Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Rowan: Niin no ymmärrän kai riskit, mutta olen valmis ottamaan riskin ennemmin kuin mitä jäämään loppuelämäkseni lapsettomaksi. Ja koska monikkoraskauden riski on kuitenkin niin pieni todennäköisyys, kun on kerran vaikeasti hedelmöittyvää sorttia oleva...

Tyty: Joo nää hoidot etenee niin madellen, tiedän että moni on yrittänyt kauemminkin, mutta jotenkin sitä kerkesi "valmistautua" äitiyteen plussien jälkeen ja hinku vauvasta on kasvanut entisestään... Mutta kun ne plussat otettiin sitten meiltä pois...

Ketkä ovat olleet ivf hoidoissa, tehdäänkö Joensuussa ivf yleensä pitkän vai lyhyenkaavan mukaan? Tai mitkä asiat siihen vaikuttaa? Meillä ei siis ole miehen simpoissa mitään vikaa, minä ovuloin satunnaisesti (tosin luomukierrot silti 23-30 pv, limis liian ohut ja luteaalivaihe liian lyhyt. Ovuloin kyllä helposti lääkkeiden avulla pienelläkin annoksella. Ja koskeeko punkito paljon? Kuinka monesti joutuu ivf:n aikana käymään seurannassa ja minkä verran suurinpiirtein menee lääkkeisiin? Ihan vaan, että näin opiskelijana osaisi varautua...
 
NIPPE82 Pahoittelut negasta!! Itekkin miettiny et miten sais lisätutkimuksia ja aion
kyllä ruikuttaa niitä jokaikisellä lääkärikäynnillä, hyödytti se tai sitten ei. Miulakaan ei oo koskaan aikasemmin otettu tuota loppukierron progea ja sehän on hirmusen tärkee et otetaan just viikko ovulaatiosta.
Ymmärsin että tämä ei ole käytäntönä Joensuussa, mutta tämä Kuopiolainen J sanoi että
heillä se otetaan aina kun lähdetään selvittämään lapsettomuuden syitä. Ja miulahan vielä
ultrassakin näkyi juuri irtoamaisillaan oleva hyvänkokoinen munasolu. Siitä huolimatta
halusi ottaa tuon progen loppukierrosta vaikka ultran mukaankin ovuloin lähes aina. Ja itteeni
kans ei haittaa jos sattuu esim.inssissä irtoamaan pari munasolua, jotenkin se antaa tuplamahollisuudet
onnistua ja etenkin kun mitään vikaa ei ole löytynyt niin se antaisi vähän toivoa. Itelläni
ennenmuinoin siirrettiin ivf:ssä ja passeissa lähes aina se 2 alkiota ja silti negaa vaan aina tuli
vaikka kaikki olikin olevinaan priimaa. Tsemppiä!!

MELARGIA Miula ihan samanlaista negatiivista asennoitumista ja pähkäilemistä ett
estänkö sillä raskaaksi tulon. Harvoin enää nykysin osaa asennoitua positiivisesti tähän
lapsettomuuteen. Pakko koittaa ottaa "pessimisti ei koskaan pety" asenne. Eli miula
oli nyt ekalla käynnillä se Jonna lääkärinä. Hän on siis Kuopiosta ja hän määräsi mut tuohon
lopppukierron progeen. Kai miula ihan ok kuva jäi, mutta toisaalta taas pettynyt kun tuntui
että ei ymmärtänyt kuinka kauan tätä lapsettomuutta miula on kestänyt kokonaisuudessaan.
Toisaalta hyvä kun välillä vaihtuukin lääkäri niin saa vähän erilaista näkökantaa asioihin.

ROWAN79 Koitetaanhan piristyä :hug: Itekkin olen alkanut vihaamaan joulua! Niin
monen monta kertaa toivonut salaa sitä maailman ihaninta ja toivotuinta joululahjaa, mutta turhaan.

ON Tällä kertaa sitten odottelenkin menkkoja että pääsis asioissa eteenpäin. Eli mie
niitä clomeja alan napsimaan kp3-7 ja kp8 ultra ja aukiolotutkimus. Miula siis laparoskopia
tehty 2006 ja sillon oli kaikki kunnossa ja tuubat auki.Jos nyt ovat auki ni samaan kiertoon inssi
ja jos taas ei, siirrytään suoraan ivf:ään. En vaan jaksaa uskoa noihin hoitoihin, etenkään inssiin.
Jos miettii tätä miun tämän hetkistä tilannetta ja kiertoa; ultrassa näkyi taas kerran(niinkun aina)
täydellisen näköinen follikkeli ja irtoaminenkin sattui oikeaan aikaan, limakalvo oli tosi hyvä
ja luteaaliajastakin tuli juuro ihanteellinen. Mitä nuo clomit ja inssi voi muuttaa tilannetta?
Tahtoo lisätutkimuksia!!!!!!
 
Onpas täällä kerrassaan negatiivinen tunnelma… Mistä näitä negoja riittääkin meille kaikille?! Haleja kaikille niitä tarvitseville! :hug: :hug: :hug:

Nippe & Kati nyt kai viimeisimmät neganneet (enhän unohda ketään?). Voimahalit teille :hug:

Nippe, mä niin ymmärrän tuon malttamattomuutesi. Itsekin olen ollut todella kärsimätön koko ajan ja olen kyllä tehnyt sen selväksi polillakin joka kerta, kun olen käynyt. Ja voin vaan kuvitella, miten pahalta plussien menettäminen tuntuu… Käsittääkseni suosivat pitkää kaavaa, mutta en nyt mene vannomaan.

Soja, mukavaa kun palstailet. On hyvä pitää mielessä, että joku on oikeasti onnistunutkin hoitojen avulla…

Jauhopeukalo
, olen kateellinen jopa pahoinvoinnistasi! Voin kuvitella, että se ei todella ole mukavaa, mutta silti… Tsemppiä! Milloin sulla on eka ultra?

Tyty, minäkin vielä haaveilen, että jouluna voisin kertoa äidilleni ja siskolleni mukavia uutisia… Samasta haaveilin toki viime joulunakin ja toissa jouluna ja ja ja… Pidetään peukkuja!!

Rowan, edelleen haleja sulle. :hug: Raskaan tien olet jo kulkenut, olisi jo ollut sinunkin aikasi päästä kiinni onneen…

Melargia, J oli ihan ok. Kävin ke ja meni jo aulassa pasmat sekaisin, kun huomasin, että ovenpielessä oli outo nimi. Ihan mukava hän kuitenkin oli. Kertoi todella tarkkaan asioita, mitä arvostan suuresti, koska itselleni ei edelleenkään ole termit niin tuttuja. Mutta Päivi oli taaaaas niin ihana! Hän se jaksaa aina olla niin tsemppaava ja mukana tunnelmassa!

Ja sitten omaa napaa: Kävin siis ke polilla. Nyt päästään vihdoin eteenpäin -> IVF! Jee! Olen niin innoissani. Eilen aloitin suihkeet. Vajaa kolmen viikon päästä sitten seuranta, itsenäisyyspäivän tienoilla keräys ja niin edelleen.. Seuraava r-testi siis laskujeni mukaan siinä joulun alla. Se vähän hirvittää –että pitikin sattua testipäivä niin lähelle joulua. Ja nyt tästä tilanteesta tietää jo niin moni sekä minun että mieheni perheessä, että onnistun kyllä pilaamaan monen ihmisen joulutunnelman, jos ei onnistakaan. Huomaatteko, täälläkin pessimisti nostaa päätään… Pitää nyt kuitenkin jaksaa olla onnellinen, että yleensäkään päästiin etenemään.

Minä kyllä lähden elokuviin! Tietääkö kukaan moneltako näytös on??
 
Täällä kp 1... Eivät meinanneet millään antaa mulle aikaa siihen fostimonin piikitys seurantaan... aina tää on yhtä taistelua, mutta kyllä meidän ajat perutaan ja parikäynti hoidetaan 20 minuutin pikakäyntinä kun ekaa kertaa polilla asioitiin... Meinas jo hermo palaa, kun ei ymmärretä, että pitkästä matkasta ei voi päästä tulemaan kesken päivän. Olin jo niin luovuttamassa, että helkkari mies osaa kyllä pistää ne piikit ilman seurantaakin. Siis epätoivo kasvaa vaan kuukausi kuukaudelta. Sanottiin vaan, että jos ei käy ajat keskellä päivää, niin sitten siirtyy fostimon seuraavaan kiertoon. En oo valmis enää tuhlaamaan yhtää kiertoa hukkaan... Olipas taas positiivinen päivä...

Onnetonpulu: Pitäsköhän munkin kysyä sitä proge koetta, kun ei sitä ainakaan oo otettu oikeeseen aikaan kiertoa... Mutta toisaalta ovuloin kyllä lääkkeillä, joten ei sen väliä...

Mandeila: No toivottavasti Ivf menee sitten suunnitelman mukaan heti alkuvuodesta ja päästäs tässä suossa edes eteenpäin. Mutta hemmetti kun tuntuu elämä loppuvan kesken ennemmin kuin plussa meille suodaan.

Siis miksi ne ei ota siellä polilla tätä ongelmaa todesta? Kun ei mitään tutkimuksia määrätä, eikä selvitetä ongelmaa, on kuin bingokoneesta tulis kokeillaampas tätä... Ei multa oo seurattu ovista, se vain on päätelty siitä, että kun kierto heittelehti 23-31 päivän välillä, että pitkissä ei ovulaatiota tapahdu... Luulis olevan senkin julkisten varojen säästämistä, jos he saisivat nopeammin autettua asiakkaat raskaaksi.

Tuntuu vaan, että umpikujassa ollaan. Kukaan ei tahdo auttaa, ei kerrota meille mitään hoidoista ja omasta tilanteestamme. Ei ole kertaakaan annettu edes toivoa onnistumisesta. Hitto kun olis Joensuussa mahdollista mennä hoitoihin yksityiselle, Kuopioon mentäs heti, jos ei ois niin pitkä matka...
 
kiva jos ei häiritse miun sivusta seuraaminen. Toivottavasti voin ees vähän tuoda toivoa teille pitkään taistelleille. Voi se 3. IVF:n viimenen PAS:kin olla vielä se kerta kun tärppää.... jostainhan ne keskiarvot muodostuu, toisilla onnistuu helpommin ja toisilla sitten niin perkeleen paljon vaikeemmin!

Mukavaa viikonloppua kaikille
 
Ajatukset vaeltelee täällä kohti ivf hoitoa... kun emme millään malttaisi odottaa tammikuuta. Pelkään, että tammikuussa sitten ensin jonotetaan jotain suunnitteluaikaa ja menetetään taas joku kierto ilman lääkkeitä jne ja huomataankin, että eka oikee hoito (ivf) meneekin huhtikuulle tai toukokuulle ja sitten lääkäri sanookin, että eipä keretä tälle keväälle toteuttaa... Eli onko siinä jotain alkuhässäkkää ennen kun pääsee niistä lääkemääristä nauttimaan? Pitääkö käydä pariskunnan yhdessä tms? Jos jollain ois kokemuksia, niin osaisin seuraavalla lääkärikäynnillä jo kysellä voisko asioita jouduttaa ja tässä käydä tän vuoden puolella esim. tarvittavat verikokeet tai papa tms. Että pääsis sitten tammikuussa suoraan asiaan. Entä montako ivf hoitoa keretään tekemään kevään aikana? Olin lukevinani, että kolme tehdään pariskunnalle yhteensä ja mietin jo kauhuissani, jos niitä ei ennätä tehdä kaikkia ensi kevään aikana, että kuinkahan kauan meillä kestää tietää saadaanko lasta koskaan edes ivf hoidoilla? Tää epätietoisuus on yhtä tuskaa.
 
Nippe82 Sori kun oon vähän pihalla, mutta onko teillä siis inssit nyt meneillään?Ja miksi eka ivf vasta tammikuussa? Mennään aika samoissa kierron suhteen ja itekkin oottelen sitä kp1:sta. Oliko teille mitä
tutkimuksia tehty/löytynyt syitä jne? Meillä siis selittämätön lapsettomuus ja toivonkin että nyt kun saa nää hoidot alkuun ni sais jotain uutta tietoa eetä missä mättää. "Entisessä elämässä" tuli tehtyä ivf passeineen ja sillon ainakin hommat eteni aika sujuvasti tuolla polilla. Joku ivf suunniteluaikahan siinä on, mut en muista pitikö molempien olla paikalla jne. Mut silloin ainakin sujui nopeaan tahtiin, mut hoidot oli miule sillon
niin rankkoja henkisesti että jäi kesken..Siitä se kuule lähtee käyntiin!!Meillä ei oo onneks pitkä matka tuohon sairaalalle ja töistäkin pystyy aika hyvin karkaamaan vastaanotolle:)
 
Joku muuten kyseli että tehdäänkö Joensuussa pitkän vai lyhyen kaavan mukaan noita ivf:jä. Ite ainakin
tiedän ihmisiä joille molempia käytetty :) Kai se on tilanteesta kiinni ja lääkäristäkin. Tosin ees nyt muista että missä tilanteessa käytetään lyhyttä ja millon pitkää.
 
Onnetonpulu: Joo me päästiin vasta syyskuussa polin asiakkaiksi ja syyskuussa meillä oli yhteinen aika, no lääkäri kertoi mitä kertoi n. 20 minuutissa ja tutki molemmat, että oltiin aika kysymysmerkin näköisiä, kun meidät "häädettiin" seuraavan asiakkaan tieltä. (Meidän tunnin pariaika peruttiin ja sitten otettiin meidät johonkin väliin)

Eka inssi piti tehdä syyskuussa, mutta enhän minä ovuloinut ilman lääkkeitä, joten jouduttiin odottamaan lokakuuhun ekaa inssiä (femareiden ja fostimonin avulla). No eka inssi nega, niin kuin odotettavissa oli. Ei meille oo kerrottu mitään muuta kuin että miehen simpat priimaa tavaraa ja minulle sitten tehtiin se aukiolotutkimus ruiskuttamalla nestettä ja molemmat munajohtimet näytti olevan auki. Alkuun puhuttiin, että koska kaavintoja tehty niin monta mulle (1 polyyppi poistettu ja 2 kertaa keskenmenon takia), että tehtäis kohdun tähystys, jos kiinnikkeitä ois tullu, mutta sitä ei kuulemma vielä tarvita. En tiedä tehdäänkö se sitten tyyliin 3 ivf hoidon jälkeen???

Eli mulla ongelmana vaillinainen ovulaatio tai ovuloimattomuus (vaikka ovistesteihin usein sainkin hymynaamoja), liian ohut limis ja lyhyt luteaalivaihe. Kierrot heittelehti aiemmin, mutta nyt tän ohentuneen limiksen kanssa pysyneet (lääkkeettömissä kierroissa) n. 23-25 päivässä. Viimeksi yritin kysellä, että pitäskö tutkia enemmän tai mistä johtuu, niin sanottiin vaan, että toisilla on laiskemmat munasarjat... Siis en tiedä miksi meidän hoitojen aloitusta venytetään tammikuulle, kai ne pelaa aikaa siinä, että jos joku ihme tapahtuis luomusti, kun ollaan niin nuoria ja kerran on aiemmin raskaaksi tullut. Mutta eipä mulla ennen ollu näin montaa ongelmaakaan... Ja toisaalta ollaan mietitty, josko nyt ensi keväänä sitten tehtäis mahdollisimman monta ivf hoitoa ja sitten lopetetaan tää, jos ei onnistu, koska keväällä täytän jo 30 v ja sitten onnistumisprosentti tippuu kuin lehmänhäntä lukemani mukaan. Eli alkaa tässä olla vähän paniikki, että ehtiikö varmasti tehdä useampaa hoitoa. Inssejä ei viititä käydä enää, kerran ei eka tuottanu tulosta...
 
Ei meillekään sen kummempia tutkimuksia tehty aikoinaan. Mulle aukiolotutkimus, veirkokeet ja kierron pituuksista pääteltiin etten ovuloi juuri ikinä. Lisäksi miehellä teratozoopermia tms. eli vähän normaalimuotoisia siittiöitä. Lääkkeillä saatiin ovis hyvin tulemaan ja kaikki muutenkin minun kohdalta kuntoon ja kolme inssiä tehtiin, mutta niistä odotetusti negaa kun miehen tavara on mitä on:(. Sitten ICSI joka toi tulosta ekasta pasista. Se montako IVF:ää ja missä ajassa keritään tekemään riippuu ihan siitä montako alkiota saadaan aikaiseksi, jos monta niin sitten ydessä IVF:ssä passeineen saattaa useampi kuukausikin vierähtää. Meillä oli ennen ICSI:tä parikäynti Päivillä jolloin kertoi tulevasta hoidosta tarkemmin yms.
 
Mandeila Eka ultra miulla on 15.pvä ja seuraavana päivänä neuvola :) Siulle toivon sitä joulun ihmettä :)



Pelottaa vaa että jotain menee nyt pieleen eikä sieltä löydykkään ketään. Katselin netistä niin pikkuisella pitäisi nyt sydän jo sykkiä :) Eilen tuli outo olo syönnin jälkeen, sydän hakkas iha vimmatusti ja tuli olo että se pomppaa kohta rinnasta läpi. Vertailtuani sykettä se ei ollut sen tiheämpi kuin miehellänikään, rauhallisempi itse asiassa mutta lyönnit tuntui tosi ilkeeltä. Olin toimintakyvytön n. tunnin ajan ku säikähdin jo että nyt se on lopun alkua.

Mie en vaitettavasti pääse leffaan ku sattuu olemaan iltavuoro...

Toivon tsemppiä teille kaikille.
 
Nippe kyllä te ehditte useemman IVF:n ihan hyvin siun iän puolesta, elä hätäile! 35 nyt alkaa olla oikeesti ikä jossa onnistumis% alkaa laskea, mut ei se sitä tarkota, ettei se vois onnistua! meillä meni muistaakseni niin, että syksy 07 eka OI kotikonstein, kevätpuolella 08 eka IVF (piti olla OI, mut huonon lääkevasteen takia se muuttukin lennosta IVF:ään) ja siinä pari PAS:ia, syksy 08 toinen IVF ja sen PAS, keväällä 09 kolmas IVF ja PAS:it viimeset alkiot jäi sitten syksyyn, ja syksyllä 09 PAS josta eka plussa ikinä. ja se plussa nyt tuolla tuplana tuhisee päiväunilla. Siinä viimesessä PAS tilanteessa lääkäri oli Marjatta, hän silloin väläytti mahdollisuutta, että voitas kokeilla 4. kierros, jos jaksetaan, kun mitään syytä epäonnistumisille ei selkeästi ollut, ja hoidot oli aina menny enemmän ja vähemmän "Pieleen" kun ei oikeen sopivia lääkkeitä muniksien saantiin löytyny. Meillä aina varsin vähän siis saatiin muniksia ja alkioita. No, me olis vielä lähdetty siihen rumbaan se neljäskin kerta jos olis se saatu, mut sitä mahdollisuutta ei sit ikinä tarvinnu alkaa selvittää ja kinuta. Mut haluisin luoda sinuun toivoa, asiat etenee hitaasti, mutta kyllä ne aina jotenkin selviää.....
 
Soja: Ihana että teillä on onnistanut! Toki on teilläkin pitkä ja kivinen tie ollut toiveiden ja pettymysten kanssa. Oon monesti tuumannutkin, että meillä olisi varmasti paremmat mahdollisuudet onnistua, jos en noita kahta kertaa olisi raskaaksi tullut, kun viimeksi sanottiin, että kaavinnat ei tee hyvää... Ja miten toivon, ettei noita raskauksia ois edes ollut, koska niistä ei oo ollu mitään muuta kuin kamala surutaakka ja tiedottomuus mitä olen tehnyt väärin.

Tiedän, että yli 40 v on vielä jopa mahdollista joillakin saada lapsia, mutta jotenkin kaikki aina menee kohdallani pieleen. Eli pelottaa, että polin aikailu saa sen aikaiseksi, että meidän mahdollisuudet on menetetty. Sitä tosiseikkaa ei pysty ohittamaan, että joka päivä ikää tulee lisää ja naisen kannalta se on heikentävä ominaisuus onnistumisessa. Ja toisaalta kun iän myötä keskenmenoprosenttikin kasvaa ja kerran minussa on jokin keskenmenoihin altistava tekijä, niin jos 27 v olen jo niin huonosti hedelmällinen, että joka kerta tulee keskenmeno, niin mitä se onkaan sitten 30 jälkeen...
 
tsemppii nippe! siulla on nyt liikaa murhetta ja asioita mielessä.... :hug: Kyllä te ehditte varmasti tehdä kaiken sen mitä hoidoilla on tehtävissä, ei se aika nyt ihan päivistä tai kuukausista ole kiinni! Mutta voin vaan kuvitella mikä tuska keskenmenoissa on... itse ainakin olen onnellinen ettei meillä niitä ollu... turha plussa se vasta ois paskaa ollukin. mut ei voi kuvitella kun ei oo kokenu:'(
 
Ricoletto
Moi!
Sivusta edelleen seuranneena..

Älkää ihmeessä viskatko kirvestä kaivoon naiset!

Mie olin ihan toivoton tapaus..yli 30 v. pitkä kierto, ovuloimattomuus, endo, vain toinen munasarja toimii ja munasolut huonolaatuisia.
Hoidot itsessään eivät koskaan tuottaneet tulosta, ei inssit eikä IVF.t. Sen sijaan tulin 2 kertaa raskaaksi hoitojen välissä. Molemmat päätyivät keskeytyneiksi keskenmenoiksi ja tehtiin kaavinnat.Mutta muutama kuukausi toisen keskenmenon jälkeen tulin jälleen raskaaksi..meneillään oli 3. IVF-hoidon alkulääkkeenä käytetty Synarela. En käyttänyt ohjeenmukaista ehkäisyä ja kas..
meidän päivänpaisteemme on nyt 4 kk ikäinen suloinen tyttö.

Ihmeitä tapahtuu..minä toivon teille jokaisella omaa pientä ihmettä syliin!
 
Ricoletto: Ihmeitä tapahtuu, mutta ei taida meille... Kokematon oon näiden hoitojen suhteen, mutta hassulle kuullostaa, että ois pitäny käyttää ehkäisyä?!?! Siis jos lasten saamisessa on näinkin paljon vaikeuksia ja joutuu hoitoihin, niin pitäs vielä ehkästä?!?! Nyt ei oikein ymmärrä... En minä ainakaan suostu käyttämään ehkäisyä :confused:
 
Nippe, ikävä kyllä tämä prosessi on osoittautunut yhdeksi suureksi odotteluksi. Elämä menee tosiaan kahden viikon sykleissä, kuten joku jo mainitsikin. Me ollaan jouduttu käymään kaikkiaan 3 inssiä ennen kuin nyt vihdoin päästiin suunnittelemaan ivf-hoitoa. Keväällä tehtiin kaksi, sen jälkeen meni monta kuukautta "hukkaan", kun ovisplussat ilmestyivät testiin aina lauantaisin (et usko kuinka otti päähän!), sitten tuli kesätauko ja sitten taas lauantaiovikset ja nyt syksyllä vasta saatiin tuo kolmas inssi alta pois. Olen ollut välillä todella pettynyt ja suuttunut polin systeemiin. Mutta E osasi kyllä todella hyvin perustella hoitorytmin ja siihen oli sitten tyytyminen. Kysele rohkeasti polilla ja vaadi vastauksia! Me pääsimme nyt vihdoin suunnittelemaan ivf-hoitoa ja tämä alkoikin sitten etenemään todella vauhdikkaasti. Eli polikäynnin jälkeen heti seuraavana aamuna (viime to) aloitin nuuskut. Pariskuntakäynti meillä on vasta ensi viikolla. Se on kai yleensä ennen lääkkeiden määräämistä, mutta kun mulla oli kierto just niin sopivassa vaiheessa ja halusin ajan heti! Eli hyvin nopeasti sitten alkaa tapahtumaan, kun saa sen ekan ajan... Voimia ja malttia sinulle! Itse olen monesti itkupotkuraivoillut ajan kulumista ja elämän elämistä sykleissä, mutta kai se vaan on pelattava näillä korteilla, mitä on saanut...

Ricoletto, just tuossa mietin, kun synarelaa aloin nuuskuttelemaan, että entä jos ei käyttäisikään ehkäisyä... mutta niin ei varmaan uskalla tehdä. Mietin, että onko siitä harmia sitten alkion kehittymiselle, vaikka itse hedelmöittyminen onnistuisikin... Käytitkö sinä niiskukuurin kuitenkin loppuun asti? Liikaa taas mietin.

Soja
, sinulla on kyllä ollut todella pitkä taival hoidoissa. Toivon niin, että en joutuisi kulkemaan noin kivistä tietä... En tiedä kestäisikö pääni. Urhea olet!!! =)

Jauhopeukalo
, kyllä siellä joku on! Usko pois. Pieni sydän siellä jo sykkii...:heart:

Itse tässä jo odottelen keskiviikkoa ja Pn luona käyntiä... Ihan kiva on mennä juttelemaan...
 
Mandeila: No meille ei oo kyllä perusteltu asioita millään tavalla, on vaan aina tyrmätty. Onneksi naislääkäri heltyi ja lupasi alkuvuodesta aloitettavaksi ne ivf hoidot ilman noita lisäinssejä. Mutta pitääpä kysyä seuraavalla käynnillä, voisko niitä suunnittelukäyntejä ym. hoitaa jo etukäteen, jotta sitten oikeesti pääsis tammikuussa heti etenemään asiassa.

Muakin kiinnostais, että jos pitää sumutella loppukierrosta ivf hoidossa, voiko se olla vaarallista lapselle, jos oiskin tullut raskaaksi juuri siitä kierrosta? Kun tuntuu niin järjenvastaiselta käyttää ehkäisyä, kerran tämän polin asiakkaaksi on joutunut. Entäs jos juuri se kierto oiskin jokin luomuihme, vaikka ihmeet tapahtuvat muille... Taidan tänään muuten käydä katsomassa oisko kaupungin kirjakaupassa sitä ihmeet tapahtuvat muille kirjaa...
 
Mandeila ja Nippe Ehkäisyä IVFn jarrun aikana suositellaan sen vuoksi ettei synarelan tai procrenin vaikutusta raskauteen tai sikiöön tiedetä(ei ole tutkittu). Joillakin lääkkeillä voi olla hyvin ikäviäkin seurauksia jos annettuja ohjeita ei noudata! Itse jouduin toisen lääkeistä lopettamaan (hoitaa bipoa) koska huuli- ja kitalakihalkio olisi ollut riskinä sikiölle samoten auki jäänyt hermoputki(?)
 
Jauhopeukalo: Onko ne jarrulääkkeet sitten vaaraksi jo jos niitä ennättää ottaa noin 4-7 päivää ja sitten plussais? Niin no eipähän sitä kai oo sitten tutkittu... En tietenkään halua vaarantaa mahdollista lastani tieten tahtoen, mutta pitänee kysellä sitten mieluummin sitä lyhyttä kaavaa, koska tuo ehkäisy kuullostaa niin "pahalta" lapsettoman korviin... ehkäistä nyt vielä, jos ei ilman ehkäisyäkään onnista...

Täällä popsitaan nyt jälleen femareita ja torstaina ois seurantaultra. Sitten jos kaikki ok, niin alkaa fostimonin piikitys. Ei mennä inssiin, hoidetaan hommat kotosalla, mutta jos tuo fostimon sitten auttais onnistumaan. Voi kyllä olla yhtä rahan hukkaa, ei se fostimon viimeksikään paksuntanut limistä...

Tilasin tänään kirjan ihmeet tapahtuvat muille... jotenkin tuo kirjan nimi kolahti, koska ihmeet tapahtuvat aina muille, ei meille... En tiedä onko hyvä kirja, mutta voisin kuvitella, että jotain tuttuja tuntemuksia sieltä voisi löytyä.
 
Ricoletto
Moi!
Ehkäisyn käyttöä tosiaan suositellaan..mutta en mie käyttänyt kummallakaan IVF-hoitokerralla, kun Synarelaa sumutin..kun en uskonut mitään tapahtuvan. Itseasiassa raskautuminen tapahtui siinä hoidon alkuvaiheessa, kun Synarelalla ajettiin omaa hormonitoimintaa alas, mie sumutin Synarelaa eka sen 2 viikkoa ja sitten piti jatkaa suprekurilla(Synarela loppui apteekista), koska menkat ei alkanut..en vielä tajunnut olevani raskaana. Sitten sumuteltiin taas yli viikko..sitten yksi perjantai menin tekemään testin kun ajattelin että voihan sekin olla syynä siihen ettei "synarela toimi"..ja plussa se oli.
Mie tietysti panikoin, että nyt onnistuin tappamaan vauvani, kun lääkettä sumuttelin.
Polilla miuu rauhottelivat ettei Synarelan käytöstä ollut haittaa, että näitä raskauksia joka vuosi on muutama. Käytin lugeja isona annoksena jonkin viikon ja hyvin raskaus jatkui.
Eikä siis Synarelasta tai Suprekurista ollut kummastakaan haittaa. Vauveli syntyi ajallaan, ei ollut mitään ongelmia raskausaikana, eikä vieläkään, vaan on mitä kiltein lapsi.
Alkuunhan tuo lääke nostaa hormonitasoja..mikä sitten ilmeisesti oli se auttava tekijä, että yksi kunnon folli kehittyi ja munis hedelmöittyi. Uskon edelleen, ettei 3 IVF ois tuonut meille vauvaa, joten olen onnellinen tuosta huolimattomuudestani lääkkeen käytön suhteen, vaikka se olikin vastoin ohjeita.

En kirjoita tuota sen vuoksi, että ketään kehoittaisin toimimaan vastaavalla tavalla..voihan siinä käydä huonostikin.
 
Ricoletto: Ihana kuulla, että teitäkin on vihdoin onnistanut:). Tuhannesti onnea:heart:. Vlillä on käynyt mielessäkin mitähän teille kuuluu, kun olen täällä käynyt lueskelemassa.

En miekään käyttänyt ehkäsyä synarelan aikaan, eikä polilla edes kehotettu käyttämään ehkäsyä. Enpä usko että kovin moni muukaan käyttää... Jos se raskaus on siinä kierrossa alkaakseen niin sitten se on niin tarkoitettu ja eihän tuosta lääkkestä ole ilmeisesti todettu haittaakaan olevan? ja kun se raskauden alkaminen on muutenkin sangen epätodennäköistä luomuna.
 
Moikka vaan kaikille :) Tuossa viikonloppuna oli ahkera ja väsäsisn tänne mielettömän pitkän kirjotuksen, kuinkas ollakkaan nettiyhteys meni sitten poikki enkä jaksanut alottaa koko hommaa alusta : / Joten nyt pikaisesti omaa napaa:
Vuoto alkoi viikonloppuna ja eilen soitin polille ultra/aukiolotutkimus aikaa. Kp8 sattuis vkonlopulle, joten maanantaille menee. Loppukierron proge testin tulos oli ok, niinkuin oletinkin. Soittivat sitten vielä eilen takaisin polilta ja passittivat tänään labraan fsh ja lh kokeisiin. Onko muilta otettu näitä?? Kovasti ihmetyttää että näitä ei oo miulta koskaan otettu. Eka clomi otettu ja sunnuntaina alkaa Menopur pistokset. Saa nähdä miten inssiaikataulun käy, mutta luultavasti ensi vkon perjantaille menee, veikkaisin. Mutta jos nyt jotain noista verikokeista löytyy poikkeavaa tai johtimet ei olekkaan auki, sitten varmaan ihan muut kuviot. Että tästä tämä alkaa :D Kai sitä täytys vähän koittaa ottaa positiivista asennetta mukaan tähän, mutta en vaan jaksa uskoa inssiin jos mitään syytä ei ole löytynyt.Toivotaan parasta ja että pää myöskin kestää tämän alkavan hoitorumban :)
 
Nyt ei näytä menevän oikein asiat putkeen kenelläkään. Roppa kaupalle haleja kaikille.

Joku kyseli tuota IVF pitkä vai lyhyen mukaan, niin minä olen käsittänyt että niillä joilla on todettu PCOS niin yleensä mennään pitkän kaavan mukaan. Tai näin ainakin meillä.

Miun kierto alkoi eilen ja nyt sitten piinailen tuon nolla ultraan. Sitten se että olen moraallisen kysymyksen edes, pyydänkö töistä vapaata vai olenko sairaslomalla punktio päivänä? Mummotuspiikin oireet on olleet karseat. Välillä masentaa ihan helvetisti ja välillä taas olo on että kaikki pistää vihaks. Sitten paleleminen, siis minua palelee ihan hirveästi. Odotan innolla kun ekan piikin saan lyödä nahkaani ja alkaa vaikuttamaan, loppuu nämä oireet. Ja enkä todellakaan odota innolla vaihde vuosia jos se on tällaista koko sen ajan...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä