Ketsuppia 1v:lle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meitsi vuaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä saa. En ainakaan näe mitään estettä sille. 1-vuotias saa jo syödä kaikkea (ei varmaan sitä ketsuppiakaan koko purkkia kerralla vetele, pienestä määrästä suunnilleen mitään ruokaa ei ole haittaa, minusta). Onhan siinä suolaa ja sokeria, mutta ei ne missään kiellettyjen listalla ole 1-vuotiaallekaan.

Miksei saisi antaa.. Minä tosin en ole vielä antanut juurikin suolan ja säilöntäaineiden takia. Ajattelin, etten viitsi opettamalla opettaa sitä syömään, kun ei kuitenkaan ole välttämätön vaan enemmänkin opittu tapa. Syököön sitten kun itse sitä pyytää, meillä kun sitä ei koskaan ole pöydässä. Varmaankin päiväkotiin mennessään sitä "joutuu" syömään.
Mutta jos perheessä on tapana ketsuppia käyttää, niin mitään varsinaista estettä sen syömiselle ei ole lapsellakaan. Ja tottahan on ettei sitä usein tai paljoa kerralla syödä..

kyllä meillä jo noin yksivuotiaalle joskus (aluksi varmaan kerran kuukaudessa) ketsuppia annettiin.
kaikkea muutakin "huonoa" annetaan pienille, ja lapsi ei ole niin kovin herkkä enää yksivuotiaana.
meillä lapsi on 3v ja nyt saa ketsuppia kerran viikossa-kerran kahdessa viikossa.
meillä ei muuten ketsuppia juurikaan käytetä muuten, mutta annan sitä mieluummin kuin sinappia jota itse käytän. lapsi on tyytyväinen kun saa vähän ketsuppia sinapin tilalla.
lapset on kyllä erilaisia, toiset tyytyy "ei"-sanaan paremmin, meidän ei tyydy ja silloin vähän ketsuppia on ok.
ketsuppipullo ei ole koskaan pöydässä, sitä annetaan kerran, eikä lisää. näin pysyy meillä käyttö vähäisenä.

Ketsupeissa on kovasti eroa, kannattaa vilkaista tuoteselostetta! Meillä on käytössä säilöntäaineeton ja vähäsuolainen ketsuppi, hyvin maistuu kaikille.

Kyllä minä annoin pojalle jo 1-vuotiaana ketsuppia. Eihän sitä tarvinnut laittaa kuin muutaman pisaran mausteeksi, ei siitä määrästä harvakseltaan syötynä voinut tulla liikaa suolaa.
Nykyisin poika reilut 2v. ja saa edelleen pikkuisen ketsuppia, jos pyytää.
Meillä minä itse käytän ketsuppia todella vähän ja mieskin vain tiettyjen ruokien kanssa. En kuulu niihin, jotka tykkää kuorruttaa ruoan kuin ruoan ketsupilla =)

Yhteistyössä