Ketkä eivät äänestä vaaleissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinnaC
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinnaC

Vieras
Viime kuntavaaleissa äänestysprosentti oli 61,2. Eduskuntavaaleissa oli sentään viime vaaleissa 70 prossaa, mutta normaalisti vähemmän. Olen aina ihmetellyt, että noita nukkuvia löytyy noinkin paljon. Kuitenkin esim. 70-luvulla äänestysaktiivisuus liikkui jossain 80 prosentissa. Omista tutuista käytännössä kaikki äänestää, vaikka harvaa politiikka edes kiinnostaa. Moni sanoo, että äänestää pienempää pahaa tms. Itse olen aina äänestänyt, nuorempana ihan innokkaasti, nykyään lähinnä siksi että ajattelen, että äänestämättä jättäminen olisi ääni minulle epämieleiselle ainekselle (PS, KD etunenässä).

Kyllä mä ymmärrän ettei kiinnosta. Ja mä jopa uskon, että nukkuvissa on paljon ihan fiksuja ihmisiä, mutta oikeesti... 61,2 prossaa äänestää? Missä on tuo 4/10:stä jotka ei äänestä? Keitä he ovat ja miksi? Kertokaa jos ette äänestä ja miksi ette. Ja toiseksi tunnetteko paljon vai vähän äänestämätöntä porukkaa?

Kaikki tutttuni äänestää PS. Syystä että ainoa puolue jolla on vielä vähänkään järkeä päässä tässä holtittomassa rahanjaossa, bittirahaa lentää taivaan tuuliin nopeampaa kuin EKp kerkeää painaa.

Viime kuntavaaleissa äänestysprosentti oli 61,2. Eduskuntavaaleissa oli sentään viime vaaleissa 70 prossaa, mutta normaalisti vähemmän. Olen aina ihmetellyt, että noita nukkuvia löytyy noinkin paljon. Kuitenkin esim. 70-luvulla äänestysaktiivisuus liikkui jossain 80 prosentissa. Omista tutuista käytännössä kaikki äänestää, vaikka harvaa politiikka edes kiinnostaa. Moni sanoo, että äänestää pienempää pahaa tms. Itse olen aina äänestänyt, nuorempana ihan innokkaasti, nykyään lähinnä siksi että ajattelen, että äänestämättä jättäminen olisi ääni minulle epämieleiselle ainekselle (PS, KD etunenässä).

Kyllä mä ymmärrän ettei kiinnosta. Ja mä jopa uskon, että nukkuvissa on paljon ihan fiksuja ihmisiä, mutta oikeesti... 61,2 prossaa äänestää? Missä on tuo 4/10:stä jotka ei äänestä? Keitä he ovat ja miksi? Kertokaa jos ette äänestä ja miksi ette. Ja toiseksi tunnetteko paljon vai vähän äänestämätöntä porukkaa?

kuka uskaltaa ehdokkaaks? homot ja kenellä puhtaat paperit?

miks et sinä kirjottaja lähe kuntavaaleihin?

[QUOTE="vieras";27192562]Kaikki tutttuni äänestää PS. Syystä että ainoa puolue jolla on vielä vähänkään järkeä päässä tässä holtittomassa rahanjaossa, bittirahaa lentää taivaan tuuliin nopeampaa kuin EKp kerkeää painaa.[/QUOTE]

Kerroppa mitä teet duuniksi ja missä päin asut? Ihan vaan kiinnostais tietää kun en tunne tota persuporukkaa.

[QUOTE="vieras";27192570]kuka uskaltaa ehdokkaaks? homot ja kenellä puhtaat paperit?

miks et sinä kirjottaja lähe kuntavaaleihin?[/QUOTE]

Koska en pidä politiikasta. Mutta koen sen välttämättömäksi pahaksi.

Mahdolliset useat vanhukset ja kaukana äänestyspaikoilta, spurgut, nuoret joita ei kiinnosta yms. Minä ainakin äänestän, jotta olisi taas yksi vähempi ääni Kokoomukselle ja muille verenimijä puolueille.

Mahdolliset useat vanhukset ja kaukana äänestyspaikoilta, spurgut, nuoret joita ei kiinnosta yms. Minä ainakin äänestän, jotta olisi taas yksi vähempi ääni Kokoomukselle ja muille verenimijä puolueille.

Minä äänestän, jotta vasureilta ja muilta loispuolueilta saisi yhden äänen pois. :)
En kannata loisimista ja laiskojen hyysäämistä. Etenkään, kun kohtaan jatkuvasti tyhmien köyhien asenteita ahkeria kohtaan. Sitä saa mitä tilaa ja ihmettelee sitten kun kokoomus on suurin puolue. ;)

En äänestä, koska mua ei vaan kiinnosta. En tiedä yhtään mitään koko poliitikasta enkä myöskään valita asioista (ennenkuin joku älähtää). Tiedän ja tajuan, että niitä muutoksia ei voi tulla, vaikka mitä "luvattaisiin". Viimeinenkin usko meni siinä, kun kansa tosiaan näytti Persujen myötä mitä mieltä on asioista ja mikä oli tulos? Ei muutosta mihinkään suuntaan. Samat naamat siellä sit on taas ajamassa niitä samoja vanhoja asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja tällasta;27192705:
En äänestä, koska mua ei vaan kiinnosta. En tiedä yhtään mitään koko poliitikasta enkä myöskään valita asioista (ennenkuin joku älähtää). Tiedän ja tajuan, että niitä muutoksia ei voi tulla, vaikka mitä "luvattaisiin". Viimeinenkin usko meni siinä, kun kansa tosiaan näytti Persujen myötä mitä mieltä on asioista ja mikä oli tulos? Ei muutosta mihinkään suuntaan. Samat naamat siellä sit on taas ajamassa niitä samoja vanhoja asioita.

mitä haluat? minä voin yrittää asiaan? Suomi nukkuu? miks äänestä kuntavaaleissa. Se että edustajas vie asiaa eteenpäin?

Tavalliset ihmiset jotka syystä tai toisesta ei koe tarpeelliseksi nähdä sitä vaivaa että käyvät äänestämässä, eivät koe tarpeelliseksi äänestää ennakkoon ja eivätkä pääse/halua lähteä äänestyspaikalle varsinaisena äänestyspäivänä. Itse olen äänestänyt lähes kaikissa vaaleissa, mutta tunnen paljonkin ihmisiä jotka toisinaan äänestävät toisinaan eivät. Nuoria ei välttämättä kiinnosta kuntavaaleissa äänestää omassa kunnassa, ei löydy sopivaa ehdokasta tai opiskelu tai elämä muuten vie kiinostusta pois ko. kunnan asioista. Äskettäin toiseen kaupunkiin tai kuntaan muuttanut myös jättää helposti äänestämättä.

[QUOTE="ap";27192589]Kerroppa mitä teet duuniksi ja missä päin asut? Ihan vaan kiinnostais tietää kun en tunne tota persuporukkaa.[/QUOTE]

Asun Oulussa. Teen töikseni kädentaitoja vaativia hommia, asiakas palvelua.

Mä en ole koskaan äänestänyt. Ei mulla siihen ole mitään sen suurempaa syytä. Seuraan paljon yhteiskunnallisia asioita, mutta jostain syystä en osallistu. Piti mennä äänestämään nyt presidentin vaaleihin, mutta olin juuri mennyt naimisiin, eikä ollut tullut uutta henkilökorttia, joten en voinut. Siinäpä se.

Miksi äänestää? Mikään ei miksikään muutu koska ehdokkailla on vaan se iso palkka mielessä.
Onko joku vielä tosissaan niin tyhmä että uskoo johonkin puoluepolitiikkaan?

[QUOTE="vieras";27192729]mitä haluat? minä voin yrittää asiaan? Suomi nukkuu? miks äänestä kuntavaaleissa. Se että edustajas vie asiaa eteenpäin?[/QUOTE]

Meni nyt vähän ohi?

Ai juu yks lisäys vielä:

Meidän pikku kyläpahanen yhdistyi isoon kaupunkiin. Täältä ei saa yhtään ehdokasta läpi koko valtuustoon (vaikka jokaikinen äänioikeuden omaava äänestäisi) ja koko yhdistymisen jälkeen kaikki on ollut päin v***ua. Ei voisi vähempää kiinnostaa tuon "vieraan kaupungin" valtuusto...

[QUOTE="ap";27192612]Koska en pidä politiikasta. Mutta koen sen välttämättömäksi pahaksi.[/QUOTE]

sinä voisit tuoda asiaas esille olemalla edustaja? Ei se ketkä tykkää vaan ketkä samastuu sinuun?

Alkuperäinen kirjoittaja tällasta;27192797:
Meni nyt vähän ohi?

oon erillainen mutta tykkää kun joku pistää kampoihin? En seksualistesti. tiedän monia joilla on mielipiteitä mutta kertoo sen kavereille. jos pitäs viedä asiaa niin eteenpäin pitäs tehdä. Ooke minun pitäs olla ehdokas mutta minut ryssis julkisuus.