Ketään Kihniö/Parkano suunnalta? Mitä nähtävyyksiä siellä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasss

Vieras
Ollaan lapsiperhe ja menossa mökkeilemään Kihniöön hiihtolomaviikoksi. Tarkoitus vain relata, pilkkiä ja hiihtää, mutta jos lähiympäristössä olisi jotain nähtävyyksiä 20-30 km säteellä niin voisihan sitä käydä tutustumassa. Itse en tunne aluetta ollenkaan ja Googlekaan ei ole ollut kovin avulias tässä suhteessa...

No sitten keskitytään vain mökkielämään ja chillailemaan :D itse kotoisin Savosta ja kyllä siellä nyt melkein joka kulmalla jotain on missä poiketa, tuo Pirkanmaan pohjoisosa sekä Etelä-Pohjanmaa mulle ihan outoa seutua.

Kihniöllä Aitonevalla turvemuseo laavuineen. Samalla seudulla myös lintutorni. Tähän vuodenaikaan esteenä ymmärrettävästi lumi. Eli hurttia mieltä pitää olla.

Esittämäsi kysymys voisi implisiittisesti edistää matkustamista, mikä taas voi olla ympäristöä kuormittavaa ja edistää hiilijalanjäljen kasvua. Lisäksi kohdevalintasi voi näyttää paikallisille asukkaille, että heidän alueensa ominaisuudet arvotetaan vain turistinähtävyyksinä, mikä saattaa tuntua arvonalentavalta.

Yhteistyössä