Ketkäs jännää että paljonko sieltä on niitä veron palautuksia tulossa??

vieras
Toi ensiasuntojuttu muuten saattaa olla ihan oikeinkin veroehdotuksessa. Meillä oli ihan oikeassa paikassa jo alunperin ruksi, joten ei tarvinnut korjailla. (Laina Nordeasta.)
 
Ei tietoo sama on miehelläkin, poikani joutuu muutaman kympin maksamaan (on kohta 5-vuotias) ja anoppi saa takas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terhi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja äkkiä kertokaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Me tiijetään jo... :whistle:

Ja kiitos erään palstalaisen (?) niin saadaan takautuvasti 5v ensiasuntovähennystä, mitä ei oltu tajuttu... :ashamed: :D =)
Siis mikä tää juttu on? me just ostettu asunto
Ensiasunnon koroista saa paremmin hyvitystä kun sit "myöhempien" asuntojen lainojen koroista.
Veroilmoituiksessa täytyy laittaa erikseen, että ensiasuto, sitä ei kukaan muu ilmoita, kun te/me ite... :D :ashamed: :xmas: :wave:
Mut nämäkö saa kuitenkin jälkikäteenkin? Asuntolainahan laskee luonnollisesti veroprosenttia, me ei olla tarkoituksella laitettu vielä tulevaan veroilmoitukseen asuntolainaamme (ostettiin asunto keväällä). Saadaan sit puolen toista vuoden päästä mahtavat palautukset kun seuraavaan veroilmoitukseen laitetaan lainan tiedot. Ja meil on ensi asunto. Mut en mä tienny en ensiasunnosta saa jotain "bonusta". Pitää laittaa korvan taakse...
Aika jännää ettei heti tarvi? :eek: :xmas:

Entäs kiinteistöverot jne?

Mä oon :xmas:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Saadan aiak paljon takaisin, se tiedetään, mieheltä vie tuo ulosottomise osan, mutta kivasti jä silti. kaikki mikä jä alle 800 saa kokonaan ja sen yloimenevästä osasta jää puolet vielä käteen. viisi vuotta nin ulosottomies ei enää kiusaa....

Ulosottomies vie kyllä koko veronpalautuksen, eikä vaan osa siitä, että semmosta
 

Yhteistyössä