-- KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITSEMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE --

riemu kaunis kuva sinusta ja masustasi IHANA :heart:

tässä taas vähän omaa valivali tuntemuksia (älkää lukeko jos ei kiinnosta)
Kyllä jotkut ihmiset osaa olla sit töykeitä,kerroin tuosta km:stä kaverille niin mitäs hän sanoo no hän vaa että mitäs siinä surkuttelet tuommosella asialla on niitä paljon pahempiakin asioita mitä voit surkutella jos haluat jotai surra..tuonko ois pitäny lohduttaa ja piristää siinä kävi kyl ihan päinvastoin..

ja en muuten ole muistanu mainita että mullahan kävi niin että mulla alko vuotaa ekan kerran 9.4 jolloin oli viikkoja 5-6 ja silloin vuoti eka pois ja ultraan kun pääsin sitte rv 7+2 niin silloin näky myös vielä 2 sykettä jolloin lekuri rupes puhumaan jotai että täällä on tainnu olla kolmoset mutta enää näkyy vaan 2 sykettä aika heikosti kylläkin ja sittenhä se menikin kesken rv 8+0

tänne on jotenki helpompi purkaa näitä tuntojaan kuin omalle ukolleen..
 
Heipsankeipsan,


kiitosneitim kurkku ja muista viljelyvinkeistä. Huomasin myös että elokuiselle on vauva syntynyt. Aika hurjaa mutta tosi ihanan suloinen on kyllä vauveli.

Feeniks Taidat olla Riikassa parhaillas. Toivottavasti on rentouttuva matka. Ihanaa tuollatavalla joskus päästä ilman perhettä reissuun :p

Me9 kantsis varmaan kuitenkin sinne lekuriin mennä. Ei ole kiva tollasista kivuista kärsiä. Ei kai se vauvalle mitään silti aiheuta paitsi jos kovasti kivuissas olet, niin stressihormonia erittyy. Syötkö tarpeeksi kuitupitoista. Mullakin tulee jostain syystä noin kerran viikossa ripulipeet. Viime viikolla tuli jopa housuun tilkkanen kun oli niin pelkkää vettä :ashamed: Olen ajatellut sen johtuvan magnesiumista joka aiheuttaa ripulia, mutta mulla on joskus ollut myös suoli ärtynyt pidemmän aikaa. Ehkä sullakin on ärtynyt suoli, sehän aiheuttaa kipuja koko vatsan alueella, aiheuttaa ripulia ja joskus vaihtelevasti ripulia ja ummetusta. Kahvia, teetä, maitoa ja kaalia, herneitä yms. kannattais varmaan nyt välttää ja syödä täysjyväviljajuttuja ja hedelmiä.

miia onko supistukset rauhoittuneet? Oletko saanut levättyä, kun sulla on niitä elikoitakin niin paljon ja lapset pieniä.

Jotain oli vielä mielessä, mutta en muista...
 
Tervehdys!

Riemu, aivan ihana kuva!

En ole pitkilleen käynyt täällä ja luin, että ikäviäkin uutisia osa on kohdannut :hug:

Täällä on loistava vointi pikkuvaivoista huolimatta :) . Sain neuvolasta tukiliivin lainaan ja se on osoittautunut loistavaksi keksinnöksi. Eihän se kyllä mikään silmänilo ole ja helteelläkin inhottavan kuuma, mutta iskias- ja liitoskivut on nyt historiaa!

Täälläkin kasvatellaan pientä poikaa (paljastin, vaikka meinasin pitää salaisuuden loppuun asti). Ultrassa on käyty nyt muutaman kerran ja pienellä on kaikki hyvin :heart:

Vatsa on ihan valtavan kokoinen. Neuvolassa rv 30+3 sf-mitta oli 31 cm! Eli huitelee ihan omissa lukemissaan...on huidellut koko raskauden ajan.

Uimassa oon käynyt nyt päivittäin. Järvivesi on jo sen verran lämmennyt, että oon uskaltautunut uimaan junioreiden kanssa.

Nyt täytyy mennä...taas uimaan :) Täällä on vielä toistaiseksi aurinkoista ja lämmintä !

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 31+0
 
Riemu Ihastuttava kuva! Onneksi et onnistunut pienentämään sitä ;)

Taaperolle :hug: :hug:

(.) Masu se vain kasvaa ja paisuu, olo on muuttunut aikas kömpelöksi. Loppusuoralla ollaan kun synnytys on mielessä ja oireita bongaillaan =) Ensi torstaina onkin vauvan painoarvio kontrolli ja saas nähdä.... Tulleeko sitä vauvoja :LOL:

Oliivitar ja Heppuli 36+2
 
Voi riemu, ihana, ihana seesteinen, kaunis kuva sinusta, kesästä ja asukistasi (en ole sydämellinen tyyppi, mutta..... :heart: :heart: :heart: :D )

taaperotx5:lle voimia edelleen raskaaseen aikaan ja suruusi :hug: Ihmiset ovat toisinaan ja joskus turhankin usein todella tökeröitä sanoissaan.

Olivia on jo hurrran pitkällä, ihan viimeisillä viikoilla! :eek:

en ole muita pinoja vielä erhtinyt katsastaa, mutta toivon, että me9 olet käynyt tutkituttamassa vatsanväänteesi ja ripulisi! Vauvalla tai ilman, nuo vaivat ovat ikäviä! Itselläni oli joskus joikin suolistobakteeeri, joka aiheutti kuukausien ripulia ja silloin ei ollut kyllä kellään kivaa.

Mitenköhän Miia voi? Entä te ihan kaikki mutkin, jotka olette tänne kirjoitelleet?


Eilen iltapäivällä tosiaan kotiuduin Riiasta, teimme lentävän lapsivaihdon taas Helsingissä ja mies jäi pk-seudulle palaveeraamaan 3vrk:ksi.
Matka oli onnistunut, tosin en saanut kunnolla nukuttua -kylläkyllä, hormonaalista se lienee nyt -se raskauden vaiheeni meneillään. Muuten reissu siis oli kaikinpuolin mukava. Yhden päivän olimme Jurmalan kaupungin turismia ja hiekarantoja katsomassa , pari muuta päivää sitten kiersimme Riian vanhaa kaupunkia sekä etsimme parit kantaväestön ostarit. Kymmeniä kilometrejä kävelimme ja suonokohjut levisivät kipeästi ja laajemmin pullisteleviksi.
Aikalailla matka oli sellaista lorvimista ja ennenmuuta kaiken pienen tuliaisen etsiskelyä. Leppoisaa, oli kummaa ja terveellistä olla huolehtimatta 4vrk:n ajan kenestäkään muusta kuin itsestään.

En sano, että kiva palata kotiin, sillä en ole 'oma maa mansikka'-tyyppiä vaan haaveksin jo seuraavista matkoista, minne vain, kenen kanssa tahansa. Miehen pitkä työreissu juhannuksen tienoilla on jäissä, joten ainakin itä-Suomen sukulointireissua venyttänemme viikonloppumatkasta pidemmäksi turneeksi, siellä suunnalla miehen serkku oikein tarjosi meille mökkiään käyttöön syntymäpäiväjuhliensa ajaksi!

Perhe oli pärjännyt kotona hyvin, taisi reissuni olla lomaa heillekin... Koti ei ollut edes kaaoksessa palatessani!!! Ei pyykki-ja tiskivuorta, kummaa. Koululaislapseni olivat saaneet kovin kiitettäviä numeroita monista kokeista (kun äiti ei ollut hiillostamassa kokeisiinlukuun...?) ja pian onkin sitten viimeinen kouluviikko ja kesällä vain esikoisen futispelejä, pelejä, pelejä...
 
Kiitos kaikille kuvakehuista :snotty:

vatsakas ihanaa, pieni poika tulossa =)

Feeniks kyllä se matkustaminen on niin mukavaa, olen aivan samaa mieltä. Me ollaan myös kovia reissaajia ja minä matkaan usein myös yksinkin tai siis kavereitten kanssa. Pakko välillä saada omaakin rauhaa. Aina on oltava joku reissu suunnitteilla. Sullakin on uniongelmia. Sama laulu täällä. Öisin ei maistu uni ja päivälläkään ei malta levätä kun pitäis muka kokoajan siivota ja tehdä puutarhahommeleita. Mutta ihanaa kun nyt on energiaa, kohta se varmaan taas loppuu.

Äsken kun olin kuopsuttamassa kasvimaata, niin mun viereen lensi valtavan iso haikara. Sanoin sille, että älä hyvä lintu vielä sitä vauvaa tuo. Toivottavasti se halus vaan tarkistaa osotteen. Mutta oli kyllä komia lintu!
 
Meillä on kanssa täällä lennellyt haikara. Ihan nolona pitää olla, kun minä pidin sitä tirppaa kurkena :whistle:

Naapurin setä sitten vaan sattui kysymään, että:" Jokohan se haikara on teille tulossa?". Mie jäin vähän monttu auki ja sittenhän se selvisi, että minun kurki olikin haikara :D .
Jotenkin oon aina kuvitellut, että ei noita haikaroita täällä P-Savossa olisi. No tulipahan opittua jotain uutta.

Meillä kävi taas ilves pihassa. Tällä kerralla juhannuskokkopaikalla. Oltiin kärrätty sinne risujen sekaan lapsen synttäreiltä jääneitä pizzalaatikoita. Yhdessä laatikossa olikin ilmeisesti vielä pizzanjämiä/murusia. Niinpä ilves haistoikin kinkku-katkarapupizzan ja tuli pihapiiriimme pizzalle :| . Vauvaa ei todellakaan voi nukuttaa täällä pihapiirissä.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 31+5
 
POKS 37+0 =)

Ja Heppulihan vain kasvaa... Painoksi arvioitin 3600g. Onpas vain mötkäle! Syntymäpäiväkin päätettiin: 10.6 :heart: Toivottavasti tulisi hieman aikaisemmin ja itsekseen :ashamed: Nyt täytyy ottaa kaikki keinot käyttöön! :saint: Antakaapas vinkkejä!!! Ei ne ole tepsineet aikaisemminkaan, mutta mistäs sitä tietää.... :D
 
Komian kokoinen heppuli! Minulla ei ole savustusvinkkejä antaa, ei ole koskaan ollut hinkua daada lasta ulos -sitä vähemmän, mitä lähempänä ynnytys on ollut :snotty:

Ihania haikarajuttuja täällä ---ja pitsaileva ilves :D

Minulla jyllää piiiiitkästä aikaa hiiva ja lultavasti juuriin se aiheutti niin rankat, jatkuvat ja ennenmuuta kipeät supistukset, että päädyn tk:een edellisillaksi. Äitiyspolille en antanut itseäni viedä vaan vakuutin olon jo hieman helpottuneen -en olisi saanut lapsia yökylään, kun mieskin oli työreissullaan. Supparit ovatkin taas tasoittuneet normaalimmaksi, vähäkipuisemmiksi.
 
kopsattua yhdestä verkkokirjoituksesta miten voisi synnytystä edesauttaa :) (kyselijällä tosin oli viikkoja jo 41 ! )

Synnytys käynnistyy normaalisti, kun keho on siihen valmis. Jos keho ei ole valmis, synnytys ei käynnisty välttämättä millään apukeinoilla. Jos vauva voi hyvin masussa, parasta on olla kärsivällinen ja luottaa, että vauva syntyy, kun se on valmis. Luonnollisesti käynnistynyt synnytys onkin yleensä turvallisempi ja miellyttävämpi vaihtoehto, kuin lääkkeillä käynnistetty synnytys.

Sinulla raskaus on edennyt nyt niin pitkälle, että pian edessä on lääkkeellinen käynnistys ja tällaisessa tilanteessa synnytystä voi yrittää käynnistää myös luonnollisilla keinoilla.

Akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta saattaa olla apua. Pitkät kävelylenkit ovat tehokkaita, sillä lantion keinuminen saattaa auttaa vauvaa laskeutumaan hyvään asentoon.

Mausteinen ruoka (esim. intialainen) tai peräruiske saattaa joskus käynnistää synnytyksen. Tieteellisiä perusteluja en näille keinoille tiedä, mutta kun suolisto menee sekaisin, se arsyttää joskus myös kohtua supistamaan.

Siemennesteessä on prostaglandin hormonia, joten seksi saattaa myös olla avuksi. Kun nainen kiihottuu, keho alkaa erittää oksitosiinihormonia, joka saa aikaan myös kohdun supistukset. Nännistimulaatio on yksi tehokas tapa saada oksitosiinia erittymään. Tätä voi toteuttaa seksin yhteydessä, tai ärsyttämällä rintoja rintapumpulla tai hieromalla niitä froteepyyhkeellä.
Tässä vaiheessa vadelmanlehtitee ei enään auta. Se ennemminkin pehmittää kohdunsuuta ja valmistaa synnytykseen.

Jos supistuksia tulee, mutta ne ovat heikkoja, voit nuuhkailla laventelia tai clary sagea, jotka vahvistavat supistuksia. On tärkeää myös syöda ja juoda hyvin.

Vanhan kansan ihmiset käynnistivät synnytyksiä saunomalla ja juomalla risiiniöljyä. Risiiniöljyyn liittyy kuitenkin pieni riski. Se saattaa lisätä mahdollisuutta, että mekoniumia tulee lapsiveteen (lapsi kakkaa lapsiveteen).

Joskus kätilö tekee sisätutkimuksen, ja irroittelee hieman kalvoja kohdun suulta (membrane sweep).

Erilaisia keinoja on hyvä yhdistää. Esimerkiksi pitkä kävelylenkki, jonka päälle rentouttava sauna, mausteista ruokaa ja romanttista seksiä kuulostaa hyvältä reseptiltä.

neitim
 
Vattuteen lisäksi mä suosittelen suklaata ,sohvaa ja lasia siideriä :LOL: Kunnon rentoutuminen yleensä tehoaa.hyvä nyyhky leffa maratooni ja miehen kainalossa kelliminen.Tietty lapset hiukan tuota rentoutumista "haittaa"mutta vaikka sitten illalla kun lapset jo nukkuu :heart:
Sitä ennen on tietty voitu siivoa,saunoa ja sekstailla,niin ompa monta s:ää käytetty :LOL:

Mut joo eipä siinä kai oikeen auta muu kuin odotella että synnytys käynnistyy :hug: ainakaan ei itseään kannata turhan piippuun vetää rehkimällä kamalasti saadakseen supistuksia!!!

Mä oon itse käynyt vyöhyketerapiassa loppuraskaudesta ja kun viikot olleet 39 täys,on hieronut myös ns kohtu ja suoistus pisteitä.Mulla ei synnytykset oo niistä lähteneet käyntiin mutta luulen että avautumista on vauhdittaneet!
 
Mielenkiintoisia synnytyksenkäynnistysjuttuja! =)
Puuh, Kelan hakemukset viimein täytetty sähköisesti (helpoksi on mennyt!), esiopetuskuljetushakemus samoin, vielä myös lapsivakuutuksen varaushakemus sekä soitettu 5-vuotias uimakouluun ja maksettu parkisakko sekä vesilasku. Tyytyväinen olo!
 
Täällä taisi tuo kävely tehdä vaikutusta kun kolmas lapsi lähti syntymään.. Kävin siis suhteellisen ahkeraan reippailla kävelylenkeillä, tyttö syntyikin suhteellisen vauhdilla ja "helposti". Muita poppaskonsteja on myös kovasti yritetty, mutta en usko niillä olevan mitään vaikutusta.

riemusta oli kyllä todella kaunis kuva! :heart:

Oma tilanne ei ole nyt ihan täydellinen.. Tuossa ulkoiltiin ja nuorimmaista piti tietty vähän väliä kanniskella sylissä niin johan intoutui supistelemaan. :( Kyllähän tuo tietty liittyy ihan asiaankin, mutta nämä hiukan kipeämmät supistukset pistää jo huolestuttaan. Nyt kun tultiin sisälle ja laitoin pojan nukkumaan niin tilanne on onneksi rauhoittunu.

Taidan lähteä sohvalle kattoon lasten kanssa filmiä. :wave:

Tellu30 26+2
 
Saapas nähdä tarvitaanko tässä taikoja outoja ja aitoja... :D
Limatulppaa irronnut aamusta lähtien ja jatkuva kuukautisjomotus alavatsalla :| Eipäs vielä kuitenkaan supistele... 2/5 raskaudesta olen bongannut tulpan, ja toinen syntyi kolmen tunnin päästä ja toinen viikon... Jopas vain pitää jännityksessä ! Taitaakin paras neuvo olla ja nauttia olostaan niin kaun kuin tästä nauttia voi :D
 
Ehei, en kyllä sali tämän ketjun jäävän kokonaan unholaan! :whistle: :attn: =)

Toivottavasti Tellun supistukset normalisoituisivat siedettäviin mittasuhteisiin!
Mikä on tilanteesi, Oliivitar?
Entä Miialla? :attn:
Mitä kuuluu Kääkkiksen viikonalkuun -entä kaikkien muiden?

Täällä on kotioloissa kaikenmoista sotkua, mutta ehkä niistä ajan tai jonkin kuluessa selvitään :|
Typeristä ja välillä inhan kivulaistakin suppareista huolimatta sisuunnuin ja fb:n innoittamana haastin itseni (ja parit ystäväni siinä samalla) lenkkeilemään ihan joka päivä kuukauden ajan -menen sitten vaikka pää kainalossa :kieh: jotain on tälle lössähtäneisyydelle tehtävä :whistle: Eivätkä nuo muksuni ole aiemminkaan syntyneet ennen laskettua aikaa, vaikka kuinka on supistellut ja estolääkityksellä oltu. Jos kovin rankasti suppailee, pysähdyn kokoamaan voimiani ja jatkan, hiivatti soikoon.

Hei kuulkaa, se on viimeinen kouluviikko nyt!
Huomenna on myös lääkärineuvola -jonne joudun kenties ottamaan pienimmät muksut mukaan :eek:
 
Täällä jännätään kanssa mikä tilanne on Oliivittarella :)

Hiukan on ollu hiljaista keskustelu täällä. Itsekin kyllä käyn lukemassa, mutta sitten kun yritän aloittaa kirjoittamisen niin johan tulee jotain hommaa ja saa sitten istumisen unohtaa.. Ja nyt on vielä tämä elo menny jotenkin superkiireiseksi etten kerkeä tekemään kuitenkaan yhtään mitään, mitenhän sitä sitten syksyllä kerkeää.. :whistle:

Täällä supistukset ja selkäkipu otti jo ihan kunnolla vallan perjantain ja lauantain :( Mietin jo ihan tosissaan että pitääkö lähteä synnärillä, mutta sitten sunnuntai oli kuin ei mitään olisi tapahtunut. Ja tämäkin päivä on ollut ihan hyvä. Soitin kyllä neuvolaan ja aikaistin viikolla lääkärineuvolaa.

Feenikslintunen olisi kyllä kiva osallistua myös tuollaiseen haasteeseen, mutta minä tarttisin sitten sen rollaattorin kaveriksi.. :LOL: Selkä menee vähästäkin kävelystä tai muusta aktiviteetista ihan juntturaan. Iso hatunnosto niille äideille joiden kroppa kestää useamman raskauden. :flower:

Jeps, mutta taidan hipsiä kahvin keittoon kun on hetkellisesti ainakin rauhallista tässä huusholissa. Mutta sen verran kuitenkin, että pidetäänhän pino hengissä!!! :wave: ;)

Tellu30 26+5
 
Pidetään pino hengissä!!!!

Mä vaan oon käynyt lukemassa ja oon ollut niin vaivainen etten oo jaksanut tänne kirjoittaa,vaan tonne elokuisiin(sieltä voi käydä lukemassa mun "tarinan")

Mut on poljettu maahan näissä mun kivuissa ja nyt hiukan luovuttanut olo.... :ashamed:

Mutta yritän olla vahvuudessa mukana =)

Jännityksellä odotan Oliivitar:en kuulumisa,joko vauva maailmassa :heart:

Feeniksillä mahta spurtti,vau :flower:

Tellulle tsempit supistusten kanssa :hug:

Mä taidan avata meille kesäpinon =) Huomenna kun jo virallinen kesä...
 

Yhteistyössä