Ketäs sinne ristiäisiin näin ETIKETIN mukaan kutsutaan? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Eli kummit+ heidän kumppanit. 5
Miehen siskot ja heidän perheet 8
Mummit ja vaarit 8
Äitini siskot veljet ja heidän perheet 5
Isäni siskot ja heidän perheet 9

Muita?! Ei meillä mikään pikkukämppä ole, mutta tuossakin on jo 35 ihmistä +minä mieheni ja vauva...miten me kakkukahvit mahdutaan ottamaan :D Miten olette ratkasseet tuon? Joku erillinen juhlapaikka???
Enhän mä voi noista ketään jättää ilman että saan sitten kuulla siitä..

Etiketistä en tiedä mutta meillä oli kummit(+puolisot), molempien sisarukset perheineen. isovanhemmat ja 1 kaveripariskunta. Yhteensä oli noin 25 ihmistä ja varattiin srk:n tila.

Me pidettiin mun vanhempien luona ristiäiset, omakotitalossa.

Paikalla oli yhteensä ööm, 18 aikuista ja neljä lasta.

Tuossa oli kaikki kuin sun listassa, mutta vanhempien siskot ym. karsittiin pois, koska jos nekin ois kutsuttu, ois pitäny kutsua koko ajan enemmän ja enemmän ihmisiä.. Ja sain kyllä kuulla kun en kutsunut mun äidin siskoa. Se on muutenkin niin ärsyttävä ja ei olla oltu tekemisissä (silti ois väkisin ristiäisiin halunnu :kieh: ) Mutta eipä välitetty ja pidettiin toi meijän linja. :D

Mun sedät ja tädit on ns samaa mulle mitä miehen siskot hänelle. Kun heillä 18v ikäeroa, niin ovat ennemminkin tätejä kun eivät ole niin sisaruksina asuneet/leikkineet, jos tajuatte mitä tarkotan :)
Siksi tuntuu hassulta kutsua heidät, mutta ei näitä mun setää ja tätiä..

Ja kun heiitn hanskoja tiskiin kun suunniteltiin, että kutsutaan vain meidän omat äidit ja isät, niin miehelle ei käyny...huoh.

Ja sitten kun kutsutaan minun mummi ja vaari, niin ovathan tätini ja setäni taas heidän perhettään... Mutkikasta.

Loukkaan varmaan jotakuta mitä ikinä teenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Jos pidätte kirkossa, niin eikö kirkon tiloja ja astioita voisi esim hyödyntää? Ei kai kaikkia ole pakko kutsua...

Voiskohan nää kakkukahvit pitää siellä. Niin voisin kutsua vaikka koko hiton poppoon :D

Kyllä meille varmaan mahtuu, mutta kuinka ahdistavaa voi ollakkaan kämpässämme + sukuriidat ja siinä sitten. kääk!

Lapsen kummit
Lapsen isovanhemmat
Miehen tädit ja sedät
Minun tädit ja sedät
Minun serkut
Miehen serkut
Minun isovanhemmat
Miehen isovanhemmat
Minun sisarukset
Miehen sisarukset

Siinä ne tais olla.

Ei meillä kutsuttu vauvan isovanhempien sisaruksia (eli omien vanhempiemme sisaruksia) perheineen. Mitä ne siellä olisi tehneet? Kutsuttiin vaan lähipiiri, ihmiset joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Eli kummien lisäksi molempien vanhemmat ja isovanhemmat, sekä veljeni perheineen (miehelläni ei ole sisaruksia). Ristiäisethän on pieni perhejuhla eikä mikään sukukokous, ainakin meidän mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Jos pidätte kirkossa, niin eikö kirkon tiloja ja astioita voisi esim hyödyntää? Ei kai kaikkia ole pakko kutsua...

Voiskohan nää kakkukahvit pitää siellä. Niin voisin kutsua vaikka koko hiton poppoon :D

Kyllä meille varmaan mahtuu, mutta kuinka ahdistavaa voi ollakkaan kämpässämme + sukuriidat ja siinä sitten. kääk!

No kyllä varmasti voi, jos vaan ei ole tila jo varattu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Crazy Cat Lady:
Ei meillä kutsuttu vauvan isovanhempien sisaruksia (eli omien vanhempiemme sisaruksia) perheineen. Mitä ne siellä olisi tehneet? Kutsuttiin vaan lähipiiri, ihmiset joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Eli kummien lisäksi molempien vanhemmat ja isovanhemmat, sekä veljeni perheineen (miehelläni ei ole sisaruksia). Ristiäisethän on pieni perhejuhla eikä mikään sukukokous, ainakin meidän mielestä.

No mun mielipide olikin että kutsutaan vain omat vanhempamme ja kummit pareineen.
Tästä vielä puhutaan täällä :D voi eiii...

-kummit
-isovanhemmat
-meidän sisarukset

mitäpä noita muita kutsumaan, anoppi jakeli kutsuja esikoisemme kastetilaisuuteen ihan omikseen. Arvatkaas oliko mukava katsoa ikkunasta "ai NUOKIN tulee ja NUO". Autoja ajoi pihaan koko ajan ja tarjottavat olivat rajalliset... Huhhuh

kait se on sitten miehen siskot kutsuttava, mutta ei äitini sikoa ja veljeä...
Häiritsee ajatus, kun ovat VÄHINTÄÄN yhtä läheisiä kun nuo siskot. mrrr..

Ymmärrän toki pointin kun ovat sisaruksia, mutta 18v ikäerolla ihan sama kuin olisivat tätejä... :/

Ei vaan voi loputtomiin kutsua, kohtahan meillä on pikkuserkut perheineen täällä +100 vierasta :D

Katotaan jos saahaan tuo kirkon tila kahvitteluun vielä varattua, sitten helpottais. :)

Meillä oli seurakuntasali varattuna,
kutsuttuina :
mun puolelta
äiti + puoliso
isä + puoliso
sisko + lapset 2
täti + puoliso
mun kaveri, kummi

ja miehen puolelta
äiti
sisko perheineen, 5hlö
veli perheineen ,5 hlö
täti perheineen ,3hlö
toinen täti perheineen, 3hlö
yks perhetuttu
kaveri, kummi

kummankaan isovanhempia ei elossa

Ymmärrän toki pointin kun ovat sisaruksia, mutta 18v ikäerolla ihan sama kuin olisivat tätejä... :/

Ei vaan voi loputtomiin kutsua, kohtahan meillä on pikkuserkut perheineen täällä +100 vierasta :D

Katotaan jos saahaan tuo kirkon tila kahvitteluun vielä varattua, sitten helpottais. :)

Mitä väliä miehesi ja sisarustesi ikäerolla on?Nehän ovat kuitenkin teidän vauvan tätejä/enoja/setiä.

Sinun vanhempiesi sisarukset on sinun tätejä/setiä/enoja, joten ei heitä tarvitse lastesi ristiäisiin kutsua.

Hassua ajatella, että iän perusteella laitetaan ihmiset järjestykseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä väliä miehesi ja sisarustesi ikäerolla on?Nehän ovat kuitenkin teidän vauvan tätejä/enoja/setiä.

Sinun vanhempiesi sisarukset on sinun tätejä/setiä/enoja, joten ei heitä tarvitse lastesi ristiäisiin kutsua.

Hassua ajatella, että iän perusteella laitetaan ihmiset järjestykseen :)

MUOKS! siis miehesi ja hänen sisarusten ikäerolla :)

Yhteistyössä