Kh-tuella, miten kulut jaetaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Meillä miehellä suht pieni palkka (jää käteen vain jotain puoltoista tonnia), itse ole kh-tuella. Minä maksan vuokrasta n. 1/5 ja lisäksi oman puhelinlaskuni. Mies maksaa loput vuorasta, netti-, vesi- ja sähkölaskut, vakuutusmaksut, autoon liittyvät menot. Ruoat mies maksaa aina, jos ollaan yhdessä kaupassa, minä toki, jos käyn yksin. Lasten isommat hankinnat maksaa mies.

Mites teillä? Kuulostaako reilulta? Oonko turhaan katkera, kun esim. kampaaja ois mun "omaa menoa" ja mieheltä ei siihen heru rahaa..?

Meillä miehen tililtä lehtee lainan lyhennykset, suuriosa laskuista..Mä maksan omat ns. henkilökohtaiset laskut ja suurimmaksi osaksi lasten hankinnat...nytkin olen katsellut talvivaatteita lapsukaisille...kampaaja maksut joo no mies aika usein maksaa koska mulla on tulot tällä htekellä niin pienet vähän luksusta välillä =)

Kaikki rahat menee yhteiselle tilille, joten enpä osaa sanoa kenenkä rahoilla mitäkin maksellaan.
Yhteenlasketut tulot noin 1800 euroa/kk.

Ja kyllä mä kampaajalla saan käydä ja hierojalla jne.

ihmettelen..
meillä yksi tili jonne menee kaikki rahat, sieltä myös kaikki laskut ja kaikkien huvit. mies töissä minä kotona 7vuotta jo. yhteinen perhe yhteiset rahat..
-hei älä syö sitä mä oon sen makkaran ostanu!

Kun olin kotona ja mies töissä niin mies maksoi vuokran, autokulut, netin. Ruokaa maksettiin suunnilleen puoleksi ja maksoin kaikki lasten ja omat kulut. Kyllä mulla oli aina rahat lopussa, mutta kun tuo mies on aina ollut niin pihi. Koskaan ei sovittu mitenkään sitä, että kuka maksaa mitäkin, mutta se vain jotenkin noin meni. Koskaan en ole rahasta tapellut enkä vaatinut mieheltä rahaa. Miehellä palkka käteen jotain 1500 tuolloin ja mulla kotihoidontuki, hoitolisää ja lapsilisä.

Nyt tilanne se, että mulla tuloja enemmän kuin miehellä. Pidän rahoja yhteisinä ja annan puolet tilistäni miehelle.

ei oo reilua.
mun ystävä joutui maksaan puolet vuokrasta lapsilisästä ja kotihoidontuesta joka oli yhteensä ehkä n.400?
sille jäi aina käteen omiin juttuihin vaan se 100?
silti sen mies,tuleva ex, ei suostunu antaan sille rahaa mihinkään.

perheellä pitäs olla yhteiset rahat. tai ainakin niin että paremmin tienaava maksaa huomattavasti suuremman osan.

Minusta on aina ollut omistuista että kulut oikeasti jotenkin jaetaan. Meillä on ihan yhteiset rahat ja niillä mennään. Miehen äiti on kyllä kotikampaaja, että siihen ei kuluja mene, ja muutenkin harrastan hyvin vähän noita "naisten hömpötyksiä", mutta ihan mukisematta täällä mennään esim. kulma- ja ripsivärjäykseen ja täytyy sanoa, että hieman inhottavalta hommalta kuullostaa, että pitää mieheltä ruinata rahat kaikkeen "omaan".

Ei meillä ole koskaan oikeastaan laskettu kumpi maksaa mitäkin.
Laskut maksetaan yleensä miehen tilipäivänä. Kaupassa käydessä maksan joko itse tai mies maksaa tai pyydän mieheltä rahaa kauppaan. Perhe on yhteinen ja niin kaikki muukin.

mun mies tienaa vähän enemmän, mut maksaakin sit kaiken. en maksa edes puhelinlaskuani itse, saati kampaajakäyntejä tai vaatteitani. omat rahat eli kotihoidontuki menee yleiseen elämiseen eli maksan omalta tililtä kaupassa ja ravintoloissa kun tiedän että sinne on tuki tullut. yleensä siis noin 2-3pvää kuukaudessa mä voin maksaa jotain, loput mennään miehen kukkarolla, tai tarkemmin sanottuna maksan miehen tilikortilla johon minulla käyttöoikeus.

meillä on ollut yhteinen konkurssi siitä asti kun tavattiin. nykyään kaikki rahat menee yhteiselle tilille ja sieltä maksetaan kaikki, ei "kytätä" toistemme rahankäyttöä, pidetään vaan huoli että rahaa on tilillä aina... ns. omana rahana mä pidän yleensä vain henkkoht tippini mitä töistä heruu. tilit ja kht menee yhteiseen käyttöön. lasten tileiltä otetaan tarvittaessa heidän isompiin hankintoihinsa rahaa, mutta periaate on että niitä ei käytetä...

Joo, mulle vaan sopisi yhteinen tili, miehelle ei. En tiedä ees miehen tilin saldoa, on mitä on. Mun rahat menee lopulta kuitenkin 1) ruokaan 2 ) lasten ja omiin vaatteisiin. Vaikka mies periaatteessa maksais lasten vaatteet, eihän se hoksaa milloin mitäkin tarvitaan ja tulee ostettua itse ennemmin, kuin ruinattua pari viikkoa, että käys nyt ostaan se.

Kampaajalla kävisin varmaan jotain kolme kertaa vuodessa. Ei vaan jää itsellä semmoisia rahoja.

Siinä vaiheessa ku äiti on kotihoitotuella kotona ja hoitaa myös sen isän lapsia, molempien tulot ovaat yhteisiä ja niillä äiti saa myös käydä kampaajalla. Vaikka miehellä ois 4000 nettona palkka niin siitä puolet kuuluu sille äitille.

Meillä maksaa jolla on rahaa, useimmin mies, maksan laskuja mihin rahat riittää. Jos lapset tarvii jotai suurempaa siihen yritetään säästää, ostaa käytettyä etsiä ystävä piiristä. harvoin on rahaa ostaa itselleen jotain. Ei pajon ylimääräistä mulla jää kun saa kaikki 310e plus lapsilisä. vielä pärjätty

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Joo, mulle vaan sopisi yhteinen tili, miehelle ei. En tiedä ees miehen tilin saldoa, on mitä on. Mun rahat menee lopulta kuitenkin 1) ruokaan 2 ) lasten ja omiin vaatteisiin. Vaikka mies periaatteessa maksais lasten vaatteet, eihän se hoksaa milloin mitäkin tarvitaan ja tulee ostettua itse ennemmin, kuin ruinattua pari viikkoa, että käys nyt ostaan se.

Kampaajalla kävisin varmaan jotain kolme kertaa vuodessa. Ei vaan jää itsellä semmoisia rahoja.

Siis eikö kustannus jutuista sovittu teillä ennen lapsia?

Meillä siirretään kaikki rahat mitä tulee yhteiselle tilille mistä maksetaan kaikki menot ja siirrellään sitten niihin henkilökohtaisiin menoihinkin rahaa. Yhteinen talous, yhteiset tulot ja menot.

Meillä mieheltä jää palkasta käteen n.1200e ja sitten lisäksi on minun kh-tuki 440e + lapsilisät 210e. Kaikki samalle tilille. Niin on paljon helpompi. Se maksaa sieltä laskut kumpi kerkiää. :) Ensin oli minun omat ja miehen omat. Sit oli pakko alkaa mieheltä kysymään rahaa esim. lastenvaatteisiin, sen jälkeen päätettiin et yhteinen tili helpoin tili.

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Meillä siirretään kaikki rahat mitä tulee yhteiselle tilille mistä maksetaan kaikki menot ja siirrellään sitten niihin henkilökohtaisiin menoihinkin rahaa. Yhteinen talous, yhteiset tulot ja menot.

No näinhän sen pitäisi mennä.:)

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Meillä on yhteinen tili, ja sieltä maksetaan kaikkien kaikki kulut. Eipä tarvitse riidellä rahasta koskaan.

Voin kuvitella, että meille just tästä tulisi riitaa? Toinen käyttäis enemmän, tietenkin. Mies on tosi pihi, ei osta juurikaan vaatteita (no tietenkään, verrattuna minuun ;) ), eikä tarvii niin kampaajallekaan maksaa... Sitten se vertaa mun menoja omiinsa. Kun kampaajalasku on mulle sen 100e, onhan se paljon.