Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

aurin-ko: onnittelut plussasta :flower:
NeitsytMaria: on mulla metformin käytössä, melkein koko hoitojen ajan ollut. itse koen, että siitä on ollut apua.
kerttu-kaarina: pahoittelut negasta :hug:
soja: paljon voimia, mulla on peukut ja varpaat pystyssä, et huomenna siirtoon pääsette.

tuota sijaisperheasiaa on moni täällä pohtinut. meilläkin on tätä asiaa pohdittu paljon, nyt loppukesän ja syksyn aikana varsinkin. nythän on vielä jokin kampajakin jolla etsitään sijaisperheitä. ajattelinkin että voisin soittaa pelaan ja kysellä asiasta yms. vaikka meillä nyt onkin ICSI alkamassa. adoptio on myös pyörinyt paljon mielessä.
 
Sojalle täältä iso :hug: :hug: Voimia. Varmasti todella turhauttava ja ahdistava tilanne, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin ja huomenna pääsette siirtoon!

Tänne olikin tullu tosi paljon juttua =) Taitaa tää ketju olla todellakin aktiivisin!

Omaa napaa kiireessä sen verran, että polilta on selvitty ja hyvä mieli jäi.

Marjatta oli lääkärinä ja Päivi hoitajana. Molemmat vaikutti oikein mukavilta ihmisiltä, Päivi varsinkin :flower: En ihmettele enää miksi häntä kehutaan!

Nyt vaan ootellaan vuotoa alkavaksi ja seuraavassa kierrossa käyn kp3-5 labrassa ja Clomit myöskin entiseen malliin kp3-7.
Seurantaultraan kp8 ja samalla aukiolotutkimus ja miehen simpat analyysiin.

Jos Clomit ei oo tepsineet, niin mie ymmärsin että aletaan piikittelemään siinä samassa kierrossa sitten.

Metforminia mietti lääkäri kanssa, mutta kun on tää diabetes olemassa, niin ei uskaltanut ilman d-lääkärin konsultointia niitä määrätä.

Tosi huojentunut olo tuli kun nyt tiedetään että jotain käydään tekemään =)

Toivottavasti nää selän pakottamiset ja satunnaiset juilimiset tarkottais että menkat alkaa pian. Jos vaikka jo parin viikon sisällä pääsis sitten sinne ultraan... ja muutkin hommat alkamaan.

Mitenhän kauan siinä simppatutkimuksessa menee? Mietin vaan että alotetaanko niitä pistoshoitoja jos ei oo tietoa simpoista vielä?
 
kerttu-kaarina kurjaa toi nega aina... hienoa jos jaksat jatkaa pp16 asti. Itse tein kerran niin, että luovutin jo pp14 ja jätin lääkkeet... mut se oli vaan kerran.

kipinäkenkä hyvä että pääsitte asiassa eteenpäin!

kiitos kaikille tuesta :flower:

fiilikset on jo vähän paremmat, sain purkaa täällä mieltäni, harmiteltiin miehen kanssa ja vielä parhaan ystäväni kanssa äksyttiin :kieh: joten nyt koitan melko hyvillä mielin huomista odotella. tulee mitä tulee. kun en voi kuitenkaan asialle mitään.

Ilmottelen varmasti huomenna miten kävi. Jospa se siirto onnistuis.... olishan se "kiva" vielä 2 vkoa kärvistellä ja kitua.... sit päästään siinä adoptioneuvonnassa alkuun =)
 
Aurinko: Pitäskö mennä kävelylenkille, jos mulla on menkat vielä silloin sunnuntaina :D ja aika kivaa ilmaakin lupasi. Viestitelään tarkemmin vielä viikonloppuna, mutta tuo yhentoista maita ois ihan sopiva aika.

Moneltas myö mennään sinne aamukahville tiistaina? Oisko 9.15 liian aikaisin?

Kerttukaarina: Voihan harmi :'( , jaksamisia sinne :hug:

Kipinäkenkä: Hyvä että teilläkin on nyt selvät suunnitelmat =). Liikkuvuuden ja simppojen määrän näkee minusta ihan heti mikroskooppiin kurkkaamalla, simppojen muodon selvittämiseen menee ilmeisesti kauemmin. Kyllä varmasti pääset sen pistoshoidon aloittamaan.

Soja: Kovasti olit eilen ajatuksissa, täällä ollaan hengessä mukana ja toivotaan parasta :hug:.

Menkat sitten alkoi viime yönä :D. Aika niukan oloiset on, mutta eipä mulla ikinä mitenkään runsaat ole ja tässä kierrossa ei ovistakaan ollut.
 
tänään sain mukaani 2 hyvälaatuista kyytiläistä =)

ja mikä ihaninta, lääkäri oli sitä mieltä, että voitas vielä 4. hoitokierros ottaa jos jaksetaan. Kun eka IVF oli suunnittelematon "vauhdista" tehty. Ja munasolut ja alkiot olleet hyvälaatuisia, mutta siirtoja kaikkiaan aika vähän tehty, eli onnistumisprosentteja olisi vielä "käyttämättä" Mieskin oli sitten sitä mieltä että tietenkin yritetään vielä... mie raukka sitten ihan itkua väänsin, olin niin jännittäny tätä päivää... ja meni kaikki hyvin ja meillä on vielä toivoa oman nyytin saamisesta.... :heart:

Jatkan nyt tätä leijumista pari päivää ainakin :saint:

nyt iloisilla mielillä siskoni vauvakutsuille Kuopioon, huomenna urheiluseuratalkoita ja su puolukkaan, kiva ja vauhdikas viikonloppu tulossa siis

soja pp0 (+pöppiäiset)

ps. anteeksi omanapaisuus =)
 
ihan pikana, sojalle :flower: :flower: :heart: :heart:
Aivan huippu juttu, olen tosi iloinen siun puolesta!!!
Nauti olosta, leijaile vapaasti, mie edelleen haaveilen siitä mistä kahvilla naureskeltiin 2x2 :LOL: Oikein kivaa viikonloppua, aurinkoista mieltä, valoisia ajatuksia!

Rosetta ja NeitsytMaria, kahvit käy mulle 9.15 hyvinkin, ja paikankin saatte valita :)

Rosetta: Hyvä kun täti tajusi saapua, joten nyt sitten innolla ootetaan tiistaita :) Mennään vaan kävelylenkille. Siinä onkin mukavampi jutella. Viestitellään vielä lähempänä.

).( mie nyt sitten jännitän sitä ma verikoetta, et paljonko HCG on. Hyvä olo on kaikin puolin. Jotain kipuja välillä, mut ne menee ohi sitten kyllä. Vapaa vkl tulossa, sit onkin hirmu työputki ennen lomaa, joka alkaa 2.10, jipii :)
 
sojalle paljon peukkuja ja voimia piinailuun!!!

Ite kävin ke UÄ:ssä ja kaikki tuntu olevan hyvin. Ens keskiviikkona olis siirto.
Päänsärkyä on ollu monta päivää ja johtuu vaan zumeista. En nyt oo ottanu, kun yhen aamulla ja sitten illalla toisen. Ei jaksa joka päivä kuunnella sitä särkyä. Ja oon hirveen huono syömään särkylääkkeitä.
Jotenki oli huono fiilis keskiviikkona polilla....siellä oli joku mies läppärin kans. Se oli siinä odotustilassa ja näpytteli sitä koneettaan. Ei sillä ollu vaimoa tai tyttöystävääkään siinä polilla käymässä...oli vähän vaivaantunu olo. Olishan se ehkä voinu valita jonku toisen paikan siihen hommaansa. Ikävää, kun se naureksi yksinään ja.......en mie tiijä. Ehkä oon vähä vainoharhanen.
No mutta imuri kutsuu taas......
 
NeitsytMaria: Mie en oikein usko, että se oli lääke-edustaja. se oli ihan tavan vaatteissa ja tennareissa. Sit kun mie läksin pois, niin näin sen saikun pihalla (varmaan) vaimonsa ja lastensa kanssa. Ei se varmaan ollu mikään muu, kun vaimoaan odottava mies ja kulutti aikaansa siinä, mutta ompa huonon paikan valinnu mun mielestä.
 
Mammuliinos Joo, ei tosiaan sitten ollut lääke-edustaja tämä tennarimies. Kattonu varmaan, että tässäpä kiva, hämyinen soppi, jossa voi läppäriä näpeltää. Huh, huh. Mulle olis tullu karmee olo, jos oisin ollu vaikka toipumassa punktiosta siellä verhon takana. Mukava kuulla, että sullakin näytti ultrassa olevan asiat kunnossa. Ei kun tsemppistä keskiviikkoon!

Sateiselta päivä näyttää, joten meidän mökkireissun suunnitelmat meni mönkään. Jospa sitä sitten huomenna pääsis starttaamaan. Eilen käytiin yhen kamun kanssa katsomassa Kaupungin Teatterissa se Sofi Oksasen Puhdistus. Oli aika puhutteleva tarina virolaisten naisten kohtaloista. Ahdistava ja synkkäkin oli, mutta voiko muuta odottaa kun käsiteltiin sortovallan aikaa. Onko kukaan lukenut kyseistä kirjaa?


 
Heips taas kaikki!
Sojalle onnea, toivottavasti käy yhtä onnekkaasti kuin auringolle! Mie pien peukkuja!
Voi miten ihanaa ois olla jo samassa tilassa kuin työ!
Tulee itsellekin usein mieleen et jos ei olisi tullut keskenmenoa, niin pikkuiset olis syntyny 7.8 ja että mitenkä vanhoja ne olis nyt jne... Muistan sen tunteen kun höpöttelin niille jo alussa ja muistan vielä paremmin sen tunteen minkä rakkauden tunsin niitä kohtaan. Ja muistan senkin kun menetin ne et minkälainen tyhjyyden tunne se oli, se oli sellaista mitä en oo ikinä tuntenu, enkä ikinä halua enää tuntea enkä kenenkää muunkaan...
Sori, toivottavasti en masentanu ketään. Enkä varsinkaan sojaa ja aurinkoa, nauttikaa olostanne!!!!
Omaa napaa sen verran että ette ilmeisesti puhalla sitä tätiä tänne päin tarpeeksi...
Vielä odottelen viikon verran, ehkä sit ensviikolla vois ruveta soittelee lääkäriin. Ajattelin vain et jos vähä aika sit oli liukkaat kelit ja nyt ollu viikon verran hiekalla, niin se yleensä merkkaa viikon sisällä niit menkkoja. Ja todella pahalla päälläkin oon ollu, et mitäkäpä muuta se meinais...
AURINKOISTA PÄIVÄÄ!!! =) :/ :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Neitsytmaria sain sen Puhdistuksen joululahjaksi viime vuonna, ja todella pidin siitä! ja aikeissa olisi mennä katsomaan se esityskin.

kerttukaarina mites testi tänään?

londi tätitoivotus sinne..... mie mielelläni omani sulle nyt lahjoitan!

mammuliinos kiva, kiva, saadaan toisistamme kohta piinailukaverit =)

oma tunnelmat tavalliset eli ailahtelevaiset! lääkkeet tekee kurjaa oloa, kylmämistä, öllötystä. Kuten myös tätä kurjaa oloa varmaan ruokkii miun superekstra kevennetty reenaus. :headwall: ja mies rassu on sen saanu huomata että minnuu ahistaa!

No, kaikkiiaan kuitenkin hyvä mieli, mukana 2 pöppiäistä ja mahdollisuus 4. hoitoon vielä siis on. meidän pitää nyt sit lykätä sitä adoptio neuvonnan aloittamista ja se kyllä kismittää.

Polilla oli nyt muuten se ilmotus vertaisryhmästä, kivan oransseja lappusia ja tekstikin mielestäni näytti loistavalta, kiitos vaan aurinko toivottavasti vaikka lisääkin väkeä uskaltautuisi palstailemaan, laittelee sähköpostia ja vaikka tapaamaankin.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille, ja toivotellaan tähän pinoon sopivasti tätituulia ja plussatuulia... :whistle:

soja pp2 (+pöppiäiset)
 
sunnuntaita =)

tiistain aamukahveista, niin käviskö neitsytmarialle houkutus? Yllättävä valinta :LOL: mut takuuvarmasti hyvät jutut, ja tuskin kauhee ruuhkakaan on tiistaiaamuna.

soja:vielä täältäkin lisää tsemppiä, hyvää mieltä. lisäksi tietenkin kaikki vauvaliimat ja liisterit mitä vaan irti saadaan =) Asia tuli varmaa oikein ymmärrettyä mitä täällä toivotaan :heart: :heart:

niin mites kerttukaarinan tilanne ?

londille tätilähetys pikana! Ärsyttävää tuo oottelu, mut minkäs teet.Eipä siinä paljon oo..Enkä usko että kukaan loukkaantui siun kirjotuksesta, tosiasioita. Voin vaan kuvitella tuo tilanteen :hug:

mammuliinoskin pääsee pian piinaamaan :) pietään kovasti peukkuja. Mites teillä oli alkioita pakkasessa?
 
Kiitos tsempityksistä! Nyt miusta taas tuntuu etten mie jaksa enää... Äsken miulla oli vielä ihan ok olo, mut nyt :'( ... Miusta tuntuu että mulla on jonkin sortin masennusta. Miun mielialat vaihtelee tosi paljon. Töissäkin tuntuu niin rankalta, et mie oon perjantaisin niin rätti et miun viikonloput menee vaan neljän seinän sisällä. Ajatukset pyörii vaan tän lapsettomuus asian ympärillä ja ootan vaan seuraavaa yrityskertaa et jospa ny tärppäis ja pääsisin pois työympäristöstä jne. Vielä ois kolmisen viikkoa aikaa tutkimuksiin... Miun tekis mieli hakea saikkua tähän asiaan, mut mie oon niin paljo (pomo mielestä) ollu saikulla jo etten taida kehata... Varmaa tää masennuski vaikuttaa lapsettomuuteen, mut en mie kyl mitään lääkkeitä haluis ruveta syömään... Pari sairaslomaviikkoa tekis hyvää et sais ajatukset omassa päässä järjestykseen... Antaskohan ne tämmöisen asian takia mite paljo saikkuu? Sori taas omanapaisuus mut pakko jonneki purkautuu ku ei oo ketään muutakaan jolle voisin pohtia tätä. Mies tuskin ymmärtää, se ei osaa yhdistää mun huonotuulisuutta ja sitä et menkat heittää häränpyllyä ym. Sekin vaan tiuskii mulle et taasko sie oot pahalla päällä. Että mie kärsin... :'(
 
londi80 mie olin kesällä pari viikkoa saikulla, kun loppupaukut. lääkäri antoi myös masennuslääke reseptin, mut en mie alottanu lääkkeitä. enkä koe, että niitä oisin tarvinnu. kävin sillon myös Päivin luona juttelemassa sekä kotikunnan mtt:ssa. ja olin vaan hiljaa itseni kanssa. siitä se sitten pikkuhiljaa taas jaksaminen palautui. kuullostaa nuo siun fiilikset niin samalta kun miten paskana mie olin keväällä/kesällä... kannattaa jonkun kanssa jutella asiasta. Miulla sattui tosi hyvä työterveyslääkäri. kävin itse asiassa 3 kertaa parin viikon välein, kerran vaan juttelin, toisella kerralla pari päivää saikkua (en muka joutanu olemaan enempää) ja sitten kun töissä oli sellanen hetki että sain tietyn projektin loppuun.... niin loppu paukut aivan täysin!!!! :( mutta niin vaan sieltä nousin pikkuhiljaa... ja samaa työtä itseni kanssa teen edelleen ja luulen että seuraavat (?) pettymykset hoidoissa taas vaatii työstämistä aika kovasti, mut se on sen ajan murhe sitten

Jaksamista ja halauksia, ja kyllä tämän asian kanssa saa välillä väsyäkin! muista että sie oot itsellesi ja läheisillesi kaikkein tärkein, elä ajattele mitä muut ajattelee!
 
londi80 Hyvä vaan, kun juttelet. Eihän se nyt meistä ketään masenna. Sitä vartenhan täällä ollaan. Mie nimittäin en ole ollut mitenkään `haka´juttelemaan ja oon sitten liian kauan pähkäillyt asioita ihan itsekseni ja mennyt jumiin. Ja kynnys aloittaa se purkautuminen vaan kasvaa, kun antaa asioiden kasautua.
Rosetta ja Aurinko Houkutus sopii hyvin. Taisitte olla tänään kävelyllä "kylillä". Painalsitte Rasmun kanssa liikenneympyrässä, kun me kaarrettiin kärri perässä ympyrään. Jos kummastusta herätti maastokuviolippalakkinainen, jonka nenä oli sivulasissa...niin se olin mie.
 
Neitsytmaria: :LOL: Ai siekö se olitkin, myö jo ihmeteltiin että kuka siellä roikkuu nenä kiinni lasissa :LOL:. Ei vaan ei myö mitään huomattu, kun oltiin niin keskittyneitä omiin höpötyksiin =). Huomenna nähdään sitten.

Soja: Tosi ihanaa, nyt vaan hurjasti Onnea matkaan ;).

Aurinko: Tsemppiä kovasti tän päivän veritestiin, mie veikkaan että HCG on nätisti nousussa =) ja kiitos taas lenkki seurasta, mukavaa oli höpistä taas.

Mammulinos: Tsemppiä keskiviikon siirtoon B)

Mulla oli sitten semmoinen mini tädin vierailu päivän kesti ja toisen tuhrutteli. Kai ne kuitenkin mekoiksi voi laskea kun oli samat tuntemukset kuin aikaisemminkin menkkojen aikaan ja kun ei ovistakaan ollut niin sen takia varmaan jäi noin niukiksi :/. Jännittää aika tavalla huominen ja onko ne munasarjat nyt sitten oikeasti lepotilassa, toivottavasti on että pääsen ne piikit aloittamaan.

Myökin käytiin puolukassa eilen, olipa muuten vähäisesti puolukkaa. Kuusi litraa nyt kuitenkin onneksi saatiin ettei ihan hukkareissu tullut =)
 
'Terapiaviikonloppu' takana. Oli pakko vaan olla päivä-pari, tehdä itselle kivoja asioita ja nollata tilannetta. Nyt jaksan taas jatkaa yrittämistä.

Soitin juuri polille ja ilmoitin nega tuloksen. Selittämättömiä ovat syyt siihen. Limis kuulemma oli näyttänyt niin hyvältä. Saisin ekan kerran jatkaa suoraan alkavalla kierrolla uutta passia. Ei vaan onnistu, koska tällä kierrolla on kauan suunniteltu lomamatka. Enkä kyllä jaksaisi lääkkeitä heti perään (tai jaksaisin toki jos olisi pakko). Se hyvä puoli negassa on, että saa lopettaa lääkkeet. Homma jatkuu sitten kuukauden päästä... Siihen asti yritän taas parhaani mukaan unohtaa koko asian.

Tsemppiä kaikille alkavalle viikolle ja eri vaiheisiin: Auringolle verikokeeseen, Mammuliinokselle siirtoon, Sojalle jaksamisia piinapäiviin, Rosetalle tuleviin piikityksiin ja muille hyvää mieltä.
 

Yhteistyössä