ketipinor unilääkkeenä?

  • Viestiketjun aloittaja ?????????
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Jännä tuo ketipinor unilääkkeenä. Ite syön sitä iltasin ja aamusin muuhun ku unettomuuteen, eikä se oo koskaan väsyttäny :D
Mulla menee aamulla 50mg ja illalla 300mg mieltä tasaamaan. Mut kyllä tuo ilta-annos väsyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Jännä tuo ketipinor unilääkkeenä. Ite syön sitä iltasin ja aamusin muuhun ku unettomuuteen, eikä se oo koskaan väsyttäny :D
Mulla menee aamulla 50mg ja illalla 300mg mieltä tasaamaan. Mut kyllä tuo ilta-annos väsyttää.
Niin no ihmisestähän se riippuu miten se lääke vaikuttaa. Miulla ei 400mg:kään saanu illalla väsyä, nyt menee vaan 100mg/aamu 100mg/ilta eikä väsyä tälläkään annostelulla oo ilmenny.
 
Arnold
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Jännä tuo ketipinor unilääkkeenä. Ite syön sitä iltasin ja aamusin muuhun ku unettomuuteen, eikä se oo koskaan väsyttäny :D



Niin ketipinoria käytetään skitsofrenian hoidossa 700-1000mg päivässä. Mutta sitä käytetään pieninä annoksina esim. 25-100mg myös unettomuuaen hoitoon. itsellä 3 lääkkeen cocktail. Vahvaa rauhoittavaa, mieliala lääkettä ja ketipinoria, ja sitten saa nukuttua.
 
Jensku
minä otin eilen 12,5 mg Ketipinor. Nukuin hyvin mutta periaatteessa työkyvytön seuraavana päivänä. Pitää mennä juttelemaan taas työpaikkalääkärin kaa. Ensin kun otin 25 mg en nukkunut sikeästi läpi yön vaikka nukahdin helposti. Sen jälkeen oli sekava olo kaks päivää. Pelkään myös elohiiriä ja sekavuutta.
 
vieras 1982
itelläni kokemusta normaalista 25mg käytöstä ja myös yliannostuksesta.
olen erittäin pienikokinen ja hoikka. 25mg illalla ni kyllä nukkuu kuin tukki ja tokkurainen ja sekava olo seuraavankin päivän. en herää yöllä kuin koviin ääniin.

en suosittele ainakaan autonrattiin jos vähänkin tokkurainen olo.

enää en käytä kyseistä lääkettä koska jäin ns. riippuvaiseksi siitä lääkkeen tuomasta sekavasta olosta.
 
Vanha Skitso
Olen syönyt Ketipinoria vuodesta 05,nykyannostus on 2100mg,eli 6 kertaa 200 mg.Olen kärsinyt pelkotiloista ja nukahtamisongelmista ikäni,ja tuon lisäksi otan opamoxia 2 kertaa 30 mg,eli yhteensä 60 mg,ja näiden kanssa nukahdan ja pysyn unessa vähintään sen 8 tuntia.
Seroguel/ketipinor on yksi parhaimmista lääkkeistä nukahtamiseen,mutta sydämentykytykset ja varsinkin painonnousu ovat sen negatiivisista puolista pahimmat.
 
ev
toimii kuin unelma! mulla aloitettiin 25mg annoksella mutta nopeasti piti nostaa 100-200mg/ilta.

ekat 2vkoa oli kamalat oireet aamulla, tuntui kuin olisi junan alle jäänyt, mutta sen jälkeen ei mitään aamuväsymystä tmvv. ja minä nukun! NUKUN!!!! ihanaa. :)
 
"Pikku Myy"
Olen käyttänyt Ketipinoria nyt vajaan vuoden annoksella 200 mg iltaisin. Saan hyvin unen ja herään yleensä virkeänä aamulla. Unet ovat tosin muuttuneet aika vauhdikkaiksi mutta mutta se painon nousu olen lihonut vajaan vuoden aikana yli 10 kg ja olen tosi pullukka. Jätänkö Ketipinorin pois ja rupean valvomaan yöt ja laihtumaan ... siinäpä vasta pulma. Rakkaat ystävät mitä minuna tekisitte?
 
"miksu"
Mä käytin vuosi sitten vuoden verran ketipinoria. Olin aivan sumussa aina aamupäivät, nukuttua tuli toki aika hyvin. Heräsin kyllä lasten itkuun silti vaikka nukkuvat omissa huoneissaan. Seksielämään vaikutti niin että orgasmia en voinut saada. Ja annostus oli ensin 25mg, lopulta 200mg. Kun aloimme yrittää lasta taas jätin lääkkeen ja vieroitusoireet oli helvetillisiä oikeesti. Enää en uskalla koskea eikä ole tarvettakaan ollut.

Minulle tuo lääke määrättiin mielialan muutoksia tasaamaan. Sitä se tosiaan teki mutta sillä tuloksella että elämän kaikista asioista lähti kärki eli en osannut enää iloita mistään tai olla surullinenkaan mistään. Elämästä tuli tasapaksua ja pitkäpiimäistä.
Kertoisitko tarkemmin noista vieroitusoireista...mitä ne piti sisällään ja miten kauan???
Kiitos!
 
s8984343
Pahaan krooniseen unettomuuteen voi 25mg ketiapiinia ehkä syödä, mutta se on neurolepti/antipsykootti ja sillä on varsin pahoja vaikutuksia aivoissa muuten.

Antipsychotics and mood stabilizers: Stahl's essential psychopharmacology:

http://books.google.fi/books?id=jwfrLrYc7d0C&lpg=PA87&ots=wKBVZVD_xm&dq=discontinuation%20dopamine%20receptor%20downregulation&pg=PA81#v=onepage&q&f=false
 
sss45353543
Ennen kuin aloittaa ketipinor lääkityksen pyydä selvittämään juurta jaksaen kaikki lääkitykseen liittyvät riskit ja kysy vaikkapa jonkun toisen neurologin (unettomuuteen erikoistunut) / psykiatrin / lääkärin mielipidettä. Seroquel lääkityksen lopettaminen voi olla joillekin hankalaa tai lähes mahdotonta kun ilman lääkettä ei enää millään nukuta. Nukahtamislääkkeitäkin voi syödä kuukausi tolkulla, mutta neuroleptit vaikuttaa aivoihin ja rikkoo niiden normaalia toimintaa paljon voimakkaammin.

http://www.dhs.wisconsin.gov/forms1/f2/f24277sc_seroquel.pdf
 
-make-
Sain eilen ketipinoria 50-100mg iltaisin kun olin nukkunut pitkään vain 3-4 h/vuorokausi. Otin eilen illalla 50mg. Nukuin hyvin 6h, eikä minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Ajattelin ottaa tänä iltana 100mg. Loistava lääke näin ensituntumalta. En usko ketipinorin vaarallisuuteen eikä se ole pitemmän päälle hyvä jatkuvasti valvoakaan.
 
"uneton"
Minulla on nyt kahteen otteeseen kokeiltu tuota Ketipinoria ja se on liian tuju lääke minulle. Nukun kyllä sillä, mutta seuraava päiväkin menee ihan tokkurassa. En saa tehtyä oikein mitään ja olo on ihan pysähtynyt.

Minullakin on pieni lapsi. Onneksi mies vahti öisin. Kun nukahdin tuon lääkkeen ansiosta, niin vieressä saisi varmaan räjähtää pommi ja en tietäisi yhtään mitään. Puolitajuttomana olen nukkunut tuon lääkkeen avulla. Niin ja annos on ollut 12,5-25mg eli todella pieni annos.

Sain myös valtavaa käsien ja jalkojen turvotusta tuosta lääkkeestä. Varpaisiin tuli tuntohäiriöitä ja vieläkin minulla kipuilee jalat. Olenkin alkanut epäilemään onko tuo lääke aiheuttanut jotain tukoksia jalkoihini.

Minulla on ollut todella vaikeaa tämä unilääkkeen löytäminen. Olen ilmeisen herkkä lääkkeille ja saan helposti niistä sivuvaikutuksia. Lisäksi useimmat ovat liian tujuja minulle ja seuraava päivä menee ihan plörinäksi lääkkeen takia. Kaikkein kamalin on ollut tähän mennessä Seroquel. Siitä laski verenpaineet niin alas, että makuullaankin vielä aamulla pyörrytti. Kaiken lisäksi en sillä edes nukkunut, mutten pystynyt myöskään liikkumaan. Olin aivan veto veks. Olin tuolloin osastolla ja yritin päästä hoitajille kertomaan huonosta olosta ja todella sekavista unista, mutten päässyt mihinkään. Lääke tainnutti minut taas hetkeksi uneen ja kohta olin kuitenkin taas hereillä.
 
akan9799
Moikka!
Ketipinor on sama kuin Serequel. Lääke on tarkoitettu psyykkisiin ongelmiin. Lääke väsyttää aluksi, mutta vaikutus tasoittuu ajan kuluessa. Itselläni on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö II ja syön ketipinoria 3x25mg päivällä ja yölääke on 100mg. Minusta lääke on hyvä, koska en ole saanut siitä sivuoireita. Tärkeintä on kuunnella itseään ja kertoa hoitavalle lääkärille, jos lääke ei sovi. Täytyy muistaa, et lääke ei ole ainut apu ongelmiin. Itse olen melkein vuoden odottanut asiallista hoitoa ja kuolema kävi lähellä. Meillä on oikeus kunnolliseen hoitoon ja terapia tukee parenemista. Minulla terapia tällä hetkellä 2 kertaa viikos ja olen nyt tyytyväinen asialliseen hoitoon. Aurinkoita tulevaisuutta meille kaikille, joilta ovat siivet murtuneet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
akan9599
Huomenta!
Sinun pitää kertoa hoitavalle lääkärille tuntemukset, jotta hän voi muuttaa lääkitystä. Täytyy muistaa, että oikea lääkitys ei löydy hetkessä ja omalle keholle pitää antaa aikaa sopeutua. Minunun lääkitystä on muutettu vuoden aikana kuusi kertaa ja vasta nyt rupeaa oikea suunta löytymään. En tiedä onko sinulla diagnosoitu jokin mielenterveysongelma vai onko elämäsi hetkellisessä kriisissä?! Minulla on hyvä lääkitys, mutta sairauteni vuoksi valvon joskus koko yön. Positiivista on, että se tapahtuu erittäin harvoin nykyään. Puoli vuotta nukkumatta ja töissä ongelmanuorten parissa oli helvettiä!
Nukutaan silloin, kun uni tulee ja antaa levon. Miksi kantaa syyllisyyttä, koska yöllä on on hyvä olla hiljaa!
 
MammaRiia
Minulla on Ketipinor sekä tasaavana että unta antavana, 400mg illalla. Päivällä tarvittaessa 25mg. Nukun hyvin pienemmälläkin annoksella, mutta mieliala heittää sitten sinne ja tänne joten tuplattiin annos. Aamulla on vähän tokkurainen olo, mutta sen kestää ennemmin kuin valvotut yöt.
 
-make-
Epäilen että mua vaivaa mm. syklotymia, odotan psykiatrille pääsyä. Olen nyt n. 3 viikkoa käyttänyt Ketipinoria iltaisin unettomuuteen. Aluksi annostus oli 50-100mg, mutta se osoittautui pian liian pieneksi määräksi. Nyt olen jo pari viikkoa ottanut 400mg ja se tuntuu sopivalta määrältä. Aluksi oli sivuvaikutuksena aamuisin voimaton olo ja suun kuivuminen, mutta ne hävisivät melko pian eikä nyt ole mitään sivuvaikutuksia. Saan niillä heti unen ja nukun myös hyvin, joten ainakin tällä hetkellä pidän Ketipinoria erinomaisena lääkkeenä ainakin mun tapauksessani.
 
slpnght
Ketipinor on antipsykootti ja sitä EI PIDÄ käyttää nukahtamisongelmiin kuin vasta vihon viimeisenä keinona (kuolet jos et saa nukuttua). Ketipinorin (Ketiapiini) on antipsykootti ja ketipinorin käyttö tuhoaa aivot pitkä-aikaisessa käytössä!


Hi, Chris. I hope you get more replies to your question.

The Talk About Sleep forum has great archives. Have you done an Advanced Search using the keywords Seroquel and Insomnia? On the Advanced Search page, be sure to click "Search for all terms."

I've never used Seroquel, but I'd really look into it first if I were you. Moss is one of our members who is a pharmacist with a doctorate in neuropharmacology, I believe. Here's his take on doctors prescribing Seroquel for off-label uses:

________________________

"Pardon my directness but your shrink is an idiot and that prescription is close to the line of malpractice. Seroquel is (1) an anti-schizophrenia drug and (2) an anti-mania drug often given in combination with lithium. So, unless you are nuts (i.e. schizophrenic) or manic (tappin your toes like you just did 20 mg amphetamine) Seroquel ain't gonna help squat with your problem. In many ways, it may intensify it, and intensify it severely.

Your first clue that your shrink had shrunk was when he said "I don't want to go there". When a physician says "I don't want to go there" your correct response is to say "Up yours, doc, I don't want to come here. You appear to be uninformed of the state of the science and I am not paying for your quackery". Before I started taking a potent psychotropic medication like Seroquel that can lead to all kinds of brain dysfunction (some, like tartive dyskinesia, unreparable), I'd get a second opinion. Hopefully from somebody not so obviously in the pockets of the drug companies.

Seriously, go to the site www.rxlist.com and look up Seroquel. Read what is under each tab. Look at the side effects (the major ones are agitation and anxiety). Look at the precautions and, most of all, look at the warnings. I find it totally unethical that any physician could prescribe Seroquel for somebody with your symptoms and drug history. This guy hasn't a clue.

Whatever you do, don't start the Seroquel before you learn more about what it is for, how it works, and what it can potentially do to your brain. Powerful antipsychotics like Seroquel were intended for people who are living just beyond the cusp of reality. They derive benefits that make prescribing poisons like Seroquel the lesser of two evils.

Moss"
_____________________

Tähän pitää vielä lisätä, että Trazodonea ei myöskään pidä käyttää unettomuuteen.
 
raajarikkoduunari
mulla vaikea kaksisuuntainen mielialahäiriö,olen työnarkomaani.Lääkitys vuorokudessa ketipinor 100mg 1kpl,lito 300 mg 3 kpl,tenox 20 mg 1 kpl,diapam 5mg 4kpl.Tämän lisäksi fyysisiin vammoihin(välilevy vaurio,selkärangan murtuma,nivelrikko molemmissa polvissa,kulumaa kaularangassa yms )näihin panacodia 6kpl /vrk sekä arthryl 750mg 2 kpl/vrk.Ortopedille 3kk:n jonot,näillä mennään,mun työ on raskasta rakennus/purkutyötä,joskus vaatii vähän "mettäsianraivoo" ja sisua että jaksaa
 
truu
mulla vaikea kaksisuuntainen mielialahäiriö,olen työnarkomaani.Lääkitys vuorokudessa ketipinor 100mg 1kpl,lito 300 mg 3 kpl,tenox 20 mg 1 kpl,diapam 5mg 4kpl.Tämän lisäksi fyysisiin vammoihin(välilevy vaurio,selkärangan murtuma,nivelrikko molemmissa polvissa,kulumaa kaularangassa yms )näihin panacodia 6kpl /vrk sekä arthryl 750mg 2 kpl/vrk.Ortopedille 3kk:n jonot,näillä mennään,mun työ on raskasta rakennus/purkutyötä,joskus vaatii vähän "mettäsianraivoo" ja sisua että jaksaa
Siis onko tuo lääkemäärä oikeesti tottakaa?????
 
"Visitor"
Täällä esitetään taas totena omia kokemuksia, joita pitääkin jakaa mutta ei siis pitää totena. Lääkäri kyllä tietää ja osaa arvioida parhaiten potilaan kanssa mikä on hyvä lääkitys. En yhtään epäile rajarikkoduunarin tarinaa, ja itselläni tenox riittää hyvin ja tulen ketipinorista sekaiseksi. Kokeiltu on monia muitakin kuten mirtatsapiinia jonka johdosta painoni nousi liikaa.
 
a{p
itse vedän ketiä ihan sen takia että saa nukuttua edes 5-8h 25mg-50mg annostuksella..jo näin melkein vuoden..ihan sama mulle vaikka tuhois aivot kuhan saa nukuttua kunnolla. ärsyttää vaan jos joku uusi tuttavuus tulee kyläilemään kertoa et sorry vedän pillerin naamariin et saan nukuttua. koskapa tota just käytetään kaikkeen muuhunki. mut mieluummin näin kun valvon yöt läpeensä. ei mun päässä ole muuta vikaa kun vaan aivojen välittäjä-aineissa. jos vetäisin 100mg ketiä olisin toimintakyvytön saati muuta settiä lisäks..onneks ei tarvii=)
 

Yhteistyössä