M
MinnaC
Vieras
Viime kuntavaaleissa äänestysprosentti oli 61,2. Eduskuntavaaleissa oli sentään viime vaaleissa 70 prossaa, mutta normaalisti vähemmän. Olen aina ihmetellyt, että noita nukkuvia löytyy noinkin paljon. Kuitenkin esim. 70-luvulla äänestysaktiivisuus liikkui jossain 80 prosentissa. Omista tutuista käytännössä kaikki äänestää, vaikka harvaa politiikka edes kiinnostaa. Moni sanoo, että äänestää pienempää pahaa tms. Itse olen aina äänestänyt, nuorempana ihan innokkaasti, nykyään lähinnä siksi että ajattelen, että äänestämättä jättäminen olisi ääni minulle epämieleiselle ainekselle (PS, KD etunenässä).
Kyllä mä ymmärrän ettei kiinnosta. Ja mä jopa uskon, että nukkuvissa on paljon ihan fiksuja ihmisiä, mutta oikeesti... 61,2 prossaa äänestää? Missä on tuo 4/10:stä jotka ei äänestä? Keitä he ovat ja miksi? Kertokaa jos ette äänestä ja miksi ette. Ja toiseksi tunnetteko paljon vai vähän äänestämätöntä porukkaa?
Kyllä mä ymmärrän ettei kiinnosta. Ja mä jopa uskon, että nukkuvissa on paljon ihan fiksuja ihmisiä, mutta oikeesti... 61,2 prossaa äänestää? Missä on tuo 4/10:stä jotka ei äänestä? Keitä he ovat ja miksi? Kertokaa jos ette äänestä ja miksi ette. Ja toiseksi tunnetteko paljon vai vähän äänestämätöntä porukkaa?