Ketkä saa saunoa, matkailla yms. teidän lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Vietettiin tuossa iltaa ystäväpariskuntien kanssa,kaikkien lapset mukana. Miesväki lähti saunaan, ja meidän 1v 10kk tyttö halusi mukaan. Mun likkakaveri kauhistui; ei heidän lapsi mene ainakaan vieraiden miesten kanssa saunaan! :eek: Mä annoin tietenkin tytön mennä saunomaan jätkien kanssa kun se on ollut ennenkin.
Samainen kaveri ei voinut ymmärtää kuinka oon antanut meidän lasten mennä autossa (vieraiden) huvipuistoihin, kylpylöihin, sukuloimaan yms. Kun on niitä moottoriteitäkin missä ajetaan tosi kovaa..?! Mun järki sanoo että jos kolari napsahtaa se voi napsahtaa meidän omaankin autoon. Lapseni luotan luotettavien sukulaisten, ystävien ja kummien kyytiin ja saunaan ihan ilomielin.
Mitä te olette mieltä näistä ja kuinka teillä toimitaan? Olenko mä väärässä?
 
Meillä on 8 ystäväperhettä (joista 7 lapsetonta perhettä) joiden kanssa reissataan, istutaan iltaa, käydään syömässä, ajelulla yms. ja en hetkeäkään epäröi antaessani lapset heidän matkaansa.
Ovat meille todella läheisiä ja luotto on molemminpuolinen. Ja lapset tykkää heistä ihan hirveästi ja tykkää tehdä asioita heidän kanssaan.

Muoks. mutta toki lapset saa siis itse päättää esim. saunatouhuissa että menevätkö miesten vai naisten kanssa. Välillä tykkäävät olla akkaporukassa ja välillä menevät kuulostelemaan mitä miehet puhuu.
Ja vielä toistaiseksi tuo 7v:kin on mennyt miestenkin kanssa.

Meillä oli myös lasten serkut 9v yökylässä tässä kesällä ja hekin painoivat nakkisillaan saunan välillä vilvoittemaan ulos vaikka mieheni olikin kotona. (Teinköhän mä nyt hirmumokan :whistle: )
 
joo
No mä olen samaa mieltä AP:n kanssa. Kyllä mä olen päästänyt lapseni luotettavien sukulaisten ja kavereiden kanssa millon mihkäkin, niin autolla kuin muutenkin. Pääasia, että aikuinen joka on mukana, on todellakin luotettava ja sellainen jonka tunnet. Kenenkään ventovieraan (siis lapsen kaverin vanhempi jota en tunne) kanssa en päästäisi.
 
ap
Meilläkin muksut ui löylyjen välillä tossa piha-altaassa nakuna, saattaa naapurikin nähdä.

Mut miksi joku ei luota siihen että ihan oikeasti voi aikuinen, täysjärkinen mies (muu kuin oma isä) saunottaa pienen tytön? Eihän niitä pervoja ole kai kun ihan pieni prosentti väestökannasta.
Tai että joku muukin kuin itse osaa ajaa autoa mahdollisimman turvallisesti?
 
ap
Tää hämmästytti mua siksikin kun meidän kummilapset on n. 15 vuotta kulkeneet meillä (ikäväli 16-2) ja kaikki on aina saaneet täällä saunoa ilman vanhempiaan ja lappiin asti täältä etelästä on joskus kaikki lapset kyydissä ajettu.
Ja vanhemmilta on tullut pelkkää kiitosta kivoista "kummituspäivistä" :)
 
vieras
Ihmiset joihin luotan. Heitä ovat monet sukulaiset ja ystävät. Kaverillasi taitaa olla kuvitelma omasta kaikkivoipaisuudestaan, kunhan vain hän on lähellä niin mitään ei voi tapahtua koskaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Samainen kaveri ei voinut ymmärtää kuinka oon antanut meidän lasten mennä autossa (vieraiden) huvipuistoihin, kylpylöihin, sukuloimaan yms. Kun on niitä moottoriteitäkin missä ajetaan tosi kovaa..?!
Kummallista käytöstä, moottoritiet kun ovat turvallisimpia liikkumismuotoja henkilöautolla.

Jos vertaillaan tavallista kaksikaistaista valtatietä 100km/h nopeusrajoituksella ja kahta moottoritiekaistaa 120km/h nopeudessa niin kaksikaistainen valtatie on huomattavasti turvattomampi kuin moottoritie.

jotenkin haiskahtaa että tuttavasi on tynnyrissä kasvanut ja jotenkin kateellinen sinulle jostain.
 

Yhteistyössä