keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittaneet plussaajat!

Pino avattu! Muokkaan tähän alle listan jota sitten uutisten mukaan päivitän, eli lista jatkossa aina etusivulla... =)

HUHTIKUU
Poppeliini.............25.4.............TAYS...................2.lapsi
TOUKOKUU
Guess80..............15.5..............NKL
Pikkuapina...........28.5.............TYKS...................1.lapsi
garden.................30.5.............TAYS...................2.lapsi

KESÄKUU
NeitiKat.................LA?...............JS......................2.lapsi... Varhainen KM 10/09
Jonnas1984..........9.6................SATKS...............3.lapsi

HEINÄKUU
dana88................10.7...............OYS...................1.lapsi

Eli tosiaan tein viime to haamun joka la vahvistui selkeäksi plussaksi :heart:
La tulee olemaan kesäkuun alussa, tarkempi pv sit ekan neuvolan jälkeen :heart:

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Hion ja muokkailen tuota ekaa viestiä aina kun uutta infoa tullee... Toivottavasti porukka nyt löytää tänne niin saadaan "tutussa" jännittely porukassa vaihtaa kuulumisia :wave:

Eli meillä tosiaan kotona on nyt 10 kk ikäinen pikkuneiti joka saa kesäkuussa (laskurien mukaan 4,5 tai 6.6) pikkusiskoveljen. :heart: Tulee sitten olemaan vipinää kun kotona on kaksi tiivitaavia ikäerolla 1v 7kk! :whistle:

Jonnas1984 Onnea paljon plussasta! (en muista onnittelinko toisella puolella)!!! Teillä hieno laskettu aika, mulla tuolloin synttärit :D

Megara Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja pääset tänne meitin joukkoon :hug:

Nyt nukkuu :wave:

Ahaa kiitos NeitiKat aloituksesta! Olipas kiva et saatiin nyt oma ketju tällekin puolelle! =)

Eilen siis tuli niin vahva plussa, ettei jäänyt tulkinnan varaa ja oli sitten ihan pakko kuitenkin kaksi testiä tehdä et uskoin. :D
Vahva veikkaus olisi hedelmöittymisestä tuo 3.-7.9. väliseltä ajalta, jolloin on siis kamarin puolella aktiivisemmin tapahtunut... :LOL: Ja LA sijoittuisi sen mukaan aivan toukokuun loppuun, mutta voi siis mennä myös kesäkuun puolelle. Menkkojen mukaan kun ei ainakaan kannata laskea, kun niistä on jo se 2,5kk aikaa. Ja laitoin tonne kesäkuun ketjuun LA:ksi 31.5. joka todennäköisesti tulee kyllä muuttumaan, kunhan saan sen ekan ultra-ajan...

Mun tiedot siis garden/ LA alustavasti 31.5./ Tays/ 2. lapsi :wave:

Hellou!

garden lisätty listaan :flower:

Täällä ei mitään uutta, masua nippailee mutta ONNEKSI paha olo (joka edellisessä raskaudessa oli KAMALAA) ei ole ilmaantunut! :whistle: No toisaalta niin alussahan sitä ollaan että kyllä tässä vielä ehtii...
Mulla on tullu kaksjakoisia mietteitä tästä raskaudesta! Toisaalta on ihanaa että onnistuimme ja saamme uuden nappulan mutta toisaalta se kaikki fyysinen olo kivut/säryt/etomiset jne jne niin on sen verran tuoreessa muistissa että...

Mulla alkaa työt 2vkon pästä, eli vanhempainvapaa loppuu ja mies ku on lomautettu niin mun oli palattava töihin. Pomo mulle sanoi ku puhuin et jos sit keväällä jäisin hoitovapaalle niin ei et voi tehdä sitä (taantuma vaikeuttaa meillä sijaisten palkkaamista jne) Nyt sitten kun menenkin töihin ja ilmoitan et jos vaan kotiasiat järjestyy niin jään jouluna hoitovapaalle ja sit se muuttuuu mammalomaksi toukokuussa :D

K :wave:

ainiin joo, synnäri on SATKS ja kolmas lapsi. mulla alko tänään aika vahvaa pahoinvointii.. jaksoin nousta vast puolenpäivän jälkeen sängystä.. oksennus ei oo tullu mut nopeita liikkeitä kyl saa varoo. :$ mulla tuli viimeyönä ns. paniikkikohtaus.. mä en yhtäkkii ollukkaan enää varma et haluanko synnyttää tän lapsen!! siis lapsen toki haluan mut joku muu sais synnyttää sen! =) mul ei tosiaankaan oo ollu pahoja synnytyksii eikä mul oo jääny niistä mitään kammoo, mut nyt yhtäkkii mulla pelon kyyneleet alko valuu poskille ko mä mietin tulevaa synnytystä! herrajumala rv on 4+0 ja mä mietin synnytystä!!!! :LOL:

Jospa minäkin tänne jotain ilmoittelisin itsestäni, eli

Poppeliini, la 25.4.2010, Tays, 2. lapsi

Tuo la tarkentuu varmasti ensi viikolla np-ultrassa. Silloin myös selviää, onko masussa elossa 1 vai 2 vauvaa. Käytiin rv 6+2 yksityisellä, koska mulla on tässäkin raskaudessa ollut pientä vuotelua/tuhrua tullut. Siellä nähtiin silloin 2 sikiöpussia, toisessa elämää ja kaikki kunnossa, toisen kohtalo oli epäselvä: joko tulossa oleva km, tm tai sitten vain muutaman päivän pienempi vauveli =) . Yhdet sydänäänet olen jo viikon verran kuullut omalla kotidopplerilla eli rv 9+3 lähtien (ja mä en todellakaan ole mikään tikkulaiha).

Huono olo on ehkä alkanut vähän helpottamaan. Oksentamaan en ole joutunut kertaakaan tässäkään raskaudessa. Myös väsymys on ollut välillä ihan järjetöntä, katsotaan mihin suuntaan se alkaa menemään.. Masu on ollut tosi turvonnut iltapäivästä eteenpäin, paitsi eilen ja tänään. Ajattelin jo että jos se kasvaa tätä vauhtia niin ei kyllä pidetä enää montaa viikkoa salassa :whistle: . Mutta nyt siis näyttäis pahin turvotus pienenemään päin, ja sen "oikean" vauvamasun kasvattelu alkaa :D

Poppeliini 10+2

oli pakko tulla fiilistelmään tähän pinoon. itsekkin kuumeilin tässä pinossa keväällä! tai siis tietenki tuolla vauvakuumepuolella silloin.. nimimerkki vain vaihtui tuossa erinäisistä syistä.. :)
itsellä laskettuaika tammikuun 27.

Paljon onnea uusille plussille!!! ja tarrasukkia pienille!

Samariini ja O 22+6

:wave: Tää ilmoittautuu :) Eli Pikkuapina LA 28.5.2010 TYKS 1. lapsi

Toi LA on nyt tän sivuston laskurin mukaan viimesistä menkoista, mut siirtynee vähän myöhäisemmksi kun ovis oli vähän myöhemmin. Eka neuvola on kuukauden päästä ja kaks viikkoo siitä on sit eka ultra. Jännittää vähäsen :) Tekis mieli mennä yksityiselle ultraan niin pian kun se on mahdollista, koska en jaksa odottaa puoltatoista kuukautta! :kieh:

Mulla ei oo mitään oireita ollu, tänään ehkä vähäsen tuli aamulla huono olo kahvia juodessa mut saatto johtua muustakin (töissä stressiä ). Rinnat on turvonneet ja nännit sen verran arat et otin lävistykset jo pois, ettei ne sit tulehdu tai mitään.. Maha on ihan törkeen turvonnu, ollaan naureskeltu sille miehen kanssa :D Kun alkio on kuitenkin vasta parimillinen ja maha näyttää siltä et olis pidemmälläkin raskaana :LOL:

Kiva päästä myös odottamaan tuttujen kanssa :)

Pikkuapina ja papu 5+5

Muoks: Sitä piti vielä kysyä kun viikkoja ja päiviä on yllä mainittu määrä niin ollaanko sitä nyt viidennellä vai kuudennella viikolla?

Kiva kun tuttua porukaa hissukseen ilmestyy mukaan pinoilemaan tänne odotuspuolellekkin =)

Mulla on kamala väsymys iskeny! Nukuttais koko ajan, pitää vaan yrittää pysyä liikkeellä ja touhuta pikku neidin kanssa =)
Muut oireet edelleen kateissa... :D

Moikka Kat! Ja onneks olkoon!

Samassa veneessä ollaan... Lumi on siis myös sen 10kk ja Rooman matkan jälkeen tärähti plussa testiin. Oon nyt vissiin jollain 3:lla viikolla tai jotain. En oo laskeskellu vielä mitään. Jotenki jännittää tää alku ja km:n riski ja kaikki, ni päätettiin miehen kanssa olla aika hyshys tästä asiasta. Onneks täällä voi jutella! Onkos tää nyt joku kaveripino, vai mitä? Saako liittyä? Tää olis meidän toka lapsi, LA:sta ei mitään hajua, synnyttämään lähdetään tod. näk. Tammisaareen.

Ei oo oikeen muita oireita, vielä, kun toi vatsajuilinta. Ja vatsan turvotus, huhhuh. Väsyttää koko ajan, mutta se on mulla ihan normaalia. :LOL:

Onnea MUSSU :flower:
Olipa iloinen uutinen myös teillä!!!

Ollaan tällä porukalla kuumeiltu ja sieltä siirrytty ainakin osa tänne puolelle ja tähän pinoon...

Meillä sitten menee nämä kaksi ipanaa melkein samoilla "aikatauluilla" =)

:wave: Täällä alko tänään ylenanto, eilen oli jo koko päivän kuvottava olo ja tänään sit töissä piti aamusta käydä halaileen posliinipönttöä. Onneks se jäi yhteen kertaan.. Oksennan yleensäkin tosi rajusti, niin että silmät on punaset pitkään sen jälkeen ja silmän ympärille tulee verenpurkaumia. Onneks kukaan ei kommentoinu :)

Heips!

Ilmoittaudun minäkin sitten tänne :) Plussasin siis teidän kanssa samasta kuumeilu pinosta :)Kävin eilen ensimmäisellä neuvolakäynnillä.. rv nyt 8+4. LA 15.5 ja synnytyssairaala Helsingin NKL.

Parin viikon päästä ensimmäinen uä... jännittää!

Voinneista... ajoittain pientä etovaa oloa, mutta oksentanut en oo kertakaan =), rinnat ja varsinkin nännit turvoksissa... niin ja väsy!! Iltaisin uni tulee jo yhdeksän aikaan ja sitten taas aamusta oon seittemältä tikkana pystyssä :LOL: Päivät menee sitten haukotellessa..

Jotenkin ei voi vielä käsittää että masussa joku on.. en käynyt alkuraskauden uä;ssä, joten tuo eka uä viikolla 10-12 selvittää mulle myös sen, onko siellä ylipäätään ketään ja jos on niin onko oikessa paikassa.. Kauheasti jännitettävää =)

Onhan noita huoliakin.. mulla on verenpaineesta alapaine koholla, yläpaine ok... 118/88, ollut jo e-pillereiden aloittamisesta saakka :/ Neuvolatäti sanoi eilen, että jos ei laske niin lääkäri aloittaa miedon verenpainetta alentavan lääkityksen.. Itse en pysty enää ko asiaan vaikuttamaan.. liikun paljon, syön terveellisesti BMI on 19, joten olen melkeinpä alipainoinen..Joten kai se on pakko alkaa sit vaan popsia verenpainelääkettä... alle 30-vuotiaana urheilevana ihmisenä.. tuntuu aika hassulta!

No tulipas jaariteltua.. hyviä vointeja kaikille!!!

Eilen käytiin np-ultrassa ja siellä kaikki oli kunnossa. Yksi kyytiläinen oli mukana, toinen todennäköisesti ollut varhainen km tai tm. Mutta pääsasia, että tällä toisella kaikki hyvin. Heilutteli paljon jalkojaan ja käsiään meille =) Turvotusta oli alle millin ja verikokeiden + ultran yhteistulos oli 1:9900 eli suurella näköisyydellä pitäisi olla terve tapaus. Päiviä tuli 3 lisää, eli eilen tulikin sitten samalla ne maagiset 12 viikkoa täyteen :D . Laskettuaika muuttui vaarin nimipäivistä mummin synttäreihin =)

Poppeliini ja kultakimpale 12+1

Tulin kurkkaamaan, että mitä teille kuuluu. Ja haaveilin samalla miltä tuntuisi liittyä jo tähän joukkoon... :heart:

Nyt on ollu hiljaisempaa parina päivänä täällä näköjään..Kertokaahan tuntemuksianne... :)

Moi!

Meillä ei nyt sitten tuo raskaus jatkunutkaan ja viikko sitten alkoi spontaani keskenmeno :'(

Mutta jatkan päivittämistä (koska kuitenkin täällä pyörin ja seuraan tapahtumianne) jos vaan haluatte!

Toivottavasti pääsen taas pian liittymään joukkoonne :wave:

En päässyt nyt muokkaamaan listaa mutta kokeilen huomenna uudestaan, että saadaan lista ajankohtaiseksi!

Hei vaan! Täällä onkin ollut tosiaan hiljaisempaa... toivottavasti saadaan enemmän porukkaa tuolta vauvakuumeen puolelta tännekin! =)

:hug: NeitiKatille! Toivotaan pikaista paluuta... =)

Ja oma olo; väsyttää sopivasti ja yölliset vessareissut ovat tuttuja. Naamaan puskee näppyä ja tekee mieli mandariineja ja appelsiinimehua. Näistä oireista voisi päätellä seuraavankin olevan tyttö, kun on niin samat oireet kuin edellisessä raskaudessa. Ja niin rinnat on sitten niin kipeät ettei vois kuvitella nukkuvansa mahallaan saatika sitten koskea...
Ultra olisi ensi viikolla, kun noista viikoista ei tosiaan ole varmaa vastausta. Ehkä rv8 tai 9 menossa, mutta siellä se sitten selviää... =)

Moro!

Pikkuapina jaksamisia sinne suuntaan! Toivotaan että vuodot ovat alkuraskauteen kuuluvia vuotoja eikä sen kummempia!!! :hug:

garden kuullostaapa tutuilta nuo oireet... Ihan niinkuin mulla neidin alkuraskaudessa =)

Tänne ei sen kummempia! Elämä voittaa ja arki alkanut rullaamaan vanhaan tuttuun tapaan...

Yhteistyössä