Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Ricoletto
Londi ja Rosetta: Joulukuu hujahtaa..pian sitten onkin jo se H-hetki käsillä.

Aurin-ko: Pikkujoulu miun puolesta viikolla..viikonloput tuntuis loppuvan kesken ennen Jouluu..
"piinapäivistä" menossa PP9. Ei sillä että laskisin..

Olo ollut ton munasarjan tiimoilta jo koht. normaali, vähän väliin jomottelee, muuten taas ihan NORMAALI, sanoisinko valittettavasti..tai sitten niitä oireita vaan niiiiiiin liiiikaa koittaa ettii ettei niitä tajuu..tai sit niitä ei oikeesti oo, en silloin edellisenkään raskauden aikaan näil päivil tiennyt yhtään mitään mitä sisuksissa tapahtuu...joten jos se sit tarkoittais hyvää...vaikka. Siis ens viikon puoles välis saisi testata ja..kuten itelleni lupasin niin testaan vasta perjantaina...ei kiva purkaa pahaa oloo töissä..kotona sit hakkaan päätä seinään jos tarvis. Ja jos oiskin plussa niin enhän sittenkään sais enää mitään töissä tehtyyn...leijuisin vaan.. :saint:
 
Ricoletto, joo, tosiaan se vaiheen oireista ei pitäs mitään ajatella, vaikka ianhan sitä ajattelee. Keskiviikkoon jännätään!!

PIKKUJOULUSTA, niin mites tämmösiin päiviin kävis ma 30.11. (tää on mulle vielä hieman epävarma, mut huomenna tiiän), ke 2.12. ja periaatteessa tuo to 3.12 käy myös. Sitten meneekin pidemmälle, ma 14.12. Mites nää kävis rosetalle? Ja sojako nyt ei ehdi mukaan? Entäs muita! Rohkeesti mukaan vaan. Kun selviää ketä on tulossa niin pähkäillään sitten missä nähdään yms.
 
ricoletto tsemiä piinailuun. mie oon kanssa tässä todennu vuosien mittaan, että ei oireista mitään tiedä....

tuo pikkujoulu ajtus ois oikein mukava, ma 14.12. vois onnistua miulle. mut ihan miten vaan muille käy, katon sit pääsenkö mukaan.

 
ricoletto: tsemppiä loppupiinailuun ja toivon minäkin, että pääset leijumaan :)
londi ja rosetta: jaksuja tammikuun odottamiseen!

ON: meillä tosiaan oli tiistaina punktio. se meni hyvin eikä juurikaan koskenut. saaliina oli 10 kypsää munasolua. keskiviikkoaamuna hoitaja soitteli väliaikatietoja: vain 3 oli hedelmöittynyt. olin ihan masiksessa koko loppupäivän ja oikeestaan vieläkin, et taas kävi näin (viimeksikin 14 munasolusta 4 hedelmöittyi, yksi PAS saatiin tehtyä ). jännitti sitten myös et miten käy niille kolmelle hedelmöittyneelle, lähteekö normaalisti jakautuu yms. tänään oli siirto, 2 alkiota oli siirtokelpoisia ja ne siirrettiin molemmat. solubiologin mielestä alkiot oli oikein virkeitä, toinen 1-luokkainen ja toinen 2-luokkaa.

lääkärin kanssa keskustelin pitkän tovin miksi munasolut ei hedelmöity ja miten jatkossa edetään jos ei tärppiä tule. munasolut ovat olleet hyviä ja kasvaneet normaalisti, vaikkakin hormoniannokset on täytyneet olla suuria, että jotain tapahtuu. seuraavana otettaisiin sitten taas hormoniverikokeita ja tilannetta tarkasteltaisiin uudelleen ja laajemmin. mutta solubiologin mielestä syy on kyllä ennemmin siittiöissä, ilmeisesti ne sperman vasta-aineet jotenkin vaikuttaa huonontavasti. neljäs ICSI olisi sitten keväällä jos siihen siihen tarvista vielä on (lääkäri oli sitä mieltä, että KELA korvaa neljännenkin hoidon).
 
Mie en varmaan pikkujouluihin jaksa lähteä, muttakaa pitäkää te =)

Janniina: Harmi ettei pakkaseen jäänyt mitään :( , mutta onneksi sait kuitenkin kaksi kyytiläistä matkaan. Kovasti tsemppiä piinailuun, toivotaan parasta. Taitavat meidän polilla aika usein tarjota vielä neljättä hoitoa, jos tarvis. Itse ainakin aion hoidoissa käydä niin pitkään että tärppää tai vaihtoehtoisesti potkivat polilta pois, rankkaa varmasti on useamman epäonnistuneen siirron jälkeen, kun on jo nytkin välillä, eikä ole kuin yksi siirto takana. Mutta jotenkin on pakko jaksaa. Jos ei uskalla koittaa ei voi voittaa =)

Ricoletto: Noinhan se menee, että oli testitulos mikä hyvänsä niin töistä ei tule kyllä oikein mitään sinä päivänä. Sen takia mie testasinkin jo silloin sunnuntaina niin ei tarvinnut enää keskiviikkona itkua tihrustaa. Kovasti toivon että pääset leijailemaan ensi viikolla :heart:

Aurinko: Syön tosiaan nyt kahteen kiertoon primoja eli kahdet menkatkin pitäs tulla. Vaikka tästä pitäskin tulla lyhyt kierto niin en silti kerkiä Pas:iin joulukuussa kun se sattuis todennäköisesti jouluviikolle. Ollaan kotona sillon kun ootte tulossa tänne päin, joten voidaan sitten nähdä.
 
Niin meinasitko ricoletto testailla jo nyt kuluvana viikonloppuna??

Janniinalle kanssa peukkuja piinailuun!

Rosetta: Ei siun tuskaa varmaan tämä yhtään helpota, mutta sanon kuitenkin. Miulle itelleni se oli silloin se tuoresiirron jälkeinen nega, joka on ollu kaikista negoista ehkä se kaikkein rankin. Toivottavasti mieli valoistuu pikkuhiljaa. Vaan niinkuin me tiietään, sitä ei voi mitenkään piristää tai nopeuttaa. Lauantaina voitais käydä lenkillä mun puolesta. Pe menee myöhään, käydään neuvottelemassa yhen talotoimittajan kanssa silloin.

Ricoleton ja Sojan kanssa jännään keskiviikkoa!! Monelta sojalla on se ultra?
Kipinäkengän ultra taisi olla perjantaina??

ON: selkä taas kipeämpi, mutta meno jatkuu, tukivyön turvin välillä. Pahaaoloa ja päänsärkyjä on, vaikkakin vähemmän. Viikko on menny leijuessa, elämä tuntuu niin hyvältä, ja unelmilla on mahdollisuudet toteutua. Parisuhdekin voi paremmin kuin hyvin. Uskomatonta hemmottelua puolin ja toisin :heart: Tästä on hyvä jatkaa.

Niin, olisko se pikkujoulu nyt sitten se 14.12 ?? Soja ja RIcoletto ja mie tulossa, mites työ muut?

Aurinko rv 13+5
 
Ricoletto
Mooi!
Meinasin testata vasta tulevan viikon perjantaina...jänishousu. ti-ke sen oikeesti vois tehdä mutta kun en tiiä tahdonko tietää ja toisekseen, mieskin on koko viikon tiistaist alkaen pois kotoo, vasta Pe tulee takas reissusta, niin en halluu itekseni ulista tuskissani...siis jos se on nega.

No siis edelleenkään ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. valitettavan normaali olo. Olen kyllä koittanut tsempata itteeni, mutta se realisti minussa kuitenkin alkaa nostaa päätään. Tuntuis vaan niin ihmeeltä, että meilläkin joskus ois se vauva..ja paljon olen miettinyt nyt sitäkin, että jos vaikka oiskin plussa niin ei siitä osaisi iloita enää niin kuin ekalla kerralla. Ois niin ahistavaa oottaa et se 12 vkoa tulis täyteen ja vaan vois toivoo että se pikkuisen sydän vielä lyö..kamala kun tällaiset päässä pyörii.

Pikkujoulusta..meillä on niin, että miehellä on joka maanantai lentopalloharkat ja näin ollen, kun ne on ihan eri suunnalla kuin JNS, niin mie en maanantaisin pääse mihinkään.

Sojalta ootellaan uutisia.. ja Aurin-ko, kerrothan sitten minkä talopakettitoimittajan valitsette! Minnuu aina nää talo-asiat kiinnostaa :O) Pitää kerätä pohjatietoa jos vaikka joskus saan ton miehen pään käännettyä..

Pitäis tästä suksia saunaan ja sitten kahtomaan niitä BB häitä :D
 
Aurinko: Ei minua se nega enää juurikaan harmita, vaan enemmänkin tympii tämä tauon pitäminen. Onneksi on kohta joulukuu jo =)

Pikkusen mieltä piristää sekin, kun viikolla 7 on tiedossa viikon loma ja jos hyvin käy niin saatetaan lähteä jonnekin lämpimään. Äkkilähtöjä meinataan siis lähempänä kyttäillä, silloin ei vielä hiihtolomiakaan ole koululaisilla niin saattaisi löytyäkin joku sopiva lähtö B). Mutta saa nyt nähdä. Mukava ois kyllä päästä jonnekin muihin ympyröihin vähäksi aikaa.

Soja: Tsemppiä ultraan odotteluun =)

Ricoletto: Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin. Täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä ;)
 
Ricoletto
Moi!
taitaa olla että ei perjantaina tarvii testaamaan vaivautua. eilen iltapäivällä ja tänä aamuna, on ollut pienen pientä vuotoa. Sinänsä kyllä ihmettelen, koska inseminaatioiden aikaan, kun oli testipäivä, ja testasi negan ja lopetti luget, meni muutama päivä, ennen kuin menkat alkoi ja nythän noita lugeja vielä pitää käyttää.Niin tai näin niin kyllä veti kerralla mielen alas. Että se sit ei kanna mihinkään vaikka yrittäisi positiivisesti ajatella. Mie haluisin vaan hautautuu peiton alle ja vollottaa.
 
Ricoletto
Huomenta.
Ton pikku vuodon vuoksi päätin kuitenki tehdä testin oikeena testipäivänä ja nega sieltä tuli.
Viime yö meni vollottaessa ja ei tänään ole olo sen parempi. Mie jätän nyt teidät palstalaiset kevääseen saakka (jos hoidot jatkuu) ja vetäydyn nuolemaan haavojani.

Rauhaisaa Joulun odotusta kaikille.
 
Ricoletto: harmittaa sinun puolesta :(. Nuo epäonnistunutta hoitoa seuraavat päivät on tosi kurjia, jaksamisia :hug:.

Mie kuulin eilen tas yhdestä sairastumisesta lähipiirissä, tai oikeastaan tiesin jo aikaisemmin että voi olla jottain tälläistä tulossa, mutta eilen saatiin lopullinen varmuus asiaan. Ei onneksi mitään kovin vakavaa ole, kun ajoissa löydettiin, mutta kyllähän se sairatuminen aina kriisin ja järkytyksen paikka on joka tapauksessa. Soitin eilen tälle ihmiselle ja kysyin miten hän jaksaa. Hyvä juttu, että soitin, koska hänelle tuli selvästi hyvä mieli soitosta ja siitä että osoitin välittäväni, vaikka ei muuten niin usein soitellakaan.
Tuosta sairaus epäilystäkin kuulin muuta kautta, mutta hän tiesi että minä tiedän siitä. Luulen vähän että on tästä omasta kriisistä ainakin se hyöty ollut, että osaan paremmin olla tukena ja kuunnella kun tulee näitä ikäviä juttuja. Vaikka kysessä on ihan eri asia niin veikkaan, että aika lailla samantyyppisiä ajatuksia mielessä pyörii oli se kriisin syy sitten mikä vaan. Ainakin olen oppinut sen etten kenenkään surua ala vähättelemään, vaan yritän kuunnella ja olla tukena enkä yritä liikaa lohduttaa, koska ei se sillä hetkellä auta. Tärkeintä varmasti on että osoittaa välittävänsä, vaikka mitään ihmeelistä osaisikaan sanoa :)
 
Hokasin eilen illalla, että saattaisin tosi hyvällä tuurilla keritä siihen Pas:iin vielä ennen joulua. Oon syönyt primoluteja tässä kierrossa ja viimeinen lähtee sunnuntaina eli menkat vois sillon hyvällä tuurilla alkaa tiistaina. Jos ne alkais sillon niin varmaan kerkiäisin, koska silloin viimeinen polin aukiolo päivä ois kp18. Täytyy ainakin käydä ne Zumenonit hakemassa apteekista varmuuden vuoksi, jos sattuis menkat tulemaan silloin tiistaina. Kuitenkin pitää ne tän vuoden puolella hakea kun lääkekattokin on täynnä. Joka tapauksessa soitan polille ens viikolla että tiiän onko poli kiinni vielä tammikuun eka viikon vai ei :).

Tosi kivaa ois, jos tänne eksyisi muitakin kirjoittelemaan, joilla hoidot kesken tai alkamassa jossain vaiheessa =). Aika hiljaiseksi alkaa käydä tämä ketju :ashamed:.

Ricoletolle vielä rauhallista joulua ja jos suinkin jaksat niin käy välillä moikkaamassa ja kuulumisilla. Vaikka ymmärrän kyllä hyvin jos haluat koko asian unohtaa
vähäksi aikaa :hug:

Kipinäkengällä taitaa olla se ultra huomenna. Millä mielellä olet, jännittääkö kovasti =)
 
ricoletto :hug: olen niin pahoillani teidän puolesta. AIkaahan se taas vaatii, mutta kyllä te varmasti vielä nousette sieltä. Surkutelkaaa rauhassa ja sitten kohti uusia haasteita! Toivottavasti vielä siusta kuullaan, mie tuun tätä palstaa varmasti seuraamaan vielä pitkään

rosetta mie pien kaikkia peukkuja ja varpaita pystyssä että menis niinkun aattelet... ja jos ei mee, niin silläkin on tarkotus. voit sit ainakin jouluglögejä nauttia ja kuohuvaa vuoden vaihteessa :D

oma eilen oli np-ultra. Molemmat nappulat voi oikein loistavasti. Nyt sitten on uskallettu töissä ja kaikkialla kertoa. Toivottavasti tämä meidän onnistuminen pitkien ja hankalien vaiheiden jälkeen "viimeisellä hetkellä" antaa teille muillekin toivoa oman nyytin saamisesta. Uskomattomalta välillä tuntuu että tästä haaveesta tulee totta, mutta on se vaan pakko uskoa :LOL: ja mie en enää vaivaa yhtään millään murehtimisella päätäni, vaan nautin täysillä! sitten jos elämä tuo murheita, kerkii ne murehtia.

Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille, pidetäänhän lippu korkeella ja pino hengissä!

soja & nappulat 12+1
 
soja: Kyllä Mulle ainakin antaa toivoa ja taistelutahtoa sinun ja muidenkin tärpit =) . Etukäteen ei voi tietää mikä alkio on se mikä päättää jäädä kohtuun pitemmäksi aikaa asumaan. Pakko vaan jaksaa uskoa siihen, että se onnistuu joskus, vaikka välillä vaikeaa onkin. Noiden negatestien jälkeen tosiaan tule semmoinen olo, että hitsit heitän hanskat tiskiin ja annan olla koko touhun, mutta aika nopeasti se menee ohi. Varsinkin kun sitten sitä vauvaa ei anakaan ikinä tule jos luovutetaan. Ihanaa, että nappulat voi hyvin nyt on ne maagiset 12 viikkoakin jo täynnä :D. Eikä varmaan mene enää pitkään kun alkaa liikeitäkin tuntua :heart:

Mie kävin eilen yhden Zume paketin hakemassa apteekista ja ihme ja kumma meidän pikku apteekissakin niitä oli ei tarvinnut tilata :). Katsotaan nyt tuleeko niille käyttöä jo ensi viikolla vai meneekö tammikuulle. Hankala tietää miten menkat primolutien jälkeen tulee, kun mulla ei niitä ole ollut kun siinä synarela kierrossa, jossa primolutien jälkeen ei vuotanut kaikki pois vaan tuli semmoista ruskeaa vuotoa pari päivää ja vasta siitä parin viikon päästä siitä punaista vuotoa, jotka sitten vissiin oli ne menkat :geek:. Luulen kyllä että synarelalla oli osuutta tuohon, toivottavasti nyt tulis kunnon punaista vuotoa ensi viikolla. Ei se hirveästi haittaa vaikka meniskin tammikuulle, kun ei siihenkään enää kovin pitkä aika ole .
 
Mie bongasin äsken vähän punaista vessassa käynnillä. Voiskohan tuo nyt tarkoittaa sitä että menkat alkaa kun primolutit lopetan =) . Toivottavasti, ois kyllä niin ihanaa päästä siihen Pas:iin vielä ennen joulua =)
 
Ultrassa käytiin miehen kanssa tänään ja siellähän näkyi :heart: ja :heart:

Minnuu jännitti ihan hulluna ja tärisin siinä pöydällä. Marjatta kun tökkäs sen sauvan sisuksiin, hyvä etten perääntyny miehen syliin taaksepäin.

Mutta siellä tosiaan jumpsutti kaksi sykettä, toisen Marjatta sanoi olevan jonkun verran pienempi ja lyövän harvempaan.

Itku tuli molemmille, onnesta ja yllätyksestä. Oltiin niin menty sinne toteamaan että ei siellä mitään ole.

Viikkoja pituuden (CRL 6mm) mukaan ois vasta 6+1 (menkoista 7+1, mutta ovis ei todellakaan ollu tuolloin kp14, lähempänä ehkä kp17) joten 10.12 meillä on uusi ultra sitten. Toivottavasti kyytiläiset ovat vielä silloinkin matkassa.

Kovasti lääkäri tuntui olevan "huolissaan" siitä kun olen diabeetikko ja jos raskaus jatkuisi kaksosraskautena. Tuli noista mietinnöistä aikas paha mieli, mutta joo...

Mie oon nyt tämän päiväisestä niin sekaisin, etten osaa ottaa kantaa muiden kuulumisiin... :ashamed: Mutta kunhan tätä olen sulatellut, niin sitten.

 
Ricoletto laitoin sinulle yksityisviestiä, jos satut piihapahtamaan.
Minäkään en luultavasti osallistu pikkujouluihin, voimat on loppu ja enkä olisi varmaan mitään hyvää seuraa kenellekkään tällä hetkellä. Pien pientä taukoa kirjottelusta jos vaikka sais ajatuksia vähän kokoon. Olo tällä hetkellä on kuin olisi mustassa tunnelissa.
Hyvää joulun odotusta kaikille!
 
Kipinäkenkä: Aivan mielettömästi onnea :flower: . Mie komppaan sojaa että nyt vaan nautit ja murehdit sitten jos jotain murehdittavaa tulee =)

Londi: Jaksamisia :hug:

Aurinko: Kiitos mukavasta lenkki seurasta :heart: . Mukavaa oli nähdä pitkästä aikaa.

Sattuiko kukaan katsomaan eilen kakkoselta ohjelmaa. "Vanhemmaksi hinnalla millä hyvänsä". Mie katoin, vaikka ei ehkä ois pitänyt kun tuli niin surullinen olo siitä :( . Mutta hyvä ohjelma oli joka tapauksessa ja valaisee varmasti hyvin maallikoille miten helposti niitä lapsia tehdäänkään ja mitten rankkaa tämä välillä on....
 

Yhteistyössä