Ketään, jolla umpisuoli tulehtunut? Kuvailisitko kipua??

• Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
tuutilulla harmailee
Oksentelin, vatsa toimi yhtenään ja hirvittävät kouristukset vatsalla, kaksin kerroin makasin. Luulin km:n tulleen. Mulla kipu oli aaltomaista, välillä helpotti.

vieras
Kipu vain oli ja pysyi ja se oli kovaa, mikään ei auttanut. Kävellä ei voinut, pienikin tärinä oli yhtä tuskaa. Automatka sairaalaan oli IHAN HIRVEÄ, mies yritti ajaa mahdollisimman hiljaa kaikista töyssyistä mutta silti näin tähtiä.

täävaan
Noh, mulla umppari kans tulehtui rv 23+ ja alkoi JÄRKYTTÄVÄLLÄ ylävatsapoltteella. Sitte maha meni sekasin ja lopuks oksensin ja sitte oli pakko lähtee päivystykseen kattoo, et mikä on vialla. Epäilivät eka sappikohtausta ja kuvasivatki, mut ei mitään ja lopuks vasta kipu siirtyi oikeelle alemmas ja sitten ottivat riskin ja leikkasivat umpparin, vaik eivät olleet varmoja, et onko se tulehtunut. Olihan se ja oli jo osaks kerenny puhkeemaan!! Et kaikil vähän erilailla ilmenee...

Venla
Kamala kipu koko vatsan alueella, kuumetta 41 astetta, kävely lähes mahdotonta, samoin istuminen. Vatsa sekasin, sängystä ei meinannut päästä ylös.. Aivan järkyttävä olo!

vieras
Mulla oireillu useemman kerran kovalla kivulla mutta mennyt ohi. Kerran oli hirvee oksetus pari päivää, sitten alkoi se kipu ja just ja just pystyi kävelemään päivystykseen. Tulehdusarvot otettiin ja kotiin laitettiin (lekuri sanoi että kun kerran pystyt kävelee!!!!)
Piti soittaa tk.n ja siellä lääkäri sanoi että tulehdusarvot roimasti koholla, on umpparitulehdus. Käski lähtä sairaalaan kun pahenee...meni sitten taas kerran ohi, en v'ttu menny sairaalaan kun oli parempi olo kuin aamulla kun sieltä pois passitettiin, vaan oottelin kotona. Ja siitä se kipu helpotti.
Jäi siis arvotukses, ihmetyttää miksi multa ei leikata umpparia kun se oireilee aika-ajoin.
Luin että voi olla krooninen tulehdus---?

tuutilulla harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja täävaan:
Noh, mulla umppari kans tulehtui rv 23+ ja alkoi JÄRKYTTÄVÄLLÄ ylävatsapoltteella. Sitte maha meni sekasin ja lopuks oksensin ja sitte oli pakko lähtee päivystykseen kattoo, et mikä on vialla. Epäilivät eka sappikohtausta ja kuvasivatki, mut ei mitään ja lopuks vasta kipu siirtyi oikeelle alemmas ja sitten ottivat riskin ja leikkasivat umpparin, vaik eivät olleet varmoja, et onko se tulehtunut. Olihan se ja oli jo osaks kerenny puhkeemaan!! Et kaikil vähän erilailla ilmenee...
Jännä juttu että mulla oli ja samat viikot silloin :)

Yhteistyössä