Pyykinpesukone hajos, toimeentulotuki haettu aikasemmin, auttaako sossu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pulassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pulassa"

Vieras
Siis nyt mä olen aika pohjalla!
Mulla on todella vaikea ero takana ja kahen lapsen kanssa asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, mutta meillä ei oo taloyhtiössä yleistä pesukonetta. Toimeentulotukea hain aikaisemmin tässä kuussa ja hieman sitä sain. Rahaa ei todellakaan ole enkä naapuriin viitsi pyykkejä viedä pesetettäväksi -tuskinpa tuo pesisikään..
Voiko sossusta, onko mulla mitään mahdollisuutta saada avustusta sosiaalitoimesta uuden koneen hankintaan? Sukulainen kävi katsomassa pesukonetta ja sano että siihen tulee niin iso remppa, että tulee kalliimmaksi kuin uusi kone, eli ei kannata edes korjuuttaa..

Kyllä varmaan auttaa, yh jolla ei ole pesukonetta talopesulassa on muistaakseni oikeutettu avustukseen. Mutta varaudu sitten siihen, että joudut ostamaan koneesi käytettynä ja rahaa voi saada esim. vain 50€.

Kyllä varmaan auttaa, yh jolla ei ole pesukonetta talopesulassa on muistaakseni oikeutettu avustukseen. Mutta varaudu sitten siihen, että joudut ostamaan koneesi käytettynä ja rahaa voi saada esim. vain 50€.

no sekin auttas, jos sais jonkun ihan minkälaisen vain, kuhan toimii. Pyykkivuori kun kasvaa eilisestä lähtien eikä vaatteet kohta riitä...

jos ei ole pesutupaa ja on lapsiperhe kyseessä niin kyllä, itse sain maksimi summan 340€ jokunen vuosi. harkinnan varainen on ja pitää olla tosiaan sossun asiakas. Jostain netistä löytyy ne paikkakunnan tai valtion säädökset mihin on oikeus. Voi tosin käskeä ostaa myös osamaksulla.

[QUOTE="pulassa";25548347]Koska mulla on luottotiedoissa häiriömerkintä enkä saa osamaksulla =)[/QUOTE]

muista se sanoa sitten sossuun niin ei tartte odottaa kieltävää päätöstä kun koneeseen rahaa haet =)

Voit hakea heti harkinnanvaraista avustusta pesukoneeseen. Muista perustella miksi et voi ostaa osamaksulla ja kertoa ettei taloyhtiössä ole pesukonetta. Ja jos on muita perusteita, niin ne myös siihen mukaan.

Minne ne antaa sen maksusitoomuksen? ku meillä ei oo autoa, asutaan maaseudulla ja kodinkoneita myyvä(kallis) liike on 80km päässä. Käytettynäkin se voi olla ettei täältä niin vaan saa. Mä ajattelin että oisin ostanu ihan halvimman koneen gigantista n.200e ilmaisella kotiinkuljetuksella, mutta tää ei sitten ole kai mahdollista kun maksusitoumus ei varmaan käy nettikaupassa..

[QUOTE="nenna";25548446]tori.fi:Stä halvalla käytettyjä hyviä pesukoneita! kannattaa käydä katsoo![/QUOTE]

Kävin kattomassa, mutta sehän siinä on että kun ei ole meilläpäin. eikä mulla ole autoa. lähin sielläkin 150km päässä =( etelä-suomessa kyllä saa näköjään ihan puoli ilmaiseks kaikkea, mutta täällä on toinen juttu.

ihan antaa lapun missä lukee että käy siihen ja siihen summaan saakka ja sitä lappua vastaan sossu maksaa liikkeelle rahat koneesta. Älä osta halvinta, valitse semmoinen missä on pisin takuu maksakoot sitten hiukan enemmän kuin sossun lappu ja sitten kun oot valinnut koneet niin tinkaat vielä vähän ja vasta tiskillä annat maksusitoumuksen myyjälle kun maksat konetta. näin ite tein, maksoin itse väliin vielä jonkun 40€ ja oli joku yli 400€kone minkä ostin ja hyvin on toiminut nyt 4 vuotta.

[QUOTE="pulassa";25548459]Minne ne antaa sen maksusitoomuksen? ku meillä ei oo autoa, asutaan maaseudulla ja kodinkoneita myyvä(kallis) liike on 80km päässä. Käytettynäkin se voi olla ettei täältä niin vaan saa. Mä ajattelin että oisin ostanu ihan halvimman koneen gigantista n.200e ilmaisella kotiinkuljetuksella, mutta tää ei sitten ole kai mahdollista kun maksusitoumus ei varmaan käy nettikaupassa..[/QUOTE]

Laita tuo siihen hakemukseen.

Älä nyt hyvä ihminen täälä sitä asiaa vatvo. Soita huomenna sinne sossuun ja kysy. Sitten täytät hakemuksen viet ja ostat koneen.

Yhteistyössä