli kaikenmaailman ötököillä ja pissoilla! Eikö vaan. :D
 
Heti kun alkoi peuhaamaan lumessa kielsin syömästä, koska koirat ja kissat yms pissaa ja kakkaa sinne.
Ei ole syönyt.
Kerran yritti, koska serkkupoika söi, niin hänkin sitten. Sanoin molemmille, että miettikääs mitä pissaa ja kakkaa siellä joukossa onkaan. Molemmat jätti maistamatta.
 
Sirissa
Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Sanoin molemmille, että miettikääs mitä pissaa ja kakkaa siellä joukossa onkaan. Molemmat jätti maistamatta.
Jos mun tytölle sanoo noin niin hän tutkiskelee sitä kädessään olevaa lunta ja toteaa että "eipä oo." ja pistää suuhunsa.
 
Kiellän. Sanon että ei saa syödä kun koirat pissaa sinne lumeen.

Ei tuo oo kun kerran moista tehnyt, en tiedä mitä tekisin jos useemman kerran tekis.

Ja kyllä mä kakarana söin lunta, mitään järkee siinä ei kyllä oo ollu.
 
Yleensä en
Jos näen, että lumi on silminnähden likaista, niin kiellän. Tosin yleensä huomaavat sen itsekin. Jos lumi on puhtaan näköistä, se tuskin on kovin vaarallista, joten en näe turhaa vaivaa. Kuten joku muukin sanoi, syövät kuitenkin, vaikka salaa. Ja itse muistan syöneeni lapsena lunta useinkin, joskus jopa ihan janoon ja joskus muuten vaan. En vieläkään tajua, miksi en olisi saanut. Moni taitaa kieltää vaan, koska omakin äiti kielsi, vaíkkei tiedä miksi.
 
vieras
Ei kai kukaan enää nykyään sellaista kiellä. Siitä kieltämisestähän ois VAIVAA ja se ikävästi RAJOITTAISI lasta, voisi pian traumatisoida.

:D:D:D

No joo, mä kiellän kun kaverin lapsi oksenteli pari päivää sen jälkeen kun oli kauhonut lunta pihalla oikein urakalla suuhun. Ei tietty varmaa että siitä johtui mut samana iltana alkoi ja tosi kipeä lapsi oli.
 
Sanotaan näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai kukaan enää nykyään sellaista kiellä. Siitä kieltämisestähän ois VAIVAA ja se ikävästi RAJOITTAISI lasta, voisi pian traumatisoida.

:D:D:D

No joo, mä kiellän kun kaverin lapsi oksenteli pari päivää sen jälkeen kun oli kauhonut lunta pihalla oikein urakalla suuhun. Ei tietty varmaa että siitä johtui mut samana iltana alkoi ja tosi kipeä lapsi oli.
Minusta lumen syöminen on hyvin pieni paha. Joudun kieltämään lapsia huomattavasti tärkeämmistä asioista kymmeniä kertoja joka päivä. Jos haluan pyrkiä hähentämään "turhaa" kieltämistä, voin hyvin aloittaa asiasta, joka ei ole mielestäni vaivan arvoinen. Vaikka lumen syömisestä, josta en ole todennut olevan haittaa itselleni, enkä lapsilleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai kukaan enää nykyään sellaista kiellä. Siitä kieltämisestähän ois VAIVAA ja se ikävästi RAJOITTAISI lasta, voisi pian traumatisoida.
Kyllä mä olen kieltänyt mutta kun se on täysin turhaa (omalla kohdallani) ja varsinkin kun muistaa kuinka on itse mättänyt lunta kitusiinsa kielloista huolimatta. :p Ihan ku nyt joku lumensyönti ois pahinta mitä lapsi voi tehdä, sitten jos ne alkaa viskellä mummuja sillä lumella niin takuulla älähdän. ;)
 

Yhteistyössä