-- KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITSEMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE --

Pikkutoive Nyt siis odottelet poikaa, tuon kaavan mukaan :D Mulla samalla kaavalla menty ja nyt olisi tytön vuoro kun vasta viides tulossa. Mutta huomenna selviää..toivottavasti...

Mulla oireina sairaalloinen oksentelu. Alkanut jo plussasta. Ekat 3kk myös tukka rasvainen, naama finninen ja muutenkin olo tosi ruman näköinen ja kamala. Fiilikset sen mukaiset. Nyt onneksi alkaa helpottamaan ja pönttöä halaillaan enää pari-kolme kertaa viikossa. Hauska kyllä tuo sun oireeton raskaus, josta ei edes plusaa näkynyt. Poika halusi olla salamatkustajana.

Riemu ja Yrjö-Yrjänä 22+0 POKSISTA

Aurinkoista äitienpäivää kaikille!!! Nautitaan hemmottelusta :heart: täysin rinnoin, hih.

Onnea myös PIkkutoiveelle plussasta! Riemu, voi harmitus tuota istukan sijaintia, toivotaan et nousis. Oletko aiemmin sektiolla saanu pieniä (menny taas ohi..)?

Ja kiitos Me9.. siinä sängyn päädyssä on tosiaan sellainen 160cm leveä rottinkiarkku,jossa mulla vanhoja sisustuslehtiä ja muuta roinaa. Vuodevaatelaatikoksi tosin ostin :whistle:

Jipii, mä pääsen huomenna shoppaamaan hyvän ystävän kanssa Helsinkiin. Tällaiselle maalaiselle iso juttu, vaikka mietityttääkin tää suppailu ja vessanetsintä... mutta ei voi jättää käyttämättä,kun miehen työreissun myötä tällainen mahis avautui. Lapset koulussa ja pienin äidin hoteissa.

Palailen sitten tiistaina lueskelemaan. Oikein mukavaa päivänjatkoa!

Kääkkis ja Lapanen 28+5

Kyllä mä sain hienot lahjat aamulla kun mies ja lapset oli yx päivä käyny otattamassa heistä yhteiskuvan ja olivat siitä tehneet kortin sekä sain myös uudet stereot ja tietty suklaatia :heart:

Just äskön sain kasattua Juliuksen pinnasängyn tänne uuteen kotiin ja se on tällänen,siel varmasti uni maittaa,toivottavasti :D

Sain jotain aikaiseksikin vielä ennen suurta muuttoa ja kaikkien tavaroiden hakua ..

tein vauvalle 6 vaippaa (kokoa S , alussa käytän äippäpakkauksen vaippoja) ja isommalle 1v5kk , jos kesällä oppisi edes osittain kuivaksi , niin tein 10kpl M-L kokoa , siis koko on hieman reilu M , mutta ei ihan pelkkä L kokokaan :D
Huomasi kyllä että on hieman aikaa edellisestä vaippojen tekemisestä , kun yksi etutarra meni hieman vinoon ja muuten jotain pientä .. ,mutta eipä mitään mikä haittaisi käytössä ! :)

Nyt on kyllä pakko olla tyytyväinen itseensä ja pakkaaminenkin maistuu taas paremmin :)

neitim + tytsy 27+1

neitim ei ole todellisuutta miten ihania vaippoja osaat tehdä. :heart: :p :p :heart: Mä olen ihan hurahtanut kestoihin, mutta ompelupeukalo on keskellä kämmentä tai vallan poikki :ashamed:
Teetkös nuita myyntiinkin? Onko noi taskullisia vaiko millaisia?

Mä olen poikki. Anoppi ja miehen sisko perheineen läks just pois ja täällä on kaamea sotku ja kaikki astiat likaisina. Mies kyllä sanoi ettei mun tarvii tänään tehdä mitään, joten oletan että se koskee myös tuota astiaröykkiötä :kieh: :kieh: B)

riemu Mä oon tehny lähinnä vaan taskuvaippoja , sisävaipat kun on niin paksuja ja hankalampia tehdä . En oo nyyntiin tehny , kun ei oo ihan priima 1 -luokkaa ... B)
Ostin ton saumurinkin sitä varten että saan tehtyä noita vaippoja hieman helpommalla ... tosin voisin kyllä tehdäkin myyntiin muutaman ,jos ei haitta b-luokka :D , tosin noikin "viat" mitä muutamaan vaippaan tuli ( no tein sentään yhteensä 16kpl) niin ei kyllä haittaa käyttöä .

neitim

neitim taskullisista mä tykkäänkin eniten eikä haittaa pikkuviat tai vinksallaan olevat tarrat. Että jos innostut myynti hommiin, niin voisin muutaman tilata. ;) Vaik ihan newborn kokoa tai ässää, kun niitä ei oikein ole. Onks niissä fleece vai mikä tuo sisäkangas? Ootko imujakin väsäillyt itte?

Huh, en oo vielkään päässy levolle mutta nyt menen kun toinen kankku ja suonikohju huutaa hoosiannaa. :eek: Huomenna sitten 3D ultraan. jippii. Mutta se on vasta puoli kuusi illalla, joten päivä kuluu varmaan hitaasti.

Tänään 4D,hui jännittää :D

Mä kans oon väsännyt itse noita taskuja ja anoppi taasen kutoja-ihmisenä väsännyt villavaippoja ja oon ihan tykästynyt niihin.Harso vaan väliin ja ihmeen hyvin toimii vaikka aluksi epäilin suuresti.Vois tietty kans noita sisävaippoja koittaa sinne väliin....

Voi, tänään 3/4d-ultrailevat ainakin riemu ja Me9 : odotan innolla uutisianne!!!!
Iha tyhmä istukka, riemu, sinulla, mutta toivotaan, että tauaisi vielä nousta -ja toisaalta jollei tajua, kyllä siitäkin sitten selvitään, eikös?

Minä en ymmärrä kestoista mitään :ashamed: :whistle: , mutta arvostan ja ihailen kyllä tekemisiänne!

Kääkkiksen shoppailureissu tänään kuulostaa erityisen tervehdyttävältä =)

Tervetula, pikkutoive! Mielenkiintoinen tuo yksi ylläriraskautesi :D Ja oireistani: minulla pahinta ja yltyvintä on kaikissa raskauksissa ollut raju pahoinvointi.

Omanapaisuutta: voihan yöllinen lonkkasärky :kieh:

Lintunen 24+2

Jatketaanpa jaarittelua- minulla on tylsyyspäivä :snotty: Hommaa kyllä olisi vuoren kokoisesta pyykkikastasta ruuanlaittoon ja kakunleivontaan anopin synttäreille, mutta tahtoo olla täsä näin vain :saint:

Oliivittaren saama runo oli vallan sykähdyttävä! =)

Mitä teille kaikille kuuluu, jotka eivät ole hetkeen saaneet tänne kirjoitettua?

Hei kuulkaa, täällä on lapsilla enää 14 koulupäivää jäljellä ! :eek: Kesälomassa on puolensa...

Miten voikin olla näin hiostava olo näin päivisin,mut aina illalla on sit kauhee vilu ja täytyy käpertyä sohvan nurkkaan peiton kanssa.

Eilen meitin Julius oppi kunnolla ryömimään ja oli niin kova vauhti päällä että melkee tippu sohvalta mut onneksi oltii laitettu pikku este ettei pääse tippumaan.Tänää myös bongasin pojalla pienet hampaanalut ikenissä pullottamassa,saa nähä koska tulevat pintaan

nyt ruuan tekoon käypi tie..

:wave:

Heippa Kaikille!

Ensinnäkin aika on kulunut niin hurjaa vauhtia, en edes muista milloin olen saannut aikaiseksi kirjoittaa tänne :ashamed:

Omat kuulumiset vaikkapa, np-ultrassa käyty. Varsin vikkelä vauva siellä polskutteli, kaikki oli oikein hienosti. Raskaus jatkuu edelleen täysin oireettomana, jos en testiä olisi silloin joskus tehnyt niin en tietäisi raskaana olevanikaan. Jos joku päivittelee niin LA on 18.11.

Olen kyllä lueskellut muiden kuulumisia mutta ihan kärryillä en ole joten kommentit taitaa jäädä vähäisiksi. Täytyy taas tsempata tässä palstailussa, että pysyy kyydissä mukana.

Pakko mennä taas :wave:

Aurinkoisia päiviä odotellen,

HotMilk

Ja 4D kuulumisia:

Kaikki oli hyvin,tosi selkeät kuvat saatiin varsinkin dvd levylle.
Ei kätkenyt kasvojaan istukkaan
Poika pysyi poikana ja mun oma arvio isommasta vauvasta osui oikeaan.Painoarvio oli nyt jo 1089g vaikka mun vatsa on pieni
Ja vastasi tasan viikkoa isompaa! Ja tosiaan kasvaa käyrällä joka lupailee 4-4,2 kg vauvelia laskettuna aikana.....
Hiukan hirvittää tuo kokoarvio vaikka vaan ovatkin arvioita(oli muuten täsmälleen samoilla viikoilla kuin 5:s poika 9g painavampi arvio)ja toivon että kasvuvauhti hidastuu loppua kohden.Tai syntyy ajoissa....
Mä en pelkää synnytystä vaan sitä oma oloa loppuraskaudesta joka tosi täysi vauvaa kun vauva ylittää sen 3,7 kg:n.Kun mun oma varsi ei oo suuri

Nooh,huomenna sok.ras. ja katsotaan kasvaako sokereiden takia ,jota kyllä epäilen.
Mun kohtu vaan tykkää kasvattaa isompia vauvoja mitä jaksaa sitten kantaa
:eek:

Mut sanokaa,rohkaiskaa tai jotain,kaikki on hyvin mutta mä murehdin vauvan kokoa :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :| :|
Voih ja oih!

Tässä nyt vielä kuva mun ihanasta isosta pojasta :heart:

Tosi kiva kuulla ultrastasi, Me9 ja mahtavan tarkka kuva pojastasi =)
Miten sinulla loppuraskaus on liian raskas, onko siis jotain tiettyä vaivaa ollut vaiko yleisesti ottaen fyysisesti kestämätön olo?

Kiva kuulla taas HotMilkistäkin ja siitä, että nt-ultrassa kaikki oli hyvin =)

Koen olevani 80-vuotias: jatkuva supistelu, nyt myös selän väsyminen ja öiset lonkkakivut tekevät minusta ihan vammaisen |O

:heart: :heart:

Kovasti piilotteli paikkojaan, mutta lopulta vähän vilautti ja viivahan siellä vilahti =)
Istukka nököttää tosi tiukkaan röörin päällä joten jollei ihmettä tapahdu, niin sektioon käypi sitten elokuussa tie. Lepoon määräsivät ja mitään ei saa nostaa. No, aika vaikeaa taitaa olla ja mulla on just menossa huonekalujen siirtely- ja pesänrakennusvaihe :D :snotty: En oo muutenkaan kauheen rauhallista sorttia. Vauva oli tosi tosi söpö. Ja se teki jotain uskomattoman söpöä. Yhtäkkiä alkoi leuka väpättämään ja suu meni itkuasentoon sitten hän laittoi peukun suuhun ja selvästi nautti siitä. En ole ikinä ajatellut että näin pienillä viikoilla vauva lohduttaa itseään tai että ylipäätään näyttää murheelliselta. Tai sitten siitä tulee mun eka itkupillivauva :LOL:

Me9 Ja söpönen on sinunkin vauvasi. Oikea hurmuri. :heart: Jaksuja huomiseen sokrutestiin. Mulla on aikoinaan se tehty ja oksentelin sitä mömmöä sitten pitkin päivää ulos. Taitavat olla nykyään paremman makuisia juomia.

Feeniks Mua naurattaa, tai siis, eihän tää naurun asia ole, mutta meillä on aina samat vaivat. Aika koomista. Ens oksenneltiin täällä kilpaa ja nyt vaivaa lonkka ja selkä ja supparit kumpaistakin. ;) Ainiin, ja ne vihuliaiset suonikohjutkin :kieh:

Huomenta ja onnittelut ultrakuulumisista. Tietty tuo riemun istukka on harmittavassa paikassa, mutta kolikon kääntöpuolena - on hyvä että nykyään on pelit ja vehkeet niin tuokin voitiin selvittää. :hug: Mulla itsellä on ihan sellainen kutina että joudun kanssa leikkuupöydälle, sellainen on olo että tämä vauveli olisi tulossa sitten aikanaan perätilassa enkä suostu synnyttään alakautta.. Hassua ajatella jo sinne asti kun toinen heittelee kuperkeikkaa mennen tullen ja palatessa vielä, mutta minkäs näille tuntemuksille mahtaa.. :p

Olipa hellyyttävä tuo riemun ultrakokemus muutenkin, toinen lohdutti itseään. :heart:

Täällä olo on kans kun 80-vuotiaalla muorilla.. Menin eilen ostaan sellaisen pihakeinun enkä tietenkään malttanu odottaa että mies olisi tullu kotiin ja kasannu sen. Kasasin sitten itse ja selkä oli illalla aivan kamalassa kunnossa mietin jo että pitääkö lähteä kävelykepin hakuun. :whistle: Onneksi yön aikana olo oli helpottanu, vaikkakin luulin että menee vaan pahempaan, josko siis ottaisi ainakin tämän päivän hiukan rauhallisemmin.

Me9 eihän sille voi mitään että murehtii vauvan kokoa.. Minullakin on aina pelottanu että kasvavat liian isoiksi (vaikkakin pieniä ovat olleet syntyessään), koska itekkään en ole mikään suuren suuri. Toivotaan että vauva päättää syntyä just sopivaan aikaan teille molemmille. :hug:

Jeps, mutta nyt aamuhommiin. :wave:

Onnea Riemu,ihanaa pieni tyttö :heart: Kurja istukka vaan :hug:

Feenix,mä oon kokenut nää mun isoimmat lapset 3820g ja 4055g(ja viidennen odotus jolloin oli lapsivettä kamalan paljon vaikka vauva oli himpun alta sen 3,8kg) vaikeiksi kantaa.Mulla oma varsi on lyhyt ja näistä erityisesti ollut tukalat oltavat loppuaikana.Vatsa täynnä vauvaa,keuhkoihin asti.Iskiaskin aina vivannut tosia pahana,vienyt jalat alta :|
Edellinen raskaus sujui lopussa paremmin kun tyttö oli pienempi,3,4kg vaan.Pystyin hengittämään ja toimimaan normaalisti.En ollut niin kipuinen ja raihnainen.
Eihän se välttämättä tarkoita että vaikka nyt tulis iso vauva että olo olis samanlainen loppuraskaudesta kuin näistä,mutta ikävät muistot vaan kiusaa ja pistää" pelkäämään" :/

Toivottavasti tosiaan kasvu tasaantuu tai sitten tellun sanoin syntyy molemmille sopivaan aikaan =) Koitan olla murehtimatta vaikka viime yö kyllä meni pyöriessä ajatuksissa jotka pyöri vauvan painossa ja aamuisessa sokerirasituksessa :|

Heh,mä istun täällä labrassa läppäri sy¨lissä.Eka inha annos juotu jaeka verinäyte otettu ja nyt odotellaan :D Kuluupa aika tässä :D

Auts, pitäisi tosiaan sokerirasituksessakin käydä!
Mukavaa, että kertoilitte nykyisistä ja mahdollisesti tulevista kömpelyyksistänne ja vaivoistanne -on jotenkin lohdullista tajuta, että ei ole yksin hankalissa kroppatiloissaan.
Minulla vauvat eivät ole koskaan vastassa nousseet kovin korkealle, niin, että keuhkoja puristaisivat vaan viihtyvät alhaalla -ja alas rynkyttäen. Siltikin ainakin viime raskaudessa (kuopus s. 41+5) en ollut liian tuskainen, sillä jostain ja monesta syystä synnytys pelotti niin, että olisin pitänyt vatsani vielä pidempään :saint:

Tellu, kiva lukea sinunkin epäilyistäsi ja kutinoistasi. Eipä niille päähän iskostuville ajatuksille oikein mitään voi!

Hauskasta lukea myös riemun ultrasta!a nauruistasi---ihan samiksia tosiaan olemme vaivoinemme :D Olikos se niin, että teillä on myös "tytön vuoro" ? ;) Meillä mies naureskelee, että kun työkaverinsa epäilevät, ettei mies aina voi saada aikaan vuorotellen tyttöjä ja poikia, miehen täytyy taas näyttää, että onhan se mahdollista :kieh: Vaan...eihän sitä vielä voi tietää ;) , tytön vuoro kyllä olisi.

Iiih, en jaksa odottaa tulevan maanantain ultraa!!!!!!!!!!!!! Ja sitä, että se tyhmä sydämen golfpallo olisi kadonnut. Ja ihan että pääsisimme moikkaamaan muksijaani!

Feenikslintunen , kyllä, tytön vuorohan se on. Mitä sitä hyvää järjestystä muuttamaan. Hassuahan tää on monen mielestä :D

Me9 saitko tulokset sokruista?

Pitää rientää puutarhahommiin ennen kuin mies tulee kotiin. Se ei anna mun tehdä enää mitään. Ja kuka nää hommat täällä tekis?? :eek:

Yhteistyössä