Keväthaalari huomenna?

  • Viestiketjun aloittaja kate
  • Ensimmäinen viesti
kate
Tänään oli täällä etelä Suomessa tosi lämmin keväinen päivä, asteita +6 ja aurinkoista, tuuli kyllä kovaa... Mietin, että laittaisinko huomenna eskarilaiselle ReimaTecin kevät-haalarin päälle(villapuku alle) vai onkohan vielä liian aikaista? Oletteko jo siirtyneet toppavaatteista kevyempiin? Lunta on, muttei heidän koulun pihalla, kun on keskikaupungilla.
 
Mä pohdin tänään ihan samaa :D Kauheen lämmin ilma ja tytöllä ohuet trikoovaatteet toppiksen alla mutta silti hikoili jo reippaasti ton 10 minsan kotimatkan aikana, käveltiin siis. Toisaalta sit ku tuota lunta on ihan reippaasti.. hmmm... on tää vaikeeta :D
 
Vois laittaa...itsekin jo mietin aiemmin tuota ratkaisua, vaikka Oulun korkeudella asutaan. Mutta nyt kun tuli tuo talvi takaisin niin siirtyy... :whistle: Mutta kun tuon ikäiset lapsethan jo liikkuu paljon. Jos vertaa siihen että itse laittaa esim. kävelylle kuoriasun ja alle vaikka fleeceä, pari astetta lämmintä ja aurinko paistaa niin hiki tulee!

Eihän se lumi siihen niinkään vaikuta, jos kevätasu on kosteutta pitävä, vaan lämpötila.
 
Varmaan riippuu paikasta mutta meillä metri tolkulla lunta ja koko päivän satoi lisää vaikka oli plussan puolella roimasti joten meillä ei puhettakaan että voisi miettiä välikausivaatetta.Ehkä sitten toukokuussa =)
 
kate
Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
Varmaan riippuu paikasta mutta meillä metri tolkulla lunta ja koko päivän satoi lisää vaikka oli plussan puolella roimasti joten meillä ei puhettakaan että voisi miettiä välikausivaatetta.Ehkä sitten toukokuussa =)
Just no meillä viimeisetkin lumet lähes sulaneet ja aurinko kuivatti keskustan katuja tänään:) Kauheesti pölyä vaan tuulen mukana, mutta se kuuluu kevääseen...
 
kate
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
siis täh, tottakai jo voi laittaa eikä sinne enää mitään villapukua todellakaan alle tarvitse, eskarilaiset liikkuvat yleensä paljon, ja toivottavasti eskarilainen ITSE laittaa... :whistle: :whistle:
Juu, kyllä meidän neiti pukee itse:D Mutta kuuntelee onneksi vielä ja laittaa ne äidin neuvomat vaatteet päälle!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kate:
Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
Varmaan riippuu paikasta mutta meillä metri tolkulla lunta ja koko päivän satoi lisää vaikka oli plussan puolella roimasti joten meillä ei puhettakaan että voisi miettiä välikausivaatetta.Ehkä sitten toukokuussa =)
Just no meillä viimeisetkin lumet lähes sulaneet ja aurinko kuivatti keskustan katuja tänään:) Kauheesti pölyä vaan tuulen mukana, mutta se kuuluu kevääseen...
|O mä haluan sen kevään myös tänne meille,et viitsisi puskea jotain lämpimiä tuulia tulemaan tänne pohjoiseen päin :whistle: :wave: Mä niin inhoan tätä talvea ja meilläkin oli kevään näköistä vielä viime viikolla,mut ei ole enään :(
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
mä pesin tänään jo kaikki toppavaatteet pois joten meillä siirrytään jo täysin kevättamineisiin =)
meillä pian samat toimet edessä... jos viikonloppuna teksi tuon tempun. tai oikeestaa vois alkaa persee koneellisen per päivä ja vkoloppuna viiä ne varastoon jemmaan. Tosin yks talvitakki pitää varmaan jättää jokaiselle varuiksi.
 
pauliina
Meillä on lunta vielä runsaasti, ja koulun piha aivan loskassa, lapset leikkivät vielä täysillä lumikasoissa koulun pihalla... Lämmintä on täälläkin, Hämeessä, vesi lorisee räystäiltä, mutta toppaa on vielä oltava päällä, ja kumisaappaat, mitkään goret ei kestä sen koulun pihaa :D Voishan tietysti laittaa vaikka toppahousut ja kevättakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
oli niin huvittavat näköistä tänään kaupungilla kun ihmisillä oli vaatetta kuin napajäätikölle mennessä, vaikka auringossa mittarit kipusivat reilusti yli +10 asteen, esikoinenkin käveli koulusta pelkässä hupparissa...
Kyllä mäkin tänään kävelin toppatakissa bussilta pois ku duunista tulin.. :snotty: Mutta mä oonki tällasta kovasti palelevaista sorttia, mul on aina kylmä :D Siks tää osaltaan onki niin hankalaa, tyttö kun on taas hirveen herkästi hikoavaa tyyppiä, yrittää siinä sitte pähkäillä että mitä sille laittaa päälle :D:D
 
unikuu108
mä kyllä jatkan tuota toppismeininkiä vieläkin.. yöt on vielä pakkasen puolella ja maa jäässä ja lunta ainakin meidän päiväkodin pihalla joten.. ja mekin helsingissä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä kyllä jatkan tuota toppismeininkiä vieläkin.. yöt on vielä pakkasen puolella ja maa jäässä ja lunta ainakin meidän päiväkodin pihalla joten.. ja mekin helsingissä..
Kuin myös. Talvikengät on vaihtunut kumisaappaisiin ja alla vähempi vaatetta. Mutta nuilla samoilla talvi kuteilla mennään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä kyllä jatkan tuota toppismeininkiä vieläkin.. yöt on vielä pakkasen puolella ja maa jäässä ja lunta ainakin meidän päiväkodin pihalla joten.. ja mekin helsingissä..
riippuu siitä mitä on alla, ei sekään kivaa että paistuu jos päivällä lämpötila nousee reilusti päälle +10 astetta, ja jos on muuten kosteutta kestävät niin ei tarvi enää olla toppiksia ja joo tietty ikäkin vaikuttaa... =)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä kyllä jatkan tuota toppismeininkiä vieläkin.. yöt on vielä pakkasen puolella ja maa jäässä ja lunta ainakin meidän päiväkodin pihalla joten.. ja mekin helsingissä..
Taidetaan mennä meillä samoilla linjoilla. Mietin kyllä myös tänään tartteisko enää toppahaalaria. Siellä kuitenkin tuuli ja maa on vielä roudassa -siellähän ne istuu ne 4veet ja eskarilaisetkin.
 
kate
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä kyllä jatkan tuota toppismeininkiä vieläkin.. yöt on vielä pakkasen puolella ja maa jäässä ja lunta ainakin meidän päiväkodin pihalla joten.. ja mekin helsingissä..
riippuu siitä mitä on alla, ei sekään kivaa että paistuu jos päivällä lämpötila nousee reilusti päälle +10 astetta, ja jos on muuten kosteutta kestävät niin ei tarvi enää olla toppiksia ja joo tietty ikäkin vaikuttaa... =)
Varmaankin keväthaalari siis huomenna meidän 6v. eskarilaiselle. Ei hän siellä maassa istu vaan juoksee ja leikkii:D
 
eivät eskari-ikäiset todellakaan istu paikallaan ja eipä noi 4v kaan ainakaan koko aikaa joten kyllä jo vähempikin riittää, meillä on sulanut täällä sellaisella vauhilla noi lumet.. jee kesä tulee vihdoinkin. ja kosteutta pitävä on nyt enemmän tärkeempi kuin toppa =)
 
vieras
No ei meillä ainakaan. Tuolla on lunta ja jäät vaikka kuinka vielä ja märkää. Tarhan piha on ainakin vielä ihan jäässä. Tosi kylmä olla pihalla jos ois jo kevätvaatteet päällä. Niin ja asutaan etelä-suomessa.
 

Yhteistyössä