Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Hei vaan kaikille!!

Pari tällaista painoon liittyvää pinoa täällä on aiemminkin ollut, mutta ajattelin tällaisen tuoreemman pistää pystyyn, kun en vanhoja enää löytäny/ jaksanu penkoa :)

Eli etsin "kohtalotovereita" joilla on ylipainoa josta olisi päästävä eroon, jotta hoitoon pääsy olisi mahdollista/ haluavat pudottaa painoa hoitoja ajatellen.

Itselläni siis se tilanne, että painoa tulisi pudottaa, ennen kuin minut hyväksytään hoitoon, ylipainoa on siis aikas paljon.... :(

Ajattelin, että jos täällä olisi samassa tilanteessa olevia, saisimme hieman tsempattua toisiamme ja jaettua kokemuksia ym.. :)

Toivottavasti löytyy kavereita :)
Laihisterkuin, TanzZzku :)
 
Moikka!

Musta ei välttämättä nyt ole kohtalotoveriksi..
Lähdimme kakkosta yrittäessämme suoraan yksityiselle, koska julkisen puolen lääkäri sanoi heti, että yli bmi25 ei pääse kunnalliselle puolelle hoitoihin. En jäänyt edes ottamaan asiasta selvää.
Yksityisellä kyllä painotettiin myös, että pitäisi painoa saada pois.

Tsemppiä pudotukseen! Itse en vielä tiedä mihin suuntaan jatkamme, minulla vauvakuume, miehellä ei.
 
Heips!!
Me ollaan julkisella puolella hoidossa, ja minulle annettiin painoindeksi rajaksi 31,5.

Kävin eilen vaa'alla ja pudotettavaa hoitoihin on 10kg.
Paino on tällä hetkellä 101,8kg ja 92kg pitäs päästä!!!
Painoindeksi on tällä hetkellä 34,8.

Tsemppiä todella tarvitaan!!
Toivottavasti teille selviää suuntanne :)
Toki pitäs enemmänki saada, ihan terveyttä ajatellen. Elämäntapamuutos on vaan niin kovin vaikeaa!!! Mutta, hiljaa eteenpäin, pienillä muutosilla...
 
Hei vaan !
Mullakin on ylipainoa BMI tällä hetkellä 37.5, olen toki saanut tiputettua 4kg, ja pitäis paino saada tästä 88kg 75kg, pituutta minulla 153cm. Ollaan hoidossa HYKSin naikkarilla, ja seuraava aika on sitten soittoaika, jolloin sitten suunnitellaan tulevaisuus - toki pitäis olla silloin jo siinä 75kgssa, ja en usko että niin paljon kerkiän vielä pudottaa - se elämäntapa muutos vaan tuntuu niin vaikealta jotenki vaikka se porkkana toki on siinä että saattaa tulla raskaaksi tod. helpommalla sitten, mutta tuntuu jotenki että se itsekuri puuttuu.. bläääh..
Mulla todettu PCOS, ja miehellä teratozoosiaspermia (?) että näillä mennään :/
Mulla ikää 26v. miehellä 27v.
Kivaa olisi joo toisen kansssa tsempata...
 
J3N3 mä niin tiedän ton itsekuri homman!!! Mä oon aina ollu enemmän ja vähemmän pyöree, tunnesyöppö ja hormoonisyöppö!!! :ashamed:
Mutta niin se vaan piutäisi tehdä, elämäntapamuutos, se on se pysyvin ratkaisu. Ja ylläri ylläri, ei viel oo onnistunu..

Meil on vika meikäläises.. Miehessä Ei todettu (luojan kiitos) tutkimuksis mitää. En oikei ovuloi, ja toinen munanjohdin on poistettu. Mekin ollaan HYKSis naikkarilla hoidossa :) Meidän "mitat": Minä 29v, mies 30v. Olen 171cm pitkä ja painan 101,8kg.
Meillä on se tilanne, että kun saan painoni tuonne 92kg, saan ilmoittautua hoitoon. Siis hoitoon pääsy olisi 10kg päässä!! Se ei oo lopulta paljon, ku se vois olla 20, 25 tai 30kg!! Mutta aiemmin jo mainitsinkin, niin ihan terveyden kannalta pitää enemmän saada pois, ja 92kg jälkeen aion jatkaa painon pudottamista, 80kg on lopullinen tavoite. 92kg on ensimmäinen etappi :)


Ymmärsinkö oikein, että sun seuraava soitto klinikalle, nii saatte suunnitteluajan??
Minkälaisella menetelmällä olet suunnitellut pudottaa painoa??

Itse yritän jättää napsimiset+tunne+hormoonisyömiset, roskapaskaruoan pois, annoskoon pienennys ja liikunnan lisääminen. Olen itse liittynyt kiloklubin jäseneksi, ja koen että se on aikas näppärä. Se kertoo sulle mitä on liikaa, ja mitä liian vähän, laskee kalorit ja on ilmainen. Käy ihmees tsekkaa!! :)

Mua on mietityttäny toi PCOS, miten se todetaan, ja onko siinä joatin "oireita"??

T: TanzZzku :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuu kans yksi painonpudottaja. Yksityisellä ollaan ja hoitoihin päästään mut painoa on silti liikaa. Meillä 1 v ja 10 kk vanha icsi poika ja nyt kakkosta yritetään. Kaksi icsiä on tehty viime vuonna, helmikuussa ja marraskuussa siirrot ja molemmat negoja. Ensimmäisellä kerralla 1. icsin 2 pas toi plussan ja toivotun lapsen. Painoa tuolloin oli noin 12 kiloa vähemmän, eli 70 kg. Nyt siis pituutta 162 cm ja painoa 82 kiloa, eli bmi 31,25. Luulen että ylipainon vuoksi ei "tartu" Seuraava hoito olisi tiedossa maaliskuussa ja siihen mennessä pitäis pudottaa jo jonkin verran. Jos soittais ensin klinikalle, ku siel on yks hoitaja, joka vois kuulemma antaa neuvoja painonpudotukseen. Ihana, että täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia. Mulle lääkäriki on kaksi kertaa maininnu asiasta ja molemmilla kerroilla oon hieman loukkaantunu siitä, ku jotenki tuntuu, että painoasia on niin henkilökohtainen asia ja tulee paha mieli jos joku mainitsee asiasta. Mut nyt oon ajatellu, että pakko alkaa tekemään asialle jotain.
 
J3N3 mä niin tiedän ton itsekuri homman!!! Mä oon aina ollu enemmän ja vähemmän pyöree, tunnesyöppö ja hormoonisyöppö!!! :ashamed:
Mutta niin se vaan piutäisi tehdä, elämäntapamuutos, se on se pysyvin ratkaisu. Ja ylläri ylläri, ei viel oo onnistunu..

Meil on vika meikäläises.. Miehessä Ei todettu (luojan kiitos) tutkimuksis mitää. En oikei ovuloi, ja toinen munanjohdin on poistettu. Mekin ollaan HYKSis naikkarilla hoidossa :) Meidän "mitat": Minä 29v, mies 30v. Olen 171cm pitkä ja painan 101,8kg.
Meillä on se tilanne, että kun saan painoni tuonne 92kg, saan ilmoittautua hoitoon. Siis hoitoon pääsy olisi 10kg päässä!! Se ei oo lopulta paljon, ku se vois olla 20, 25 tai 30kg!! Mutta aiemmin jo mainitsinkin, niin ihan terveyden kannalta pitää enemmän saada pois, ja 92kg jälkeen aion jatkaa painon pudottamista, 80kg on lopullinen tavoite. 92kg on ensimmäinen etappi :)


Ymmärsinkö oikein, että sun seuraava soitto klinikalle, nii saatte suunnitteluajan??
Minkälaisella menetelmällä olet suunnitellut pudottaa painoa??

Itse yritän jättää napsimiset+tunne+hormoonisyömiset, roskapaskaruoan pois, annoskoon pienennys ja liikunnan lisääminen. Olen itse liittynyt kiloklubin jäseneksi, ja koen että se on aikas näppärä. Se kertoo sulle mitä on liikaa, ja mitä liian vähän, laskee kalorit ja on ilmainen. Käy ihmees tsekkaa!! :)

Mua on mietityttäny toi PCOS, miten se todetaan, ja onko siinä joatin "oireita"??

T: TanzZzku :)


Meen tsekkaa ton kiloklubin, kiitos vinkistä ! Nyt kun meitä täällä ainakin kolme ? niin voitas tsempata toisiamme, eiks je?
Mun suunnitelmat on myös nämä, roskaruuat veke, napostelut iltaisin "katotaan hyvä leffa ja syödään karkkia, sipsii yms" saa nyt loppua.. Aion myös liikkua enemmän. Mulla ois kuitenkin se 20kg pudotettava ennenku oisin ihannepainossa, mutta nyt vaan otan tämän ensimmäinen etappini -10kg, ja pysyvällä elämänmuutoksella ne kilot pysyy poissa joten mä päätin että ihan suht hitaalla tahdilla ne kilot pois (-500g-1kg/vk) ois se mun tavoite.
Aion tehdä pitkiä lenkkejä (1-1,5h) 3krt viikossa , ja joka päivä sen 20min. lenkin ainakin.
Mulla on aina ollu kierrot tosi pitkiä, ja en ole koskaan? ovuloinut spontanisti, joskus edellisen partnerin kanssa saatiin toki aikaan ovulaation lääkkeiden avulla, muistaakseni oli silloin, clomit, puregonit, pregnylit.. silloin olin myös -10kg laihempi mitä nyt. :/
Joo, eli hemlikuussa soittoaika jolloin suunnitellaan taas tulevaisuutta, käytiin lokakuussa vastaanotolla, oli tarjoitus edetä hoidoissa mutta kävin vaa'alla ja se lääkäri sitten alkoi saarnaamaan että ei ole hoitoihin tulemista ennenku paino 75kg.ssa..
 
Heippa kaikille! Sopiiko liittyä mukaan? Hieman taustaa: yritys alotettu 06/2010 (ensimmäinen lapsi yrityksen alla), keväällä 2011 lääkäriin (yksityiselle) epäsäännöllisten kiertojen vuoksi ja sieltä diagnoosi PCO. Miehen simpat kunnossa. 6 clomikiertoa takana tuloksetta, vaste oli hyvä annostuksella 3tbl päivässä mut ei vaan jostain syystä tärpännyt. Pyysin lähetteen julkiselle ja siellä eka käynti oli joulukuun 2011 alussa. Lääkäri passitti laihduttamaan n. 8-10kg ja seuraava käynti, "punnituskäynti", on maaliskuun alussa 2012. Sain myös Glucophage-lääkityksen annostuksella 1+2, sen pitäis saada kierto tasaseks ja sen se onkin jo tehnyt sekä auttaa painonpudotuksessa. Testailen tässä kierrossa josko ovuloisin ilman clomeja kun noi sokerilääkkeet pitäs siinäkin auttaa. Painosta sen verran että kun hoidot alkoi viime keväänä, painoin n. 80kg, clomien syönnin aikana tuli jotenkin ihan huomaamatta kymppi lisää, nyt painoa siis vähän päälle 90kg. Oma tavote ens kesäks ois -15kg ja nyt maaliskuulle pitäs päästä tohon 80kg takasin... Pituutta mulla on 167cm. Nyt vuoden alusta oon jättäny herkut pois, mulla paheena roskaruoka, ei niinkään karkit tms. Arjen kiireen keskellä liian helppo hakea vaan jotain nopeeta kun alkaa tekee ite :/ Nyt ostetaan kaupasta viikon ruoat kerralla ni tulee myös tehtyä. J3N3 mulla ihan sama ajatus tosta että hitaasti mutta varmasti, ei järkee rykästä jollain liemidieetillä kiloja pois kun ne melkeen tulee sit tuplana takas ku alkaa syödä normaalisti. Toi 500g-1kg viikossa on mun mielestä tosi hyvä tahti! Mulla on n. 10 viikkoa aikaa laihtua ja se riittää jos kilo lähtee viikossa :) Liikuttua tulee lähinnä koiran kanssa, mut on myös suunnitelmissa alottaa pari muuta liikuntaharrastusta. Kiva että teitä kohtalotovereita löytyy, omasta kaveripiiristä ei löydy ketään joka oikeesti ymmärtäis tätä lapsettomuusasiaa, ei oo ketään ketä ois samassa tilanteessa, joko ei lapset vielä suunnitelmissa tai sit niitä vaan tehdään kun halutaan...

Ja siis tosi hyvä juttu et tällanen pino on perustettu, toimii hyvänä vertaistukena, enkä oikeen tunne kuuluvani mihinkään muuhun pinoon just nyt kun en clomejakaan enää syö enkä tiedä ennen maaliskuuta että mitä seuraavaksi tehdään... Tää on just osuva tähän tilanteeseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!!
Kiva et tähän ketjuun tulee elämää!!! Tervetuloa kaikki!! :wave:

Täällä on nyt ensimmäinen rapsahdus sit takana...:ashamed: Pitkä viikonloppu.. Eli to ja la iltana tuli juhlittua. kaiken lisäx oon saanu niskani jotenki jumiin, ja lekuri meinas et ei kantsi mennä jumppaa ennen ku niskat on kuosis. Siihen päälle viel superkivuliaat mensut ni kiva kiva!! Mutta, nyt taas ruotuun!!

Olen itse myös miettiny et 500g - 1kg/ vko olis hyvä. Tosin mula on kyl paha tapa et kaiken pitäs tapahtuu mahd. nopeesti.. On myös kärsivällisyyttä opetelteva!! Eiköhän sitä tässä tule, ku ei oikei muutakaa voi!!:D

Soittelin klinikalle viime viikolla, ja kyselin mun arvoista joita mult on otettu. Kiertoa on kartoitettu viimex -09 v. lopussa. Ajattelin itse et haluisin et multa otettas noita kokeita, koska aikaa on tosiaan edellisistä vierähtäny. Tietää sitten tämän päivän arvot kun joskus pääsen sinne hoitoon, et ei venähdä sit enää niiden takii. Sain lääkärille soittoajan 12.1. ja sit tiedän et suostuux täs vaihees ottaa niitä kokeita...

Huomen taas jumpalle ja punnitus samal. Osaiskohan joku tehä sellasen taulukon meidän pudotuksista, niin ku muis ketjuis on piinailujen osalta?? Vai mitäs olette mieltä???

T: Viikonlopusta toipuva, puhalteleva TanzZzku :whistle:
 
Heips!

Vieläkö pääsee mukaan?
Oli mukavaa kun löytyi pino, jossa samassa tilanteessa olevia ihmisiä.

Hieman taustoja:
minä 32v, mies 32v. Paino pyörii siinä 92-94kg. Alunperin yritys aloitettu jo 2006 jolloin pääsimme HUS naistenklinikalle hoitoon ja monien mutkien kautta syntyi poika v. 2009. Varsinaisia hoitoja ei kunnolla edes aloitettu silloin, vaan joka käynnillä vaan puhuttiin painosta ja lopulta annettiin metformiinit, joiden avulla (ja 10 kg:n laihdutuksen) kierto alkoi vähän tasoittumaan.

Nyt haaveissa on ollut toinen lapsi, mutta naikkarille eivät ota hoitoon, ennen kuin paino on pudonnut nykyisestä ja muutenkin en tiedä onko nihkeämpää kun on jo yksi lapsi.

Mutta siis tavoitteena on pudottaa painoa ja yrittää päästä uudelleen hoitoihin. Paheena mulla tuntuu olevan kaikki makea, eli siihen asiaan olisi tultava muutos, samoin liikuntaa olisi varmaan lisättävä.

Tällä hetkellä käytössä Metfromin 850mg annostuksella 1 aamulla ja yksi illalla, mutta tuntuu, että mitään vaikutusta ei ole tullut verrattuna edelliseen kertaan.
 
Hyvä idea se taulukko, siit pystyis sit hyvin seuraa mis ketäkin menee :) Mä voin ainakin alkaa tekee sitä ellei kukaan muu halua? Tulisko siihen sitten mitä tietoja, lähtöpaino ja tavote ainakin, mut muita?
 
Voi Mila86, olis mahtavaa jos ottaisit päivityksen "kontollesi" :) Itse en ainankaan varmaan edes osaisi :ashamed: En myöskään tiedä mistä pääsee "tykkäämään" toisen kirjoittamaa tekstiä..??

Pitäiskö siihen taulukkoon laittaa just lähtöpaino, tavoite, painoindeksi ja edistyminen, pudonneet kg:t?? Näkis aina paljon on lähteny.. Tarviix siihen pituutta tai ikää?? :confused: ei kai sil tiedol mitää tee...vai??? Mites 1. etappi, mihin mennes on miettiny et tietty kg määrä olis lähteny??

Laitan kaikki omat tietoni tähän, ja sit taulukkoon mun puolesta laittaa ne mitkä katsotaan tärkeix, mulle käy kaikki, :) mut itse pidän tärkeinä: lähtöpaino, tavoite, painoindeksi, edistyminen.

TanzZzkun tiedot: ikä 29v, pituus: 171cm, lähtöpaino: 101,8kg, painoindeksi 34,8, 1. etappi:vkon 9 loppuun mennessä, -10kg. Todella tiukille menee... 8vkoa aikaa.. saattaa olla et ei onnistu, mut katsotaan.. parhaani teen!!!

Vielä hieman on: Tarjoustalossa oli tarjouksessa Nutrilett 5 pvän dieetti. Kävin sellaisen ostamassa, koska oli kovin halpa ja en oo ennen kokeillu. Ajattelin et jos siitä sais hyvän sellaisen startin. . Katsotaan :)
 
Mä alan väsää taulukkoa. Mut olisko meil kerran viikkoon punnituspäivä? Pystyis seurailee edistymistä? Sopisko tää tiistai vaikka jos tänään laitan taulukon alulle?

Ja hei TanzZzku mä söin joskus viime talvena sen nutriletin alotuspaketin ja oli kyl ihan toimiva, sai dieetin hyvään alkuun :p
 


Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)



Nimim........Ikä...Lähtöpaino&pituus....BMI....Tavoite...Tilanne nyt

futuremami...?......82kg&162cm...........31,25.....?................?...

J3N3..........26v.....88kg&153cm............37,5......-13kg..........?...

Mila86........25v....92,2kg&167cm.........33,06...-15kg.......-1kg...

muhkelo......32v...94,9kg&165cm..........34,86...-10kg..........?...

TanzZzku....29v...101,8kg&171cm.........34,8....-10kg .........?...


 
Viimeksi muokattu:
Mila86, tosi hieno taulukko!!! Ja kelpaa todellakin :) Kävin tänään vaa'alla, ja se näytti 101,4kg. Eli siitäkin huolimatta, että juhlin viikonloppuna, oli lähteny 400g! Wuhuu!! Mulle käy punnituspäiväksi tää tiistai :)
Me ei omisteta vaakaa ku mokoma meni rikki muutossa, niin käyn aina salilla vaa'alla. Oon tänää sen nutrilett kuurin lisäx syöny yhden banaanin, koska kävin salilla.. Niissä ohjeissa oli et jos harrastaa rankkaa liikuntaa ni pitäis syödä jotai lisäx.. Okei, eihän se ollu nii rankka reeni, mutta ajattelin et on se hyvä kuitenki ottaa. Muuten olen nätisti noudattanut sitä.. Tää on kyl vasta 1. pvä sitä mut kyl se menee :)
Toivon tosiaan et täst sais sellasen hyvän startin!! Muistatko Mila86 yhtää et paljon sul lähti tän kuurin aikan..??

Laskin, et mul olis n.9vko maaliskuun mensuihin, jolloin jo haluisin päästä soittaa klinikalle, et hei pääsenx hoitoon, oon laihtunu :) Jos saisin n. 1,040kg/ vko pois, ni se onnistuis. Se on kyl aika paljon mutta katsotaan...
Mila86 on hienosti jo pudottanu 1kg!! :) ja v. alustako se oli?? Mulla on periaatteessa alkanu, noh, vähän huonommalla menestyksellä just ennen v-vaihdetta. Nyt tuntuu vast et on alkanu saamaan tonne korvien väliin iskostettua tätä asiaa, eli nyt tää vasta on mahdollinen sitte.
Ei kummempia... Tsemppiä kovasti kaikille :) Milalle vielä kiitos taulukon väsäyksestä, se on hieno vaik pisteet onki iha tyhmii ja kiukuttelis sulle :) ;)
 
Noni mut hyvä alku toi 400g, suunta on vaan alaspäin :D !!! Kyl mä vissiin pari kiloo sillä laihduin, et tosi hyvän startin sillä kyllä saa. Se viikon kuuri pienentään vatsalaukkua just sopivasti ni siit on sit helppo jatkaa pienemmillä ruoka-annoksilla :) Ja kyl sä pystyt siihen reiluun kiloon viikossa, ei paha ollenkaan, siihen tähdätään! ;)
Mä alotin laihdutuksen tai oikeestaan elämäntapamuutoksen viikko sitten, eli vuoden alusta joo. Ekalla viikolla lähti ainakin sitten se kilo, söin kuitenkin suht normaalisti ja lauantaina jopa 70g low fat sipsipussin ja dippiä + Jim-patukan :D Mulla on tipaton tammikuu nyt, meinaan kyl vähentää juhlimista sen jälkeenkin, joku 2 x kk vois olla maksimi, se on niiin lihottavaa ku siihen päälle sitten krapularuoat yms... Ja muutenkin, ei kyl tee tosiaankaan hyvää tälle lapsentekohommallekaan :/
Mut joo, tsemppiä tosiaan meille kaikille tässä urakassa!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon miettiny kans et toi juopottelu pitää jättää vähemmälle, just nimenomaan sen takii ku se on nii lihottavaa, mutta myös kuluttavaa!! Sit on hirvee krapula ja morkkiksista puhumattakaa (morkkis tulee, joi kui paljon tai vähän tahansa), ja se darra kestää viel sen pari -kolme pvää, ja ei saa mitää aikasex ja koko arki kärsii. Mä oon miettiny ihan tosi radikaalia vähennystä, jopa kokonaan lopettamista!!!
Siitä on mulle paljon enemän haittaa ku hyötyy, en oikeestaa saa siit mitää, pelkkää P****a vaan.. Kaiken lisäx mä luulen et mul tulee ikä vähä vastaan, mua ei oikei enää hotsita... oon ehtiny kuiteski jo juhlii, aikas mont vuotta!!

Toi kuulostaa Mila86 hyvältä, 2x/kk. Ox sulla normisti mont kertaa/ kk juhlintaa?? Mulla se on vaihdellu: 2-4krt/kk, aikas pitkään ollu noin.. Jonku aikaa on tosiaan tuntunu jo siltä et ei enää, tää juttu/ vaihe on menny.
Noista sun herkutteluista, nii toi kuulostaa ihan oikealta, järkevältä ja kohtuuliselta herkuttelusta!! Hyvä sinä :)

Mutta ei kai kummempii!! Minä jatkan nutrilettii viel muutaman päivän :) La tiedän, paljon on sit lähteny Nutriletilla...
 
Heips!

Tosi hyvä tuo taulukko!

Mun kohdalta tosta taulukosta puuttui joitain tietoja, joten tässä tulee: pituus 165cm, paino tällä hetkellä 94,9 kg (argh!!), tavoite -10kg ja bmi 34,86.

Ruokavalion muutos on alkanut nyt vuoden alusta, lähinnä niin, että yritän vähentää turhia hiilihydraatteja (en siis kyllä mitään karppausta ajatellut) ja lisätä kasvisten ja marjojen syöntiä, myös sokerin musstusta vähennän ?

Onko pinossa muita joilla on todettu pco? Itselläni kyseinen on ja siksi nyt tätä Metformiinia syön, kun siitä viimeksi oli suuri apu vauvapulmassa, mutta nyt vaan ei tunnu auttavan ollenkaan ?, no ehkä laihtumisen myötä asia korjaantuu.

Miten paljon harrastatte liikuntaa? Itse olen ajatellut ruveta tekemään kävelylenkkejä ja lisäksi käyn jumpassa kerran viikossa, mutta enemmänkin varmaan pitäisi liikkua.

Tsemppiä kaikille pudotukseen, maltan tuskin odottaa ensi tiistain punnitusta!
 
TanZZZku mulla ihan samat fiilikset, morkkis on älytön ja vähintään ma ja ti menee ihan harakoille, keskiviikkona hyväs lykys alkaa olla jo suht normaali olo :D Mäkin haluan vähentää tosi paljon, nyt se on vaan jotenki nii helppo lähtee jos ei muuta tekemistä oo... kyl mun tulee melkeen joka viikonloppu juhlittua, välillä tietty väliviikonloppuja, mut siis ihan liikaa :/ On kans menny hohto koko touhusta, sillon olis kiva mennä kun on joku erityisjuttu, jonkun synttärit tms...

Mulla myös PCO ja myös metut käytössä. En tiedä auttaako vauvansaannissa mutta ainakin kierron on tasottanut, jotain positiivista :)
 
Viimeksi muokattu:
Mila86, alkoholi on siis s*******a :D Ja nimenomaan, sen lähtemisen helppous!!!
Pois pois pois vaan kaikki!!! :O Mulla kaiken lisäx menee viel nykyää muisti!! Ei se mun mielest
nuorempana tollee menny... Tai sit vaan juon nykyää liikaa aina juhlimassa ollessa..Tai sit ne vvimesetki aivosolujen tapaset oN... Tai niit ei oo??
Ja nyt tuli sellane morkkis ahdistus.. jep jep...

Muhkelo: Mun urheilu kerrat vähän vaihtelee. Oon todennu et mulle olis paras, jos pääsisin jumpalle n. 4 krt/vko. Se ei tietenkään aina oo mahollista, ku on muitakin velvoitteita tässä arjessa.. Ja nyt ku mul on nää niskat jumis, lekuri sano et vast sit saa mennä, ku ne on kunnos. Toivon et jo ens vkol pääsisin. Eli mulla on suurimmat vaikeudet täs elämänmuutoksessa siellä ruokapuolella. Herkkuperse mikä herkkuperse. :ashamed: Mutta, toivon ja yritän kovasti, voin jossain kohti sanoa et, hei, entinen herkkuperse ;)

Hei kysyisin tosta PCO:sta. Ultrassako se todetaan? Voix se olla vaik olis säännöllinen kierto? ja mitä eroo on PCO:lla ja PCOS:llä?? Mullekin on muuten määrätty tota Metforem lääkettä. Mihin sen painoa tiputtava vaikutus perustuu???

ON: 2. pvä nutriletteilee.. Ja mul on siis ihan KAUHEE nälkä!!!! Himoitsen makaroonilaatikkoo jonka tein eilen miehelle, siis ees iha vähän.. :ashamed: Siis haluisin vaan syödä massun täyteen, sillee, et ei olis nälkä!!!!
Ehkä tästä jotenkin.. Nää illat on mulle pahimpii. Vois vaa koko ajan työntää kitusiin jotai.. :kieh:

Luin joskus vuosia sitten lehdestä jonku laihdutusartikkelin, jossa oli mun mielest fiksu lause, joka jäi hyvin mieleen:
"Hillitse himosi, ja kahlitse aterimesi. Sillä hetken hurmio, on elämäsi turmio"

Tsemppiä kaikille, TanZZZku :)
 
Wikipedia: "PCO tarkoittaa, että munasarjoissa on monta kystaa. Se ei ole kuitenkaan samaa kuin PCOS eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä, mutta voi aiheuttaa sen. Monirakkulaisuuden alkusyy on usein se, että aivolisäkkeestä erittyy liikaa LH-hormonia eli lutropiinia."

En tiennykkään, luulin et mulla on PCO ja et ku jotku kirjottaa PCOS ni luulin et se tarkottaa samaa, mut ei sit näköjään :eek: Mulla on siis sittenki PCOS :D Kai se voi olla vaikka kierto ois normaalikin, se ilmenee niin erilailla eri ihmisillä. Ja joo, ultralla lääkäri näkee onko monirakkulaiset munasarjat vai ei. En nyt oo ihan varma mihin metujen painoa pudottava vaikutus perustuu, jotenkin liittyy siihen et PCOS-naisilla on laihduttaminen paljon hankalampaa kun "normaaleilla". Ne vaikuttaa jotenkin kehon insuliini- ja testosteronitasoon ja aineenvaihduntaan joka on siis "hidastunut" tai jotenkin erilainen kun naisilla joilla ei oo PCOS:ssää... Pitäs siis normalisoida noita tasoja ja näin laihtuminen helpottuu? Nojoo entie sen tarkemmin mut jotain tohon suuntaan :p Ja tosiaan just sen epäsäännöllisen kierron tasottaa ja sitä kautta voi myös saada ovulaation aikaan, mikä ois melko hienoa ni ei tarvis mihinkään rankempiin hoitoihn lähteä.

Noi ekat päivät nälässä on vaikeimmat, taistele nyt nää pari päivää ni sit helpottaa:D Ajattele positiivisesti, eiks oo ihanaa tuntee nälkää? Paljon parempi olo ku sillon jos ois massu täynnä makaroonia, sit turvottaa yms :x Ja juokaa naiset paljon vettä, se pari litraa päivässä! Auttaa myös laihtumaan ja sit just jos on kova nälkä ni iso lasi vettä nassuun ni ei oo enää niin kova nälkä :D
 
Moikka!

Mulle sais lisäillä muutaman kohdan, eli ikä on 27, vielä maaliskuun 26 pvään asti. Sit tämänhetkinen 1.etappi on 75 kg ja aikaa tuonne maaliskuun puoleenväliin eli se 9 viikkoa. Lähtöpaino (aamupaino) oli viime torstaina 81 kiloa.
On: Oon yrittänyt jättää kaiken makean pois ja roskaruuan (mun suurin himo) sekä syödä pienempiä annoksia ja paljon salaattia. Mun ongelma on se, että aamulla en saa syötyä mitään ja jos kotona oon niin kello saattaa olla 12-14 ennenku syön ensimmäisen kerran. Et siltä osin menee hyvin, mutta sitten illat on sit yhtä ämppäämistä. Nyt on opettelussa mm. lyhyet ateriavälit.
Allia alotin syömään jo kolmannen kerran ja kuten edellisilläki kerroilla kolmannen päivän jälkeen hirveä ripuli, vaikka mitään niin rasvasta en oo edes omasta mielestäni syönyt. No, kait se on uskottava, että se ei mulle vaan sovi.
Tänään sit repsahdin syömään valkosuklaa-daimkakkua aika ison palan, auts :/
Mun taktiikka on nää illat syödä puuroa ja kys leipä ja sit makeanhimoon/mukamas nälkään vettä. Mut nälkä on väliin niin kova.
Nyt tuli vaan omaa napaa, mut jos ens kerralla jotain muutaki :)
 
Niin ja ostin nutriletin tomaattikeittoa 5 pussin paketin ja nutridrink päärynäpirtelöjauhetta olikohan siinä 12 pussia, niin molemmat maistu ihan hirveelle. En pysty syömään niitä, kiva ku kalliita niin meni nyt rahat ihan hukkaan. Pitänee koittaa myydä jollekin. Ainoa mikä mulla menee alas niin nutriletin smoothiet.


Mila86 Tuo vedenjuonti on mulle kans suuri haaste, ku mulla ei oikeestaan koskaan ole jano ja siksi juon tosi vähän muutenkin.

Tsemppiä kaikille!

Futuremami
 
Viimeksi muokattu:


Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)



Nimim........Ikä...Lähtöpaino&pituus....BMI....Tavoite...Tilanne nyt

futuremami..27v....81kg&162cm...........30,09.....-6kg........?....

J3N3..........26v.....88kg&153cm............37,5......-13kg..........?...

Mila86........25v....92,2kg&167cm.........33,06...-15kg.......-1kg...

muhkelo......32v...94,9kg&165cm..........34,86...-10kg..........?...

TanzZzku....29v...101,8kg&171cm.........34,8....-10kg .........?...


 

Yhteistyössä