Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Arcatha aivan samaa mietin kun neuvolantäti ja meinasin myös ehdottaa samaa! :)
Joten nyt hyvillä mielin jatkatte eteenpäin ja sen suurempia murehtimatta!! Varmaan helpottava ratkaisu?

Täällä alotetaan huomenna terojen syönti ja innolla odotetaan että vuoto alkaa ja päästään clomien napsimiseen, tiedä vaikka olisin häissä raskaana! ;) <3

Mulla myös tulee penikat tosi helposti kipeeksi juoksemisesta,mutta siitä huolimatta aina välillä juoksen ja syksyllä oli pitempi jakso kun kävin joka päivä juoksemassa koirien kanssa. Jahka noi lumet sulaa kunnolla ja hiekkatiet on kuivat niin varmasti lähden kuluttamaan juoksukenkiä jälleen, koirat tuo sellasta kivaa tsemppiä siihen juoksemiseen :D Pahassa paikassa annan koirille käskin,että vetävät mua perässä niin johan kummasti taas jaksaa :D :D

Eilen olin jälleen pumpissa ja kyllä oli rankka treeni, nostin painoja edellisestä kerrasta niin johan otti mukavasti lihaksiin ;)
Tänään jäin sitten kotiin,kun aamulla näytti olevan kuumetta ja koko yön kärsin hirveestä pääkivusta :(

Huomenna kuitenkin töihin ja illalla sitten uimaan/vesijuoksemaan...

Varasinpa muuten viikonlopulle sovitusajat hääpukuja varten <3 Saa nähdä kuinka tämä ruho niihin mahtuu :LOL:

Ambrosia85 toivotaan,että ukko nyt edes sen verran kykenis, et sais siemenet likoon ;)

Tanzzzku täällä kärsitään myös kovista kuukautiskivuista,mitkä tosin on vähän laantunut terojen myötä! Ennen oksensin,saatoin pyörtyä ja olin hiestä märkä kun kivut iski ja ne oli aivan karmeita, mitkään perus buranat ei auttanut vaan sain sitten ihan reseptilääkkeitä niitä varten!!
Nykyään burana auttaa,mutta niitä saakin syödä useamman päivässä ja useamman päivän ajan :/
 
Moro! Meikällä puntari näytti eilen 88,6kg ja tänään 88,9kg, mutta tämä on suoraan verrannollinen siihen kun maha ei ole toiminut, mulle tämä on täysin normaalia. Eilen sitten sanoin miehelleni että mihin hittoon olen lyönyt pääni kun on niin hellä ja siihen tämä tuumas että ettei olis kilpisrauhasen vajatoimintaa, sekös pisti miettimään. Taidan pyytää lääkäriltä seuraavan kerran että uusivat sen kilpari testin. Paino putoaa minulla nyt hitaasti kun en ole muuttanut mitään muita tapoja kuin ahmimistani. Eli enää en syö siihen asti että on ihan ähky, vaan kun ei enää tunnu tyhjältä.
 
Arcatha, mä komppaan neuvolantätiä ja Supsua!!! Ei tarvi ressata ehkäsystä ;) Ja migreeniki saa kyytiä :)

Supsu, hui kamala!!! :eek: Mä en sentään oo pyörtyny!!! Kylmä hiki on jokseenkin tuttua ja tuo oksentaminen :( Mullekaa ei se pelkkä burana auta!!! oon koittanu nyt jättää sen buranan pois ja syödä ainoastaan litalginia. Sekin on siis repsulääke. Sitä sais ottaa max. nappii/ pvä, mut joudun välil vetää yli 10nappii/ pvä.. :( ihan järkkyi määriä!! Mul kestä toi pahin kipu vaihe pari pvää, yleensä ne on kp2 ja 3. Mun mensut alkaa yleensä sillee tiputtelemalla ni eka pvä on vähä harjotteluu..
Ja toivotaan tosiaan et clomit tois teille sen oman nyytin :) :heart::heart::heart:
 
Tanzzzku Juuri samallalailla kyllä mullakin,että kierron 2 ja 3 päivä pahimmat. Oon miettinyt,että voikohan noihin kipuihin vaikuttaa se,että mulla ainakin vuoto on todella runsasta,mietin että siinä vaiheessa kohtu ainakin joutuu supistelemaan todella paljon mikä oletettavasti aiheuttaa ne kivut :/

Kerran mulla oli jatkuva vuoto päällä eli kohtu supisteli koko ajan ja vuotoa siis tuli koko ajan. Menin lääkäriin jossa sit tehtiin tutkimus ja lääkäri totes että kohtu näyttää supistelevan koko ajan ja sain siihen sitten pillerit jotka lopettivat vuodon. Et aikamoista touhua näitten menkkojen kans mulla ollut. Kerran oli 7kk tauko ettei tullut ollenkaan ja sekin oli kuulemma hengenvaarallista,kun vuoto kuitenkin keräänty joka kuukausi seinämään,mutta ei tullut vaan ulos :(
Nykyään terot kyllä tuo aika hyvin menkat,mutta ei aina tule lääkkeistä huolimatta,joten siks jännään tässä nyt miten nää inssit menee....
 
Supsu, mulla on yleensä sillo kp 2 ja 3 vähä runsaampaa, tuntuu et sillon tulee suurin osa ulos ja loppupäivinä sit rippeet. Mut se vähän vaihtelee, noin siis yleensä, mut välillä on ekasta pävästä lähtien runsasta, kuten oli esim. viime mensut, vuosin tosi paljon, mun mittapuun mukaan ja sit päivät 4-7 oli tosi pientä. Oon ite kans miettiny tota samaa, et siis ku vuotaa paljon, nii kohtu on kovassa työssä, ja sillon ne kivut on kovimmillaa. Missää tutkimuksis en oo käyny eikä kukaa lekuri oo kyseenalaistanu mun kipui.. :ashamed: Ja six just mulle on määrätty sitä litalginia, ku auttaa vatsan "kramppeihin".
Mun mensut tulee taas yleensä ku kello. kierto on 27-31 pvää, yleensä 28 tai 29.
Yleisesti ottaen, luulen et mul on suht normaali vuoto...
Kaikkee me naiset joudutaanki kestää...

Ja mä odottelen niit hemmetin mensui alkavix.. Tää sumu näköjää siirtää hieman näit... nyt siis kp29 (vasta), mut siistii ku mässy ja pms viikko pitkittyy, tää tuntuu iha ikuisuudelta!! Ennen ens viikon ti niiden pitäs tulla, tai siis riittää kuulemma et alkavat sinä samana aamuna.. mul on séuraava aika polille sillon, ja silloin olis tarkotus alottaa ne pistokset. .
 
TanZZZku, mitä jos ne menkat ei ala ennen sitä tiistaita, mitä sit tapahtuu? No mut eiköhän ne sieltä ehi alkamaan!

Ambrosia juoksen asfaltilla ku ei oo tääl mahist oikeen muuhun ku koiran kanssa ei saa mennä pururadoille :/ Ja uudet kengät on kyl hankinnassa, noi nykysetkin on ihan hyvät mut vähän vanhat, äiti lupas ostaa valmistujaislahjaks kunnon kengät =) Pidin päivän taukoo juoksusta ni tänään ei oo särkeny yhtään, jos menis viel kokeilee mitä ne tänään sanoo... Ja hei hienon kokonen folli, koittakaa nyt sen verran löytää jostain energiaa ettei mee hieno ovis hukkaan :D

Ei ne "menkat" nyt sit kuitenkaan ota alkaakseen, ihan pientä vuotoa vaan, 3. päivä jo... En viiti sinne polille soitella ku ens ke ultra jossa tsekataan onko se kysta kuivunu kasaan, kysyn sit siin samalla. Hitto et alko taas eilen masentaa ku mietti näit juttui... Tuntuu kyl siltä et kaikki luonnolait on meitä vastaan. Ku mitä sit jos kysta on kuivunu kasaan ja pääsen alottaa piikittelyt, ni sit niin taas kasvaa niitten lääkkeitten takia ja sit taas stop hoidoille. Eli suomeks sanottuna meidän lapsensaanti on mahdotona, ehkä meille ei oo sit vaan tarkotettu :( Koska kyllähän niitä aina tulee sit uusia ku mulla taipumus noille jättikystille näköjään on...

P.s. Alotettiin miehen kans yhteinen harrastus; sulkapallo! :) Tosi kivaa ja yllättävän rankkaa juosta tunnin ees taas sen pallon perässä! Löytyy kropasta uusia lihaksia...
 
Viimeksi muokattu:
Mila hyvä että taukopäivä jeesas noihin penikoihin!
Joo toi on vähän harmijuttu ettei koiria saa ottaa purtsalle - tai ymmärtäähän sen miksiei, mutta silti! Meillä täällä onneks menee aika pitkälti purtsan vieressä hiekkatie joka on latukauden ulkopuolella "kaikkien" käytössä jotka ei tartte moottoria :LOL:
Voih,kunpa keskiviikko ultrassa olis sulle hyviä uutisia!

ja sulkapallo on kivaa! Varsinkin jos on tasaväkinen pelikaveri. Ja kyllä uusien lihaksien löytäminen on aina kiv(uli)a(st)a... mulla muistuttaa vieläkin kroppa tiistain ratsastuksesta, vaikka mentiin vain ja ainoastaan käyntiä kentällä :LOL:

Ovis tais huipentua eilen; ainakin tänään ei oo limoja ollu ja aamulämpö on normi päivälämmön tienoilla (en oo juuri koskaan mittaillut mitään aamulämpöjä).
Eilen myös nippaili enemmän kuin tässä kierrossa aikaisemmin joka sekin viittaisi?

Uskaltauduin myös puntarille tänään pelonsekaisin fiiliksin, kun tällä viikolla en tosiaan ole käynyt kuin siellä ratsastamassa.. paino vähemmän kuin maanantaina ja vähemmän kuin viime perjantaina. HUH!
 
Mila no eilen kyllä talleteltiin mutta voipi olla että oltiin armottomasti myöhässä =)
Me exän kanssa käytiin kans yhdes vaihees paljon sulkapalloilee sillain et oli yks yhteinen frendi mukana joka ihan tosissaan sulkista harrasti.
Tää kaveri sitte juoksutti mua ja miestä ihan kuus nolla, eli pelattiin minä ja mies vastaan tää kaveri ja silti oltiin ihan kuolleita :LOL:
 
Täällä ollut armoton vi****s koko viikon. Sydämensä kyllyydestä on tullut ahmittua herkkuja laidasta laitaan. Syykin siihen ehkä selvisi sillä eilen illalla alkoi vuoto. Mutta tällä hetkellä siis maanantaihin verrattuna vaaka näyttää +2kg:a, että aika järkyttävää menoa on ollut.

En ymmärrä miten minä taas luiskahdin pois raiteiltani. Pitäisi ilmeisesti oikeasti pitää se totaalikielto kaikesta herkuttelusta. Taas se nähtiin, että kun pikkuisen antoi löysiä, niin homma lähtikin kokonaan käsistä ja vaikka kuinka järjen ääni yrittäisi päässä takoa, että "nyt lopeta" niin se toinen puoli ei sitä sitten pysty toteuttamaan.

13.4 olen menossa kuntoneuvolaan (=fysioterapia) jossa toivottavasti saan hyviä harjotteita niska-/hartiaseudun ongelmiin. Viimeksi kun tuolla kävin joulukuussa, ehdotti fysioterapeutti, että käytäisiin muutaman kerran yhdessä salilla niin hän katsoisi, että teen liikkeet oikein ja siellä ohjaisi jotain hyviä liikkeitä tehtäväksi myös. Nyt aionkin ehdottaa fysioterapeutille sitä, että josko hän edelleen olisi valmis mukaani lähtemään..

Jalat ovat siitä muutaman päiväisestä lenkistä ja juoksupätkistä todella kipeät edelleen. Sohvalta ylös nouseminen on vaikeaa ja askeleet ovat sellaisia harppomisia, että tarvitsisi mahdollisimman vähän askeleita ottaa kun ne tevät niin kipeää. Jospa sitä jossain vaiheessa pääsisi kivuista eroon, mutta kävelyäkin tässä on alkanut jo pelkäämään jos kerta näin hirveät kivut tulee!

Nyt peiton alle piiloon pahaa ja ahdistavaa maailma..
 
Ambrosia, joo kyl siin sulkkikses saa aika pal ryntäillä ees taas ku pelaa vähän lahjakkaampaa pelaajaa vastaan :D

Hei ihanaa viikonloppua ihanaisille tuleville äideille =) Liikkukaa ja syökää terveellisesti (helpommin sanottu ku tehty :p ). Me käytiin aamusta pelaamassa sulkkista ja nyt iltavuoroon, hieno tapa alottaa viikonloppu :p + sain tietää saaneni vakiduunin näin pian valmistuttuani, ihan mahtava fiilis, ei edes pienet kystat enää masenna :D
 
Voi Arcatha :( Mä niin tiedän, mä oon ite kärsiny ny ainaki viikon mensu mätöistä eikä se perkeleen vuoto vieläkää oo alkanu :kieh:
Ja todellaki, se punanen kaveri siel olkapääll valitettavasti vie voiton, valitettavan usein :ashamed: Tsemppiä ja :hug:

Mila, käsittääkseni jos ne mensut ei tuu, ni se punktio siirtyy viikolla, en muista. Ja paljon työpaikasta!!! :hug::flower: Ja superisti tsemppiä ens ke!!! :)

Ambrosia, toivottavasti ette ollu myöhässä!!! Pidän kovasti peukkuja teille d=)b ja hienoa et paino oli pudonnu :)

Supsu, ox sulle ikin puhuttu endosta mitää??? tai et mistä noi kivut vois johtuu... Ku mua on ny tosissaa käyny mitetityttää et voisko mul olla se.. :| tiputteluvuotoo mm. on ja ne kovat kivut. Kukaan ei koskaa oo sanonu mitää ja sillo 2010 laparoskopiassakaa kukaa ei sanonu mitää, ja sillon se olis näkyny siin leikkaukses mutolishan se täs kahes vuodes ehtiny kasvaa...
Ku viime ti hoito alko ja kysyin lekurilta ni se sano et lähtökohtasesti aatellaan et ei oo, ja jos olis epäily nii sit pitäs alkaa eka hoitaa sitä... huoh.. ota ny tästä kaikesta sit selvää.. :ashamed:

Jotai positiivista kuiteki, soittelin tänään niist helmikussa otetuista hormoni kokeista... FSH, maitohormoni, kilppariarvot, sokru ja oli siin joku muuki, niin kaikki oli viitearvojen sisällä. Keskivaiheilla :) Ainoa joka oli hieman yläkantissa, oli sokru, mut seki oli raja-arvojen sisällä. AMH hormoni oli 1,1. Siit en tiä olix se hyvä.
Näillä taas mennään..
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Tanzzzku Endosta ei ole puhuttu mitään ja 2009 myös minulle tehty laparoskopia eikä mitään poikkeavaa löytynyt ja nyt viime maanantaina tehtiin myös ultra jossa kaikki näytti normaalilta, myös oletettu pco oli hävinnyt :O :D
Joten en usko endon mahdollisuuteen, kai ne kivut johtuu vaan siitä kohdun supistusvoimakkuudesta yms...

Nyt sovittamaan hääpukuja :heart:
 
Oon melko ihmeissäni omasta vahvuudestani... Ostin eilen kaupasta illaks dippiä sipsien kanssa, juustoja ja keksejä yms. Mitään en niistä syönyt vaan lähdin viel kymmenen aikaan juoksemaan! :eek: Tänä aamuna fiilis kyllä melkosen hyvä kun ei ookaan turvonnut kaikesta siitä suolasta mitä oli tarkotus mättää :D Tosin vaaka näyttää samaa ku viimeset pari viikkoa ku muuten ei oo tullu syötyy kauheen kevyesti, hitaasti mutta varmasti? :p
 


Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-8kg

Arcatha...........24v....111kg/177cm.......33,9...-15kg...-4,9kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,2..-15kg....-8,1kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....31,9....-10kg...-8,6kg

Tuuska............27v....96kg/170cm..........33,2..-10kg........




+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Aniit................27v............................37….....-10kg...-1,6kg



 
Otetaas mimmit sellanen tavote että ens viikolla painot on kaikilla edes viime viikon tasoa!

hittolainen ku tuli tota lunta noin paljon - saa itteään ihan oikeesti psyykata että pääsee lenkille. Hiihtämään menisin mielummin MUTTA en kyllä kun ei ole latuja :(
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Hello!!
Mäki skippaan... aika karmeita lukuja tuo vaaka näyttäny... :( Nyt huomaa tupakan vaikutukset.. koko pitää työntää suuhun jotai. ja aineenvaihdunta on ihan tukoss!!! Vaikka siihenki toki vaikuttaa tämä syödyn ruoan laatu...
Ja tää mun masis hommeli tuntuu jatkuvan :kieh: yx tuttu jonka kans olin paljon tekemisis viime keväänä sano et mul oli silloinki tällasta!! Mä en itse edes muista!! :O Mut kai se menee sit ohiki tässä...
Luulen et se nenäsumute on aavistuksen lisänny tota masisfiilistä. Vaik ne pahimmat oireet meni nopsaa ohi nii kyl se kaikenlaista aiheuttaa...
+ ne n. 1,5vko kestäneet pms oireet masennuksineen ja MÄSSYINEEN jotka nyt ovat lisänneet painoa. AAAARRRGGGGHHHH!!! Oravanpyörä....
Kyl se tästä taas.
Onnex ne mensut alko nyt sit su. Ja taas on ollu nii järkyt kivut et oksennus lens ja en ollu eilen edes töissä tän takia. Onnex on ymmärtäväinen pomo!! Vielä... :( Itseä harmittaa masentaa ja ärsyttää, et joudun olee joittenkin helvetin menkkojen takii pois töistä!! Must se on järkyttävää!!! huoh. :(
Enivei, tänään on taas lekuriaika, ja tänään alkaa ne pistosjutut. Vähä jänskää :)
Hissunkissun, kyl se tästä. Ja masiski lähtee tästä. Mun pitää jotai kehittää... alkaa itteesä ärsyttää tää märehtiminen.

Sori et oli näin negatiivinen teksti :ashamed: on ollu vähä paha mieli viime päivinä.
 
Pitiki TanZZZku kysyy et joko ne menkat alko, mut hieno homma, nyt hoidot sit etenee suunnitellusti =) Toi on vissiin aika yleistä tollanen kevätmasistelu, yhellä ystävällä on ihan sama homma joka kevät, se on jännä ku luulis että ennemmin syksyllä masentais ku kevät on niin ihanaa aikaa ku kesä lähenee, mut niin se vaan menee et se yhtäkkinen valonmäärä saa masiksen aikaan :p Jostain luin et varsinkin syksyllä syntyneet ois alttiimpia masentumaan keväällä koska syntyessään oli hämärämpää...
 
Tällä odottelen karanneen ovulaation menkkoja jotka on lääkärin puheiden mukaan myöhässä jo puoliviikkoa. Ja viikonloppuna testi näytti negaa eli raskaana ei ainakaan olla. Viime aikoina PCOS oireet ovat lisääntyneet vaikka tätä painoa ollen saanut pois joten nyt alan kokeilla kikka kolmosta. Otin itseäni niskasta kiinni ja lähdin tänään kokeilemaan juoksemista. Siis kävelin ja juoksin sellaisen 2,5km ja olin tukehtua kun tuntu että limaa erittyy niin maan prkl. Tästä se lähtee rapakunnon kohottaminen nimittäin. Jospa tuo paino alkaisi jatkaa reipasta putoamistaan, mitä se teki syksyllä...:D

Minulle suositeltiin tällaistä jumppaa ja videon katsottuani täytyy sanoa että kokeilen tuota nyt ainakin kun näyttää ihan hiki nuillakin hommassa tulevan...:D
http://www.youtube.com/watch?v=lOZDN1UnZ9U
 
Viimeksi muokattu:
simpli tsemppiä lenkkeilyyn ja videon testaukseen.

Meillä ainakin tanssissa aikoinaan oli vastaavia lämppärisarjoja ja kyllä niissäkin hien sai irtoamaan :LOL:
Rehellisesti sanottuna en kyllä usko että enää kykenisin :D

Mä haluaisin jo kovasti lenkille, mutta tulee vaan kokoajana enemmän lunta, ja nyt sitten on kurkku kipeä, nuhaa ja hirmuinen väsy :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä