Ketään lapsellisia joista mies päivät ja nainen illat töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "enea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"enea"

Vieras
Olen ollut hoitovapaalla nyt, lapsi päälle vuoden vanha. Rahatilanne tällä hetkellä melko tiukka joten olis hyvä että molemmat käy töissä. Mies on siis nyt päivät töissä ja minä lapsen kanssa kotona, nyt ois ehkä mahdollisuus lähteä töihin illoiksi, siis siitä alkaen kun mies pääsee töistä, eli hoitovuoro vaihtuisi miehelle kun minä lähden. "Vapaa" aikaa ei jäisi arjeksi yhtään siis, onko kellään tätä systeemiä ja onko toiminut hyvin? itsekkin kokopäiväisesti täöihin kun lapsi täyttää 3, en haluaisi vielä tarhaan pistää joten siksi tämä järjestely alkuun.

Meillä on noin, samaten kälyn perheessä. Kyllähän se toimii, vähemmän on yhteistä aikaa, mutta jäähän sitä silti ja onpa sitten vapaa-ajalla sekä hieman rahaa että uusia puheenaiheita. Kannattaa kokeilla, jos löytyy mieluinen työ.

Me tehtiin niin, että mies oli ma-pe töissä ja minä kaikki viikonloput. Sai sen verran lisät mukaanlukien, että sai laskut maksettua. Eikä kerinny riidelläkään :D Sitä kesti vuoden ja sen jälkeen menin kokonaan töihin. Systeemi toimi hyvin, mutta yhteisen ajan sai tosiaan unohtaa. Eikä koskaan päässy mihinkään. Paitsi teillä eri tilanne, jos tekisit vaan arkena töitä ja viikonloput vapaat.

Olen miettinyt samantapaista järjestelyä, kun kaksi pientä muksua "vaatii" loppujenlopuksi aika paljon rahaa siihen verrattuna, mihin meillä itsellämme on varaa. Kuopus on vasta 10kk, joten en ihan vielä viitsisi tarhaankaan pistää. En kuitenkaan ole varma, miten miehen päivätyö ja mahdollinen iltatyöni onnistuu, kun mies on töissä talonhuoltoyhtiössä ja välillä saattaa olla, että joutuu iltaisin/öisin ylitöihin esim. auraamaan tai päivystäessä avaamaan ovia yms. :\

Olisiko täällä kenelläkään kokemusta esim. isovanhempien vuorotteluvapaasta? Jaksaako viisikymppinen pienten lasten tohinaa päivittäin?

Tajusin juuri, että päivähoitomaksut ovat täälläpäin sen verran korkealla kaikenlisäksi, että jos en saisi hyväpalkkaista työtä (tarkoittaa minulle yli 1000e kuussa nettona) olisi 2xpäivähoito plus miinus nolla... Blaah...

Meillä mentiin viimeinen vuosi niin, että mies päivät töissä ja mä olin iltoja ja viikonloppuja. Nuorin oli silloin 1-vuotias. Kyllä se meillä toimi hyvin. Meillä on siis neljä alle kouluikäistä lasta. Vapaa-aikaa meillä tosin oli melko vähän ja jo lenkille aikaa ei aina tahtonut löytyä. Toisaalta rahatilanne helpottu niin paljon, että se oli kyllä iso juttu. Meillä miehellä vaan opinnot vähän kesken, siihen ei enää aikaa löytynyt. Nyt lapset aloittavat sitten hoidon. Mutta saatiin kuitenkin vuosi lisääaikaa, ettei tarvinnut lapsia hoitoon laittaa.

Yhteistyössä