Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Mä en ymmärrä, miksi pitää tuputtaa omaa valintaansa muille.
En minäkään ymmärrä - mutta kukaan ei kai tässä ketjussa niin tehnytkään, vai?
Ai juu, yksi ehdotti että ap unohtaisi kestoilun ja veisi päiväkotiin housuvaippoja :xmas:
Totta, joku ehti jo tuputtaa kertiksiäkin.
Toisaalta, sä kysyit joltain kertisten käyttäjältä (jonka perustelu "Kun me ei voida käyttää, niin se on huono juttu" toki ontui), että miksi ei voi.
Aika moni kertisten käyttäjä ottaa senkin tuputtamisena.
Ja tätä en nyt meinaa millään pahalla, vaan ihan vaan tuli mieleen.
Mulla on paksu nahka, mutta tiettyyn sävyyn kysyttynä mäkin ottaisin. (Nettikirjoitteluna ihan yksi lysti.)
Ja silti voin ihan perustella: Mulla on ne 3 pientä lasta, ja korkeasaaren verran eläimiä. Pyöritän jo ennestään keskimäärin 2 koneellista pyykkiä päivässä.
Jos lasken sähkön, veden, pyykinpesuaineen ja vielä ylimääräisen likakaivojen tyhjennyksen (siinä menee jo menovettä ja päästöjä kun se rekka ajaa tänne ja pois), niin en säästä rahaa enkä luontoa. Sen sijaan menettäisin vähätkin hermoni kestoillessa kahden vaippaikäisen kanssa.
Ostan sen sijaan itselleni puhtaan omantunnon ompelemalla kummitytölle kestoja minkä kerkeän (ompelukone vie vähän vähemmän sähköäkin

)
En siis väitä, ettei se olisi mahdollista. Mutta ei vaan riitä resurssit.
-------------------------------------------------------------
Ruttulantäti: Katon huomenna noita uusia kaavoja, jos ehdin aamulla ommella, niin tuon uudet kuoret sulle samalla kun tulen kylille hakemaan satiininauhaa ja vetoketjuja =)
-------------------------------------------------------------
Edit: Ihan ap:n aiheesta vielä sen verran...
Sanoisin, että hiukan tampioita tarhan tätejä, jos eivät viitsi vahingon sattuessa housuja vaihtaa, jos siis lapsi on käytännössä kuiva. Vaikka sitten onkin pieni.
Itse vein esikoisen tarhaan reilu 1,5-vuotiaana, ja kun sanoin että on ollut pari kuukautta päiväkuiva, niin se oli sillä selvä.
Kaikki tiesivät, että vahinkoja toki välillä sattuu, ja sitten vaihdettiin vaan vaatetta. (Tietysti itse katsoin, että sitä vaihtovaatetta on tarpeeksi siellä.)
Ei jotenkin vaikuta kovin kannustavalta touhulta...