Ketjujen KETJU 2024 (K24)

Oletko Echo tietoinen siitä, että raparperi on kotoisin Kiinan vuoristometsien laidoilta?

kuivattuja raparperin juuria kiinalaiseen lääketieteseen
Kiitos tiedosta, Applen tekoäly.

Seuraavaksi annan komentokäskyn:
Selvitä, miten kaikki tsainat saataisiin laukaistua maata kiertävälle radalle v.2025 mennessä. Siihen täytyy kuulua että jokaiseen on vuoristoraparperia survottu anustappina. :)
 

Veikkauksia, tuleeko noille kahdelle jumiinjääneelle avaruudessa suhde.

A) tulee
B) ei tule

Veikkaan A-kohtaa.
Tuo intialaistaustainen naisastronautti Sunita Williams on jo 58-vuotias. Toivotaan että hän on tällä kertaa ottanut matkalukemiseksi Kama Sutran, niin ennusteesi saattaisi toteutuakin. (y)
Edellisellä kerralla kansainvälisellä avaruusasemalla hänen mukanaan oli Bhagavad Gītā (joka löytyy minunkin kirjahyllystäni Raamatun vierestä) ja Ganesha-figuuri.

Ganesha

 
Kiitos tiedosta, Applen tekoäly.

Seuraavaksi annan komentokäskyn:
Selvitä, miten kaikki tsainat saataisiin laukaistua maata kiertävälle radalle v.2025 mennessä. Siihen täytyy kuulua että jokaiseen on vuoristoraparperia survottu anustappina.
Kiinan maata kiertävä Tiangong-avaruusasema on suuri, mutta ei sinne vielä kovin paljoa tsainoja yhtaaikaa mahdu, virallinen miehitys on 6 henkeä. 5 tsainaa voidaan siis lähettää, minä voin ilmoittautua vapaaehtoisena mukaan, niin ei tarvita turhaan noita raparperitappeja.

Tiangong


Ensimmäinen naistaikonautti Liu Yang alkaa jo ikääntyä, joten joudun valitsemaan nuorempia voimia tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: Echo
Kävin tänään pitkästä aikaa Lidlissä. Kirjoitin joskus palstalle että se on sekava kauppa.
Tänäänkin oli vierekkäin myynnissä koirien trimmaussetti, naisten alkkarit ja pizzalapio.
Kyllä niillä oli yhteys. Sama trimmaussetti sopii molempiin turkkeihin (koiraan ja alkkareiden alla olevaan) ja olet ehkä kuullut sanonnan seitsemän leivän uunista...
 
Töytyy sanoa, että nyt ku Cittari on yhtä lähellä mitä Lidl niin ei oo pahemmin tullut käytyä.

Cittarissa kun on sushia. Ja apteekki. Ja vessa. Ja biohajoavia vauvanpuhdistuspyyhkeitä.

Vaik paketin päällä taisikin lukea vauvan biohajoavia puhdistuspyyhkeitä ni uskalsin ostaa. Ei se mua konttaamalla kiinni tuu saamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Töytyy sanoa, että nyt ku Cittari on yhtä lähellä mitä Lidl niin ei oo pahemmin tullut käytyä.

Cittarissa kun on sushia. Ja apteekki. Ja vessa. Ja biohajoavia vauvanpuhdistuspyyhkeitä.

Vaik paketin päällä taisikin lukea vauvan biohajoavia puhdistuspyyhkeitä ni uskalsin ostaa. Ei se mua konttaamalla kiinni tuu saamaan.
Nii ja vaikka aina puhutaan että S- ja K-ryhmä on hintariistäjiä, niin jotkut Cittareista huomaa että niissä on kauppiaat panostanu ulkonäköön ja viihtyvyyteen.
On nätisti aseteltuja tuotekoreja, jotai "installaatioita" jne.

Tulee semmone olo että kauppias haluaa hifistellä ja haluu kehittää kauppaansa.

Tosin hinnat ratkaisee. Mutta Lidlin "rätkitään kaikki minne sattuu" ärsyttää.
 
Nii ja vaikka aina puhutaan että S- ja K-ryhmä on hintariistäjiä, niin jotkut Cittareista huomaa että niissä on kauppiaat panostanu ulkonäköön ja viihtyvyyteen.
On nätisti aseteltuja tuotekoreja, jotai "installaatioita" jne.

Tulee semmone olo että kauppias haluaa hifistellä ja haluu kehittää kauppaansa.

Tosin hinnat ratkaisee. Mutta Lidlin "rätkitään kaikki minne sattuu" ärsyttää.
Se minne sattuu-tapa hankaloittaa myös asioiden löytämistä. Yhessä Lidlissä tavarat on tietyssö hyllyssä mut toisessa ne voi olla aivan eri paikassa. Ihan ku ihmisellä ois aikaa koluta koko kauppa läpi löytääkseen vaikkapa grillihiiliä.
 
Väsy. En koko kesässä ole katsonut leffoja, ehkä yhden. No eilen katsoin miehen kans 2 romanttista hömppäleffaa Netliksistä peräkkäin ja pääsin vasta 1.30 nukkumaan. Katoin Julia Roberts-leffan Kuka Sanoo Tahdon ja tsainaleffan Crazy Rich Asians.
Molemmissa päänaisnäyttelijä näytteli hyvin. :)

Ainut että Julia Robertsilla on niin hallitsevat (vaikkakin nätit) kasvot, että mä aattelen sitä koko ajan Julia Robertsina, enkä roolihahmonaan.
Tai ehkä se on se kuuluisuus. Megastaroista (Marilyn, DiCaprio) aattelee vaan että ne näyttelijät on siinä leffassa, vaikka ne itse ois muuntautumiskykyisiä.
 
Väsy. En koko kesässä ole katsonut leffoja, ehkä yhden. No eilen katsoin miehen kans 2 romanttista hömppäleffaa Netliksistä peräkkäin ja pääsin vasta 1.30 nukkumaan. Katoin Julia Roberts-leffan Kuka Sanoo Tahdon ja tsainaleffan Crazy Rich Asians.
Molemmissa päänaisnäyttelijä näytteli hyvin. :)

Ainut että Julia Robertsilla on niin hallitsevat (vaikkakin nätit) kasvot, että mä aattelen sitä koko ajan Julia Robertsina, enkä roolihahmonaan.
Tai ehkä se on se kuuluisuus. Megastaroista (Marilyn, DiCaprio) aattelee vaan että ne näyttelijät on siinä leffassa, vaikka ne itse ois muuntautumiskykyisiä.
Hallitsevat Julia Robertsin kasvot kyllä ovat, mutta muka kauniit... Jonkinlainen vääristelty Helena Koivu.
En ole tuota "tsainaleffaa" nähnyt, mutta kyllä Constance Wu on selvästi Julia Robertsia kauniimpi, vaikkei tsainojen huippuja olekaan. Wu on etnisesti Taiwanin kiinalainen, mutta USAn kansalainen, siis toisen polven mamu.
En laita kuvavertailua, jottei tämä ketju kiihdy tuon toisen tapaan...
 

Yhteistyössä