Keväthaalari huomenna?

  • Viestiketjun aloittaja kate
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Niin joo ja päiväkodissa olivat jo iltapäivällä jättäneet rukkaset pois kädestä. Ohuet lapaset ja vuorittomat kurahanskat oli, samoin ohuet pipot päässä. Ei kai sekään mahdottomuus olisi, että kahet haalarit päiväkotiin...

Luulen kuitenkin, että tää viikko menee topalla ja jos ens viikko jatkuu yhtä kauniina kuin tänään ni sit kevätasut. Meiän vk-haalarissa ei ole kuin tuulivuori.
 
Tänään olivat välikausihaalarit päällä päiväkodissa, tosin siksi että topat olivat märät. Villahaalarit oli pk:n tädit laittaneet alle vielä. Muuten olisi hyvinkin välikausihaalarikeli, mut kun on tuota lunta! Ihan outo tilanne, kun tähän aikaan vielä noin paljon lunta. Onneksi tänään sentään suli suurin osa, mutta meidän päiväkodin piha on niin varjoisa että siitä ei niin nopeasti sula.
 
kate
Se vaikuttaakin tosi paljon, että onko varjoisa vaiko aurinkoinen piha. Meidän tyttö käy eskaria koululla ja koulun piha on siis keskustassa, korttelin sisällä... loskainen, isoja kura/vesilätäköitä. Hän itse puhui haluavansa keväthaalarin huomenna, oli kai joillain kavereillakin ollut jo tänään. Pipot on jo vaihdettu keväisempiin ja hanskatkin on ReimaTecin kevätmallistosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Niin joo ja päiväkodissa olivat jo iltapäivällä jättäneet rukkaset pois kädestä. Ohuet lapaset ja vuorittomat kurahanskat oli, samoin ohuet pipot päässä. Ei kai sekään mahdottomuus olisi, että kahet haalarit päiväkotiin...

Luulen kuitenkin, että tää viikko menee topalla ja jos ens viikko jatkuu yhtä kauniina kuin tänään ni sit kevätasut. Meiän vk-haalarissa ei ole kuin tuulivuori.
hui kamala ilman rukkasia oli jo tuolla ulkona!
 
vieras
mä en voi tajuta aikuisia jotka tahallaan "jäädyttää" lapset kun pukee liian aikaisin ohuita vaatteita. kyllä niitä ehtii käyttää myöhemminkin sit kun oikeesti on niiden aika ja se ei ole vielä!
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä kyllä jatkan tuota toppismeininkiä vieläkin.. yöt on vielä pakkasen puolella ja maa jäässä ja lunta ainakin meidän päiväkodin pihalla joten.. ja mekin helsingissä..
Kuin myös. Talvikengät on vaihtunut kumisaappaisiin ja alla vähempi vaatetta. Mutta nuilla samoilla talvi kuteilla mennään.
joo.siis ei meilläkän ole siellä alla kuin alupaita ja pitkähihainen trikoopaita ja gollegehousut ja sukat. karvavuorikumpparit ja pipolippis sekä villalapaset ja vuorettomat kurarukkaset. toppatakki ja housut. eikä ollut hikinen kaveri. ikää2½v.

muoks sukkahousut taisi ollakin tänään eikä sukkia.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Niin joo ja päiväkodissa olivat jo iltapäivällä jättäneet rukkaset pois kädestä. Ohuet lapaset ja vuorittomat kurahanskat oli, samoin ohuet pipot päässä. Ei kai sekään mahdottomuus olisi, että kahet haalarit päiväkotiin...

Luulen kuitenkin, että tää viikko menee topalla ja jos ens viikko jatkuu yhtä kauniina kuin tänään ni sit kevätasut. Meiän vk-haalarissa ei ole kuin tuulivuori.
hui kamala ilman rukkasia oli jo tuolla ulkona!
No voi hyvänen aika. Meiän lapsi on 4v. ja tänään oli ensimmäinen päivä kun noin selkeästi mentiin plussalla. Että kyllä ne rukkaset on tuolla hangessa olleet vielä varsin tarpeelliset ;)

Halukkaat laittakoot vaikka t-paidan, mutta valittaa ei kannata, jos kevätflunssa iskee heti. Kertokaa mulle mikä kevätvillitys aina joihinkin iskee? Oikeesti se maa hohkaa kylmää niin kauan kuin on vielä roudassa. Yöt on kylmiä. Syksyllä nää samat intoilijat pukee topat päälle jo + 10 asteessa, vaikka maa on vielä lämmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en voi tajuta aikuisia jotka tahallaan "jäädyttää" lapset kun pukee liian aikaisin ohuita vaatteita. kyllä niitä ehtii käyttää myöhemminkin sit kun oikeesti on niiden aika ja se ei ole vielä!
No onko se sit parempi että se lapsi hikoilee niin paljon että on kaikki vaatteet märkänä?! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en voi tajuta aikuisia jotka tahallaan "jäädyttää" lapset kun pukee liian aikaisin ohuita vaatteita. kyllä niitä ehtii käyttää myöhemminkin sit kun oikeesti on niiden aika ja se ei ole vielä!
voi kuule kyllä nyt on jo sen aika. huomenna on jo huhtikuu ja mittarissa päivällä yli +10 astetta ja meillä ainakin niin hikoilevia ja kuumaverisiä että paistuvat tuolla. =)
 
Kyl meil viel toppapuku on käytössä, pitkätkalsarit jääny pois yms. paksut vaatteet.
Aamulla on vielä suht kylmä ja päiväkodin piha varjoinen, kallioinen, märkä.
Sit laitan pojalle kevätvaatteet päälle, kun itsekin tarkenen ohuemmalla takilla :)
 
tein huomion
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en voi tajuta aikuisia jotka tahallaan "jäädyttää" lapset kun pukee liian aikaisin ohuita vaatteita. kyllä niitä ehtii käyttää myöhemminkin sit kun oikeesti on niiden aika ja se ei ole vielä!
voi kuule kyllä nyt on jo sen aika. huomenna on jo huhtikuu ja mittarissa päivällä yli +10 astetta ja meillä ainakin niin hikoilevia ja kuumaverisiä että paistuvat tuolla. =)
Voi että, kun mä sekotan sut koko ajan toiseen, jolla melkein samanlainen nikki. Jutut teillä vaan on vähän erilaisia. Se siinä hämmästyttääkin ennen kuin huomaan erehdyksen ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en voi tajuta aikuisia jotka tahallaan "jäädyttää" lapset kun pukee liian aikaisin ohuita vaatteita. kyllä niitä ehtii käyttää myöhemminkin sit kun oikeesti on niiden aika ja se ei ole vielä!
voi kuule kyllä nyt on jo sen aika. huomenna on jo huhtikuu ja mittarissa päivällä yli +10 astetta ja meillä ainakin niin hikoilevia ja kuumaverisiä että paistuvat tuolla. =)
hei haloo tuolla on LUNTA!! Eikä kannata tuojottaa kalenteriin vaan käyttää järkeä! Niin jos on siihen välineet... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en voi tajuta aikuisia jotka tahallaan "jäädyttää" lapset kun pukee liian aikaisin ohuita vaatteita. kyllä niitä ehtii käyttää myöhemminkin sit kun oikeesti on niiden aika ja se ei ole vielä!
voi kuule kyllä nyt on jo sen aika. huomenna on jo huhtikuu ja mittarissa päivällä yli +10 astetta ja meillä ainakin niin hikoilevia ja kuumaverisiä että paistuvat tuolla. =)
Niinpä :)
Meidän takapihan mittari näytti tänään 18 astetta auringossa :). Kukkaset nousevat kukkapenkistä. Ei tuullut, ja oli tosi lämmin, itse olin ulkona pelkässä puserossa. Ja lapsilla pitäisi olla toppaa? :eek: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kyl meil viel toppapuku on käytössä, pitkätkalsarit jääny pois yms. paksut vaatteet.
Aamulla on vielä suht kylmä ja päiväkodin piha varjoinen, kallioinen, märkä.
Sit laitan pojalle kevätvaatteet päälle, kun itsekin tarkenen ohuemmalla takilla :)
Mullla oli tänään ulkona kesätakki ja alla t-paita. Eikä palellut yhtään! Joten eiköhän se kevät ala olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en voi tajuta aikuisia jotka tahallaan "jäädyttää" lapset kun pukee liian aikaisin ohuita vaatteita. kyllä niitä ehtii käyttää myöhemminkin sit kun oikeesti on niiden aika ja se ei ole vielä!
voi kuule kyllä nyt on jo sen aika. huomenna on jo huhtikuu ja mittarissa päivällä yli +10 astetta ja meillä ainakin niin hikoilevia ja kuumaverisiä että paistuvat tuolla. =)
Niinpä :)
Meidän takapihan mittari näytti tänään 18 astetta auringossa :). Ei tuullut, ja oli tosi lämmin, itse olin ulkona pelkässä puserossa. Ja lapsilla pitäisi olla toppaa? :eek: :D
kai laitoit jo bikinit päälle ja menit ottaan aurinkoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kyl meil viel toppapuku on käytössä, pitkätkalsarit jääny pois yms. paksut vaatteet.
Aamulla on vielä suht kylmä ja päiväkodin piha varjoinen, kallioinen, märkä.
Sit laitan pojalle kevätvaatteet päälle, kun itsekin tarkenen ohuemmalla takilla :)
Mullla oli tänään ulkona kesätakki ja alla t-paita. Eikä palellut yhtään! Joten eiköhän se kevät ala olla.
Mulla kaulahuivi ja talvitakki visusti päällä :D
Pipokin oli kassissa.
Oon kyl sentään ottanu jo kevättakin esille :D
 
Meillä 5-vuotias oli tänään keväthaalarissa. Useampana päivänä on tässä ollut jo aivan hikinen ulkoiltuaan talvipuvussa (+pitkät kalsarit + ohut paita), joten nyt oltiin sitten viileämmissä :) Oli tosin edelleen aika lämmin kun tultiin sisälle, mutta villatakkia en uskalla jättää vielä pois, kun lunta kuitenkin on. Hanskojen kanssa on vähän hankalampaa, kun leikkii lumella. Karvahanskat on aivan märät sisältä, kun kädet hikoaa. Samoin, jos on keväthanskat ja villalapaset. Hankalaa... Tulisi jo kevät nopeasti ja päästäisiin tästä välikaudesta ohi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syyssade:
Hanskojen kanssa on vähän hankalampaa, kun leikkii lumella. Karvahanskat on aivan märät sisältä, kun kädet hikoaa. Samoin, jos on keväthanskat ja villalapaset. Hankalaa... Tulisi jo kevät nopeasti ja päästäisiin tästä välikaudesta ohi!
Mä ostin hanskat, joissa on ohut fleecemäinen vuori. Ne on just hyvät tälle kelille, kun karvahanskoissa paistuu mutta keväthanskoissa palelee =)
 
tytönjapokienmamma
No en vielä edes ajatellu laittaa kevätpukuja. Kuomakengistä juuri luovuttiin. Lunta vielä maassa ja tosi petollinen keli. Eskarilaiseni kyllä jo tottakai kyselee kevätvaatteita, sehän on selvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Syyssade:
Hanskojen kanssa on vähän hankalampaa, kun leikkii lumella. Karvahanskat on aivan märät sisältä, kun kädet hikoaa. Samoin, jos on keväthanskat ja villalapaset. Hankalaa... Tulisi jo kevät nopeasti ja päästäisiin tästä välikaudesta ohi!
Mä ostin hanskat, joissa on ohut fleecemäinen vuori. Ne on just hyvät tälle kelille, kun karvahanskoissa paistuu mutta keväthanskoissa palelee =)
Kiitos vinkistä, taidankin huomenna suunnata kauppaan :)
 

Yhteistyössä