Kestovaippailu, jos ei käytössä pesukonetta...onnistuuko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kaveri on vähävarainen ja hän on itse sitä mieltä että pesukone ei ole hankintalistalla ihan ensimmäisenä, eikä toisena. Hän siis meinaa pärjätä ilman.

Kestovaippailu ei häntä kiinnosta, mutta pohdin tässä nyt että josko hälle vaikka muutaman vaipan antaisin ns. varavaipaksi jos ne kertikset loppuu kesken...hän kun ei pääse huoltikalta niitä sitten yöllä autottomana noutamaan jne.

Mutta ei taida ideastani olla toteutujaksi :/

Tai jos vaikka kaveris pitäis huolen vaan siitä, ettei vaipat pääse yöllä loppumaan? :)

Toki se on toivottavaa, mutta jatkuvasti saa täältäkin lukea siitä miten jonkun viiminen vaippa meni jne. niin ajattelin että kestojen avulla voi ainakin taata ettei niin käy :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Kaveri on vähävarainen ja hän on itse sitä mieltä että pesukone ei ole hankintalistalla ihan ensimmäisenä, eikä toisena. Hän siis meinaa pärjätä ilman.

Kestovaippailu ei häntä kiinnosta, mutta pohdin tässä nyt että josko hälle vaikka muutaman vaipan antaisin ns. varavaipaksi jos ne kertikset loppuu kesken...hän kun ei pääse huoltikalta niitä sitten yöllä autottomana noutamaan jne.

Miten musta tuntuu, että sossu auttaa hankinnassa, jos itsellä ei ole varaa.

mun pesukoneen maksoi sossu...

no kai ne nyt varavaippoina menee.

ettet sä nyt koittais siitä tehä kestoilijaa oman mieles mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Tai jos vaikka kaveris pitäis huolen vaan siitä, ettei vaipat pääse yöllä loppumaan? :)

Toki se on toivottavaa, mutta jatkuvasti saa täältäkin lukea siitä miten jonkun viiminen vaippa meni jne. niin ajattelin että kestojen avulla voi ainakin taata ettei niin käy :)

No tajuan toki. Meilläkään ei kestoilla, mut kaapissa on varalta muutamia kestoja juurikin tuota varten..en ole tarvinut vielä kertaakaan, mut sielläpähän ovat varanvaralla. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kertiksiin hän saa uppoamaan moninkertaisesti sen pesukoneen hinnan! Yritä perustella vaikka tällä.

PEESI!

Hän on OIKEASTI vähävarainen. Siis hällä ei ole luottotietoja joten osamaksu ei onnistu. Hällä ei ole edes 50? laittaa koneeseen, kun viime kuussa hällä jäi ruokaankin vain 100?.

Lapsen syntymään on vielä aikaa ja hän koittaa saada raha-asioistaan nyt paremmin kiinni ja ne siis kuriin, mutta hän ei todellakaan kykene ostamaan kestovaippoja tarvittavaa määrää ja siihen sitten vielä sitä pesukonetta jolla ne pesee.
Ja kun häntä tosiaan ei kestoilu edes kiinnosta. Ehkä saisin hälle ne muutamat varavaipat sujautettua, mutta tuskin sen enempää.

Mä vähän luulen että jos häntä ei kestoilu kiinnosta niin sun apu ei ehkä tavoita parhaalla tavalla :/ Olisko jotain muuta missä voisit auttaa kun toi vaippahomma?

Jos kysymys on parista VARAvaipasta, joita ei todennäköisesti koskaan käytetä (kun ei tuttavasi ole kestoilusta edes kiinnostunut), niin etköhän voi antaa hänelle ne vaipat vaikka ei ole pesukonetta. Ja sanot, että varaa kaappiin reilusti niitä kertiksiä ettei lopu.

Alkuperäinen kirjoittaja ????:

no kai ne nyt varavaippoina menee.

ettet sä nyt koittais siitä tehä kestoilijaa oman mieles mukaan?

En todellakaan :laugh: mulla on ihan totta ideana vain ja ainoastaan se että jos ne vaipat loppuu, niin sitten ois vaikka se 1 kesto, mitä voi käyttää.

Mä itsekin kestoilen vain ja ainoastaan silloin kun siltä tuntuu ja juuri olimmekin useamman kuukauden kestoilematta, eli mun tavoite ei tosiaan ole käännyttää ketään kestojen pariin...eikä varsinkaan sellaista ihmistä jolla ei ole edes pesukonetta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Hän on OIKEASTI vähävarainen. Siis hällä ei ole luottotietoja joten osamaksu ei onnistu. Hällä ei ole edes 50? laittaa koneeseen, kun viime kuussa hällä jäi ruokaankin vain 100?.

Lapsen syntymään on vielä aikaa ja hän koittaa saada raha-asioistaan nyt paremmin kiinni ja ne siis kuriin, mutta hän ei todellakaan kykene ostamaan kestovaippoja tarvittavaa määrää ja siihen sitten vielä sitä pesukonetta jolla ne pesee.
Ja kun häntä tosiaan ei kestoilu edes kiinnosta. Ehkä saisin hälle ne muutamat varavaipat sujautettua, mutta tuskin sen enempää.

Mä vähän luulen että jos häntä ei kestoilu kiinnosta niin sun apu ei ehkä tavoita parhaalla tavalla :/ Olisko jotain muuta missä voisit auttaa kun toi vaippahomma?

Kyllä mä veikkaan että hän ne muutamat kestot varavaipoiksi voi ottaa. Enkä sen enempää ole niitä siis tyrkyttämässä :)

Olen hällle koonnut jo vauvanvaatteita ja vauvanhoitotuotteita, sekä liivinsuojuksia eli olen myös muunlaista apua antamassa kuin vain niitä kestoja.

Kyllä mä veikkaan että hän ne muutamat kestot varavaipoiksi voi ottaa. Enkä sen enempää ole niitä siis tyrkyttämässä :)

Olen hällle koonnut jo vauvanvaatteita ja vauvanhoitotuotteita, sekä liivinsuojuksia eli olen myös muunlaista apua antamassa kuin vain niitä kestoja.

Sujautat ne kestot sinne muun tavaran joukkoon, etkä tee asiasta sen kummempaa numeroa. Kehota lisäksi kääntymään sossun puoleen pesukoneen hankkimiseksi.

Yhteistyössä