kielitaidon testaamisesta työhaastattelussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan normaaleja haastattelukysymyksiä on esitetty englanniksi. Joskus jotain yleistä esim harrastuksista ja joskus jotain vaikeampaa vaikka tyyliin "kerro urallasi kohtaamastasi vaikeasta tilanteesta ja miten siitä selvisit".

Mulla haastattelija vaihtoi vaan yhtäkkiä kielen ruotsiksi ja haastattelua jatkettiin ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Saman tekivät jo puhelimessa kun kutsuivat haastatteluun alun perinkin.

Asiakaspalvelutyöhön hakiessa on kysytty mm. millainen on hankala asiakas tai miten hoitaisin jonkun tietyn tilanteen. Siis kysytty samantapaisia kysymyksiä kuin voitaisiin kysyä muutenkin, mutta englanniksi/ruotsiksi.

yhdesä matkailukeskuksessa piti kertoa englanniksi mtiä siihen uokaan laitoin: muutnekin haastatelu oli erilainen mitä olin tottunut. Ruokaa piti tehdä haastaattelussa. KAi se sit hyvää oli kun paikan sain. =)

Mies oli työpaikkahaastattelussa mikä käytiin kokonaan englanniksi kunyksi heistä oli saksalainen ja ei osannut suomea.
Työpaikka vaati myös ruotsinkielen taidon ja tämä saksalainen kysyi,että mites se ruotsi sujuu. Mies sitten vastasi hänelle suoraan ruotsiksi. Haastattelija oli ihan pölmistyneen näköinen ja katseli toisia haastatelvtvia ja tostesi,et ilmeisesti hän osaa ruotsia. Se itse ei siis ymmärtänyt yhtään ruotsia.

Yhteistyössä