Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Haa.

Muutama vuos sitten työterkkaritarkastuksessa havaittiin, että mulla on koholla trombosyytit.

Tänään tutkailin lapsettomuuden syitä ja erityisesti sitä, miksi alkio ei kiinnity ja hyytymistekijöitä. Törmäsin... tadaa! Trombosyytteihin.

... Jospa se tämä nyt ois se puuttuva pala...

Mitkäs Gizmolla jatkosuunnitelmat?
Macylle tsemppiä piinailuun, toivottavasti nyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Macy graylle tsemppejä piinailuun ja lämpöisiä ajatuksia! Toivotaan että siellä kaveri tarttuis tiukasti kiinni :)
i-curie Jospa se olisi kiinni noista trombosyyteistä. Hyvä että hoksasit tuon asian niin tietää tehdä seuraavassa hoidossa jotakin sille. Meinaatteko lähtä vielä tässä loppuvuodesta uuteen yritykseen?
Melargia Kiva kuulla sinustakin. Miten teillä hoidot etenee?
ON: Täällä starttaillaan heti siihen toiseen ivf:ään. Tälle loppuvuodelle se oli alunperinkin tarkoitus ottaa. Ens viikolla olisi suunnittelukäynti ja luultavimmin pitkällä kaavalla mennään että saadaan endoa vähän sammumaan. No ens viikolla tiedän enemmän :) Odotukset on aika korkealla johtuen onnistuneesta tuoresiirrosta viime kerralla. Olen kuitenkin jo tehnyt surutyötä ettei meille välttämättä lasta tule koskaan. Jos tämä seuraavakaan hoito ei onnistu niin ollaan päätetty pitää ihan kunnolla taukoa.
 
Nyt tulee vaan omia kuulumisia, sori.

Puntio meni loistavasti, sain kunnon lääkkeet ja pään sekasin :) Saaliina 14 munasolua, joista 8 hedelmöittyi ja joista 5 jakautui normaalisti. Kyytiläinen top alkio ja 4 soluinen. Pakkaseen loput yksi top alkio ja loput 2 luokan alkiota.

Noh, kotia tullessa alkoi kova vatsakipu ja menin ihan valkeeks ja kylmänhikiseksi. Panadol 1g naamariin ja lepoa, mut vieläkin on vatsa todella arka. Hiipimällä saa mennä eteenpäin. Miten kipeitä muut on olleet ? Ei ekassa hoidossa mitään tämmöistä ollut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tyty86
tyty kiitos :) Millanen on sinun vointi ? Panadoliako käytit kipuihin ? Mie suhtaudun vähän varoen noihin lääkkeisiin vaikka Panadol olisi turvallinen.. Ja nämä kivut alkoi siis vasta punktiot jälkeen ja kipeempi oon ollu siirron jälkeen, plääh :(
 
Viimeksi muokattu:
lutinus mä söin buranaa punktio päivänä ja vielä kolmiolääkettä selkäsärkyyn joka auttoi myös mahakipuun..sitten siirryin 1g panadoliin jota otin 3krt/pv. Kippee olin..maha oli kauheen turvoksissa ja kävelykin koski. Viikko meni et rupes helpottaa..

Mua vaivannu pahoinvointi voimakkaasti ja närästys:x oksentanu en luojan kiitos ole, mutta öisin istun sängyn laidalla kun närästää eikä pysty nukkumaan renniesta ja samariinista huolimatta. Maha on jo iso..muuten olo hyvä..lihonu olen kauheasti n.6kg..johtuen osaksi kortisoonista ( jonka sain vajaa viikko sitten lopettaa) ja lugeista. Oon ihan turvoksissa ja nestettä kehossa..toivottavasti tää rupee helpottaa pikkuhiljaa..nyt lopettelen lugejakin pikkuhiljaa=) tänään tasan rv9+0
 
Lutinus Mulla oli kanssa punktion jälkeen aika kipeenä paikat ja tuntui että alkionsiirron jälkeen ärtyi paikat uudelleen. Olisikohan kestänyt noin 4 päivää kuitenkin vaan se kipuilu. Miekään en tainnut ottaa kuin muutaman kerran panadolia ja koitin ennemminkin lepäillä. Join paljon ja söinkin tosi kevysti kun vessassa käynti oli aika tuskasta.
tyty86 Ihana että on kaikki mennyt hyvin ja viikkojakin jo ihan mukavasti =) Siepä olet pitkään käyttäny lugeja ja kortisoonia. Suosittelivatko polilla käyttämään pidempään vai ihanko sen reuman takia olet tuota kortisoonia jatkanut pidemmälle?
 
Viimeksi muokattu:
gizmo polin ohjeet oli nuo, eli rv8 saakka kortisonia ja rv9 saakka lugeja. Disperiini rv12 saakka jos np-ultrassa antaavat luvan lopettaa lääke. Noi kaikki on keskemenoja ehkäsemään ja auttamassa kiinnittymisessä. Ja kortisooni on tavallaan myös selkään, koska tää reuma voi hylkiä alkiota niin siksi.
 
Gizmo82 > Eihän mulla nyt vielä ole ajankohtaista testailla. Ainakin perjantaille odottelen ekan testin kanssa ja varmistus sitten varmaan sunnuntaina tai maanantaina. Ihan turhaan minä vielä tikutan, kun ei siinä testissä mitään näkyisi vaikka raskaana olisin.

Oman navan tilanteesta sen verran, että turvoksissa ollaan kuin leivontavalmis pullataikina, joskaan ei läheskään niin pehmeässä muodossa. Maha on pinkeä pallo ja käytössä onkin mammahousut sekä mahdollisimman väljät tai muuten peittävät tunikat ja mekot. Lämmöt dippasivat maanataina eikä ainakaan eilen olleet nousseet, joten taitaa tämä kierto päättyä negaan ja tätiin. Viitteitä kiinnittymisyritykseen oli, mutta oireet on hiipuneet. Juilintoja on, mutta niinhän niitä aina loppukierrossa. Luget väsyttää. Eipä tässä sen kummempia.

Olen ollut jälleen palstapassiivinen. En ole edes käynyt lukemassa joka päivä. Kommentointiin en oikein jaksa paneutua. Kai tämä on tätä loppukierron apatiaa, kun negamerkitkin ovat niin vahvat. Tsempit kuitenkin kaikille ja kovasti plussatuulia! Koitetaan pitää lippu korkealla vaikka mieli meinaisikin painua maihin. :)
 
Heipparallaa!!
Täällä menee ihan rauhaisasti, nyt vasta pp 5. Turvotukset pikkuhiljaa helpottaa, mutta painoa on tässä hoitokierroksella tullut ainakin 4kg ja sekös ahistaa, tosin ei ole päässyt urheilemaan kunnolla sitten elokuun. Oireita en sen kummemmin ole "kyttäillyt" onnistuu jos on onnistuakseen.

Mietityttää tosin taas surun vaikutus tähän prosessiin, jouduttiin päästämään lemmikkimme paremmille juoksumaille :( mieli on aika maassa...
 
Voi pökäle... Yksipuolinen parisuhdekriisi iski. Minun puolelta. Ahdistaa koko suhde ja kaikki. Ahdistaa seksittömyys, ahdistaa puhumattomuus...

Viimeisen IVF:n suunnitelmat, aikavaraukset ja lääkkeet on jo tehty ja hankittu. Vieläkö voin perua koko jutun? En mie taida nyt pystyä tähän...
 
i_curie kai noi fiilikset on ihan normaaleja, mutta ehkäpä kannattaa nyt nostaa kissapöydälle? oliko teillä se tilanne että seksi oli jääny tosi vähiin? ei kai siinä mitään vikaa ole, jos vaikka lykkäätte viimeistä hoitoa? tai sitten eikun vaan vuorta päin täysillä ja kerran vielä jaksaa? en tiedä. tsemiä!
 
Onko teillä ollut polilla ongelmaa saada sairaslomatodistus koodilla, joka ei paljasta lapsettomuushoidoissa käyntiä? Itselläni tuli tässä asiassa ikävä kokemus jota nyt yritän oikaista. En pidä lääkäreiden asenteesta suhtautua asiaakkaan toiveisiin. Harkitsen palautteen antamista ja se ei ole positiivista.
 
macy minä olen saanut todistuksen muisttakseni vain koodilla. Mikäli utelias haluaa joku olla niin helppohan se koodi on googlettaa...

on kohta leviää pää, vituttaa niin paljon !!! Pp10 tänään ja eilen alkoi menkkakivut ja oon ollu kun viulunkieli, pinna palaa sekunnissa !!! Ilman mitään sen kummempaa syytä. Noh eilen illalla ja tänään on tullut haalean punertavaa vuotoa wc.käynneillä. Oon niin kypsä, pakkasessa ainoastaan 4 alkiota, selviävätkö edes sulatuksesta jää nähtäväksi. Yksi hoito jäljellä enää ja tässä on tulos, ei yritystäkään että mikään tarttuisi kiinni.

Alkaa olla kohta myöhästä kokeilla mitään tukia kun aina vaan pkl.lla sanotaan ettei vielä, ei hätää jne.... Argh !!! Tässä mielentilassa jos pääsisin polille, puhuisin suuni puhtaaks !!! Alkaa olla niiin kyllästynyt tähän ainaiseen pettymiseen !!!!

Sori tämä purkautuminen mutta ei voi mitään !!!!
 
Macy: minulla on sekä että. Olen selittänyt polille miksi haluan koodilla ja olen sellaisen saanut sitten, muuten syy on kyllä lukenut selkeästi ihan suomenkielellä jos en ole erikseen pyytänyt. Itse olen koodin kannalla jos työnantaja on hutilo ja jättää paperit kaikkien nähtäville ja eikä tajua koodia tarkastaa.
 
Koodihan siihen saikkutodistukseen on pakko laittaa, joko sanallisella tekstillä tai ilman. Koodin saa kuitenkin googlella selville ja ongelma onkin, ettei se jätä mitään arvailun varaan. Jos ei sellaisenaan aukea, niin googlehan selittää kyllä. Työnantajalle en halua hoidoista kertoa, joten pyysin koodin sen mukaisesti. Lääkäri ei sitä huomioinut. Pidettiinkö minua tyhmänä vai oliko lääkäri välinpitämätön? Hänellähän ei ole oikeutta päättää paljastetaanko tilanne työnantajalle vaan se on minun valintani. Koodeja on sen verran monipuolisesti, että paikkansa pitävä sairasloman syy löytyy kyllä pienellä etsimisellä ilman, että hoitoasia käy ilmi. Minusta se on asennekysymys.

Tuossa koodiasiassa on sekin puoli, että työehtosopimukset ovat erilaisia ja oikeuttavat palkallisen sairasloman tietyissä tapauksissa. Osa saa palkallisena kaikki, osa vain pienen osan. Sairasloman syytä ei ole pakko kertoa työnantajalle, mutta se jollain tapaa pitää olla sairaslomatodistuksessa ilmaistuna. Epämääräisiä ilmaisuja on, joten niitä voidaan käyttää tällaisissa tapauksissa, kun syytä ei haluta työnantajalle avata sen enempää.
 
Täällä alkoi väli vuoto helvetillisien kipujen kanssa. Ensi viikolla kurkistetaa missä mennään. Ajatukset aika nollissa, en halua ajatella mitään hoitoihin liittyvään vaan keskittyä töihin ja jouluun. Ammennan voimani nyt arjesta ja sen toiminnasta. Jos hyvin käy IVF 2 pas 1 on vielä tämän kuun puolella.
 
Hellou kaikille :wave: Tänään alkoi sumut ja tässä nyt pitäis alkaa virittäytymään tätä hoitoa varten. Onneksi on tällä hetkellä niin paljon töitä että tuskin kerkee hirveesti pohtimaan koko hoitoa tai tulevaa lopputulosta. Tarkoitus olisi edetä pitkällä kaavalla kun toimi viimeksikin ihan hyvin.
 
Tulin kertomaan tänne kuulumisia, toivottavasti kukaan ei loukkaannu. Viime perjantaina meille syntyi rv33+2 pienet pojat sectiolla :) Loppuraskaus oli henkisesti raskas kun ilmeni vakavia ongelmia, joten raskaus päätettiin purkaa jo näin aikasin. Loppu hyvin ja nyt pojat ottavat vauhtia vähän teho-osastolta, mutta voivat hyvin ja vahvistuuvat päivä päivältä :)

Kaikille valtavasti tsemppiä ja voimia hoitoihin :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tyty86 ja Melargia

Yhteistyössä