Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Nanette: Sinulla siis toivoa onnistumisesta voisi olla, kun olet tuollaisia tuntemuksia tuntenut! Itselläkin niissä kahdessa kierrossa, jossa tärppi kävi hetkellisesti, tuntui juuri kiinnittymisen aikoihin molemmilla kerroilla saunassa sellaiset kovat kouraisut alavatsalla, joutui ihan pysähtymään paikalleen, kun ei pystynyt hetkeen liikkua. Toivon todella, että teillä onni olisi nyt potkaissut! :)

Itsellä kävikin niin, että to menin suunnittelu-ultraan, siellä olikin jo 18mm folli, joten piti pistää samana iltana pregnyl ja seuraavana aamuna inssi ja kp oli vasta 11! Koskaan aiemmin ei ole näin aikaisin ovista ollut, enkä oikein usko, että ovis vielä eilen olikaan. Tänään aamusta vasta oviksen kaltaisia kunnon kylkijomotuksia ja limoja on ollut. Mutta aika hyvin aikataulutettu inssi nyt ovikseen nähden. Luulin/pelkäsin, että inssi menis ens viikon alkuun, mutta hyvä näin, että eka inssi on nyt takana. Itsellä inssi tuotti vähän vaikeuksia, kun kohdunkaula on mutkalla, eli katetrin sisäänvienti oli hankalaa, mutta onneksi kipu oli siedettävää ja meni nopsaan ohi.
Nyt sitten tänään pitäis aloitella Lutinukset. Jänskättää miten kroppa reagoi ylimääräiseen hormoniin. Lukioikäisenä aloitin e-pillerit ja niistä tuli sitten vaikka mitä haittavaikutuksia, puhumattakaan niiden lopetuksesta, kuukautiskierron normalisoitumiseenkin meni yli vuosi, sen jälkeen päätin, etten enää ikinä hormonaalista ehkäisyä aloita, enkä ole niitä vuosiin käyttänytkään.
No mutta, näillä mennään. Lääkäri antoi meille vielä viikonlopulle "kotitehtäviä" ja sitten jäädään jännäilemään tuottiko tulosta. Mitään odotuksia meillä ei kuitenkaan ole.

Tervetuloa kaikille uusille ja mukavaa viikonloppua jokaiselle tasapuolisesti! :)
 
Moikka kaikille! Ja Ailime tervetuloa!

Annuzka: miten menee? Tsemppiä ja jaksamista siulle! :hug:

-jennica-: Oho teillähän tuli suju nopeasti, mut kiva et onnistu inssiin pääsy. Toivottavasti tärppää! Joo ja mie oon ihan samaa mieltä että en enää ikinä ota käyttööni e-pillereitä, niistä oli niin paljon harmia. En olis ikinä uskonut mitä niiden lopettaminen aiheitti.

Omaa: Piina 2viikkonen ohi ja mikäs muu kuin pettymys negatiivinen sieltä tuli testiin. Totaalinen romahdus, epätoivo ja usko onnistumiseen taas niin nollilla. Tällä hetkellä menossa kp33 ja kuukautisista ei tietoakaan, tällä hetkellä vaan toivois niiden alkavan mahdollisimman pian niin pääsis seuraavaan yrityskertaan. Kierto mulla siis 28-31pv. Testejä tein pp14, josta puhdas nega ja pp16, josta myös nega, mutta muutamien tuntien kuluttua olevinaan näin jonkin hyvin hyvin haalean viivan, mutta luulen että epätoivo vaan pistää luulemaan turhia.
Tänään joku tuli vauvan vaunujen kanssa vierelle ja kun kuulin vauvan itkua, alkoi niin paljon itkettämään että oli pakko kääntyä ja lähteä toiseen suuntaan. Tällä hetkellä on itku niin herkässä ettei paljoa tarvita ja miettiin miten sais itsensä taas koottuu...
 
Halaukset nanetelle! :hug: Varmasti kaikki täällä voi samaistua tunteisiisi. Itsekin tulen varmasti reilun viikon päästä perässä vellomaan noihin tunteisiin, vaikka osaltaan sitä tietää jo nyt sen lopputuloksen, mutta jotenkin sitä haluaa suojella itseään ja pitää sen pienen toivon yllä aina vuotoon asti...

Itse aloittelin lähes viikko sitten Lutinukset... on kyllä sottaista puuhaa sanon minä! Ja tosiaan nääkin aiheuttaa kaikenlaisia sivuvaikutuksia, ainakin itsellä. Mielialan vaihtelut, väsymys ja palelu on itsellä ne pahimmat haittavaikutukset. Mitenhän sitä kroppa sopeutuu vahvempiin hormoneihin, jos IVF-hoitoon joskus päästään??

Plussauksien osalta hiljaista taitaa edelleen olla tällä palstalla?!
 
Tsempit Nanetelle! Ja toki kaikille muillekin.
Itse jakselen vähän paremmin... Perjantaina ja tänään oon yrittäny päästä läpi polille, että saisin varattua sinne ajan, mutta ei. "Kaikki linjat ovat varattuja" kuuluu jatkuvasti.

Olin viikonloppuna ns. viihteellä kaverin kanssa ja sain hänelle kerrottua tästä tilanteesta. Itkuksihan se sitten meni molemmilla, mutta vähän helpotti.

Oma ajatus hoitojen suhteen on tällä hetkellä se, että nyt jos saisi lääkityksen kohdilleen ja toimaivaksi, niin tämän kevään ja tulevan kesän voisi luomuilla ja sitten syksyllä kokeilla sitä inssiä. Mulla on tässä menossa painonpudotus-projekti, joten jospa sekin vähän auttaisi. Pudotettavaa olis n. 10 kiloa vielä.

Miten ootte muuten järjestelly polilla käyntejä työajalla? Mulla on tilanne, että hain uutta työpaikkaa ja jos sattuisin pääsemään, niin mietin, että mitenkähän olis helpointa... Tällä hetkellä en oo töissä, joten helppo järjestää. En asu Joensuussa joten matkoihin ja käyntiin saa varata melkein sen puolipäivää. Ootteko kertoneet hoidoista työpaikalla?

Ja sitten vielä yksi kysymys... Onko kenellekkään tehty sellaista testiä, jossa katsotaan siittiöiden liikkuvuutta kohdussa? Oliko millainen toimenpide?
 
Hei.

Uusi ilmottautuu mukaan. Meillä hoidot alkoivat vasta ja olemme ensimmäisen kerran käyneet ja tuomio oli tyly. Spermassa ei siittiöitä lainkaan :( Onko muilla ollut vastaavaa mutta biopsiassa kuitenkin löytynyt?

Tuntui ihan kamalalta kuulla tämmöinen ja en tiiä onko ajatukset vieläkään palautuneet. Mies vei toisen näytteen ja tulokset kuulemme huhtikuun alussa ja siihen mennessä myös miehen DNA tulokset ovat tulleet ja minun hormooniverikokeiden tulokset.

Minulle lääkäri teki vain ultran ja totesi kaiken olevan kunnossa onhan minulla jo ennestään yksi kuusivuotias lapsi.
 
Tervetuloa karvinen86! Pahoittelut teille lapsettomuuden syystä! Itsellä ei ole valitettavasti asiaan kokemusta, meillä miehen siittiöt ovat olleet toistaiseksi normaaliluokkaan.

Tietääkö joku, lomaileeko poli ensi viikon?
Minulla pitäisi alkaa menkat nyt viikonlopulla ja tartteisin tietenkin nopeesti sen ajan sitten loman jälkeiselle viikolle suunnittelu-ultraan. Lopetin Lutinukset eilisiltana, vaikka ohje oli että pitäis käyttää la-aamuun asti, jolloin olis testipäivä. Oireet ovat kuitenkin kaikkea muuta kuin raskautuneella, joten mitä niitä turhaan käyttämään, kun ovat vielä niin iljettäviä käyttää...
Sitä on vaan oppinut tuntemaan oman kroppansa niin hyvin, että tietää millon ne menkat on tulossa. Tuskin mitään testiäkään teen, toivon vaan, että menkat alkaa niin pääsis seuraavaan kiertoon ja sais nää "turhat" inseminaatiot kokeiltua ennen polin kesätaukoa. Tietääkö joku muuten, miten pitkät ivf-jonot pkssk:ssa on?

Aurinkoista päivää kaikille näistä ikävistä asioista huolimatta! :)
 
Tervetuloa Karvinen86! Itselläkään ei kokemusta tuosta teidän ongelmasta. Toivottavasti biopsiasta olisi apua.

-jennica-: Poli on mielestäni ensi viikolla ihan normaalisti auki, koska mulla on aika sinne keskiviikkona.

Tuon ajan saaminen oli kyllä haasteellista... Yritin koko maanantai aamun ja lopulta vastattiin minuuttia vaille 10. Puhelu meni jonnekkin muualle kuin lapsettomuuspolille ja hoitaja otti sitten soittopyynnön ja mulle soitettiin sieltä päin.

Sain muuten sen uuden työn ja aloitan jo ens viikolla. Kerroin tulevalle esimiehelle, että joudun välillä käymään keskussairaalassa, mutta en kertonut syytä. Hän oli onneksi tosi ymmärtäväinen ja sanoi, että onnistuu.
 
Tervetuloa karvinen86 ja pahoittelut lapsettomuuden syystä! Miullakaan ei kokemusta ole teidän ongelmasta. Toivottavasti saatte selvyyttä siihen!

Annuzka onnittelut uuden työpaikan johdosta ja ihana kuulla että tuleva esimies ymmärsi ja jätti turhat kyselyt. Mulla itsellä vähän tuottaa polilla käynnit huolta ja murhetta, kun pitää yrittää keksiä syy miks pitää lähteä kesken työpäivää käymään asioilla. Meillä tosiaan ei tiedä tilanteesta muut, koska emme ole halunneet kertoa näin arkaa asiaa kellekkään. Mulla esimies on liiankin utelias kyselemään minne menen, miksi ja mitä tein siellä, eli ei kiva juttu. Sitten toinen kysymyksesi, miulle ei oo tehty tutkimusta miten siittiöt liikkuu kohdussa että on ihan uusi juttu.

-jennica- pahoittelut! :hug: Poli on varmaan normaalisti auki, kun minullakin on aika ens viikolle suunnittelu ultraan. Vähän pelottaa kyllä mennä, kun on ollut tässä jotenkin outo olo ja ala mahaa juilinut, pelottaa et entäs jos tää kierto menee taas jotenkin puihin et mitään ei voidakaan tehdä.
 
karvinen meillä miehelle tehty biopsia neljästi. Syynä tähän edellisen liiton aikana tehty sterilisaatio. Meillä tehtiin kaikkiin ICSI ja 2.ICSIstä on nyt tyttö 1v. 9kk joka katsoo tuolla nyt pikkukakkosta. Raskauden jälkeisistä hoidoista miulla munasarjat on innostunu liikaa joten syksyllä tehdystä hoidosta 34munasolusta saatiin vain yksi siirtokelpoinen, pakkanen jäi tyhjäksi. Nyt helmikuussa tehty hoito tehtiin lyhyellä kaavalla ja annosta pienennettiin mutta soluja tuli silti taas 34. Miehen simpat oli ollu huonosti liikkuvia mutta ihme kyllä saimme kuusi hedelmöittynyttä joista yksi TOP siirrettiin, neljä 1.luokkalaisia jäi pakkaseen. Tsemppiä teille hoitoon!

Täällä oli puhetta esimiehen uteliaisuudesta... esimiehen ei tarvitse tietää miksi sairaalassa käytte. Halutessanne voitte sairaslomalappuihin pyytää lääkäriä merkitsemään niin ettei voi yhdistää lapsettomuushoitoihin helposti, itselleni merkittiin "gynekologinen tutkimus" joka on myöskin palkaton. Itseni irtisanottiin koska "salasin" ja "valehtelin" työnantajalle hoidoista raskauden tultua ilmi. No riitautin irtisanomisen ja voitin sen ja sain korvaukset. Työpaikkaa ei ollu minne palata mutta enpä olisi tuollaiseen enää lähtenytkään!

jauhopeukalo pp 11
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa maanantaita kaikille! :)

Omia kuulumisia sen verran, että uusi kierto alkoi la-su välillä, kuten aavistelinkin. Soittelin aamulla aikaa polille seuraavaan suunnittelu-ultraan. Ottaa vaan niin päähän tuo polin touhu!! Tämä oli jo toinen kerta, kun sinne oli kirjattu väärää tietoa minun kiertopäivistä. Viimeksihän kävin suunnittelu-ultrassa kp 10 ja inssi tehtiin kp 11. Tietoihini oli kuitenkin kirjattu, että folliultra oli ollut kp 12 ja inssi kp 13! Yritin selittää ettei nuo päivät voi pitää paikkaansa, koska tiedän milloin menkat edellisen kerran alkoi ja yhdessä niitä päiviä silloinkin puhelimessa laskettiin hoitajan kanssa. No lääkäri oli kuitenkin kirjannut väärät päivät, vaikka lääkärinkin kanssa käytiin läpi kiertopäivät. Uskomatonta!
Eihän sillä tietty muuten ole merkitystä, mutta jos nyt suunnittelu-ultra olisi ollutkin vasta kp 12, niin ovis olis voinut mennä jo ohi. Sain vinguttua suunnittelu-ultran kp 11 päivälle. Huomaa vaan, että tuo touhu on tuolla polilla niin liukuhihnatyötä kuin olla ja voi.
Minkäs kokoisia teidän follit ja limikset on ollut oviksen aikaan? Itsellä oli viimeksi folli jotain 20-21mm ja limis 13mm. Itsellä limis on ollut aina hyvä (ehkä jopa liiankin paksu loppukierrosta), johtuu varmaan endosta, joka osakseen paksuunnuttaa limakalvoa.

Alkaa jo pikkuisen ahdistaa tuleva kevät/kesä. Toinen inssi mahdollisesti tulossa tähän kiertoon ja mietityttää jatkot. Ahdistaa siis se, että ainakin kesä joudutaan odottelemaan ennenkuin päästään hoidoissa eteenpäin (riippuen tietty IVF-jonoista). Miten sitä saa sen kesän kulumaan, kun tiedostaa, ettei mitään tule kesän aikana tapahtumaan eikä siihen voi itse mitenkään vaikuttaa... luomuylläreihin kun ei tuota uskoa enää ole. Mietittiin kyllä sitäkin vaihtoehtoa, jos oltais kesällä saatu yksityisellä eka IVF, mutta taloudellisesti ei vielä innostais yksityiselle siirtyä...
 
jauhopeukalo: Kiitos tiedosta! Kylläpä helpotti kuulla, ettei tarttee jäädä jonottelemaan puolta vuotta, kuten monilla paikkakunnilla täytyy. Tuli ihan toiveikaskin olo, jos todella vielä ehdittäiskin yksi IVF kokeilla ennen kesälomia, siinä menis sitten alkukesä jännitellessä tulosta, eikä olis niin pitkä aika enää syksyyn. Mutta jo sekin helpottaa, että heti syksyllä pääsis niihin seuraaviin hoitoihin. Täytyykin varmaan uskaltaa ottaa nyt ensi viikolla mahdollisen inssin yhteydessä puheeksi jatkot, vieläkö yritetään kolmas inssi vai siirrytäänkö eteenpäin?

Tiedättekö ketä lääkäreitä polilla tällä hetkellä on? Meillä oli pariskuntakäynnilla E.K. ja nyt 3 viimeisintä kertaa on ollut sellanen nuorempi tumma hiuksinen nainen, olemme kyllä hänestä tykänneet. Nimeä en vaan tiedä...
 
-jennica- mulla on ollu lääkäreinä U.K, E.K ja A.V-P. En tiedä liekkö siellä vielä muita :) Mie oon polilla käydessä aina niin jännittynyt että en ite älyy mitään kysellä ja jos on kotona ollu joku kysymys mielessä niin unohdan kysyä. Niin en tiedä minkä kokosia folleja ja limiksiä on oviksen aikaan ollu : /

Omaa: Suunnittelu ultrassa käyty ja inssiä yritetään tähän kiertoon. Jotenkin vain polilla käynnin jälkeen jäi sellainen olo et lääkärikin ajatteli et tää on ihan epätoivoista. Munasolut ei oo oikein lähteny kasvamaan ja johto follia ei ole havaittavissa, niitä nyt aktiivisesti tarkkaillaan. Pelottaa et käykö miun paha aavistus toteen et tää kierto menis päin peetä, sellanen vahva tunne on tuolla takaraivoilla.. Nyt jatketaan piikityksiä, ovistestien tekoa ja toivotaan parasta et ens viikolla olis onnistunut inssi, en jaksa uskoa että huomenna vielä ovis plussaa tulis, kun kuulosti niin epätoivoiselta.
 
Viimeksi muokattu:
-jennica-: Mulla on ollut lääkäreinä A.V-P, U.K, L.H ja nyt viimeisimmällä kerralla E.K.

Nanette: Tsemppii, toivottavasti inssi onnistuisi! Epätietoisuus ja epäonnistumisen pelko on aina niin raastavaa... Ja mulla on kans tuota, että pitäis kysyä sitä ja tuota ja sitten oon niin jännittyny tai hermostunu, että en muista kysyä mitään.

ON: Kävin näyttämässä sitä kystaani jälleen kerran siellä polilla. Tarkoitus oli siis aloittaa seuraavaan kiertoon Letrozole-lääkitys kp 2-6 ja menopur-pistokset kp 7 -->, mutta kuinkas sitten kävikään... Kysta oli siellä edelleen ja E sanoi, että se on hema... jotain eli jos ny oikein ymmärsin, niin se täyttyy aina verellä ja tyhjenee sitten kuukautisten mukana tai jotain...

Ovulaatiotesti näytti hymynaamaa viime lauantaina, enkä tajunnut edes kysyä näkyikö siellä mitään sen suuntaista, että olisin oikeasti ovuloinut. En tiedä miten se ultrassa näkyisi, jos näkyisi. Nyt on sitten odotettava KAHDET kuukautiset ja sitten, kun vuoto kolmannen kerran alkaa, niin aloittaa tuo lääkitys ja mennä kp7 ultraan. Jos se kysta siellä on, niin se tyhjennetään. Ketutti ajella polille yli 100 km (suunta), olla pois työpaikan tärkeästä koulutuksesta ja maksaa polimaksu kuullakseen kaiken tuon. Huoh...

Ohis, mutta miksi en saa tehtyä tähän tekstiin muotoiluja (lihavointeja, hymiöitä..)? Ennen on kyllä onnistunut...
 
Viimeksi muokattu:
Meillä lääkäreinä ei ole tosiaan ollut kuin E.K. ja sit se nuorempi nainen 30-40v, hänen nimeään en tiedä. Tuo U.K. ja A.V-P se ei mielestäni ole, mitä olen kuvia nähnyt. Eihän sillä tietty muuten ole mitään merkitystä, mutta olisihan se kiva tietää kuka meitä hoitaa, eikä jotenkin ilkeä nimeä lääkäriltä kysyä. :D

Annuzka: Onpa ikävää, että kysta edelleen vaivaa. :( Olisiko kyse hematoomasta? Hematooma on mielestäni juuri sellainen hyvänlaatuinen verellä täyttyvä kysta. Joillakin tulee noita hematoomia raskausaikanakin, omalla äidillä oli minua odottaessaan aikoinaan sellainen ja se oli välillä aina vuodellut raskausaikana.
Toivottavasti saisit nyt selvyyttä asiaan ja pääsisitte hoidoissa eteenpäin.

Itsellä menossa kp 7 ja jälleen vasenta munasarjaa jomottelee. Nyt viimeisimmät 3 tai 4 ovista ovat tulleet vasemmalta, ihmetyttää että eikö se oikea enää jaksa toimia? Vaikka kait se on ihan normaalia, että toinen munasarja on välillä aktiivisempi kuin toinen?!
Epäilen, että itsellä tulee jälleen aikainen ovulaatio, limat ja pakotukset munasarjassa on tosiaan sitä luokkaa. :/ Toivottavasti edes sinne ensi viikon folliultraan asti päästään. Pitää varmaan alkaa ovista tikuttamaan varmuuden vuoksi ettei mene ohi. Aiheuttaa vaan pään vaivaa, kun joutuu miettimään milloin saadaan olla yhdynnässä, ettei miehen pussit ole sitten "liian tyhjät" ennen inssiä. Inssin ajakohtaa, kun ei voi aina etukäteen tietää... on meilläkin ongelmat, tai enemmän tämä taitaa olla minun kuin miehen päänvaiva. :D

Nanette: Toivon sinulle tsemppiä, että pääset inssiin! Mones inssi tämä nyt sinulle onkaan? Kroppa ei aina toimi niin kuin haluttaisiin, mutta muista, että luonnonkierroissakin on normaalia, ettei ovulaatiota aina tule.

Hyvää naistenpäivää meille kaikille urheille naisille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
-jennica-: Taitaa olla ihan normaalia, että munasarjat toimii ns. epätahtisesti.

Omaa tilannetta täällä vielä pohdiskelen. Piti käydä ihan vanhasta viestistä tarkastamassa, että tosiaan se minun kysta oli vasemmassa munasarjassa. Nyt se lääkäri nimittäin puhui mielestäni oikeasta :/ siis, että se hematooma olis oikealla puolella.

Kun sitä kaikkeen aina takertuu, niin tuli vain mieleen, että olisiko se hematooma/kysta voinut olla keltarauhanen... ovulaatio oli kp20 ja ultra kp23. Ovulaatiosta lääkäri ei kysellyt mitään. Noh, mutta tää nyt oli vaan tällainen pohdinta, tietenkin sitä luottaa ammattitaitoiseen lääkäriin ja hänen arvioon. Sattui vain silmään eilen yksi keskustelu toiselta nettipalstalta, jossa henkilön keltarauhasta oli luultu kystaksi.
 
Kiitos tsemppauksista! :hug: :flower:

Annuzka: Olen pahoillani kystasta ja että joudutte nyt odottelemaan! Toivottavasti menee ohi nopeesti ja pääsisitte eteenpäin hoidoissa! Tuosta keltarauhasesta en kyllä osaa sanoa mitään. Ja tosiaan meidän pitää vaan luottaa lääkäriin. Mikähän siinä on että siun pitää odottaa just kahdet kuukautiset?

Välillä tuntuu et pitäis kirjottaa lääkäreille joku kirje tai kysymyslista et mitä kaikkee pitäis muistaa kysyä ja kertoa :)

-jennica-: Niin varmaan kannattaa tikuttaa oma-aloitteisesti ovista ettei vaan mee ohi. Ja kun siul noita oireita kerran on. Mulla olis nyt toinen inssi tulossa. Viikonlopun aikaan ei ovistestiin hymynaamaa näkynyt niin todennnäköisesti olis inssi tulossa.
Se on kyllä karvaasti huomattu että oma kroppa ei toimi miten itse haluis. Mutta toivottavasti nyt saataisi ovulaatio aikaseksi!
Itsellä tuntuu että tuo kierto vaan venyy ja venyy koko ajan vaan pidemmäks ja pidemmäks. Kun saiskin kroppaansa komennettuu et nyt toimi ja tee tehtäväsi!

Mutta mukavaa sunnuntain jatkoa ja yrittäkäämme jaksaa!
 
Heissan!

Olen uusi täällä(kin) palstlla ja tähän ketjuun kirjoitan koska mahdolliset ja hyvin todennäköiset hoidot tullaan Pohjois-Karjalan keskussairaalassa tekemään sillä privamahdollisutta täällä meillä ei ikävä kyllä ole . Taustoista voisin kirjoittaa romaanin mutta lyhennettynä näin; kärsimme selittämättömättömästä lapsttomudesta ja yritimme lasta laittaa alulle vajaan viisi vuotta. Kaikki mahdolliset hoidot tehtiin tuloksettomina. Lopetimme yrittämisen ja sitten yhtäkkiä raskauduinkin ilman mitään hoitoja.

Nyt ikä painaa päälle (sanokaa mikäli tähän ketjuun ei saa kirjoittaa sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivät) ja jos eli kun toisen lapsen haluaisimme, sen aika olisi nyt eikä viiden vuoden kulututtua. Harkinnassa onnolut myös hankkiutua oitoihin Kuopioon, privattiin sillä yhtän hyvää sanaa minulla ei ole sanottavana sairaalamme lapsettomuspolista, äitiyspolista, lapsivuodeosastosta tai lasten teho-osastosta. Olemme jopa miettineet muuttoa toiselle paikkakunnalle tämän asian takia. Potilasasiamiehen avustamana laadittu ko. Osastojen toiminnasta huomautuksia koko viime syksy.

Syy miksi kirjoitan näin aamuyöstä ja kyselen viisaammilta neuvoja on kuukautiskierto. Synnytyksen (hätäsektion) jälkeen minulla on ollut yhdet kuukautiset, muistakseni marraskuulla. Joulun tienoilla selkeitä raskausoireita mutta testEissä negat. Sunnytyksestä aikaa nyt vuosi ja ja kaksi päivää. Kuukausi sitten kävin ITE:llä gynellä joka totesi munasarjojeni nukkuvan ruususen unta ja määräsi Terolutit herättelemään hormonitoimintaa. Sen kymenen päivää niitä popsin, tuloksena kuukautiskipuja mutta ei pisaraakaan vuotoa. Tosin vuoto minulla aina olut hyvin niukkaa ja vuotopäiviä maksimissaan kaksi. Gyne pyysi soittamaan jos jotain ongelmaa on mutta tietysti hän nyt lomailee. Kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta? Onko vielä joku vaihtoehto herättää hormonitoiminta uinumasta vai oliko tuo Terolut ainoa tropppi tähän vaivaan? Miksi ihmeessä se ei toimi?? Vähän jännittää jotta mikä on pielessä. Vaidevuosien ei verikokeiden perusteella pitäisi olla vielä alkaneet enkä niitä vielä noin viiteentoista vuoteen odotakaan mikäli yhtään sukuni muihin naisiin tulen.

Anteeksi pelkkä oma napa. Kirjoittelen paremmalla ajalla sitten enemmän.
 
Tervetuloa IaIa! Teroluteista omakohtaista kokemusta on, ja itselleni kävi tuossa kans niin että 10pv tero-kuurin jälkeen ei selviä kuukautisia tullut ollenkaan. Soitin polille ja sieltä sain ohjeeksi odottaa että on kulunut 4 viikkoa Teroluttien aloituksesta ja sitten aloittaa Primolutit. En tiedä onko se Primolut sit vahvempaa vai muuten vain erillaista, mutta niillä sain taas vuodot alkamaan. Itse mietin kans et miks ne ei auttanut, vaikka olin jo niitä useamman kierron syönyt ja vuotoja tullut. Olisko miun kohdalla tullut jo jonkinlainen et keho turtu niihin. Toivottavasti saat asiaan selvyyttä!

Nanette pp7
 
Tervetuloa lala!
Onpas täällä hiljaista... No minulta tulee nyt omanapa-juttua, koettakaa kestää :)

Pääsiäisen pyhinä kuulin, että minusta tulee täti :) Iloinen asia toki, mutta lamaannuin jotenkin totaalisesti ja oma epätoivo nosti taas päätään. Toisten vauvauutiset on aina hieno juttu, mutta nyt olen huomannut, että joudun niitä aina jonkin aikaa sulattelemaan.

Itsellä menossa kp 36/32-34. Oireita ei ole mahdollisen raskauden eikä myöskään kuukautisten alkamisen suuntaan... Ainoa mikä on "uusi" juttu on nyt kolmatta päivää jatkuva pääkipu, jonka tosin luulen johtuvan auringossa olosta. Tässä kierrossa en myöskään testaillut ovulaatiota, joten ei mitään hajua onko se ollut "normaaliaikaan" kp 19 tai 20.

Minun pitäisi odottaa vielä nämä kuukautiset ja aloittaa sitten seuraavan kierron alussa se Letrozole, mutta tällä menolla taitaa tulla kesätauko vastaan :/. Ajateltiin ehkä muutenkin, että jos jatkettaisiin sitten vasta syksyllä. Kesäksi lopettaisin ovulaatioiden testailun ja mentäisi vaan fiilisten mukaan.

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei kaikille! Näyttää tämä ketju aikalailla hiljentyneen viime näkemältä. Tulin tänne kyseleen että tietääkö kukaan polin kesäaukioloja tai siis milloin palaavat kesätauolta. Reilu vuosi ollaan oltu ilman hoitoja nyt ja välillä olen syönyt e-pillereitä endometrioosin tällä välillä. Nyt kuitenkin on se tilanne että en pärjää enään kipujen kans/suolisto oireiden/virtsaamisoireiden kans. Pitäisi alkaa taas varailemaan aikaa lapsettomuuspolilta jos vaikka joku ratkaisu löytyisi..
 
Me kävimme mieheni kanssa IVF/ICSI-suunnittelukäynnillä kesän alussa. Tuolloin sanottiin, että puhelin aukeaa elokuun ekalla viikolla, eli olikohan 4.8 ja poli itse aukeaa muistaakseni seuraavalla viikolla. Minua ainakin ohjattiin soittamaan aikaa itselleni heti puhelinajan auetessa.
Minnulla myös on endo, olenkin tuonne aiemmin jo tarinani kertonut. Laparoskopia tehty viime syksynä, jonka jälkeisestä kierrosta plussasin heti luomusti, mutta raskaus ei jatkunut ensimmäistä viikkoa pidemmälle. :( Uutta raskautta ei ole kuulunut, inseminaatiotkin on läpi käyty ja nyt odotellaan ensimmäisen IVF:n alkamista elokuun kierrosta, pitkällä kaavalla mennään endon takia. Tunteet tulevan hoidon suhteen ovat kyllä kovin sekavat, pelottaa ja jännittää, mutta samalla pitää pientä toivonsiementä yllä onnistumisen suhteen...
Itselläni kivut ovat leikkauksen jälkeen olleet melko siedettäviä, minulla oli myös suolistokipuja vaikka suolistossa eikä suoliston pinnalla endoa ollutkaan. Ruokavaliota olen myös yrittänyt nyt kevään ja kesän aikana säätää välttämällä turhia sokereita ja hiilareita, että myös kaasun muodostus suolistossa vähentyisi, tästä onkin ollut jonkin verran jo apua. Ikävä kyllä kuukautiskierto ei ole ollut "uudesta" ruokavaliosta yhtä mielissään, kun kierrot ovat nyt venyneet pidemmiksi...
 
Kiitti -jennica- tiedosta! Pitääpä soitella heti elokuun alusta. Toiveissa olis että pääsisin mahdollisesti leikkaukseen kun hormoonit ei tahdo enään auttaa ja mun pää ei kestä noita hormooneita. Me ei tuskin ihan heti lähdetä sitä viimeistä ivf kokeilemaan jos lähdetään koskaan kun aloitin opiskelut joten keskityn niihin ja kaikkeen muuhun elämään :) Meilläkin aikanaan tuli yksi luomu plussa joka jäi kohdun ulkopuolelle ja hoitoja kerettiin tekemään kaks IVF:ää ja en edes muista kuinka monta PASia. Ekasta ivf:stä plussa joka meni heti kesken ja lopuista negaa..viimesessä ivf hoidossa jo endo taisi jyllätä aika reilusti kun saatiin paljon munasoluja mutta suurinosa olikin monitumaisia ja joutui roskiin. Mulla ei ole tätä ennen ollut noita suolisto oireita vaikka endoa olen sairastanut noin 15 vuotta ja leikkauksiakin on takana aika reilusti. Vasta hoitojen jälkeen alkoi nämä suolisto-oireet : / No jospa tässä pääsisi operoitavaksi tai jotain niin vähän alkaisi helpottamaan..
 

Yhteistyössä