Ketkä kuuluvat perheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu2

Vieras
Sisareni on naimisissa eronneen miehen kanssa, jolla entisestä liitosta pari n. 5v. lasta. Nyt siskollani on tämän miehen kanssa yhteinen lapsi. Siskoni ei kuitenkaan haluaisi olla näiden miehen lasten kanssa missään tekemisissä, mutta pakosta joutuu, kun miehellä on yhteishuoltajuus ex-vaimon kanssa. Kun sisareni puhuu perheestään, niin hän puhuu, että heitä on kolme. Minusta itsestäni tuntuu todella pahalle näiden kahden lapsen takia, kun he eivät pääse edes perhelomalle mukaan, kun sisareni ei heitä halua. Itselläni on uusioperhe ja minun ja mieheni lapset kuuluvat kaikki tasapuolisesti perheeseemme, vaikka mieheni lapset asuvat äidillä. Olen siskolleni sanonut asiasta, mutta hänen mielestään ,kun ne kaksi lasta eivät ole hänen, niin silloin he eivät kuulu perheeseen. Ja mies ei ilmeisesti välitä asiasta.... Aika julmaa minun mielestä! Ehkä olisi sisareni kannattanut iskeä lapseton mies, koska minun mielestäni tässä on kysymys mustasukkaisuudesta. Onko kellään tiedossa mitään vastaavanlaista?

Kuullostaa sille, että sisaresi ei todellakaan ole kypsä uusperhekuvioon. Ihmettelen eniten kyllä miestä, joka on ryhtynyt suhteeseen välittämättä siitä, että nainen ei voi sietää hänen lapsiaan - miten joku voi antaa noin läheisen ihmisen kohdella omia lapsiaan tuolla tavalla? Tuo ei kuitenkaan ole sinun häpeäsi, vaan ihan siskon oma häpeä.

Tiedän kyllä ihmisiä, jotka eivät kykene hyväksymään lapsia edellisestä liitosta. Kyllä meidän perheessä on lapset ihan tasapuolisesti perheenjäseniä, ongelma on korkeintaan se että miehen ex meinaa hyväksyä että hänen lapsensa on nykyään meidän perhettä..

Jso perustetaan uusperhe, jossa toisella tai molemmilla on entuudestaan lapsia, niin kyllä ne lapset tulee sen puolison mukana perheeseen. Toisin sanoen ottaessasi uuden puolison otat myös uusia lapsia.

Mä ymmärrän siskosi ajatusmaailmaa täysin, mutten voi hyväksyä sitä. Tämän vuoksi ei kannata erota. Mä en halua kasvattaa kenenkään muun lapsia, eikä varmaan kukaan mun lapsia.

Lapsen etu pitäisi aina olla vanhemmille numero 1. Sellaisten naisten tai miesten kanssa ei vain muutella yhteen, jotka eivät kykene ymmärtämään lapsen parasta.