Kestovaipat vielä tajuan, mutta että kestositeitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oho oho oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä valitsin Mirenan ja kuukupin. Eli kuukautiset on melkein-ei-koskaan ja kuppi on hienoin keksintö sitten tallentavan digiboksin (vaikka se on oikeasti vanhempi keksintö, mutta meille ne tuli tässä järjestyksessä).

:) Samaa mietin... tosin aiemmin mietin myös epäilevästi kuukautiskupista ja nyt olen vannoutunut käyttäjä. Enpä tiedä... löytyykö käyttäjiä? Olis kiva kuulla mielipiteitä.

Mulla ainakin kuukautiskupin käyttö on helpottanut elämää ja tuonut kuukautiset jotenkin luonnollisemmaksi osaksi elämää. Hassua, kuulostaa ihan hörhöltä :) mutta totta se on.

Miksi epämiellyttävämpi kuin kestovaippoja?

Omistan ja käytän silloin tällöin ehkä enmmän pikuhousunsuojana, ainut ongelma on se että jostain syystä eivät pysy paikalla yhtä hyvin kuin kertakäyttöinen. Aivan runsaipaan vuotoon en ole kyllä koskaan kokeillutkaan.

Mä käytän.

Ennen pelkkä ajatuskin ällötti, mutta sitten tuli synnytys ja sen jälkeinen 5 viikon jälkivuoto. 3 viikon kohdalla paikat oli jo niin rikki etten kyennyt kunnolla istumaan. Leikkasin sitten hätäpäissäni vanhan t-paidan paloiksi ja käytin niitä kertakäyttösiteinä...AH MIKÄ HELPOTUS!

Sain sitten eräältä tutulta PUL-paloja jonka jälkeen laitoin saumurin sauhuamaan. Tein arisenkymmentä kestosidettä ja melkosen paljon mukavampaa on nykyään kuukautiset kestää :)

Käytän kuukuppia ja varmistuksena kestositeitä, joten kestositeet eivät kovin paljoa vereenny. En voisi näillä kuukautisilla pelkkiä (kesto)siteitä käyttää. Olisi nimittäin hirmuiset verilammikot pyykättävänä. Pienillä tuhrutteluilla voisin ajatella käyttäväni, mutta toisaalta tuo kuppi on just paras suoja niukkaan(kin) vuotoon.

Mä kupittelen :) Ja käyttäisin mielelläni lisänä kestosuojia, mutta en ole vielä ratkaissut miten ne saa pysymään kunnolla paikallaan. Joissain olen nähnyt että siivekkeiden päässä on neppari joka tulee ulkoupuolelta kiinni, mutta tuntuu aika paksulta viritelmältä.. Vinkkejä?

[QUOTE="mie";22110852]oletko kokeillut? Mikä niistä tekee epämiellyttävän?[/QUOTE]

No ehkä juuri se, etten ole kokeillut, mutta ajatuksena siis tuntuu epämiellyttävältä. En oikein tiedä, miksi. Kai tämä on jotain epäluuloa. :D En silti väitä, etteikö ne VOISI olla miellyttäviä. :) Mutta kertokaahan vähän lisää ko. aiheesta, siis kestositeistä.

Mä kupittelen :) Ja käyttäisin mielelläni lisänä kestosuojia, mutta en ole vielä ratkaissut miten ne saa pysymään kunnolla paikallaan. Joissain olen nähnyt että siivekkeiden päässä on neppari joka tulee ulkoupuolelta kiinni, mutta tuntuu aika paksulta viritelmältä.. Vinkkejä?

Sen siivekkeen toi tehdä yksinkertaisesta kankaasta, jolloin se ei ole ollenkaan paksu viritelmä :)

Mulla on kestovaippakaupan siteitä, niissä on neppari jolla alapuolelta kiinni eikä tunnu mulla ainakaan pahalta vaikka tiukkoja housuja josksu pidän.
Kuukuppia kokeilin kerran mutta se sattui ihan älyttömästi, mutta synnytysten jälkeen mulla on myös tamppoonit sattuneet, joku varmaan mennyt vinksalleen.

[QUOTE="kaino";22110951]Mulla on kestovaippakaupan siteitä, niissä on neppari jolla alapuolelta kiinni eikä tunnu mulla ainakaan pahalta vaikka tiukkoja housuja josksu pidän.
Kuukuppia kokeilin kerran mutta se sattui ihan älyttömästi, mutta synnytysten jälkeen mulla on myös tamppoonit sattuneet, joku varmaan mennyt vinksalleen.[/QUOTE]

Tosi harmillista että on alkanut sattua :( Täytyy varmaan kokeilla tehdä jokunen mallikappale ja ideoida joku pätevä kiinnityssysteemi, nepparilla siis todennäköisesti. Inhottaa nuo muovirytkyt joita on pakko kupinkin lisäksi käyttää alkuun kun ohi hulahtelee. Yäk :(

Mä oon kans lapsen kestovaippailun myötä kokeillut kestositeitä ja -pikkuhousunsuojia ja oon kyl tykännyt! Kuukuppia käytän myös. Kestoside ei hiosta tai hierrä niinkuin tavallinen side. Oon heittänyt samaan pyykkiin kestovaippojen kanssa. Neppari vähän painaa pyörällä ajaessa, jos osuu huonoon kohtaan, mut muuten ei kyllä huomaa.

No siis, eihän niitä käsin tartte pestä. Joutuuhan kertakäyttöisenkin siteen ihan omin pikku kätösin ottamaan pikkuhousuista likaisena pois ja kiikuttamaan roskikseen. Miksi se olisi sen ällöttävämpää kuin samantien viskata se pesukoneeseen ja pistää sitten kone pyörimään? Puhtaana ne sieltä pois kuitenkin tulee.

Saanko tunkee tähän kysymyksineni?

Katoin tuolt royalkestot sivuilta noita kuukuppeja ja kestositeitä.
Tuol on kahta kuppia. Mist miä tietäsin kumpi on parempi ja oisko sit miule sopiva? Mistä tietää mikä on sopiva kuppi?

Ja mitä teette noile kestositeille? Huuhtelette, pyykkiin, likoomaan? Niitkiihä tartteis olla paljon.

Ku minust tuntuu et nää kertakäyttörätit alkaa tekeen pahaa tuonne alas. Vaik menkkoja onkii harvakseltaa, ja useemmite niukkoja, mut on myös sit joskus niiii runsaita (kute nyt, saa rättii vaihtaa kokoaja ku vaa lorisee, on mirena-kierukka), ja rättii tarttee käyttää, tamppoonii ei uskolla enää, ja sit kutiaa ja kirveltää yms.

Saanko tunkee tähän kysymyksineni?

Katoin tuolt royalkestot sivuilta noita kuukuppeja ja kestositeitä.
Tuol on kahta kuppia. Mist miä tietäsin kumpi on parempi ja oisko sit miule sopiva? Mistä tietää mikä on sopiva kuppi?

Ja mitä teette noile kestositeille? Huuhtelette, pyykkiin, likoomaan? Niitkiihä tartteis olla paljon.

Ku minust tuntuu et nää kertakäyttörätit alkaa tekeen pahaa tuonne alas. Vaik menkkoja onkii harvakseltaa, ja useemmite niukkoja, mut on myös sit joskus niiii runsaita (kute nyt, saa rättii vaihtaa kokoaja ku vaa lorisee, on mirena-kierukka), ja rättii tarttee käyttää, tamppoonii ei uskolla enää, ja sit kutiaa ja kirveltää yms.

Sopivan kupin valinta [Kuukuppikunta]
Tuolla on kupin valintaan hyviä neuvoja.

Mä pesen kestovaipat välillä ihan muun 60-asteen pyykin kanssa, pesen jatkossa varmasti myös niitä kestositeitä samassa, ihan varmasti tulee kaikki puhtaaksi vaikka miten likaista pyykkiin laittaa.

Yhteistyössä