Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Annuzka, muistelen, että aukiolotutkimus oli epämiellyttävä, muttei mikään sietämätön. Mulle tehtiin eka yksityisellä, josta vähän epämääräinen vastaus ja tekivät sit uudestaan vielä polilla. Jokainen varmasti tuntee tuonkin niin eri tavalla, mutta omasta kokemuksesta sanon, että se oli kuitenkin vielä pientä tähän kaikkeen muuhun, varsinkin punktioon ja henkiseen hoitojen aihettamaan paineeseen verrattuna.
Joten jos vaan pystyt, niin mahdollisimman rennosti vaan niin auttaa varmaan kipuunkin. (Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty)

Nanette, tsemppiä! Toivotaan jatkossa parempaa onnea.

Simpli, peukut pystyyn! Nyt niitä plussia tähän ketjuun lisää. :)

Itsellä taas siirto tehty tällä viikolla. Ja hitsin luget oirehtii, maha turpoo heti kuin mikäkin ilmapallo ja alamahaa jomottaa.
 
Heippa! Tässä taas yksi tikkakukkulalla hoidoissa käyvä. Takana 4v yritystä, 4 inseminaatiota ja 2 icsiä. Hoidoissa muniksien reagointi stimulaatiolle ollut huonoa, ja viim. ivf:ssä saatiinkin vain 1 munasolu, joka ei edes hedelmöittynyt. Todettiin matala amh-arvo viimeisimmän epäonnistuneen hoidon jälkeen, joka selittää munasarjojen huonoa vastetta hormoneille. Hoidon tulosta ilmoittaessaan lääkäri vain totesi, että voidaan tehdä vielä yksi hoito teille, ihan vaan kun olette vielä nuoria.:confused:

Siksi olenkin kiinostunut, että onko joku saanut mahiksen neljänteen hoitokertaan pkks:ssa, ja mikä ollut perusteena? Ja tässä vaiheessa täytyy alkaa harkita yksityisellä käymistä, vaikka täältä onkin joka paikkaan niin pitkä matka. Onko joku muu harkitsemassa yksityistä klinikkaa tai kenties käynyt? Onko jollekin suositeltu polilta jotain tiettyä klinikkaa?
 
Viimeksi muokattu:
Annuzka, mulle tehtiin viime kuussa aukiolotutkimus ja mulla tutkimus oli epämiellyttävän tuntuinen, ihan kuin olis ollu todella kovat menkkakivut, mutta kyllä sen kesti. Mulla tosin kävi niin että kotona lähtiissä otin ne kipulääkkeet mitkä polilta oli ohjeistettu ja polilla olikin ajat myöhässä niin kipulääkityksen vaikutus kerkis vähän laantumaan. Jokaisella tosiaan niin kuin muutkin sanonu on eri tuntemukset tutkimuksesta, pääasia siinä varmaan on se että kannattaa yrittää ottaa mahdollisimman rennosti ja ottaa ne kipulääkkeet jotka polilta ohjeistaavat. Tsemppiä! :)
 
Täällä ollaan ja oireita ei ole. Siis tosi lieviä ja ohi meneviä menkka kipuja muuten kaikki muu ihan kadonneet. Tisseihinkään ei koske ja hajuaisti normaali. Siis näin vähillä oireilla tai niiden puutteilla ei ole menneet edelliset tuoresiirrot. Siis tekisi mieli lopettaa lääkkeetkin jo kun olen 100% että nega se on kun ei ole edes kunnon menkka kipuja vielä, mutta odotellaan nyt sitten vielä muutama päivä.

Simpli pp11.
 
Sä jaksat simpli pitkään piinailla :) jospa se olis tarrannu..peukut pystyyn!!


Milma luulishan tuota 4 kierroksen saavan jos muutenku huono vaste hoidoilla ollu.. ku siirtojakaan ole montaa tullu. Ja varmaan silläkin kun ei meudön polilla taida olla mikään älytön jono/tunku ONNEKSI. Kauhee olis ootella aikoja n puoli vuotta tai vuosi.

Mulle ei oo tehty aukiolotutkimusta.. siinäkin varmaan yhtä monta erilaista kokemusta kuin punktiossakin.
 
En jaksanut joten tei testin ja tulos NEGA. Ei usko vaan enää riitä mihinkään, ei edes että plussaan sitten testi päivänä tai ylipäätään ikinä. Joten jään taustailemaan ja ehkä palaan ensi vuoden puolella kun alkaa pakaste alkiosiirrot, jos jaksaisin tuolloin toivoa enemmän.

Simpli 11pp.
 
Simpli :hug:

Kiitos kaikille tsemppauksesta: Selvisin siitä aukiolotutkimuksesta elossa! =)
Jännitin sitä koko eilisen illan enkä oikein yölläkään saanut nukuttua... Sanoin aamulla miehelle, kun se lähti töihin, ettei minua ole varmaan koskaan pelottanut näin paljon. Olin tänään julkisilla liikenteessä, kun en uskaltanut lähteä autolla, että jos oon kovinkin kipeä toimenpiteen jälkeen. Kävelin sitten asemalta ensin keskustaan, kun oli aikaa ja sieltä sitten Tikkamäelle. Jalat oli ihan spagettina ja tuntui, että en pääse sitä sairaalan mäkeäkään ylös.

Ajat oli vähän myöhässä ja hermoilin sitten siellä odotustilassa :'(
Lopulta mut kutsuttiin sisään ja siellä oli vastassa aivan ihana sairaanhoitaja ja naislääkäri (ei ollut sama kuin viimeksi). Ne rauhoitteli siinä minua parhaansa mukaan, kun huomasivat, että oon ihan paniikissa. Pääsinkin heti siihen tutkimuspöydälle ja otettiin UÄ. Sitten ne aloitti alkuvalmistelut ja vähän oli heilläkin haparointia, joten siinä vähän sitten rentouduin, kun ei muillakaan näyttänyt ihan putkeen menevän :)

Ensin lääkäri ei meinannut saada millään sitä katetria kohdunkaulasta läpi ja se tuntui kyllä aikas epämiellyttävältä + että jännitin kuitenkin koko ajan ja olin ihan ns. "pingottunut". Katetrin laittoi siis sattui, mutta vain hetken. Aineen laitto ei tuntunut ja tutkimus oli nopeasti ohi.

Molemmat putket oli auki eikä minun prolaktiinikaan ollut enää ollenkaan koholla vaan ihan normaalissa lukemissa :) Hoitosuunnitelmaan oli keväällä kirjattu, että kokeiltaisi inseminaatiota heti seuraavassa kierrossa, jos putket ovat auki. Sain reseptin Clomeihin, jotka aloitan sitten seuraavan kierron alettua. Kysyin sitten lääkäriltä, että olisiko ok, jos vielä kuitenkin yritettäisiin "luomusti" noiden clomien kanssa. Se sopi, hän sanoi, että voidaan muutama kierto kokeilla ja sen jälkeen sitten tuota inseminaatiota.

Meillä ei siis tällä hetkellä näyttäisi olevan raskaaksi tulemiseksi mitään estettä paitsi ehkä tuo minun pitkähkö 32 pv kierto, mutta toivottavasti clomeista olisi apua vaikka siihen + ovulaation vahvistamiseksi.
 
Voimia simplille, tuo on niin raastava vaihe!

eskimopuikko, toivon, että antaisivat meille vielä mahdollisuuden, kun ei olla päästy vielä yhteenkään siirtoon. Tai sitten pitävät meidän tapausta niin toivottomana, etteivät sen vuoksi anna.. no jospa seuraava kerta menis paremmin lyhyellä kaavalla, että saatais edes jotain siirrettävää. Se tosiaan ollut hyvä, ettei ole tarvinnut mahdottoman pitkiä aikoja odotella. Nyt odottelen, et pääsis kp3 päivän labroihin, niin tietäis aloitetaanko tuo 3. ivf vielä tähän kiertoon. Vai meneekö ensi vuoden puolelle, jos tsh edelleen koholla, niin sitten kilpparilääkitys.
 
Simplille tsemppaukset! Josko kuitenkin vielä testaat uudestaan, eihän sitä koskaan tiedä?!

Toivotaan Milma, että pääsette vielä hoitoihin.

Annuzkalle plussatuulia luomuyritykseen, hyviä uutisia, että putket auki. Ja onhan se kuitenkin hyvä tietää, että jos ei onnistu niin sitten pääsee hoitoihinkin ja alkututkimukset tehty. Mut aina parempi, jos hoidot jäiskin :)

Sitten omaa napaa...nyt pp 9 ja oireita on, mutta kun ne on varmaan niitä lugeoireita eikä mitään muuta. Jos ei ois lugeja niin ois niin paljon helpompi jotain päätellä oloistaan. Eli etoo ja turvottaa, alamahaa nippailee, kokoajan on semmoinen tietoisuus tuosta alamahasta, vähän niinkuin täysi olo. En osaa oikein kuvailla. Alaselkää särkee, väsyttää ja palelee. Mut en todellakaan osaa toivoa, kun nää tulee aina. :/ En oo onneksi ostanut edes testejä polttelemaan vielä kaappiin.
 
Nipsutar Tsemppiä "piinapäiviin" ;)

ON: Te joille on määrätty clomit ja olette alkaneet niitä syödä, niin mille kiertopäivälle olette saaneet seurantaultran? Mulla on tuo seuranta kp 8, sitten kun ne clomit aloitan eli ensi kierrossa. Minusta tuo tuntui tosi aikaselta, mutta en tajunnut siinä sen suurempia kysymyksiä asiasta esittää. Clomeja tulee syödä kp 3-7.
 
Joo, tämä tyttö jää nyt taustailemaan. Katsotaan todella ensi keväänä seuraavan kerran, sillä vuoto alkoi lääkkeiden läpi ja testi nega pp14 ei jätä mitään arvailujen varaan. Me jäädään nuolemaan haavoja mieheni kanssa ja keskitytään elämän järjestämiseen uudelleen. Nyt ajatukset siirretään maailman matkailuun ja haaveillaan lomasta Balille. Kaikkea hyvää teille muille ja voimia koitoksiin.

Simpli vaikenee toistaiseksi.
 
Simpli :hug: Toivottavasti unelma Balin matkasta toteutuu ja myöhemmin nämä muutkin haaveet.

Pakko oli tulla kertomaan, että tein nyt illalla testin, kun saunassa vaan tuli semmoinen tunne, että nyt on jotain tapahtunut. Aattelin, että on varmaan turhan laimeaa tavaraa, kun ei kauheen kauan edellisestä vessareissusta, mutta testiin piirtyi kuin piirtyi viiva. Haaleampi kuin toinen viiva, mut ihan selkee viiva kuitenkin. Maanantaina tulis pp 14 (laskien, että pp1 on siirtopäivä) Nyt jännittää ja meni kyllä nyt ajatus ihan sekaisin. Testaan toki ma uudestaan, josko olis tummempi. Pelottaa, että heti alkuunsa käy huonosti, niin kuin varmaan tiedätte kaikki. Tää on tätä tunteiden vuoristorataa olipa sit nega tai plussa.
 
Simplille halit..



Nipsutar iiiiiks.. siirtopäivä on muuten pp 0.kyllä se siitä tummuu :) pelko.. se ei lähde.. ehkä helpottaa rv12 jälkee, toivottavasti :)


Mulla varhais uä tiistaina 6+6.. jännittää.. olin tässä muuan päivä sit kuin jossain pohjalla, en pysyny hereillä ku ehkä tunnin kaks ja taas nukahtelin vaikka oli takana 10h yöunet. Nukuin sit pari päivää ihan tolkuttomasti välillä yökkien. Nyt on ollut sit parempi. Liekkö helpottanut kaikkia oireita kun oli mieletön päätuska sen kahdeen päivän aikana et pakko oli ottaa panadol..siihen kyllä loppui älytön väsymys ja yökkäykset.. olisko päätusla tehny sit muitaki oireit. Turvottaa melko kiitettävästi.
 
Simplille voimia :hug: ja toivottavasti matkasuunnitelmat toteutuu!

Annuzka: mulla oli käytössä clomeja yhdessä kierrossa kp 3-7 ja seuranta ultra oli kp 12. Mulle ei auttanut mitään joten niiden syöntiä ei sen jälkeen jatkettu.

Nipsutar pidetään peukkuja! :)

Sitten omaa, vuoto alko eilen erittäin runsaana ja ens viikolla alkaisi piikitykset uudelleen. Pelottaa ja stressaa hulluna että entäs jos ei vieläkä onnistu. Oman lisä stressin antaa työvuorojen järjestelyt että pääsee polille käymään..
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se viivaa edelleen pukkaa. En oikein osaa uskoa tätä tai uskalla iloita vielä. Oireina masun turvotus, jatkuva pissahätä ja turvonnut rintavarustus. Aamuisin lievää etovaa oloa.
Noin kolmen viikon päästä ultra jos sinne asti selvitään. Luulen vahvasti, että yksi siellä lymyilee, mutta oman jännityslisänsä tuo sekin, että kaksi siirrettiin.

Nanette, kaikkea hyvää uuteen yritykseen. :hug: Työjärjestelyt joo tuo aina oman lisänsä stressiin, kun käyntejä polilla tulee välillä aika useinkin ja niiden oltava just tiettynä päivänä eikä paljoa voi sumplia. Itsekin tuntenut niin huonoa omaatuntoa ja stressiä, kun vähän väliä ilmoitellut, että tarve käydä kesken päivän asioilla tms. Onneksi käynnit järjestyneet kuitenkin eikä turhia ole kyselty töissä.
 
Onnee nipsutar... nyt toivotaan et pysyykin kiinni ja pääaet varhaisultraan ..joko aika on?



Meilläki on aina ollut sumplimista polilla käynti ku meillä menee koko työpäivä jns käyntiin. Meno ja tulomatkan takia. Joskus aina seuranta ultrassa käyny kii et aikaisin aamulla aika polille ja siitä sit suoraan porhaltaa töihin iltavuoroon..
 
Kiitos! Vielä ainakin kyytiläinen mukana, tai siis ainakaan vuotoa ei ole ollut ja oireetkin kyllä ihan tyypilliset alkuraskauden oireet. Nyt alko tää loputon väsymys.

Varhaisultraa saa ootella vielä pari viikkoa. Millään malttais odottaa, vois mennä pari kuukautta nyt silleen siivillä, kiitos.

Eskimopuikko, kävit jo nähtävästi ultrassa? Miten meni?
 
Juu kävin 6+6 ja siellä se köllötteli sykekkin löyty. Huomenna rv8 alkaa.. eka neuvola torstaina.nyy on pari päivää ollu ok olo, mut voi luoja mä oon ollu tästö maailmasta pimennossa viimeset 1 1/2vk. Nukkunu ja oksentanu vaan. Ja päätuskaa potenu.

Toivotaan kaikkee parasta meille jokaiselle nyt ja paljon plussa tuulta muillekkin.
 
Moikka,
Löysin tän keskustelun eilisiltana kun haeskelin täälltä internetin ihmeellisestä maailmasta ihmisten kokemuksia PKSSK:n lapsettomuuspolin toiminnasta ja itse hoidoista.. Ajattelin liittyä tuoreena tulokkaana nyt mukaan, koska meitäkin tää aihepiiri koskettaa ja hoitoja ollaan alottamassa alkuvuodesta:)

Saatiin Feminon kautta lähete polille viikko sitten, itse ensikäyntiaika ei ole vielä postissa tullut.. Mutta sitä kovasti odotellaan jo! Mitenköhän pitkään sitä aikaa saapi ootella, onkohan jonoja kuinka paljon?? Kuinka nopeasti ihmiset on saaneet täällä läheetteen saamisesta ihan oikean ajan polille? Ja ilmeisesti joku joulusulkukin on tuloillaan, joten aika menee varmasti reippaasti ensi vuoden puolelle..

Me ollaan siis nuori pariskunta täältä Joensuusta: miulla ikää 26v., mies täyttää 28. Yritystä 2vuotta. Miehellä yksi aikaisemmin aikaansaatu raskaus, joka aikoinaan keskeytetty. Joten vika on todnäk. miussa.. Minulla hyvin epäsäännölliset kk-kierrot.

Tähän asti tapahtunutta: verikokeissa kaikki miulla ok, papa ok, infektiokoepaketit kunnossa molemmilla ja miun ultrauksen perusteella ei näkynyt mitään selittävää tekijää. Mukava lääkäri onneksi sattui Feminolla, joten oli mukava sielä kyllä käydä ja jäi hyvä ja odottava mieli jatkojen suhteen:)

Suunnitelmana nyt että syön Clomifenia tässä odotellessa, ensimmäisestä clomiekierrosta viimeinen tabletti nappastu tänään:) Ilman ultraseurantoja siis noi Clomit kokeilussa meillä. Mie oon ollu vähän huolissani, kun en oo saanu mitään sivuoireita noista! Oon lueskellut paljon netistä tietoa clomeja käyttäneistä, ja tuntuu että poikkeuksetta kaikilla on ollu ainakin jonkinlaisia ikäviä sivuoireita noista Clomeista.. Näinköhän ne miulla sitten toimii......... (?) No kokeillaan ja toimivuus jää nähtäväksi.. Clomit meillä siis annoksella 50mgx1 kierron 3.-7 päivä:)

Tsemppiä kaikille! Miun täytyy nyt lueskella vähän lisää näitä ketjuja läpi, jotta pääsee ees vähän kärryille missä täällä mennään.. ..vielä on pää vähän pyörällänsä enkä oikein osaa kirjottaa mitään fiksua.. Mut alku se on tämäkin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa elisaveta!

Me ainakin päästiin noin vuosi sitten ihan parin viikon sisällä lähetteestä eka käynnille ja siitä seuraavasta hoidot käyntiin. Ja silloin sanoivat että jonoa ei ole, että poikkeuksellisen hyvin muuhun Suomeen verrattuna pääsee oikeastaan heti hoitoihin.. Joten kuukausikaupalla odottelua ei liene nytkään.
 
Kiitos! :)

Ja nyt tilanne on vissiin jonojen suhteen PKSSK:ssa myös ihan hyvä: kutsu polille tuli 1.5vko lähetteen saamisesta. Miehen sperma-analyysiaika on vielä tämän vuoden puolella ja ensimmäinen käyntiaika meillä tammikuun lopulle saatiin:) Eli ihan tyytyväinen saapi olla tuohon jonotilanteeseen kyllä..

Mie varmaan vaikenen nyt ainakin hetkellisesti kun tässä ei oo nyt ihmeitä hetkiseen tapahtumassa, jään taustalle lueskelemaan muiden uutisia ja toivomaan hyviä ja kannustavia uutisia teiltä muilta:) Ihanaa joulunaikaa kaikille!
 
Moikka kaikille!

Mie palailen parin viikon nettikatkon jälkeen lukemaan kuulumisia. Nipsutar ja eskimopuikko ihania uutisia teillä ja paljon onnea! :)

elisaveta tervetuloa! Meillä lähetteen saanti kesti viime keväänä n. reilu pari kuukautta. Mentiin ensin terveyskeskuksen kautta ja kun asia ei tuntunut menevän eteenpäin niin kävin vielä itellä ja sieltä saatiin se lähete joka meni sit läpi ja tuli aika kuukauden päähän.

Omaa asiaa sitten. Uuteen kiertoon aloitettiin siis suoraan piikitykset kp.5 ja eka seuranta oli jo kp.7, jossa näkyi kohdussa jonkinlainen pieni nestekertymä jota jäätiin sitten seuraamaan. Mie tietysti olin jo ihan paniikissa et voi *** taasko meni.. No seuraavasssa seurannassa nestekertymä oli onneks vuotanut pois ja saatiin toivoa että tässä kierrossa tapahtuisikin jotain. Ovulaatiota ei itsestään tullut joten pregnyl-piikki ja eikun yrittämään. Nyt sitten piinaillaan vielä reilu viikko. Tuntemuksia on ala mahassa, välillä etoo ja hajuaisti on parantunut, mutta pelottaa että ne luget aiheuttaa nää oireet. Jännittää tosi paljon ja ajatukset harhailee koko ajan vaan toivomaan että olis nyt onnistunut ja pelkäämään että jos ei ole onnistunut.
 
Täällä ilmoittautuu yksi hoidoissa kävijä lisää keskusteluun, mikäli vain sekaan mahtuu. Taustasta sen verran että ensimmäistä lapsosta yritellään ja ensimmäinen hoitokierto on menossa. Minä iältäni 28 ja mies 33, ollaan jo monta vuotta oltu ilman ehkäisyä ja pari vuotta on ollut yritystä takana. Vikaa ei ole muuten löytynyt, mutta jonkinnäköinen monirakkulaisuus aiheuttaa sen että ovulaatio ei tule joka kuukausi. Aloitettiin hoidot clomeilla ja kierron 7 päivänä alkoi menopur pistoshoidot, joita on nyt neljäs päivä menossa.
Onko täällä muita joilla on ollut menopur käytössä? Oletteko saaneet siitä mitään sivuoireita? Itselleni ei ole vielä ilmaantunut muuta kuin päänsärkyä, mutta sekin onneksi lievänä.
 
Tervetuloa Toiveilija!

Tuli oltua itsekin vähän nettipimennossa, kun olo ollut niin totaalisen väsynyt ja huono, ettei koneella jaksa istua. Varhaisultra oli myös jo ja siellä yksi sydän sykki :heart: Toisesta alkiosta näkyi jotain myös, mutta se oli keskeytynyt ja kuulemma surkastumassa. Nyt sydän sykkyrällä jatkan odottamista ja toivon, että vihdoin kaikki menisi loppuun asti hyvin. Varmaan tulee nyt täällä vähemmän käytyä, mutta seurailen varmasti teidän kuulumisia ja voin päivitellä raskauden etenemistä, jos se ei ketään haittaa.

Tsemppiä kaikille! Toivotaan kaikille onnea! Ja ihanaa joulun aikaa! :xmas:
 

Yhteistyössä