keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittaneet plussaajat!

:wave: Täällä kaikki hyvin!

Neuvolaan kun soitin alkuviikosta niin sanoivat ettei heillä oo laitteita millä vois sydänäänet kuunnella ennen kun jollain 11. viikolla.. Mutta kyllä kai kunnallisellakin tehdään varhaisultria..? Ehkä en ilmaissut itseäni tarpeeks selkeesti neuvolatädille :ashamed:
Päätettiin kuitenkin ettei haluta olla epävarmuudessa ja mentiin yksityiselle. Oli kyl hyvä päätös :) Mieli rauhottu kummasti kun sydänäänet kuulu ja näky :) Kaveri vastas aikalailla viikkojansa, joku kolmen-neljän päivän heitto kuukautisista lasketusta, mut ei muuta laskettua aikaa. Samalla katottiin myös munasarjat ja toisessa näytti olevan lievää monirakkulaisuutta. Ihan hyvä tietää et se saatto vaikuttaa siihen ettei ihan heti raskauduttu ja myös tulevaisuutta ajatellen.
Nyt voi siis vähäks aikaa huokasta helpotuksesta :) Ens viikolla on eka neuvola-aika, paljon on kysymyksiä mielessä, pitää varmaan kirjottaa ylös et tulee kaikki kysyttyä ettei tarvi koko ajan sit soitella perään :kieh:

Mitäs muuten olette mieltä tästä sikaflunssarokotteesta? Onko se tarpeellinen, onko siitä ehkä jotain haittaa ja aiotteko ottaa sen?

Oon ite täs lukenu yhtä sun toista viime päivinä ja taidan kyl kallistua sen puoleen etten sitä ottais.. Mun mielestä riskit on ehkä hiukan liian isot (paljon puhuttu elohopeaa sisältävä lisäaine ja muut mahdolliset haittavaikutukset) siitä saamaan hyötyyn nähden.. En oo influenssaa sairastanu ainakaan viimeseen 7 vuoteen ja vaikka raskaana ollessa vastustuskyky olisikin heikompi niin luulen et riittävä käsihygienia ja terve järki estää tartunnan.

-Pikkuapina ja Papu 9+0

Moikka!

Eilen käytiin ultrassa ja siellä se kaveri köllötteli pää alaspäin. :D Viikot oli juuri suurin piirtein sitä mitä olin itse arvellutkin ja täällä myös mieli rauhoittui kummasti, kun näki et siellä on oikeasti elämää. :)

Sikaflunssarokotetta en taida ottaa nyt ensimmäisen kolmanneksen aikana vielä, mutta mahdollisesti myöhemmin kyllä, jos tilanne muuttuu. Kuitenkin tuo ensimmäinen kolmannes on alkion kehittymistä ja en haluaisi vaarantaa rokotteella sitä. Ja esim. Norjassahan sitä suositellaan vasta sen jälkeen otettavaksi, kun taas Suomessa ja Ruotsissa ei ole mitään rajoitusta. Noh, joka tapauksessa katsotaan myöhemmin sitten... :)

garden ja reiska 9+0

Heis! Olin kuumeilijana Keväällä/Kesällä yrityksen aloittavissa. Tein raskaustestin eilen illalla ja vahva plussa pärähti tikkuun :) LA: 10.7.2010 ja synntysairaala olisi OYS. Esikoinen olisi tulossa, jos kaikki menee hyvin :) Parin viikon päähän saa varmaan neuvola-ajan. Taidampa käydä apteekista hakeen pari raskaustestiä :) En meinaa uskoa, että on paksuna :LOL:

Onnea dana88! :flower:

(.) täällä on pahoinvointia vaihtelevasti, mitään ihmeellisiä mielihaluja ei oo, ärsyttää vaan kun edellisenä päivänä miettii ja laittaa eväät töihin valmiiks niin sit ne ei välttämättä enää maistukaan kun olis aika syödä :$ Pari päivää ollu vähän voimakkaampaa menkkatyylistä särkyä ja nipistelyä mahassa ja selässä, välillä heijastuu reisiin, ja se voimistuu kun liikun (töissä postissa). Sit kotona päiväunien jälkeen helpottaa. Neuvolasta sanottiin että ihan on kohdun kasvamisesta johtuvaa, mut en kyl tiiä.. Kun se liikunta kuitenkin melkein pahentaa niitä.. Voiskohan olla supisteluja..?!

Äitiyshousut oli pakko jo ostaa, kun ei verkkareissa kehtaa ihan joka paikkaan mennä :kieh: Samoin väljempi talvitakki kun toppis ei mahdu kiinni. Kyllä se maha alkaa jo näkymään, kun sais vähän aikaa vielä pidettyä omana tietona asian. Perjantaina olis sitten NT-ultra :)

Pikkuapina ja Papu 10+5

Tänään soitin aamulla neuvolaan uudestaan, tällä kertaa jopa omalle terkalle :) Se olikin ihan mukava ja ymmärsi ja sanoi että jos susta tuntuu et täytyy levätä niin hän kirjottaa muutaman päivän sairaslomaa. Pomollekin täyty sit kertoo ja olin tosi hermostunu, mut se otti asian tosi hyvin ja sano et hyvä tietää myös käytännön järjestelyjen kannalta jos mut vaikka siirretään autopiiriin.
Perjantaina meen sitten aamusta töihin ja jos tuntuu siltä niin ultraavalta lääkäriltä voi pyytää lisää saikkua, ultra siis aamupäivällä. Kyllä helpotti kun saa nyt luvan kanssa levätä, eilinen tuntu niin hurjalta kun tuntu et ihan kramppaa alavatsa välillä. Mutta näillä mennään :wave:

Perjantaina käytiin NT-ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin, tosin turvotusta ei saatu mitattua kun kaveri oli sen verran pieni ja huonossa asennossa eikä oikein liikkunukkaan vaikka lääkäri yritti tökkiä :) Viikon päästä olis sitten uusi yritys :D

Pikkuapina ja Papu 10+6 (niin tuo nyt muuttui sen neljä päivää mitä varhaisultrassakin oli se heitto et pidetään sitä nyt virallisena)

Yhteistyössä