Kestovaippailijat: Blueberry kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv28

Vieras
Ajattelin tulokkaan kanssa kokeilla kestovaippailua ja taskuvaipat tuntuvat helpolta ja järkevältä vaihtoehdolta. Onko teillä kokemuksia Blueberry merkkisistä vaipoista?

Saako tänne linkata huuto.netin kohteita? Tällainen oli siellä ja tuo olisi kyllä ihana tyttövauvalle: Blueberry taskuvaippa S 10.00 € - Kestovaipat - Lastentarvikkeet - Huuto.net (avoin)

Onko kuivausrummusta haittaa kestovaipoille, kun tuossa mainitaan erikseen narukuivatus?

Mulla ei noista taskuista ole kokemusta. Ollaan käytetty FuzziBunzin one size (eli koko vaippaiän) taskuja, ja niihin ollaan oltu tyytyväisiä. Taskuthan ovat siitä käteviä, että niiden pukeminen vauvalle ei kauheasti kertiksistä poikkea. Toki imut täytyy laittaa taskujen sisälle etukäteen, mutta ei ole työlästä.

Monet taskut eivät kestä kovaa rumpukuivausta, jotta PUL ei irtoa tai vaurioidu (PUL on se kosteutta pitävä muovikalvo). Niiden pesulämpötilatkin ovat 40-60 astetta. Olen kyllä kuullut, että toiset kuivavat taskuja pienellä teholla rummussa. Siihen en osaa muuta sanoa, kun meillä ei edes rumpua ole.

Ei ole juuri tuosta merkistä kokemusta, mutta itse suosittelisin tarrakiinnitteisiä vaippoja, varsinkin vastasyntyneelle. Säätövara on isompi. Materiaalit ja malli kuitenkin vaikuttaa hyvältä.

Pul-kuorisia vaippoja ei saa kuivata kuivausrummussa, sillä se hapristuttaa laminointia ja ajansaatossa vaippa alkaa päästää kosteuden läpi. Narukuivauksessakin vaipat kuivuu nopeasti, illalla pestyt taskuvaipat ovat ihan taatusti aamulla kuivia.

meillä oli yksi blueberry käytössä: se oli ihanin kuosiltaan ja pehmeydeltään ja kankaaltaan, mutta tuntui kyllä aika paksulta ja isolta. Piti kyllä pissat hyvin, mutta fuzzeihin verrattuna tosi iso..

Osta S-koon vaipat huutonetistä käytettyinä, niin voit kokeilla eri merkkejä. S-koon käyttöikä on niin lyhyt, että käytetyt ovat usein hyväkuntoisia. Sitten ostat M-koossa ison paketin uusia, sitä mallia mistä tykkäsit.

Yhteistyössä