-- KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITSEMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE --

Korkataas uusi pino omalta osaltakin. :)

Mukavaa että monella oli hyviä kuulumisia ultrasta, niitä on aina mukava lukea. :heart: Hieno poitsu teille tulossa, Me9. Ja plussakin oli saatu pinoon, onnittelut siitäkin. :flower:

Täällä olo on melkoisen hyvä vielä, vaikka alkaahan tuolla masulla olla jo kokoa. Ainut riesa on oikeastaan nuo liitoskivut ja hiiva. :kieh: Onneksi alkaa olla työt takanapäin, enää olisi 9 vuoroa ennen lomailuja, tuntuu vaan ikuisuudelta silti tuo aika. :D

Hauskasti teillä menee tuo tyttö ja poika-juttu. Meillä taasen tosiaan ultrassa lupailtiin varoivaisesti tyttöä ja sehän sopii tämän talon taikaan. :D
En muista kerroinko joskus aikaisemmin että tähän taloon missä asutaan ei ole koskaan syntynyt poikia. Edellisillä asukkailla oli viisi tyttöä ja meille on nyt kaksi jo syntynyt ja kolmatta vähän lupailivat. :D Entiset asukkaat kun muuttivat tästä pois, niin heille syntyi sitten kuudennenksi poika. Jotain taikaa siis taitaa olla...

Puutarha hommiin täälläkin pitäisi suunnata, kun on kerran niin kiva ilma. Voikaahan hyvin kaikki.

AngelEyes ja Säihkis 21+4
 
millasia autoja teillä muilla on??

meillä on tällä hetkellä opel zafira mutta ei se oikeen ole sopiva meille kun kyllähän me sinne sovitaa mut muuta ei sit sovikkaan :D

kovasti tekis mieli ostaa joko tämmönen citroen berlingo



tai sitte peugeot expert tepee



tässä vaan mietin että kumpihan noista mahtaa olla käytännöllisempi??onko teistä kellää kokemuksia noista autoista??

Eilen meinas ihan itku tulla kun vauvakuume on taas niin kova sen km:n jälkeen mut kun mies on sitä vastaan



 
Hauskanen tuo Angel Eyesin taloon liittyvä sukupuolisidonnaisuus :D

taaperotx5 : olisiko miehesi suostuteltavissa jossain vaiheessa -mitkä ovat hänen perustelunsa vauvattomuudelle?
Noista autoista meillä ei ole käytännän kokemusta, paristakin Zafirasta kylläkin ja tosiaan eipä sinne juuri tavaraa lasten jälkeen mahdu -meillä ei enää perhekään.
Noista kahdesta alempi, Peugeot, lienee reilusti tialvampi -ja isossa perheessä ei tilaa voi olla liikaa =) Meillähän on nyt MB Vito, 9 hlölle ja vaunut ja muuta kamaa mahtuu vaikka joka väliin paikkojenkin ollessa käytössä. Tuntuu luksukselta ahtaiden autojen jälkeen.

Tänään olen ulkoillessa polttanut itseni -palan aina! Muuten sitten tietokoneen ollessa laturin vuoksi jumissa ehdin leipoa, laittaa yhden lastenhuoneen uuteen uskoon, möyrittyä pihamaalla muksujen kera ja vaikka mitä. Nyt sitten kroppa tuntuukin taas ratkeavan liitoksistaan.

Miten ne lääkärineuvolakuulumiset?

Miten viettelette huomista pyhää?
 
Taaperot, kiitti hienosta kuvasta =) luulen että toi peugeotti olis parempi vaitoehto. Meille tilattiin just Renaultin joku trafic generation, jossa on paikat yheksälle ja taakse jää vielä puoltoista metriä tilaa tavaroille. Se on sellanen rekka etten varmaan uskalla sillä ajaa. :LOL: Oon nimittäin saanu naarmutettua meidän nykyisen renault grand espacenkin, vaikka etu ja taka piippausvarottimet löytyy :ashamed: :snotty:
 
Tässä toisesta pinosta kopioituna(väsyttää)kuulumisia:

Sokerirasitus oli ok,huh!0h:5,2 1h:7.6 ja 2h:7.9

Ja ne neuvolalääkäri kuulumiset:

Painoa nyt yhteensä 12kg,Huh huh (62kg,lähtö 50kg)
Turvotus kyllä plussalla...
rr 112/66
Pissa puhdas
syke 150 krt/min
Perätila
Sf 26cm! (kyllä nyt paisuttu kaikin puolin)

Kohdunsuu kiinni,kiinteä ja kaulaa 3cm,eli kaikki hyvin.

Vauva kyllä tuntuu varsin selkeästi kuulemma alakautta kohdunseinämän kautta ja siksi varmaan painontunnetta ja supistuksia herkästi.Mutta kaikki kuitenkin ok!

Kauhuissani olen omasta painostani ja tuosta sf-mitasta,mutta minkäs teet ...

Niin upea ilma että ollaan asuttu pihalla! Ja nyt nukkumaan!
Me9 rv 26+5
 
Huhhuh kun on vatsa täynnä. Käytiin saksassa syömässä ja siellä on niin valtavat annokset. Join vielä kaks tuoppia alkoholitonta olutta päälle. Nyt napa raikaa. Ja vauvalla on mahassa joku uusi harrastus. Luulen että tekee haara-perus hyppyjä, kun samaan aikaan tuntuu kyljestä kylkeen ja tisseistä häpyluuhun kovat tökkäsyt.
Me9 sinähän olet keijukainen. Tietysti 12kilon painonnousu tuntuu hurjalta, mutta pienipainoisilla on kait ihan normaalia 20kg painoa saadakkin loppuun mennessä. Raskaaltahan ne tuntuu yhtäkkiä kantaa. Toivotaan ettei ihan jättiläistä ole tulossa. Mun sisko on saanut kaksi viisikiloista ja toinen oli 60cm pitkäkin. Nyt on parin viikon päästä tulossa kolmas. Epäilevät lähes 6kiloiseksi. Sektiolla syntyy. Sokerit ovat normaalit. :eek:

Minä pähkäilen avomaan kurkkujen kanssa. Onko teillä kokemusta? Laitatteko kurkuille tuet vai annatteko kasvaa maata pitkin esim.heinien päällä? En ole ennen kasvattanut. Nyt ajattelin laittaa tomaattitarhan viereen kurkkua ja munakoisoa tai kesäkurpitsaa. (tää kysymys ei kyllä liittynyt millään tavalla vauvapalstaan :LOL: )
 
Voi Riemu,kyllä mä oon tänään tätä mun painoa itkenyt :'( Se räjähti ihan hetkessä käsiin ja kun ne lukemat näin,niin todellisuus löi vasten kasvoja... :|(puntari kun kotona rikki,elin autuaan tietämättömänä ) Tää on kyllä mulle tiukka paikka,oma painon nousu ja vauvan iso koko :ashamed: Lisäksi kun tänne suomeenkin tuli lämpö ja mulla ei suolikaan toimi,niin turvottaa ja oon ihan elefantti,ihan oksettaa katso peiliin :'(
 
Me9 älä nyt missään nimessä sitä huoli että elefantilta näyttäisit. Kuvat kertovat muuta! Ehit sitten taas kilot tiputtaa, kun vauva on maailmassa. Voisko sulla olla myös turvotusta? Sitten ainakin äkkiä kilot tippuu. Minua harmittaa kun olen muutenkin päästänyt itteni pulleeseen kuntoon enkä ehtinyt laihduttaa ennen raskautta. Pituutta on vain 163cm ja painoa nyt reilusti yli 70kiloa. Vielä pari vuotta sitten painoin alle 60. Näytän läskisäkiltä, mutta en anna asian vaivata kuin vasta synnytyksen jälkeen. nyt on vaan helpottavaa, kun ei kerrankin tarvitse vetää vatsaa sisäänsä, vaan voi antaa sen pullottaa ihan rauhassa :kieh: Syksyllä murehdin sitten ja itken läskejäni.
Ota jotain laksatiivista. Mulla on välillä sama vaiva. Muutama kuppi vahvaa kahvia ja lasillinen diasporal magnesiumia laittaa kyllä peen tulemaan.
 
Kiitos Riemu sanoistasi :hug:
Huominen tasaviikkojen kuvapäivitys kertoo karua kieltään :eek: Vatsa on kasvanut viikossa ihan kamalasti ja varmaan mulla on turvotustakin,säärissä ja reisissä ainakin....Mut myös ihraa on niihin tullut=/
Mä oon yrittänyt nyt tolla vi-siblinillä hoidattaa vatsaani,mutta en saanut vielä ainakaan toivottua tulosta.Ja kun mulla on normaalisti ns suoraputki ;) niin tällänen ummetus on ihan kamalaa....

Myös maitohappobakteereita syön...
Ja noita magneesiumeja kanssa....

Mä vaan oon niin loppu tähän ikuiseen taistoon painon kanssa raskausaikana,kun se aina karkaa käsistä ja sitten on kurja olla.Vaikka aina kilot tippunut,mut nää 3 kk pitää kestää myös :eek:
 
kuinkas moni teistä on naamakirjassa??mua saa pyytää kaverikseen jos haluaa :D

täällä on ollu oikein mielenkiintoinen päivä tänää..koko päivä on tehty hommia ties kuinka paljon ja nyt sitte ku kaikki muut paitti Julius on jo nukkumas niin mies sano että hän on varannu meille matkan jolle lähetää maanantaina ja samal kerto myös että sit ku Julius täyttää vuoden n iin seuraava saa tul jos o tullakseen.

Meillä kävi sillee tuon Juliuksen kohalla kun oltii päätetty että kun Juho täyttää vuoden nii seuraava saa tulla,no mä plussasinki sitte 2 viikkoa ennen Juhon 1v synttäreitä :D
 
riemu: kasvimaan kukoistuksesta ainakaan minulta on turha kysellä :whistle: , moiset ovat vasta haaveissa -pihaa laitellaan sitten, kun talo on valmiimpi.
Huvittavan kuuloista : "käytiin Saksassa syömässä ". Minäkin voisin ihan mielelläni käväistä joskus jossain muussa maassa lounaalla :D ... itseasiassa lähdenkin viion kuluttua kaksin ystäväni kanssa 3 vrk:ksi Riikaan. Aika luksusta ihan jo se, että ettei siellä ole ketään muuta kuin itsensä huolehdittavana *wuhuu*

Painoasiat ovat vaikeita ja tosiasia on, että lähestulkoon useinmiten meillä naisilla on taipumus nähdä peilikuvamme vääristyneenä.
Minun silmiini, Me9, olet todella sutjakassa kunnossa -vaikka ymmärrän kyllä, että niiden kilojen kertyminen ahdistaa :hug:
Omista kiloistani sen verran, että olen ollut koko elämäni, vauvasta saakka, oikein ronskisti ylipainoinen -pahimmillaan olin hetken sairaalloisen ylipainoinen(bmi yli 40) tuossa nelisen vuotta sitten. Ensimmäiset 4 raskautta söin, söin ja söin kerryttäen ylikiloja 25-30 kustakin, niitä sitten jokusen onnistuin laihduttamaan jälkeenpäin.
Joitain vuosia sitten päässä napsahti ja päätin, että kilot lähtevät ja opettelen oikeasti ne loppuelämän kantavat uudet ruokailutottumuset. Pudotin viitisenkymmentä kiloa ja sain pidettyä kiloni poissa hienosti kuopuksen raskausajan, tuolloin kiloja kertyi 8-9.
Painon iso putoaminen muutti minua (myönteiseen suuntaan, väitän) ihan valtavasti, ennenkaikkea sillä oli iso vaikutus itseluottamukseni -mutta se onkin sitten toinen tarina =)
Nyt, nyt tuntuu kauhean vaikealta nuo tulevat kilot :( Ja niitä kun on tosiaan tullut o saman verran kuin koko kuopusen raskausaikana yhteensä. Kylläkyllä, tokihan raskaudet ovat erilaisia, painoakin tulee eri tavoin, mutta olen minä myös syönyt -ihan silkasta syömisen ilosta olen vedellyt karmena pahoinvoinnin laantumisen jälkeen :ashamed: Huomaan ajattelevani välillä samoin kuin 4 ensimmäisessä raskaudessani, että syöminen sentään on mukavaa, kun koko raskausaika on muuten niin tukalaa ja vaivalloista |O
Karmeaa, alhaista selittelyä :eek: En tahdo antaa pirulle koko pikkusormea tuudittautuen ajatukseen, että kyllä ne kilot siitä sitten lähtevät ---kun ei se kaikilla vain mene niin. Tahdon kyllä uskoa ja välillä luotankin siihen, että saan rautaisen tahdonvoimani takaisin sitten, kun olen yksin omassa kropassani ja hallitsen sitä, silloin teen itsenstäni taas sen sopusuhtaisemman, joka jo ehdin ola -ehdin nauttia ihan pinnallisesti omasta vartalostani ja kivoista vaatteista. Toisaalta välistä mielessä jyllä pelko, että jos päässäni pimahtaa, aivot menevät lopullisesti offlineen ja syön itseni hiljalleen taas reilusti yli 100-kiloiseksi -loppuelämäkseni :| . Jos lakkaan piittaamasta?
Äh. Olen jo kauan sitten kadottanut sen kuuluisan punaisen langan tekstistäni ;) Kenties se löytyy jostain sellaisesta, että minäkin laillasi murehdin, Me9 -tai sellaisesta, että vaikkei sille murhetukselle aina mitään voi eikä kovin olisi aihettakaan, sitä möyrii ikävissä ajatuksissa ja peloissa sittenkin :| tai...kenties tässä jaarituksessani ei alunperinkään ole ollut päätä saati häntää :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feenikslintunen:
Nyt, Huomaan ajattelevani välillä samoin kuin 4 ensimmäisessä raskaudessani, että syöminen sentään on mukavaa, kun koko raskausaika on muuten niin tukalaa ja vaivalloista |O
Se onkin "ainut" mukava asia raskaudessa,mutta nyt tulossa siitäkin mörkö kun miettii lihottaako vai ei..... :(
Kiitos kaikille sanoista :hug:

 
riemu Avomaankurkut ei tarvitse tukea , vaan ne kasvavat maata myöden ... :)
Mä laitoin juuri edellispäivänä maahan esikasvatetut avomaankurkun taimenet ja kesäkurpitsan taimenet ja harsoa päälle :)
kesäkurpitsahan tekee kasvuston päällepäin ja kurpitsat pitkin maata ja samoin nuo avomaan kurkut , kasvustoa pitkin poikin maata ja kurkut maatamyöden ...
Joten siemenet vaan maahan ja odottelemaan satoa :D

neitim+ tytsy 27+6
 
kopsattua toisesta pinosta ..

Miten voi ihminen olla niin vatipää
Tänään neuvolalääkäri ... voi venäjä , oli kai se aika ollut jo 4.5 eikä 14.5 , miten ihmeessä saatoin ees merkata sen noin väärin ????? Ihmettelinkin miksi mulla on aika vasta 27+ viikoilla eikä 26+ kuten yleensä .... no nyt pitää sitten maanantaina koittaa musitaa soittaa neuvolatädille ja kysyä , että saanko edes aikaa enään lääkärille ennen muuttoa toisella paikkakunnalle , kun noi ajat on yleensä täynnä monta viikkoa ennen !!! Ja miksi ei toi neuvolan täti soittanut mulle että missäs oon kun ei oon näkyny kun siinä täytyy kuitenkin käydä peruskokeet ottamassa ennen lääkärille menoa ! siis OTTAA PÄÄHÄN !!!!

neitim+tytsy 27+6
 
Heijj ja ihanaista hellepäivää kaikille B)

Painosta ootta puhuneet täällä...mä laskin piruuttani oman painoindeksini aamulla ja kyllä täytyy sanoa, että nyt rupes pelottamaan. Painoa on salakavalasti tullut tämän kevään aikana yli 10 kg, siitä mistä läksin kun tuo nyt 8kk tyttö syntyi...ensin olin hiilarittomalla melkein 4 kk, jolloin laihduin 8 kg ja sitten meni lopettamaan tupakoinnin ja niinku kaikki varmasti arvaa, sitä tuli hujauksessa takaisin ainakin samanverran...nyt tällähetkellä indeksini on 39 ! ja 3 vrk:tta olen ollut taas tevellisemmällä ruokavaliolla+päivän kävelylenkit, niin paino on tippunut melkein 3 kg !!
Kertokaapas viisaammat että johtuukos se tästä alkuraskaudesta vai minun huimasta ylipainosta, vai miksi laihdun niin nopeasti? Syön kuitenkin hyvin, mutta terveellisesti :x
Ja luulis että paino vaan nousis, kun tälläiset helteet... :$

Edelleenkään ei juuri oireita, hajuaisti parempi ja tissit kipeähköt+ vessassa ramppaaminen...mutta siihen ne sitten jääkin... :eek:

Pt ja toukka 5+4 :heart:
 

Yhteistyössä