Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Onnetonpulu::heart:Hurjasti onnea pienokaisten syntymän johdosta!:heart: Meidän raskaus kesti muutaman päivän pidemmälle ja kesällä syntyneet kaksoset joutuivat olemaan siellä lastenosastolla kaksi viikkoa ennen kotiin pääsyä. Voimia sairaala-arkeen! Kyllä se aika oli rankkaa juosta osastolla ja toipua synnytyksestä, mutta vaikka meidänkin lapset olivat pieniä syntyessään, niin kasvutahti on ollut kotiin päästyä sitäkin nopeampaa!

Nippe + Iki-ihanat tuplat

• Tykkää
Reactions: onnetonpulu
Moikka palstalaiset,

En tiedä muistaako kukaan minua enää vuosien takaa? Taisin kirjoitella viimeksi vuonna 2010 ja 2011. Silloin lopetimme yrityksen inseminaation ja clomien epäonnisen kokeilun jälkeen ja siirryimme suunittelemaan häitä kesälle 2011 tarkoituksena jatkaa hoitoja sitten rouvashenkilönä. Syksyllä 2011 kuitenkin juuri kun olimme siirtymässä clomien annostuksen nostoon ja IVF-jonoon, tapahtui onnenkantamoinen, joka nyt nukkuu sängyssä päiväuniaan. Meille syntyi juhannusaattona tytär, ihme jota emme todellakaan osanneet odottaa vuosien lapsettomuuden ja epäonnistumisen jälkeen. Tytön syntymästä huolimatta elän vahvasti edelleen läpi lapsettomuuden tunteita ja niitä muistoja. Ei sitä voi koskaan unohtaa ja kyllä edelleen vahvasti olen kannustamassa ja rukoilen kaikkien sillä polulla olevien puolesta. Myös teidän kaikkien, myös näiden uusien palstalaisten kanssa joita en ole aiemmin kirjoitellessani tavannutkaan.

Itselleni suurta henkistä tukea ja turvaa toi lapsettomuusaikana facebook-ryhmä, jonka perustimme syksyllä 2011 pikkuhiljaa kasvavan lapsettoman tyttöporukan kanssa, joka löysi toisensa jo kaatuneen Helistimen nettipalstan välityksellä. Asun siis tällä hetkellä toisessa kaupungissa kuin Joensuussa, jossa myös tämän ryhmän jäsenet ovat kaikki nykyään lähellä. Tapasimme, juttelimme päivittäin facebookin salatussa ryhmässä ja jaoimme kokemuksiamme. Osalla onnisti, osa yrittää vieläkin, mutta keskustelemme edelleen lapsettomuudesta sekä tapailemme välillä ihan livenä. Äärettömän suuri tuki tällä taipaleella. Lisäksi keskustelu on paljon vapaampaa kun se ei ole julkista, kuten tällä palstalla.

Siksipä kysynkin, koska tiedän että se on aivan järjettömän terapeuttinen foorumi purkaa asioita, oletteko te miettineet facebook ryhmän perustamista taikka joko teillä on sellainen? Saisitte käydä läpi asioita hiukan syvällisemmin ja vapaammin kun se ei jää näkyviin tänne palstoille. Koska facebookissa jokainen käy keskustelua omalla nimellään, on se toki luottamuksellista ja jokainen ryhmässä sitoutuu sanattomasti siihen että asiat jäävät sen porukan sisälle. Jos haluatte, voin toimia rymän perustajana ja lisätä teidät yksitellen mukaan ryhmään mikäli sellaiseen innostutte. Laittakaa minulle vaikka täällä yksityisviestiä, niin lähetän teille oman nimeni ja kun lisäätte minut facebookissa kaveriksenne niin saan kutsuttua teidät mukaan vertaisryhmään. Näin ollen ryhmä pääsee keskustelemaan ilman että kaikkien täytyy olla ensin keskenään kavereita. Toki joku muukin näppärä voi sen ryhmän perustaa, jos haluaa! Mutta suosittelen lämpimästi, itselläni ei ole kun hyviä kokemuksia fb.n vertaisryhmästä. Ihana olisi saada teillekin oma sellainen!

Voimia jokaiselle ja hyvää joulunodotusta. <3

hei marieclaire muistan sinut. Ihana kuulla että teille kävi noin :heart: ja olen samaa mieltä kanssasi, että jotenkin se lapsettomuus vaan palaa kiinni niin syvälle, ettei siitä pääse. Itsekin sain suunnattomasti apua kun löysin muutamia ystäviä tätä kautta joiden kanssa kirjoiteltiin, soiteltiin ja tapailtiin. Suosittelen teille "uusillekin"

soja

Minä lähden ryhmään mukaan jos sellainen on. Olen jutellut ohi mennen polilla ihmisten kanssa avoimesti meidän hoidoista ja olen kokenut se hyväksi, on ihmisiä jotka oikeasti ymmärtää.

Oma napaa:
Ei ollut eloa vielä, ensi viikolla uudestaan. Odotukset ei jäävin suuret, että päästään passiin. Pitää kysellä lekurilla voinko lääkkeillä muokata kiertoa lyhyemmäksi, jos ei mitään tapahdu sitten... Tää on perseestä.

Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!
Kirjoittelin itsekin täällä reilu vuosi sitten ja taustalla olen välillä käynyt kuulumisianne seuraamassa. Oma lapsettomuus- ja hoitotaival jatkuu vieläkin.

Muistuttaisin, että Joensuussa toimii tälläkin hetkellä Lapsettomien yhdistys Simpukan lapsettomien vertaistukiryhmä. Omalla kohdallani olen saanut sieltä suurta tukea ja voimia jaksaa tätä taivalta. Virallisen kuuloisesta nimityksestä huolimatta ryhmän tapaamiset ovat rentoa jutustelua. Tapaamisia on tällä hetkellä kerran kuussa. On ihanaa, kun pystyy keskustelemaan samankaltaisia asioita kokeneiden ihmisten kanssa kasvotusten, eikä tarvitse erikseen selittää kaikkea.

Kutsun teidät kaikki lämpimästi mukaan vertaistukiryhmäämme!
Voit kysyä lisätietoja: joensuu@simpukka.info

<3: carpalo (vertaistukiryhmän nykyinen vetäjä)

Viimeksi muokattu:
Tuumasta toimeen, juuri perustettu salainen facebook-ryhmä etsii jäseniä Joensuun seudun vertaisryhmän keskusteluun. Keskustelu on ehdottoman luottamuksellista ja jokainen mukaan tulija siihen toki sitoutuu.

Voitte laittaa minulle mukaan tullaksenne sähköpostia osoitteeseen vertaisryhma_joensuu@luukku.com taikka yksityisviestiä tätä kautta, niin kutsun teidät facebookissa mukaan. Yksi yhteydenotto on jo tullut, joten toivottavasti saadaan tästä hyvä ryhmä kasaan.

Tervetuloa mukaan jakamaan kokemuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa!

Täällä sittenkin majailee pieni toivo, nimittäin ovulaatio ontuloillaan vasta, lima kalvo oli ruvennut kasvamaan 4,5mm 7mm. Saimme nyt lisätutkimukset ja hyytymis tekijät. Jään kyttäämään loppu viikosta mahdollisesti tapahtuvaa ovisplussaa :D...

• Tykkää
Reactions: tyty86
Moikka,

Ryhmä on pystyssä ja siellä on tällä hetkellä kaksi henkilöä jäsenenä, yksi olisi kiinnostunut tulemaan mukaan pian mikäli muutakin porukkaa ilmaantuu. Olisi kiva saada sinne ihmisiä koolle, koska nokakkain tapaaminenkin kummasti helpottuu sen myötä kun netissä pääsee vaikka päivittäin kertomaan tuntojaan. Mikäänhän ei estä kokeilemasta, tuntuuko tuo keskustelukanava oikealta! Laitoin yv.tä muutamille asiasta, toivottavasti päädytte pian fb.hen! <3 Täällä odotellaan :)

• Tykkää
Reactions: simpli ja Lutinus
Simplille siirtoon tsemppiä! Toivotaan että tällä kertaa tärppäis :) Mieki kävin ultrassa ja reilut parikymmentä folli siellä köllötteli eli puolet enemmän mitä viime hoidossa :) Ja TAAS mun kohdussa oli nestettä joka imaistiin pois, mutta lääkärin mielestä se tulee sinne todennäköisesti takaisin mikä ei ole kuulemma hyvä juttu. Sitä mistä se johtuu ei ole kukaan vielä osannut sanoa mitään..onko muilla kokemusta tuollaisesta asiasta? Ensi viikolla punktioon, vähän meinaa jo jännittää :whistle:

10kpl saatiin munasoluja joista 8 kpl hedelmöittyi normaalisti. Puolet hedelmöitettiin ivf:llä ja puolet icsi:llä. Huomenna siirtoon :) Positiivista oli myöskin se että kohdussa ei näkynyt ollenkaan nestettä enään, jeeee! Jospa se tämä hoito nyt onnistuisi!

• Tykkää
Reactions: soja ja tyty86
4-soluinen toptyyppi haettu mukaan!! Taas oli vähän kertynyt kohtuun nestettä ja pakkaseen ei saatu kuin kaksi alkiota :( 5 joutui roskiin monitumaisuuden takia. Mieli vähän maassa mutta yritän pitää toivoa yllä. Jospa tämä olisi kuitenkin se THE alkio :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: soja
Onnea piinapäiville kaikille toiveilijoille, täällä ollaan hengessä ja toiveissa mukana myös! Toivotaan nyt sormet ja varpaat ristissä joulun taian ulottuvan näihin päiviin!!!

Vertaisryhmässä fb.ssa on tällä hetkellä neljä jäsentä joten mukaan vaan hyvät naiset, viides on vielä harkitsemassa keskusteluun tulemistaan <3 Ja kuten aiemmin sanottu, luottamuksellista on ryhmän sisäinen keskustelu, toki jokainen asian tiimoilla pyörivä niin sen ajatteleekin.

Pienen pieniä toivonpisaroita itse kullekkin!

simpli mulla oli myös erityisesti tuoresiirrossa polttoja ja kipuja munasarjoissa sekä kohdussa..paljon zemppii!
gizmo onnea piinailuun..ja onneksi saitte sentää kaksi pakkaseen ettette ihan tyhhjän päälle joutuneet.

Täällä outojen munasarja kipujen kera viestittelen taas. Selän puolella on ollut kansa kipuja ja eilen oli supistuksia. Mie heitin kirveen taas kaivoon, mutta ukko on 100% varma että nyt onnisti. Minä taas olen itkenyt taas vallan vaikka mitä, viimeksi eilen itkin joululauluja, olivat minusta niin surullisia. Tissit ei ole kipeät vaikka ohi meneviä tuntemuksia on. Uni maistuu taas liian kanssa, sillä voisin nukkua päivä unet ja illalla kaatua sänkyyn ennen yhdeksää. Lämmöissä ei mitään mainittavaa. Vaikka masentaa olen yrittänyt tehdä positiivisia mielikuva harjoitteita, tuskin niistä haittaa on.

Simpli & 7pp.

simpli millos meinasit testailla =)?
Gizmo mites siellä jaksellaan:wave:?

Mites pino on näin hiljenny..ite välillä kirjottelen odotus puolelle, mutta siellä on niin kova kuhina etten meinaa pyssyy perässä..tykkään lueskella täällä juttuja

tyty86 rv16+1

Oi sullahan on jo viikkoja kertynyt tyty :heart: Miten on mennyt? Ootko voinut ihan hyvin?
Juu täällä on vähän hiljentynyt tämä kirjottelu joten itsekin seurailen tämän lisäksi tuota hoidot jatkuu 2012 pinoa. Mie oon tosi turvoksissa ja ihan kohtalaisen kovat polttelut on tuolla mahassa, sekä munasarjojen että kohdun seutuvilla. Muutenkin olen ollut huomattavasti kipeämpi kuin ekan punktion jälkeen. Tänään olisi vasta pp3 ja tuntuu että aika matelee ihan törkeen hitaasti |O

Yhteistyössä