Kestositeiden/vaippojen käyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä olen yleensä taitellut sen niin että se housuja vasten oleva puoli on päällimmäisenä ja sitten sujauttanut pieneen muovipussiin.

kestovaipat taas kulkee PUL-pussissa kun ovat märkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
kuinkas paljon tollasia kestositeitä pitää olla?Paljonko maksaa kappale?Uteliaisuuttani kyselen...

Huutiksessa on ollut 3e-9e kappale. Tarpeellisestä määrästä en tiedä, kun en ole vielä ehtinyt kokeilemaan. :)

kuinkas paljon tollasia kestositeitä pitää olla?Paljonko maksaa kappale?Uteliaisuuttani kyselen...

Riippuu siitä paljonko yleensä tarviit siteitä. Mä en vaihda kestositeitä mitenkään useammin kuin kertakäyttöisiäkään. Joka vessakäynnin yhteydessä ja sit tarvittaessa useammin alkupäivinä.

Mulla oli pitkään kestositeitä kohtaa kauheat ennakkoluulot, mut nyt en enää suostu käyttämään kertakäyttöisiä kuin pakosta reissussa. Kestot on niin paljon mukavamman tuntuisia ihoa vasten. Täytyis varmaan lopuista pul-paloista ommella joku pussi käytetyille, et sais kuskattua reissusta kotiin.

Hinnat riippuu valmistajasta. Mä oon tehnyt suurin osan itse jostaan kankaanjämistä eli se ei kovin kalliiksi oo tullut.

esim tuolla kestoilukerhon puolella on paljon ompeluihmisiä jotka tekee mieluusti vaippoja suht halvalla. mulla itellä on iiiiso kasa siteitä (joita en edes tarvitse kun on kuukuppi), mutta kannattaa hankkia 2-3 päivän varuiksi siteitä, vaikka ne kuivaakin tosi nopeasti. kestosidettä en vaihda sen useammin kuin kertistäkään ja jälkivuotoonkin käytin kestoja. eikä iho ärsyyntynyt kuten kertakäyttöisistä.

Miten te pesette niitä? Jostain katoin et pitäs pestä 60 asteessa. Mut kun muuta pyykkiä ei oo siihen lämpöön, niin onko se hirveän huono jos ne pesee 40 astreessa käytön jälkeen ja sit kun on lakana pyykki niin 60 asteessa sillon.

Kestovaipat meillä kulkee reissussa (kyläreissussa esim. kun ei tuu montaa likasta) 2 litran mingrip-pussissa, uudelleensuljettava, kätevää :D

kokeilija: jos tarkoitat kestositeitä (etkä vauvanvaippoja) niin kai se pesu 40:ssa riittää, eihän se kuukautisveri mitenkään saastaista/bakteerista itsessään ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Huutiksessa on ollut 3e-9e kappale. Tarpeellisestä määrästä en tiedä, kun en ole vielä ehtinyt kokeilemaan. :)

Ni onko ne uusia?vai?

Joo, ne on upouusia. Käytettyjä en ole edes nähnyt vielä myynnissä.

Ei sitä kuppia viitti koko aikaa pitää ;) mulla kun on kuukaudessa se vajaa viikko ettei tuu mitään veristä hmm... ja sekin päivissä, niin mukavampi välillä antaa olla ilman kuppia, se kun kuivattaa useamman viikon käytössä ainakin mulla.

Kävin kattoo niitä huuto.netistä....mä tarvisin noita miljoonan jos tollasia käyttäisin....

Mie tarviin noita vähemmin kuin mitä kertakäyttöisiä menisi,kun imevät paremmin kuin runsaalle vyuodolle tarkoitetut kertakäyttöiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
miks kukaan haluu käyttää kestositeitä kun on kuukuppi? :o :o :o :xmas: :D

Enpä ollutkaan huomannut tätä eilen. Kuukuppia ei ole kiva käyttää kun vasta odottelee epäsäännöllisiä menkkoja. Eli kun ei oikeasti ole vuotoa vielä. On aika hankala tilanne jos menkat alkaa sellasessa paikassa, josta ei pääse vessaan kovinkaan äkkiä.

Yhteistyössä