Minä aloitan eli osaan suomen lisäksi englantia hyvin, ruotsia tyydyttävästi. Ruotsia en tosin osaa kirjoittaa kovin hyvin, ymmärrän paremmin ja osaan lukea, mutta kirjoittaminen on hankalaa ja hidasta. Saksaa ymmärrän jonkun verran, lehtijutuista saan yleensä selville mitä asia koskee, mutta kaikkia yksityiskohtia en todellakaan ymmärrä. Jonkin verran ymmärrän myös puhetta, mutta puhuminen on vaikeampaa, kun ei osaa aloittaa eikä muista sanoja siinä tilanteessa.
Lausumisesta sen verran, että osaan lausua ruotsia ja saksaa paremmin kuin englantia. Ranskaa olen myös opiskellut useamman vuoden, mutten muista siitä enää mitään. Espanjaa olen yhden kurssin opiskellut, mutta sitäkään en oikein muista. Vaikutti kuitenkin kohtalaisen helpolta kieleltä sen lyhyen kurssin perusteella ainakin.
Lausumisesta sen verran, että osaan lausua ruotsia ja saksaa paremmin kuin englantia. Ranskaa olen myös opiskellut useamman vuoden, mutten muista siitä enää mitään. Espanjaa olen yhden kurssin opiskellut, mutta sitäkään en oikein muista. Vaikutti kuitenkin kohtalaisen helpolta kieleltä sen lyhyen kurssin perusteella ainakin.